30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
اصول و فنون تبلیغات سیاسی؛ چگونه در انتخابات پیروز شویم؟

اصول و فنون تبلیغات سیاسی؛ چگونه در انتخابات پیروز شویم؟

219

بهتر است از مقدمه‌چینی بگذریم و یک راست برویم سراغ اصل مطلب! تبلیغات، نقش کلیدی و پررنگی را در پیروزی یک نامزد انتخاباتی مجلس ایفا می‌کند. این موضوع به قدری بدیهی است که هیچ‌کسصندوق رای گیری انتخابات مجلس نمی‌تواند منکر آن بشود؛ اما حتماً شما هم کسانی را می‌شناسید که با وجود صرف هزینه‌های بسیار و تبلیغات گسترده، از رقبایشان شکست خوردند و در نهایت نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند. شاید بگویید که آن‌ها صلاحیت لازم را از نظر مردم نداشتند یا نتوانستند یک برنامه دقیق و کاربردی را برای ساختن آینده بهتر پیشنهاد دهند.

پیشنهاد ویژه!
تبلیغات هوشمندانه انتخابات مجلس 1402 را با ارسال پیامک انبوه تبلیغ نماینده در سامانه پیامکی ملی پیامک تجربه کنید. همین الان به صفحه پیامک انبوه تبلیغات انتخابات مجلس مراجعه کرده و تبلیغ کاندیدای انتخاباتی مورد نظر را آغاز کنید.

حرف شما کاملا درست است؛ اما این تنها دلیل شکست خوردن آن‌ها نیست! این روزها شناخت انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغات و استفاده درست از آن‌ها، امری مهم و ضروری به حساب می‌آید.

مطمئناً به همین خاطر است که شما هم برنامه‌ای را برای پیروزی در انتخابات پیش رو تنظیم کرده‌اید؛ چرا‌که تنها با داشتن یک استراتژی راهبردی می‌شود از اتلاف زمان و سرمایه جلوگیری کرد و بیشترین بازخورد را از تبلیغات انتخاباتی گرفت.

قرار است در این مطلب به شما کمک کنیم تا با استفاده از علم بازاریابی و تبلیغات، منسجم‌تر و هدفمند‌تر تبلیغ کنید تا بهترین نتیجه را در مدت زمان کوتاهی کسب کنید و پیروز میدان باشید.

در ادامه چند راهکار تبلیغاتی را که در سال‌های اخیر امتحان خود را پس داده‌اند، بررسی می‌کنیم!

انواع تبلیغات انتخاباتی

به طور کلی رمز موفقیت در انتخابات مجلس، استفاده از روش‌های گوناگون برای تبلیغات انتخابات مجلس است. سعی کردیم در این مطلب راجع به شیوه های نوین تبلیغات انتخاباتی صحبت کنیم. برخی از این روش‌ها شامل موارد زیر است:

  1. توزیع و نصب تبلیغات چاپی
  2. ارسال پیامک انبوه برای تبلیغات انتخابات مجلس
  3. انتشار ریپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر
  4. ساخت وب سایت رسمی برای تبلیغ کاندیدا مجلس
  5. رسانه‌های عمومی و مجازی دیجیتال مانند صفحه اینستاگرامی نامزد انتخاباتی مجلس، کانال تلگرامی رسمی تبلیغات کاندیدا مجلس
  6. برپایی ستاد تبلیغات انتخاباتی

در ادامه مطب سعی کردیم هر کدام از شیوه های نوین تبلیغات انتخاباتی را به اختصار توضیح دهیم.

راهکار اول: توزیع و نصب تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی برای ما چهره آشنایی دارد. با نزدیک شدن به فصل انتخابات در و دیوار شهرها پر می‌شود از تصاویر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی. انگار که یک ضرب‌المثل نانوشته می‌گوید: «چهره خودت رو بیشتر به مردم نشون بده تا بیشتر رای بیاری.»تبلیغات چاپی در انتخابات مجلس

احتمالاً به همین دلیل است که اکثر نامزدها علاقه زیادی دارند تا بیشتر در این سبک از تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند. درست است که این رویکرد تبلیغاتی در همه‌ جا جواب می‌دهد؛ اما تجربه ثابت کرده که میزان بازدهی این روش در تمام مناطق کشور یکسان نیست.

