30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها

ارسال از موبایل

تصور کنید به اینترنت و پنل خود دسترسی ندارید، اما باید به سرعت پیامک تبلیغاتی و خدماتی برای مخاطبان خود ارسال کنید، در این زمان باید چه کرد؟ راه‌حل اصلی این کار ارسال از موبایل است. در این راهنما قصد داریم نحوه استفاده از این ماژول را به شما آموزش دهیم.

ماژول ارسال از موبایل چیست؟

شما به کمک ارسال اس ام اس از موبایل می‌توانید بدون نیاز به پنل پیامکی و اینترنت، برای مخاطبان خود اس ام اس بفرستید. برای این کار فقط کافی است تنظیماتی در داخل پنل پیامکی خود ایجاد کنید. سپس با فرمولی خاص پیامک خود را بنویسید و برای خط اختصاصی پنل پیامکی خود بفرستید. سامانه ملی پیامک به صورت خودکار پیامک‌های شما را به دست مخاطبان می‌رساند. در اصل شما با ارسال یک پیامک دستوری به خط اختصاصی پنل خود، از سامانه می‌خواهید که پیامک‌های شما را به شماره موبایل‌های مد نظر شما ارسال کند.

کاربردهای ماژول ارسال از موبایل

همه ما زمان‌هایی ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشیم. گاهی اوقات نیز سرعت اینترنت بسیار پایین است و عملا نمی‌توان با آن کاری کرد. در چنین شرایطی ملی پیامک ارسال از طریق موبایل را به شما پیشنهاد می‌دهد.

کاربرد اصلی ارسال از طریق موبایل برای زمان‌هایی است که شما نمی‌توانید به اینترنت وصل شوید و به سرعت باید ارسال‌های خود را انجام دهید. برای این کار می‌توانید ماژول ارسال از طریق موبایل را تنظیم کنید و هر زمانی که به اینترنت دسترسی نداشتید، به راحتی اس ام اس های خود را ارسال کنید.

آموزش استفاده از ماژول ارسال از موبایل

برای یادگیری ارسال پیامک از موبایل، در راهنمای زیر همراه ما باشید تا به صورت تصویری تمام بخش‌های پنل و تنظیمات آن را با هم بررسی کنیم.

مرحله اول: ایجاد ارسال از موبایل و تنظیمات اولیه

برای شروع باید از سمت راست پنل پیامکی خود گزینه «ابزار ویژه» و سپس «ارسال از موبایل» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، روی «+ درج پیامک از موبایل جدید» کلیک کنید.

ماژول ارسال از موبایل پنل اس ام اس ملی پیامک

شکل 1 - ماژول ارسال از موبایل پنل اس ام اس ملی پیامک

سپس صفحه pup_up زیر برای شما باز خواهد شد. تنظیمات این بخش را مطابق توضیحات انجام دهید.

ثبت رکورد ارسال از موبایل

شکل 2 - ثبت رکورد ارسال از موبایل

عنوان

این بخش در متن ارسال شما هیچ تاثیری ندارد و فقط برای جدا سازی ارسال‌های شما در نظر گرفته شده است. بهتر است عنوانی انتخاب کنید که بعدا بتوانید آن را به راحتی پیدا کنید.

گیرنده

برای ارسال به کمک موبایل، شما باید به یکی از خطوط اختصاصی پنل خود پیامکی ارسال کنید. این خط اختصاصی بعد از دریافت پیامک شما، به صورت خودکار ارسال‌های شما را از طریق پنل انجام خواهد داد. در این بخش خط اختصاصی که قرار است پیامک دستوری شما را دریافت کند را انتخاب کنید.

نکته) برای مشاهده لیست خطوط اختصاصی پنل پیامکی خود، وارد منوی «تنظیمات» و سپس ماژول «شماره ها» شوید.

فرستنده

شماره اختصاصی خود که قصد دارید پیامک‌ها از طریق آن برای مخاطب‌های شما ارسال شود را انتخاب کنید.

کلید واژه

برای اینکه بتوانید به کمک موبایل به سامانه دستور ارسال پیامک را بفرستید، باید کلیدواژه 4 حرفی یا 4 عددی برای خود تعریف کنید.

