30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها

حذف از لیست

مشتری‌های شما چطور باید به لیست مخاطبین شما حذف یا اضافه شوند؟ اگر بخواهند از لیست اعضای خبرنامه و مخاطبان شما حذف و خارج شوند چه راهکاری پیش رو دارند؟

همراه ما باشید تا با ماژول حذف از لیست آشنا شوید.

حذف از لیست چیست؟

برای ارسال پیامک می‌توان از دو روش ارسال از بانک شماره‌ها و ارسال از دفترچه تلفن استفاده کرد. برای استفاده از بانک شماره‌های ملی پیامک، وارد پنل اس ام اس خود شوید و منطقه هدفمند را انتخاب کنید. اما اگر بخواهید به شماره‌های اختصاصی خود پیام کوتاه ارسال کنید، باید به مرور آن‌ها را در دفترچه تلفن خود ذخیره کنید. شماره موبایل‌های اختصاصی افرادی هستند که به طور مخصوص با سازمان شما ارتباط دارند و در اصل مشتری شما هستند. گاهی ممکن است مشتری شما بخواهد از لیست مخاطبان حذف شود و دیگر پیامی برای آن از طرف شما ارسال نشود. برای حذف خودکار مخاطب از دفترچه تلفن باید چه کرد؟ راهکار بسیار ساده است. ماژول «حذف از لیست» برای انجام این کار به شما کمک می‌کند.

پیش از هرچیز پیشنهاد می‌کنیم ویدئو عضویت و لغو عضویت خودکار مخاطب با اضافه به لیست پنل اس ام اس را در کانال آپارت ملی پیامک مشاهده کنید.

حذف از لیست چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که مشتری شما می‌تواند در خبرنامه شما عضو شود، باید شرایطی را هم فراهم کرد تا در صورت عدم تمایل به دریافت اس ام اس های شما، بتواند به راحتی آن‌ها را لغو کند و از لیست مخاطبان شما خارج شود. مثلا ممکن است مشتری یک بار از شما خرید کرده باشد و شما برای او پیامک‌های مختلفی ارسال کنید. اما این مشتری دیگر تمایلی به دریافت اس ام اس را ندارد. شما می‌توانید انتخاب را بر عهده مخاطب بگذارید تا اگر دوست داشت عضو باشگاه مشتریان شما بماند و اگر نه، از آن خارج شود. بهترین راه این است که یک پیامک برای آن‌ها ارسال کنید و بگویید برای لغو عضویت عدد X (هر مقدار یا کلمه‌ای که دوست داشتید را بنویسید) را برای شما ارسال کنند.

سپس از ماژول حذف از لیست استفاده کنید و کد دستوری لغو عضویت را در این ماژول ثبت کنید. به همین راحتی وقتی مخاطب آن عدد یا کلمه را برای شما فرستاد، از لیست شما پاک می‌شود. پس نیازی نیست مخاطبان را به صورت دستی از لیست خود حذف کنید.

آموزش استفاده از قابلیت حذف از لیست

برای شروع، وارد پنل پیامکی خود شوید. از منوی سمت راست گزینه «امکانات» و سپس «حذف از لیست» را انتخاب کنید. صفحه‌ای مطابق شکل زیر برای شما باز می‌شود. حال باید روی گزینه «+ درج حذف از لیست جدید» کلیک کنید.

رکورد حذف از لیست پنل اس ام اس ملی پیامک

شکل 1 - رکورد حذف از لیست پنل اس ام اس ملی پیامک

پس از آن صفحه Pop-up زیر برای شما نمایش داده می‌شود. در ادامه هر کدام از این بخش‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

درج حذف از لیست

شکل 2 - درج حذف از لیست

عنوان

برای ارسال خود یک عنوان انتخاب کنید. این عنوان در متن پیام شما دیده نمی‌شود، ولی برای تفکیک رکوردهای خود، عنوانی مناسبی انتخاب کنید.