برای مثال در مناطق روستایی یا جاهایی که هنوز تکنولوژی خوب جا نیافتاده، تبلیغات چاپی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اما در شهرهای پیشرفته که زندگی مردم با تکنولوژی عجین شده است، دیگر آنقدرها هم به پوسترهای روی دیوار توجهی نمی‌شود! پس بهتر است در مورد شهرهای بزرگتر روش‌های نوین تبلیغاتی را هم امتحان کنید.

همانطور که می‌دانید از تبلیغات چاپی به شکل‌های مختلفی می‌شود استفاده کرد. در ادامه چند نمونه را برایتان مثال می‌زنیم.

انواع تبلیغات چاپی

  • روزنامه و مجلات
  • پوسترهای تبلیغاتی
  • تراکت و بروشور
  • تبلیغات بنری

هر کدام از انواع تبلیغات چاپی کاربرد مشخصی دارند. مثلاً بنرها و پوسترهای تبلیغاتی روی چهره و نام شما تمرکز می‌کنند و از طریق روانشناسی انتخاباتی بر ناخودآگاه مخاطب تاثیر می‌گذارند. اینگونه است که شعار اصلی کمپین تبلیغاتی‌تان در ذهن مردم ماندگار می‌شود.تبلیغات چاپی در انتخابات

تراکت‌ها، بروشور، روزنامه و مجلات فضای بیشتری را در اختیار شما می‌گذراند. از این طریق می‌توانید ریز به ریز برنامه‌ها و اهداف کمپین خودتان را به مردم اطلاع بدهید؛ چرا‌که این ورق‌های تبلیغاتی همراه مخاطب به خانه‌اش می‌روند تا او سر فرصت نگاهی به آن‌ها بیاندازد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود و ظاهر بروشورها جذاب و تاثیرگذار باشد، می‌توانید با نشان دادن دیدگاهتان در مورد مسائل مختلف، افراد زیادی را متقاعد کنید تا به شما رای بدهند.

روزنامه یا بروشور؟

مسلماً هر کدام کارایی خودش را دارد. اما اگر نظر ما را بخواهید به شما می‌گوییم که روزنامه و مجلات ارجحیت دارند؛ چون مردم به روزنامه‌ها به عنوان یک منبع معتبر نگاه می‌کنند. همه می‌توانند بروشور یا تراکت چاپ کنند، اما چاپ روزنامه کار هر کسی نیست!

در واقع شما با صحبت کردن از رویکردها و گزارش فعالیت‌هایتان در روزنامه‌، از اعتبار آن‌ استفاده می‌کنید و از این طریق اعتماد مردم را جلب می‌کنید.

تخفیف ویژه سامانه پیامک برای انتخابات شورای شهر و روستاحتما بخوانید: تخفیف ویژه سامانه پیامک برای انتخابات شورای شهر و روستا

مزایا و معایب تبلیغات چاپی

با استفاده از تبلیغات چاپی، شما در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و حتی کوچه‌‌های شهرهای مختلف حضور دارید. با تعداد زیادی از مردم در ارتباط هستید و دغدغه‌هایتان را به گوش همه می‌رسانید.

اما این روش تبلیغاتی ایرادهایی هم دارد؛ مثلاً هزینه بالا، ضربه‌ای که به محیط زیست می‌زنید و زشت‌کردن ظاهر و نمای شهر.

تا اینجا، بحث ما درباره روش‌های تبلیغات آفلاین بود. بهتر است دیگر از تبلیغات آفلاین فاصله بگیریم و موضوع بحث را به نوع دیگری از تبلیغات تغییر دهیم که این روزها طرفداران بیشتری دارد!

حتماً شما هم تایید می‌کنید که در دوره و زمانه‌ای که اکثر آدم‌ها لحظه‌ای از تلفن همراهشان جدا نمی‌شوند، دیگر درست نیست تا فقط به تبلیغات آفلاین تکیه کنیم. قطعاً تبلیغات آنلاین می‌تواند نقش مهم‌تری را در پیروزی شما داشته باشد! به همین دلیل از اینجا به بعد مقاله را به توصیف روش‌های آنلاین اختصاص دادیم.

