30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها

کدپستی همراه اول

شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که چگونه باید برای یک منطقه خاص پیامک انبوه ارسال کرد. برای اینکه بتوانید برای یک محدوده مشخص اس ام اس بفرستید، می‌توانید از کد پستی همراه اول استفاده کنید. برای اینکه بدانید چگونه باید در پنل کاربری ملی پیامک از این امکان استفاده کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

168کد پستی همراه اول چیست؟

این روش از ارسال اس ام اس درواقع تمام کسانی که در یک منطقه پستی خاص، سیم کارت همراه اول دارند را نشانه می‌گیرد. این روش بیشتر به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند هدفمندتر و با درصد خطای پایین‌تری برای محدوده کسب و کار خود تبلیغات کنند و یا خدماتی را ارائه دهند. برای یادگرفتن ارسال پیامک از طریق کد پستی همراه اول می‌توانید ابتدا ویدئوی آموزش ارسال پیامک انبوه از طریق کد پستی همراه اول و ایرانسل در کانال آپارات ملی پیامک آماده شده است را تماشا کنید و سپس برای رفع اشکال، به سراغ این راهنمای متنی بیایید.

کاربردهای کد پستی همراه اول

این ماژول برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فرصت مناسبی است تا افرادی که نزدیک خود هستند را مخاطب قرار دهند و بتوانند آن‌ها را با خدمات خود آشنا کنند. به طور مثال فرض کنید صاحب یک سوپر مارکت هستید و می‌خواهید به افرادی که در محله شما زندگی می‌کنند ارسال رایگان هدیه داده و آن‌ها را ترغیب کنید از شما خرید و از خدمات شما استفاده کنند. برای پیدا کردن کد پستی محدوده مورد نظر چند راه پیش‌روی شماست: سایت شرکت ملی پست، استفاده از قبض و کد پستی با پیامک.

برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها به مقاله آموزشی پیدا کردن کد پستی مراجعه کنید.

آموزش: چگونه از کد پستی همراه اول استفاده کنیم؟

کار با کد پستی همراه اول کار بسیار ساده‌ای است و با کمی دقت و رعایت مواردی مهم و کلیدی می‌توانید به اهداف تبلیغاتی خود در یک یا چند محدوده خاص برسید. برای یادگیری کار کردن با این قسمت از پنل کاربری ملی پیامک با ما همراه باشید و یا به ویدئوی آموزشی ابتدای مقاله مراجعه کنید.

درج ارسال پیامک کدپستی همراه اول

در ابتدای کار باید وارد سامانه ملی پیامک شوید و از منوی سمت راست، گزینه «ارسال» را باز کنید. هنگامی که منو برایتان باز شد، روی «کد پستی همراه اول» کلیک کنید.

درج ارسال پیامک کد پستی همراه اول

شکل 1 - درج ارسال پیامک کد پستی همراه اول

پس از اینکه صفحه کد پستی همراه اول برایتان باز شد، ابتدا راهنمای مختصری که در پنل برایتان درج شده را مطالعه کنید. سپس اطلاعات لازم را انتخاب یا وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره فرستنده، متن پیامک، عنوان ارسال، نحوه ارسال و کد پستی می‌شوند. در ادامه هر کدام از این موارد را برایتان توضیح خواهیم داد.

شماره فرستنده

در این قسمت باید یکی از شماره‌های اختصاصی خود را انتخاب کنید. لیست خطوط اختصاصی پنل خود را می‌توانید از قسمت «تنظیمات»، زیر منوی «شماره‌ها» مشاهده کنید.

متن پیامک

محتوای متنی اس ام اس خود را در این قسمت بنویسید. اینکه چه متنی می‌نویسید کاملا به هدفتان بستگی دارد اما توجه کنید یک متن خوب می‌تواند کسب و کار شما را کاملا از این رو به آن رو کند و یک متن نامناسب به شما ضربه بزند.

در همین قسمت با کلیک کردن روی «انتخاب پیش نویس» منوی کوچکی مطابق تصویر برایتان باز می‌شود. با انتخاب «مدیریت متون سریع» وارد صفحه دیگری می‌شوید که می‌توانید متن‌هایی که از قبل نوشته‌اید را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب گزینه «درج متن به متنون سریع» متنی که نوشته‌اید ذخیره می‌شود تا در آینده بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

پیش نویس متن پیامک

شکل 2 - پیش نویس متن پیامک

عنوان ارسال

درج یک عنوان کوتاه در این قسمت می‌تواند به شما در تفکیک پیامک‌هایتان کمک بسیار زیادی کند. پس از استفاده‌های مکرر و پی‌در‌پی از سامانه پیامکی، تعداد اس ام اس‌ها بالا می‌رود و ممکن است تشخیص آن‌ها از هم سخت شود. بنابراین عنوانی انتخاب کنید که بتوانید پس از مدتی آن را به راحتی تشخیص دهید.