گیرنده و فرستنده

یکی از سرشماره‌های اختصاصی خود را در این بخش انتخاب کنید. پیامکی که شما ارسال می‌کنید و کلیدواژه‌ای که از طرف مشتری برای شما فرستاده می‌شود، از این خط است. ممکن است شما بخواهید کلیدواژه‌ای که مخاطبین برای شما ارسال می‌کنند را بر روی یکی از سرشماره‌های اختصاصی پنل اس ام اس دریافت کنید ولی پاسخ آن را با دیگر سرشماره پیامکی‌تان ارسال کنید. در این حالت کافی است سرشماره گیرنده و فرستنده موردنظر خود را انتخاب کنید.

نکته) برای مشاهده لیست خطوط اختصاصی پنل اس ام اس خود، از منوی سمت راست سامانه ابتدا وارد بخش «تنظیمات» و سپس گزینه «شماره‌ها» شوید.

کلید واژه

یک کلید واژه را تعیین کنید که وقتی مخاطب آن را برای شما فرستاد، از لیست مخاطبان شما حذف شود. مثلا مطابق شکل 2، ما کلید واژه 20 را برای این کار انتخاب کردیم.

متن پاسخ

پاسخی که بعد از درخواست لغو عضویت و یا همان درخواست حذف از لیست، قرار است برای مخاطب شما ارسال شود را در این بخش وارد کنید. همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردم، محتوای متنی پاسخ شما با خط فرستنده به شماره موبایل مشتری شما ارسال خواهد شد.

گروه مخاطبان

گروه یا گروه‌هایی که می‌خواهید کد لغو شما برایشان فعال شود را انتخاب کنید. با این کار وقتی مخاطبانی که انتخاب کرده‌اید، مثلا عدد 20 را برای شما بفرستند، از گروهی که انتخاب کرده‌اید، حذف خواهند شد. اگر بخواهید لیست گروه‌های موجود در دفترچه تلفن پنل پیامکی خود را ویرایش کنید، روی «به روز رسانی لیست» کلیک کنید. برای آشنایی بیشتر با گروه مخاطبین خود، پیشنهاد می‌کنم آموزش دفترچه تلفن را مطالعه نمائید.

از تاریخ، تا تاریخ

در این قسمت با قرار دادن بازه زمانی، زمان فعال بودن کد لغو را تعیین کنید. به این صورت اگر مخاطب کلید واژه لغو را بفرستید ولی از زمان تعیین شده گذشته باشد، حذف از لیست اتفاق نمی‌افتد. اگر زمان خاصی مد نظرتان نیست و می‌خواهید از همین حالا برای همیشه کد فعال باشد، به تنظیمات این بخش دست نزنید.

سپس روی «ثبت» کلیک کنید تا درخواست شما ارسال شود.

بررسی و دانلود گزارش حذف از لیست

پس از درج درخواست، رکورد شما ثبت می‌شود. در این بخش شما می‌توانید «عنوان درج»، «شماره گیرنده» پیامک، «تاریخ شروع و خاتمه» فعال بودن این کد و انقضا و وضعیت را مشاهده کنید. 2 آیکون در قسمت چپ تصویر شما وجود دارد. بخش «ویرایش» برای زمانی است که قصد دارید تغییراتی برای رکورد خود ایجاد کنید. مثلا گروه‌های مخاطبین بیشتری را انتخاب کنید و یا تاریخ انقضا را وارد نمایید. در نهایت با استفاده از «حذف»، این رکورد را از پنل خود حذف کنید.

رکورد حذف از لیست

شکل 3 - رکورد حذف از لیست

برای اینکه ببینید آیا پیامی از مشتریهای خود دریافت کرده اید یا نه، وارد پنل شوید و از بخش «پیام‌ها»، گزینه «دریافتی» را انتخاب کنید. همانطور که می‌بینید یکی از مخاطبان ما کد لغو که 20 بود را برای ما ارسال کرده است و از دفترچه تلفن ما حذف می‌شود.

ماژول دریافتی‌ها

شکل 4 - ماژول دریافتی‌ها

سخن آخر

امیدواریم با ماژول حذف از لیست آشنا شده باشید و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. برای ارتباط با ما و طرح سوالات و مشکلات خود، می‌توانید از بخش پشتیبانی، تیکت بفرستید و یا با شماره 02163404  داخلی 1 بخش پشتیبانی ملی پیامک، تماس بگیرید.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید

مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان تلفنی