30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها

کنترل از راه دور

اگر زمانی به اینترنت و پنل خود دسترسی نداشته باشیم چگونه باید پیامک‌های خود را ارسال کنیم؟ راه‌حل ما در این زمان‌ها استفاده از ماژول کنترل از راه دور است. به کمک این ماژول با ارسال یک کد دستوری به پنل خود، می‌توانید ارسال‌های خود را انجام دهید. البته این ماژول کاربردهای دیگری نیز دارد.

کنترل از راه دور چیست؟

تصور کنید قصد دارید برای مشتری‌ها و مخاطبان خود پیامک ارسال کنید، ولی جایی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید. برای این کار کافی است چند کد دستوری مطابق الگوهایی که در پنل قرار دارد را برای پنل ارسال کنید تا ارسال‌های شما را انجام دهد. شما باید کدهایی که در ادامه قرار می‌دهیم را برای خط اختصاصی پنل خود ارسال کنید. این اس ام اس باید از خطی برای پنل ارسال شود که با آن در سایت ثبت‌نام کرده‌اید.

همچنین فرض کنید که می‌خواهید پیامک‌های دریافتی پنل خود را بررسی کنید یا اطلاعات مخاطب خاصی را از دفترچه تلفن پنل پیامکی خود استخراج کنید و یا عملیات مشابه دیگری انجام دهید. برای مدیریت سریع برخی از امکانات پنل پیامکی، می‌توانید از ماژول «کنترل از راه دور» استفاده کنید.

کاربرد ماژول کنترل هوشمند پنل پیامکی

پیش‌تر گفتیم که اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید و بخواهید پیامک‌های خود را ارسال کنید، بهتر است از این ماژول استفاده کنید. کاربرد این ماژول فقط برای ارسال اس ام اس نیست. شما می‌توانید با ارسال کدهای دستوری مخصوص به شماره اختصاصی خود در سامانه، میزان اعتبار حساب خود، گزارش پیامک‌های دریافتی و ارسالی، استعلام شماره و مخاطبان را مشاهده کنید.

یکی از مهم‌ترین کاربر این ماژول، استفاده از آن برای پنل نمایندگی پیامک است. افرادی که از ملی پیامک پنل دریافت کرده باشند، می‌توانند محتوای تیکت‌های خود را ببینند و به آن‌ها از طریق موبایل خود پاسخ دهند. حتی می‌توان از این روش اعتبار کاربرها را افزایش داد و دیگر نگران اینترنت و دسترسی به پنل نبود.

آموزش استفاده از ماژول کنترل از راه دور

این ماژول هم برای کاربران و هم برای نمایندگان سامانه کاربرد دارد. به ترتیب در مورد کارایی ماژول «کنترل از راه دور» برای کاربران و سپس نمایندگان، توضیح می‌دهیم.

مرحله اول؛ فرمان از راه دور پنل پیامکی برای کاربران

برای استفاده از این قابلیت، از سمت راست پنل خود وارد بخش «پشتیبانی» شوید. سپس روی گزینه «کنترل از راه دور» کلیک کنید تا صفحه زیر برای شما نمایش داده شود.

کنترل از را دور در پنل ملی پیامک

شکل 1 - ماژول کنترل از راه دور

برای استفاده از ماژول کنترل هوشمند از راه دور، باید مطابق توضیحات زیر عمل کنید.

تنظیمات ماژول کنترل از راه دور

شکل 2 - تنظیمات کنترل از راه دور

ارسال پیامک تکی

برای اینکه بتوانید برای یک شماره به صورت تکی از پنل پیامک ارسال کنید، باید کد متن@شماره موبایل@send@ را به خط اختصاصی پنل خود ارسال کنید. با این کار شما بدون نیاز به اینترنت، توانسته‌اید از طریق پنل، اس ام اس ارسال کنید.

مثال:

ارسال پیامک گروهی

اگر بخواهید به صورت انبوه و گروهی از پنل خود به کمک موبایل پیامک ارسال کنید، باید به ماژول ارسال از موبایل مراجعه کنید و تنظیمات خود را در آن بخش انجام دهید.

ماژول ارسال از موبایل

شکل 3 - ماژول ارسال از موبایل برای ارسال گروهی پیامک‌ها

مشاهده میزان اعتبار

اگر می‌خواهید میزان اعتبار پنل خود برای ارسال پیامک‌ها را مشاهده کنید، کد دستوری @credit@ را به شماره اختصاصی پنل خود پیامک کنید.

پیامک های دریافتی

برای اینکه بتوانید خلاصه‌ای از پیامک‌های دریافتی خود را از پنل دریافت کنید، از موبایل خود کد @inbox@ را برای پنل ارسال کنید. به این کار پیامک‌های دریافتی برای شما اس ام اس خواهند شد.

پیامک های ارسالی

اگر می‌خواهید تعداد پیامک‌های ارسالی خود را بدون دسترسی به اینترنت و با ارسال یک فرمان از راه دور مشاهده کنید، از کد @outbox@ استفاده کنید.

جستجوی مخاطب

برای اینکه یک مخاطب را که قبلا در دفترچه تلفن پنل خود ذخیره کرده‌اید را به راحتی پیدا کنید، کافی است کد کلیدواژه @contact@ را برای شماره اختصاصی خود در پنل ارسال کنید.

استعلام شماره

ممکن است شما یک یا چند شماره اختصاصی در پنل خود داشته باشید. برای استعلام وضعیت خط خود می‌توانید از کد شماره @number@ کمک بگیرید.

مرحله دوم؛ کنترل از راه دور پنل نمایندگی پیامک

اگر شما از ملی پیامک پنل نمایندگی دریافت کرده‌اید، این ماژول برای شما نیز بسیار کارآمد است. کافی است وارد بخش «پشتیبانی» شوید و سپس «کنترل از راه دور» را انتخاب کنید.

تنظیمات بخش نمایندگی کنترل از راه دور

شکل 4 - تنظیمات بخش نمایندگی کنترل از راه دور

مشاهده محتوای یک تیکت

وقتی شما پنل نمایندگی داشته باشید، مشتری‌های شما قطعا برایتان تیکت ارسال می‌کنند. اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، نمی‌توانید تیکت‌ها را مشاهده کنید و مشکلات آن‌ها را رفع کنید. اما به کمک کنترل از راه دور، می‌توانید به راحتی این تیکت‌ها را مشاهده کنید. کافی است کد دستوری ticket@code@ را به شماره اختصاصی خود ارسال کنید.

پاسخ به تیکت

اگر می‌خواهید به تیکت‌های خود پاسخ دهید، کد پاسخ@rticket@code@ را برای شماره اختصاصی خود در پنل بفرستید.

شارژ کاربر

وقتی کاربر از شما پنل تهیه کرده باشد، برای تمدید حساب کاربر می‌توانید از کد اعتبار@charge@username@ استفاده کنید. با این کار اعتبار کاربر شما افزایش خواهد یافت.

سخن آخر

ملی پیامک همواره در تلاش است تا در تمامی لحظات بتوانید به راحتی با پنل خود کار کنید. حتی زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید. اگر در تنظیمات پنل خود سوالی داشتید و یا با مشکل مواجه شدید، کافی از بخش پشتیبانی، تیکت ارسال کنید و یا با شماره 02163404 تماس بگیرید.

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید

مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان تلفنی