نحوه ارسال

نحوه ارسال پیام‌ها در کد پستی همراه اول به دو صورت است. یا می‌توان آن‌ها را «تصادفی» فرستاد یا «ترتیبی».

ارسال تصادفی

این‌که «تصادفی» را انتخاب کنید یا «ترتیبی» کاملا به این بستگی دارد که بخواهید در آینده هم به این کد پستی‌ها پیامک ارسال کنید یا خیر. گزینه تصادفی، اس ام اس ها را به صورت رندوم برای شماره‌های همراه اول آن منطقه پستی ارسال می‌کند. بنابراین اگر دو بار یا بیشتر به یک محدوده خاص به صورت تصادفی اس ام اس بفرستید، ممکن است برای برخی از شماره موبایل‌ها، چند بار پیامک ارسال شود.

ارسال ترتیبی

اما در چه مواقعی باید از «ترتیبی» استفاده کرد؟ فرض کنید می‌خواهید برای 10 هزار شماره موبایل در آن محدوده کد پستی ارسال کنید. شما می‌توانید این 10000 پیامک را در دسته‌های 2000 تایی بفرستید. برای دسته اول ردیف را 1 قرار دهید تا 2 هزار پیامک فرستاده شود. حالا برای دسته دوم، باید عدد ردیف را 2001 قرار دهید تا دو هزار پیامک بعدی فرستاده شود. ردیف دسته سوم را باید از 4001 شروع کنید و الی آخر.

به این دلیل باید «ترتیبی» را انتخاب کرد که شماره موبایل‌ها در بانک شماره سامانه، به ترتیب قرار گرفته‌اند و ترتیب این شماره موبایل‌‍‌ها تغییر نخواهد کرد. بنابراین هنگامی‌که قرار است در چند نوبت به سیم‌کارت‌های همراه اول اس ام اس فرستاده شود، هیچ کدام از شماره موبایل‌ها از قلم نخواهند افتاد و یا پیامک شما را چند بار دریافت نخواهند کرد.

کد پستی

در این قسمت باید سه تا پنج رقم ابتدایی کد پستی محدوده مورد نظر را وارد کنید. کدپستی عددی ده رقمی است که برای هر آدرس منحصربه‌فرد است. ساختمان‌هایی که در یک محدوده قرار دارند، اعداد ابتدایی کد پستی آن‌ها با هم مشترک است. هر چه از نظر جغرافیایی به هم نزدیک‌تر باشند، این اشتراک بیشتر می‌شود. بنابراین اگر 5 رقم اول کد پستی را در ماژول «کد پستی همراه اول» وارد کنید، محدوده مورد نظر شما کوچک‌تر می‌شود و اگر 3 رقم ابتدایی را وارد کنید، محدوده بزرگ‌تری را مدنظر قرار داده‌اید.

نکته) اگر قصد دارید به کلان‌شهرهای ایران اس ام اس بفرستید، برای راحت‌تر شدن کار می‌توانید از ماژول «پیامپ» استفاده کنید. لیست کامل کلان‌شهرها را در قسمت «پیامپ» پنل مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارسال پیامک از روی نقشه، به راهنمای استفاده از پیامپ مراجعه کنید.

پس از این‌که تمام اطلاعات لازم را وارد کردید، روی «تایید» کلیک کنید.

تنظیمات کد پستی همراه اول

شکل 3 - تنظیمات کد پستی همراه اول

اطلاعات تکمیلی

هنگامی که روی «تایید» کلیک می‌کنید، به صفحه دیگری مطابق تصویر زیر هدایت می‌شوید. در صفحه‌ای که پیش روی شماست باید اطلاعات تکمیلی دیگری همچون «ارسال از ردیف» و «تعداد شماره‌های درخواستی» را وارد کنید.

ارسال از ردیف

ارسال از ردیف فقط برای کسانی فعال است که در قسمت نحوه ارسال، گزینه ترتیبی را انتخاب کرده باشند. در این قسمت باید انتخاب کنید که قصد دارید از کدام ردیف شماره‌ها اس ام اس ارسال کنید.

تعداد شماره‌های درخواستی

با مشخص کردن تعداد شماره‌های درخواستی، تعیین می‌کنید پیامک‌های شما به چند سیم کارت همراه اول برسد.

تعداد شماره‌های موجود

این قسمت درواقع تعداد سیم کارت‌های همراه اولی است که در آن منطقه پستی ثبت شده‌اند. حالا شما با مشخص کردن تعداد شماره‌های درخواستی می‌توانید مشخص کنید به چه میزان از این شماره موبایل‌ها پیامک ارسال شود.