راهکار دوم: ارسال پیامک انبوه

همه ما وقتی با کسی کار مهمی داشته باشیم و شخص مورد نظر در دسترس نباشد؛ ترجیح می‌دهیم به‌ طور مستقیم برایش پیامک بفرستیم تا اینکه در دایرکت شبکه‌های اجتماعی به دنبالش بگردیم. چرا‌که تقریباً همه مردم اس‌ام‌اس‌هایشان را چک می‌کنند، حتی اگر اینترنت نداشته باشند!

دقیقا به همین دلیل است که اس‌ام‌اس مارکتینگ به یکی از روش‌های بسیار کارآمد در عرصه تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده و با حداقل هزینه، شما را به نتایج شگفت‌انگیزی می‌رساند.

پیام کوتاه ولی قدم‌های بلند!

اس‌ام‌اس مارکتینگ تا به حال نمونه‌های موفق زیادی داشته است. به طور مثال دو رییس جمهور اخیر آمریکا نتایج چشمگیری را از ارسال پیامک انبوه گرفته‌اند.

تبلیغات پیامکی - تخفیف ویژه انتخابات 1402

بیایید با هم نگاهی به مورد عجیب ترامپ بیاندازیم: به گفتۀ cdmginc در طول انتخابات 2016 ترامپ توانست 99 درصد مردم را متقاعد کند تا پیام کوتاه ارسالی‌اش را باز کنند!

رسیدن به این رقم واقعاً جذاب است و شاید هم کمی دور از دسترس به نظر برسد. اما به شما اطمینان می‌دهیم که با تنظیم یک متن اس‌ام‌اس تاثیرگذار و انقلابی به راحتی می‌توانید 99% از مخاطبانتان را قانع کنید تا پیامک تبلیغاتی شما را بخوانند. ما در وبلاگ ملی‌پیامک به شما گفتیم که چطور می‌شود یک متن اس‌ام‌اس جذاب را نوشت. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این مطلب بیاندازید.

انواع روش‌های ارسال اس‌ام‌اس انبوه

شاید باورتان نشود اما می‌توانید انتخاب کنید که به چه کسانی پیامک بدهید! حتما می‌دانید زمانی که پای تبلیغات هدفمند وسط باشد این موضوع خیلی اهمیت پیدا می‌کند؛ چون پیامک گروهی می‌تواند با فیلترهای مشخص و باب میل و سلیقه‌تان ارسال شود تا شما را زودتر به نتیجه برساند. پس اگر شما هم آدم مصمم و بابرنامه‌ای هستید که می‌خواهید تند و سریع به بهترین نتیجه ممکن برسید، می‌توانید با استفاده از یک یا چندتا از روش‌های زیر پیامک انبوه ارسال کنید.

بر اساس لیست شماره‌های شخصی

گاهی اوقات ممکن است که خودتان یک لیست طلایی از شماره موبایل‌هایی داشته باشید که برایتان مهم هستند و می‌خواهید پیامک متفاوتی برایشان ارسال کنید. در چنین حالتی می‌تواند فایل شماره‌ها را داخل دفتر تلفن سامانه پیامک وارد کرده و به صورت خودکار پیامک را برای این گروه از منخاطبانتان ارسال کنید. سامانه پیامک کوتاه ملی‌پیامک، این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد.تاثیر اس ام اس مارکتینگ در انتخابات

به تفکیک شهر و شهرستان

این قابلیت سامانه پیامک بی‌نظیر است! شما خیلی راحت می‌توانید به تفکیک شهر یا شهرستان حوزه انتخابی، پیامک تبلیغاتی خود را فقط برای مردم یک شهر یا شهرستان خاص بفرستید. به این شکل هدفمندی تبلیغات شما افزایش چشمگیری پیدا کرده و می‌دانید که هزینه‌ها را برای چه جاهایی صرف کنید تا بازخورد بهتری بگیرید.

