30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها

اضافه به لیست

اضافه به لیست یکی از پرکاربردترین امکانات ملی ‌پیامک محسوب می‌شود. با این ابزار می‌توانید اعضای باشگاه مشتریان و دفترچه تلفن پنل پیامک خود را افزایش دهید. در این راهنما، قصد داریم شما را به‌صورت کامل و جامع با ماژول اضافه به لیست آشنا کنیم و هر چیزی که برای استفاده از این ابزار لازم دارید، به شما آموزش دهیم.

اضافه به لیست چیست؟

این ماژول قرار است به شما این امکان را بدهد که مشتریان و مخاطبان شما با ارسال یک پیامک با متنی که حاوی یک الگوی مشخص است، بتوانند شماره موبایل خودشان را در دفترچه تلفن پنل‌تان ثبت کنند.

قبل از هر چیزی پیشنهاد می‌کنم ویدئوی آموزشی عضویت و لغو عضویت خودکار مخاطب با اضافه به لیست پنل اس ام اس ملی پیامک را از کانال آپارات ملی پیامک تماشا کنید.

بستنی نعمت چگونه از امکان اضافه به لیست استفاده کرد؟

می‌خواهم برایتان تعریف کنم که بستنی نعمت چگونه از این ماژول استفاده کرد. کارخانه بستنی نعمت طی اعلامیه‌هایی از تمام کارمندان، پرسنل، مشتریان و... خواست که نام و نام خانوادگی‌شان را به همراه کلیدواژه مشخصی (که گروه آنها را در دفترچه تلفن مشخص می‌کرد) به شماره سامانه پیامکی بستنی نعمت ارسال کنند.

به این ترتیب گروه‌های مختلفی در دفترچه تلفن سامانه پیامکی بستنی نعمت ایجاد شد. مثلاً مدیران شعبات بستنی نعمت با ارسال نام و نام خانوادگی و با کلیدواژه * در گروه "مدیران شعب" دفترچه تلفن ذخیره می‌شدند، یا پرسنل شعب هفت حوض با ارسال نام و نام خانوادگی به شماره خط اختصاصی سامانه با کلیدواژه $ در گروه "شعبه هفت حوض" در دفترچه تلفن ذخیره می‌شدند. به این ترتیب بستنی نعمت توانست با امکان اضافه به لیست ملی پیامک، تمام مشتریان و پرسنل خود را در گروه‌های مجزا در دفترچه تلفن پنل س ام اس ذخیره کند.

آموزش استفاده از اضافه به لیست

برای یادگیری نحوه استفاده از اضافه به لیست، کافی است قدم به قدم با این آموزش همراه شوید.

ایجاد اضافه به لیست و وارد کردن تنظیمات اولیه

برای شروع، وارد بخش امکانات سامانه شده و اضافه به لیست را انتخاب کنید. سپس، برای ایجاد یک رکورد در این قسمت، بر روی گزینه +درج اضافه به لیست جدید کلیک نمائید.

آموزش اضافه به لیست

شکل 1 - اضافه به لیست

پس از زدن این گزینه پنجره‌ای باز می‌شود. این ماژول از سه بخش تنظیمات ، شروط و عملگر تشکیل شده است:

بخش اول: تنظیمات

همانطور که در شکل 2 مشاهده می‌کنید، فیلدهای این قسمت را توضیح خواهیم داد.

تنظیمات اضافه به لیست

شکل 2 - تنظیمات اضافه به لیست

عنوان اضافه به لیست

انتخاب عنوان، صرفاً جهت تفکیک اضافه به لیست‌های مختلف است و در عملکرد این ابزار و حتی متن پیامک شما هیچ تاثیری ندارد. با این حال انتخاب یک عنوان متناسب، بعداً به شما کمک می‌کند که رکورد مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید.

گیرنده

از این قسمت می‌بایست یکی از شماره‌های اختصاصی پنل‌تان را انتخاب کنید. این شماره همان خط اختصاصی پنل اس ام اس شما است که قرار است مشتریان و مخاطبین شما، مشخصات خودشان را از طریق پیامک به آن ارسال کنند.

نکته) در صورت انتخاب "همه شماره‌ها" اضافه به لیست ایجاد شده روی پیامک‌های دریافتی از همه خطوط اختصاصی شما در پنل، اعمال خواهد شد.

فرستنده

در این قسمت می‌بایست انتخاب کنید که با کدام یک از خطوط اختصاصی پنل‌تان، برای مشتریان پس از عضویت آن‌ها در دفترچه تلفن پنل، پیامک را ارسال کند.

اعمال بازه زمانی

در این قسمت می‌توان تنظیم کرد که "اضافه به لیست" شما از چه تاریخی تا چه تاریخی فعال باشد.

نکته) در صورتیکه تغییری در مقادیر پیشفرض "از" و "تا" اعمال نکنید، قابلیت عضویت خودکار مخاطب در دفترچه تلفن پنل اس ام اس را باید بعداً به‌صورت دستی غیرفعال کنید.

بخش دوم: شروط

در شکل 3 شما می‌توانید شرایط مربوط به ماژول اضافه به لیست را تعیین کنید.