کد پستی انتخابی

اگر به خاطر داشته باشید، در مرحله قبل سه الی پنج شماره ابتدایی کد پستی یک منطقه را وارد کرده بودید. این قسمت در واقع همان عددی است که در مرحله پیشین نوشته بودید.

پس از تکمیل مراحل، در صورت رضایت از تنظیماتی که انتخاب کرده‌اید، روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات وارد شده، گزینه «بازگشت» را انتخاب کنید.

تنظیمات تعداد درخواستی و نحوه ارسال

شکل 4 - تنظیمات تعداد درخواستی و نحوه ارسال

پس از انجام تمام مراحل بالا با صفحه‌ای مطابق تصویر زیر روبرو می‌شوید. این صفحه پیش نمایش یا پیش فاکتور شماست و تمام اطلاعات و تنظیماتی که در صفحات قبل وارد کرده بودید را به شما نمایش می‌دهد. تنها چیزهایی که باید به آن توجه کنید، زمان ارسال و علاقه‌مندی‌ها است.

زمان ارسال

در این قسمت می‌توانید تاریخ مورد نظر خود برای ارسال اس ام اس را وارد کنید. برای وارد کردن تاریخ یا می‌توانید روز و ماه و سال را به صورت دستی وارد کنید و یا از قسمت چپ روی آیکون تقویم کلیک کنید و زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید پیامک شما در همان لحظه در صف ارسال قرار گیرد، لازم نیست زمان ارسال را تغییر دهید.

علاقه‌مندی‌ها

با تیک زدن گزینه علاقه‌مندی‌ها، می‌توانید در آینده هم دوباره برای این کدپستی‌ها اس ام اس بفرستید. اگر مایل نیستید دوباره برای این سیم‌کارت‌های همراه اول پیامک بفرستید تیک آن را فعال نکنید. سپس روی دکمه سبزرنگ «تایید» کلیک کنید تا پیامک‌های شما با موفقیت ارسال شوند.

پیش نمایش، جزئیات و هزینه‌های ارسال کد پستی همراه اول

شکل 5 - پیش نمایش، جزئیات و هزینه‌های ارسال کد پستی همراه اول

بررسی، ویرایش و حذف کد پستی همراه اول

پس از این‌که تمام مراحل بالا را انجام دادید و پیامک‌ها را ارسال کردید، به صفحه «ارسال انبوه» هدایت می‌شوید. از این صفحه می‌توانید پیامک‌های خود را بررسی کنید.

کد ارسال

شماره یکتایی است که به هر ارسال اختصاص داده می‌شود. با ارائه «کد ارسال» به پشتیبانی ملی پیامک می‌توانید سوالات خود را بپرسید یا مشکلات خود را پیگیری کنید.

وضعیت ارسال

وضعیت ارسال می‌تواند به چند صورت مختلف شامل منتظر تایید، منتظر ارسال، درحال ارسال، تایید شده، ارسال شده و تایید نشده باشد.

بررسی، ویرایش، دانلود گزارش یا حذف کد پستی همراه اول

شکل 6 - بررسی، ویرایش، دانلود گزارش یا حذف کد پستی همراه اول

منتظر تایید

پیامک شما باید از طرف اپراتور بررسی شود. این فرآیند معمولا بین 1 تا 20 دقیقه زمان می‌برد.

منتظر ارسال

درخواست پیامک کد پستی همراه اول شما مورد تایید قرار گرفته و در زمان تعیین شده، ارسال می‌شود.

درحال ارسال

سامانه در حال فرستادن پیامک‌های شماست.

تایید شده/ ارسال شده

درخواست ارسال پیامک‌های شما با موفقیت به اتمام رسیده است.

تایید نشده

درصورتی که محتوای متن پیامک از طرف اپراتور تایید نشود، وضعیت ارسال در حالت «تایید نشده» قرار می‌گیرد.

ارسال نشده

اگر به هر دلیلی مانند کمبود اعتبار در پنل، مجاز نبودن ارسال از خطوط عمومی، اختلال در اپراتور و غیره، پیامک‌های شما فرستاده نشوند، روی حالت «ارسال نشده» قرار می‌گیرند. علت این مورد را می‌توانید در قسمت توضیحات مشاهده کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم با خواندن این راهنما جواب سوالات خود را گرفته باشید و بتوانید از طریق کد پستی همراه اول، به اهدافتان برسید. اگر در ارسال اس ام اس با استفاده از این ماژول با مشکلاتی مواجه شدید، همکاران ما در بخش پشتیبانی می‌توانند به شما کمک کنند. برای ارتباط با پشتیبانی، تیکت بفرستید و یا با شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید

مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان تلفنی