شماره های آشنا

در این بخش شماره‌های مجاز به استفاده از ماژول ارسال از طریق موبایل را وارد کنید. اگر می‌خواهید فقط خودتان دستور ارسال از موبایل را صادر کنید، صرفا شماره موبایل خود را در این بخش وارد کنید. اما اگر قصد دارید اجازه استفاده از پنل را به سایرین نیز بدهید، می‌توانید از طریق فایل اکسل، دفترچه تلفن خود و فایل متنی این شماره‌ها را واد نمایید. همچنین به کمک کادر خالی می‌توان این شماره‌ها را به صورت دستی وارد کرد. برای مثال مطابق شکل 2، ما فقط به 2 شماره موبایل دسترسی ارسال اس ام اس از موبایل را داده ایم.

تنظیمات پیشرفته

این بخش را مطابق توضیحات زیر تنظیم کنید.

تنظیمات پیشرفته

شکل 3 - تنظیمات پیشرفته

  • ارسال به شماره های غیر تکراری: اگر شما در لیست مخاطبین خود شماره‌های تکراری داشته باشید، با زدن این گزینه فقط یک بار پیامک برای آن‌ها ارسال خواهد شد و به شماره‌های تکراری چندبار پیامک ارسال نمی‌شود.
  • به کلیه شماره ها: به تمامی شماره‌های تکراری و غیر تکراری اس ام اس شما ارسال خواهد شد.
  • ارسال به شماره های مشترک: فقط به شماره‌های تکرای پیامک ارسال شود.

گروه مخاطبین

مخاطبینی که قصد دارید پیامک تبلیغاتی و یا اطلاع‌رسانی شما برایشان ارسال شود را انتخاب کنید.

باز زدن گزینه «ثبت» رکورد شما در همان صفحه ثبت خواهد شد. بعد از انجام تنظیمات، شما به کمک ارسال پیامک به شماره گیرنده، می‌توانید پیام دستوری خود را مبنی بر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی را برای پنل ارسال کنید. پنل نیز با دریافت پیامک از جانب شما، ارسال‌ها را به صورت خودکار انجام خواهد داد.

نکته) فرمت ارسال پیامک شما به پنل باید به شکل متن پیامک@کلید واژه@sms@ باشد. به جای کلید وازه باید عدد یا حروفی که در تنظیمات وارد کرده‌اید را بنویسید و به جای متن پیامک، باید متنی که قصد دارید پنل برای مخاطبان شما ارسال کند را وارد کنید. برای مثال: تخفیفات ما از فردا شروع میشه.آماده ای؟@5162@sms@

بررسی، ویرایش و حذف ارسال از موبایل

پس از ثبت، می‌توانید رکورد خود را مشاهده کنید. در این بخش شماره‌های آشنایی که اجازه کار با پنل شما و ارسال از طریق موبایل را دارند نمایش داده می‌شود. همچنین اگر قصد داشتید تغییراتی در رکورد خود ایجاد کنید، می‌توانید از بخش «ویرایش» استفاده کنید. برای حذف این رکود نیز از گزینه «حذف» اقدام کنید.

رکورد ارسال از موبایل

شکل 4 - رکورد ارسال از موبایل

مرحله دوم؛ بررسی پیام‌های ارسال شده

برای بررسی ارسال‌های خود باید وارد پنل شوید و از منوی سمت راست گزینه «پیام ها» را انتخاب کنید. سپس وارد بخش «ارسالی» شوید.

بررسی پیامی های ارسال در پنل اس ام اس

شکل 5 - بررسی پیامی های ارسال در پنل اس ام اس

همانطور که مشاهده می‌کنید پیامک دستوری ما به پنل ارسال شده است. همچنین پیامک‌های ما از طریق پنل به صورت خودکار در حال ارسال به مخاطبین است.

سخن پایانی

در این نوشته سعی کردیم به شما آموزش دهیم که چطور به کمک پنل پیامکی، از طریق موبایل خود پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را صرفا با ارسال یک پیامک دستوری به پنل ارسال کنید. اگر در این مسیر سوالی داشتید، از بخش پشتیبانی، تیکت ارسال کنید و یا با شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما ارتباط بگیرند.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید

مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان تلفنی