شروط اضافه به لیست

شکل 3 - شروط اضافه به لیست

شماره موبایل فرستنده

اگر قصد دارید شماره موبایل‌های خاصی را به دفترچه تلفن اضافه کنید، از این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که چه شماره‌هایی به دفترچه تلفن پنل شما اضافه شود. مثلاً می‌توانید انتخاب کنید شماره‌هایی که با پیش‌شماره 9121 آغاز می‌شوند به دفترچه تلفن پنل پیامکی‌تان اضافه شوند. برای این کار کافی است شرط آن را برابر با مقدار "شروع با" قرار داده و روبروی آن مقدار 9121 را بنویسید.

شرط متن

در این قسمت، شرط متن را بر روی مقدار "شامل" قرار دهید و کلیدواژه‌ای مانند کاراکتر * را روبروی آن بنویسید. با فعال کردن این شرط، تنها افرادی که پیامک‌های ارسالی آن‌ها به شماره خط اختصاصی شما، شرط مورد نظر را داشته باشند (مثلاً پیامک‌هایی که با * شروع می‌شوند)، به دفترچه تلفن شما اضافه خواهند شد.

نکته) در صورت خالی گذاشتن کادر شماره 9 در شکل 3، شماره موبایل مخاطب‌تان با هر متنی که ارسال کند، در دفترچه تلفن پنل پیامکی شما ذخیره خواهد شد.
در صورتی که تمایل دارید نام و نام خانوادگی مخاطب علاوه بر شماره موبایلش در دفترچه تلفن ذخیره شود بایستی متن پیامک خود را با فرمت زیر ارسال نماید:
*نام*نام خانوادگی        مثال: *احمد*عزیزی
نکته) دقت نمائید که بین نام و نام خانوادگی باید کلیدواژه یا همان کاراکتر تعیین شده (مثلاً *)، قرار گیرد.
چنانچه قصد دارید مطالب اضافه‌تری از نام و نام خانوادگی (مثلاً تاریخ تولد) را به اطلاعات مشتریان خود در دفترچه تلفن پنل اضافه شود، مشتریان و مخاطبان شما همانند زیر با یک کلیدواژه (مثلاً *)، توضیحات اضافه را می‌توانند وارد کنند و به خط اختصاصی شما ارسال نمایند. این اطلاعات در بخش توضیحات دفترچه تلفن اضافه خواهند شد:
*نام*نام خانوادگی*توضیحات اضافی        مثال: *احمد*عزیزی*1370/01/01

ذخیره در

کادر شماره 10 در شکل 3 به شما این امکان را می‌دهد تا پیامک‌های دریافتی از سوی مخاطبین خود را در پوشه خاصی از پنل خود ذخیره نمائید. به‌صورت پیشفرض تمامی پیامک‌های ارسالی کاربران شما در قسمت "پیام‌ها" و سپس پوشه "دریافتی" ذخیره می‌گردد.

بخش سوم: عملگر

همانطور که در شکل شماره 4 مشاهده می‌کنید، در این قسمت باید گروه مخاطبین مورد نظر، متن پیامک در ازای پاسخ اضافه به لیست و میزان اعتبار مخاطب را تنظیم کنید.

عملگر اضافه به لیست

شکل 4 - عملگر اضافه به لیست

گروه مخاطبین

در این قسمت می‌بایست گروه یا گروه‌های مورد نظر از دفترچه تلفن خود را که تمایل به ذخیره اطلاعات مخاطب در آن‌ها را دارید، علامت‌دار نمائید. با این کار مشتریان و مخاطبین شما پس از ارسال الگوی لازم(شرط متن) در آن گروه دفترچه تلفن شما ذخیره شوند. اگر تا الان با ساخت گروه مخاطبین آشنا نشدید، پیشنهاد می‌کنم آموزش دفترچه تلفن را مطالعه نمائید.

متن پیامک

شما می‌توانید در کادر شماره 12 شکل 4 یک متن تنظیم کنید تا خط اختصاصی شما(کادر 6 از شکل 2) یک متن با این محتوا را برای مخاطب شما پس از عضویت‌شان در دفترچه تلفن، ارسال کند. در غیر اینصورت پیامکی ارسال نخواهد شد.

میزان اعتبار مخاطب

این گزینه اعتبار مورد نظر را به مخاطب شما در دفترچه تلفن اضافه می‌نماید. بهتر است این مقدار همیشه برابر با 0 باشد.

در نهایت روی گزینه ثبت کلیک کنید.

بررسی، ویرایش و حذف اضافه به لیست

رکورد اضافه به لیست ایجاد شده به شما نمایش داده می‌شود و قابل ویرایش و حذف نیز می‌باشد.

رکورد اضافه به لیست

شکل 5 - رکورد اضافه به لیست

جمع‌بندی

اگر در هنگام ایجاد اضافه به لیست با هر نوع خطا و یا عدم دسترسی به این ماژول مواجه شدید، همواره می‌توانید از قسمت "پشتیبانی" برای کارشناسان ملی پیامک تیکت ارسال نمائید و یا با شماره 02163404 داخلی 1 و سپس داخلی 2 تماس بگیرید.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید

مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان تلفنی