شماره پیامک مجلس شورای اسلامی + لیست شماره موبایل نمایندگان مجلسحتما بخوانید: شماره پیامک مجلس شورای اسلامی + لیست شماره موبایل نمایندگان مجلس

بر اساس پیش‌شماره

همراه اول یا ایرانسل؟ اگر مسئله شما هم این است، دیگر نگران نباشید. چون مثل آب ‌‌خوردن می‌توانید فقط برای یک پیش‌شماره خاص پیامک بفرستید و از خودتان و برنامه‌هایتان بگویید.

به تفکیک منطقه و محله

اگر قرار است برای بهترکردن وضع و امکانات محله‌ به‌ خصوصی کاری انجام دهید، با پیامک به اهالی آن منطقه یا محله مژده بدهید! این قابلیت سامانه پیامک باعث می‌شود تا مردم احساس کنند که به آن‌ها نزدیک هستید و مشکلاتشان را درک می‌کنید.

ارسال پیامک بر اساس مشاغل

شاید اصلاحاتی را برای بهترشدن زندگی و شرایط کاری صنف خاصی در نظر داشته باشید. دست به کار شوید و این موضوع را به آنها اطلاع بدهید. به آن‌ها بگویید که دغدغه‌شان فکر شما را هم مشغول کرده است. هر چقدر هم که سرشان شلوغ باشد حتما پیامک‌هایشان را چک می‌کنند.

ارسال پیامک براساس سن

از آنجایی که همه مردم از نظر سن و سال صلاحیت رای دادن ندارند، می‌توانید با استفاده از این قابلیت فقط برای افراد بالای 18 سال پیامک بفرستید یا اگر برنامه خاصی برای رای‌اولی‌ها دارید، به آن‌ها اطلاع دهید.

چطور پیامک گروهی بفرستم؟

برای شروع یک کمپین انتخاباتی طوفانی، لازم است تا اول از یک سامانه پیامک استفاده کنید. سامانه پیامکی یک نرم‌افزار آنلاین است که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از پنل ارسال پیام کوتاه، با هزاران نفر در سراسر ایران در ارتباط باشید. توجه کنید که سامانه پیامکی که انتخاب می‌کنید حتماً قابلیت‌های بالا را داشته باشد، گزارشات لازم را در اختیار شما بگذارد و از آن مهم‌تر، پشتیبانی خوبی داشته باشد! 

بحث پشتیبانی، خصوصاً در تب‌وتاب انتخابات که نیاز به سرعت و دقت در انجام کارها دارید، خیلی مهم است. پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا تبلیغاتتان را به خوبی سازماندهی کنید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، به سرعت آن را حل می‌کند!

سامانه ارسال پیامک انبوه

اس‌ام‌اس مارکتینگ، میان‌بری به مجلس

بعضی‌ها نه تنها در هیچ کانال یا گروه خبری عضو نیستند، بلکه با شبکه شش تلویزیون هم قهرند! چون اصلاً از اخبار و مخلفاتش خوششان نمی‌آید.

این دسته از افراد به احتمال خیلی زیاد نمی‌دانند که شما برای نمایندگی مجلس کاندید شدید. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که این آدم‌ها آنقدرها هم بی‌تفاوت نیستند. مثلاً زمانی که صدای اس‌ام‌اس از گوشی همراهشان بلند می‌شود حسابی توجه‌شان جلب می‌شود!

با اس‌ام‌اس مارکتینگ می‌توانید حتی توجه این دسته از افراد را هم جلب کنید و خودتان را صمیمانه به آن‌ها معرفی کنید. با این شگرد، مخاطبان بی‌تفاوت و دور از دسترس را هم به شور و شوق انتخابات مبتلا کنید و به کرسی مجلس نزدیک‌تر شوید.

اگر نمی‌دانید موضوع متن پیامک‌ها چه می‌تواند باشد، ما برای شما در ادامه چند مثال می‌آوریم تا از کاربردهای اس‌ام‌اس مارکتینگ باخبر شوید.

