30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها

وب سرویس & API

آیا می‌دانید وب سرویس و API چیست و چگونه باید از این ماژول در ملی پیامک استفاده کرد؟ در این مطلب قرار است راجع‌به قابلیت وبسرویس صحبت کنیم و ببینیم چگونه باید از آن بهره برد. پس با ما همراه باشید.

وب سرویس و API چیست؟

API مخفف عبارت application programming interface (رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار) است. درواقع API ها مثل function هایی هستند که در یک سرور (یا سیستم عامل) وجود دارد و یک برنامه‌نویس در برنامه خود می‌تواند آن‌ها را فراخوانی و استفاده کند بدون اینکه به سورس و نحوه عملکرد آن دسترسی داشته باشد.

اما قابلیت وب سرویس و API ملی پیامک، همان قابلیت اتصال نرم‌افزار، اپلیکیشن، سایت یا افزونه‌های وردپرس به سامانه پیامکی است. توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان می‌توانند از این بخش نمونه کدهای مورد نیاز خود را بردارند و به سایت یا نرم‌افزار خود اضافه کنند.

آموزش استفاده از وب سرویس و API

برای استفاده از این ماژول باید ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید. سپس از منوی سمت راست روی گزینه «توسعه دهندگان» کلیک کنید. حالا از زیرمنوی باز شده گزینه «وب سرویس و API» را انتخاب کنید.

استفاده از وب سرویس و API 

شکل 1- استفاده از وب سرویس و API

کنسول ملی پیامک

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد ملی پیامک، کنسول است. با استفاده از کنسول ملی پیامک می‌توانید نمونه کدهای آماده برای زبان‌های برنامه نویسی مانند php و c# و python و غیره را به رایگان در اختیار داشته باشید. درواقع کنسول نقش میانجی بین وبسرویس و سایت را بازی می‌کند.

کنسول ملی پیامک

شکل 2- کنسول ملی پیامک

ارسال تیکت

یکی از جاهایی که از آن می‌توانید به کارشناسان ما در پشتیبانی تیکت بفرستید، همین قسمت وب سرویس است. از همین قسمت روی دکمه مشخص شده در تصویر، کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه وارد ماژول تیکت می‌شوید و می‌توانید سوالات و مشکلات خود را پیگیری کنید.

ارسال تیکت

شکل 3- ارسال تیکت

مستندات و نمونه کدها

همان‌طور که از نام این عنوان مشخص است، در این قسمت مستندات و نمونه کدهای آماده را می‌توانید دریافت کنید. با کلیک روی هر کدام از گزینه‌ها به صفحه مربوطه هدایت خواهید شد.

با کلیک روی آخرین گزینه مستندات، می‌توانید وارد گیت هاب ملی پیامک شوید و تمام نمونه کدها را مشاهده کنید.

مستندات و نمونه کدها

شکل 4- مستندات و نمونه کدها

افزونه‌های وردپرس

در قسمت «افزونه‌های وردپرس» هم مانند قسمت قبلی می‌توانید به پلاگین‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به سامانه پیامکی وصل کنید و از طریق آن‌ها پیامک ارسال کنید را برایتان نمایش می‌دهد. با کلیک روی هر کدام از این گزینه‌ها به یکی از صفحات «افزونه های پیامکی» و یا وبلاگ ملی پیامک هدایت خواهید شد.

افزونه‌های وردپرس

شکل 5- افزونه‌های وردپرس

سایر افزونه‌ها

سایر افزونه‌هایی که برای CMS های دیگر مانند جوملا و whmcs استفاده می‌شود را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید. اگر هم به دیدن تمام افزونه‌ها نیاز دارید، روی گزینه آخر این قسمت کلیک کنید.

سایر افزونه‌ها

شکل 6- سایر افزونه‌ها

جمع‌بندی وب سرویس و API

در این مطلب سعی کردیم موارد مربوط به وب سرویس و API را به صورت خلاصه اما جامع برایتان توضیح دهیم. امیدواریم با خواندن این راهنما بتوانید به‌راحتی از وبسرویس ملی پیامک استفاده کنید. در نهایت اگر هنگام استفاده از ماژول به مشکلی برخوردید یا سوالی ذهنتان را درگیر کرد، از قسمت پشتیبانی تیکت بفرستید و یا با شماره 02163404 تماس بگیرید.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید

مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان تلفنی