با پیامک اطلاع‌رسانی کنید

ساعت و روز سخنرانی و موضوعاتی را که می‌خواهید درباره‌ آن بحث کنید، با استفاده از پیام کوتاه اطلاع بدهید. همچنین می‌توانید گزارش همه فعالیت‌ها، ملاقات‌ها و سخنرانی‌هایتان را برای مردم بفرستید. بهتر است در انتهای متن پیامک، لینک سایتتان را هم ارسال کنید تا برای خواندن خبر به صورت کامل، به آنجا مراجعه کنند. از این طریق آمار بازدید سایتتان هم بالا می‌رود.

با پیامک یادآوری کنید

حتماً خودتان می‌دانید؛ هر روزی که به انتخابات نزدیک می‌شویم، تب تبلیغات بیشتر بالا می‌گیرد. پس باید حواستان باشد که برای لحظات آخر هم برنامه داشته باشید. یکی از این برنامه‌ها می‌تواند پیامکی با مضمون شعار تبلیغاتی شما و یادآوری به شرکت در انتخابات باشد؛ مثلا اگر شعارتان در مورد حفاظت از منابع طبیعی منطقه است، به اهالی بگویید که حفظ محیط زیست در واقع حفظ آینده فرزندانشان است و رسیدن به این هدف، توجه کامل و مستمری را می‌خواهد که تنها از دست شما برمی‌آید. از آن‌ها بخواهید که به خاطر نسل آینده در انتخابات شرکت کنند.

با پیامک دعوت‌نامه بفرستید

اگر قرار است در محله‌ای سخنرانی کنید، می‌توانید از روی نقشه و لوکیشن سخنرانی فقط برای اهالی آن محله پیامک ارسال کنید و بگویید که خوشحال می‌شوید تا آن‌ها را از نزدیک ببینید. به احتمال زیاد اگر فرصت داشته باشند برای شنیدن حرف‌های شما می‌آیند. یا اگر مراسم خاصی مثل صرف شام یا بحث درباره یک موضوع خاص دارید، می‌توانید از افرادی که فکر می‌کنید حضورشان مهم است، با یک SMS دعوت کنید.

با پیامک از مشکلات مردم و برنامه‌هایتان بگویید

نگرانی‌هایتان را از اوضاع و شرایط حاضر، با مردم در میان بگذارید و برایش راه حل ارائه بدهید. اجازه دهید مردم از برنامه‌های شما آگاه شوند و در جریان فعالیت‌های احتمالی شما در آینده قرار بگیرند. به طور مثال اگر در این زمان، دغدغه شما بیکاری قشر جوان و تحصیلکرده جامعه است؛ راه حل ارائه بدهید و بگویید در صورت اجرایی نشدن برنامه‌های کاربردی شما در این خصوص، نه تنها شرایط بهتر نخواهد شد؛ بلکه ممکن است وضعیت بدتر هم بشود.

افزایش 10 ریالی قیمت پیامکحتما بخوانید: افزایش 10 ریالی قیمت پیامک

مزایا و معایب اس ‌ام ‌اس مارکتینگ

مزایا و معایب تبلیغات پیامکی

از ارزان بودن و بازدهی بالای اس‌ام‌اس مارکتینگ که بگذریم؛ استفاده از پنل ارسال پیامک مزایای جالب دیگری هم دارد؛ به طور مثال می‌توانید متوجه شوید که دقیقاً چند نفر پیامک شما را خوانده‌اند و قدم‌های بعدی را بر اساس تحلیل همین گزارشات و بازخوردها بردارید. با این اطلاعاتی که به‌دست می‌آورید، همه چیز در مشتتان است و می‌توانید به کمک اعداد و ارقام برنامه‌هایتان را مدیریت ‌کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این فقط شما نیستید که به هوادارانتان پیامک می‌فرستید، بلکه طرفدارانتان هم می‌توانند به شما اس‌ام‌اس بزنند! این پیام‌ها در بخشی از پنل کاربریتان ذخیره می‌شود تا با تحلیل آن‌ها، هر لحظه از خواست و مطالبات مردم آگاه باشید.

درباره تبلیغات پیامکی معایب خاصی وجود ندارد، فقط بهتر است در ارسال پیام کوتاه زیاده‌روی نکنید؛ چون ممکن است اثر خوبی بر مخاطبان نداشته باشد و در کارزار رقابت انتخابی، یک نمره منفی به حساب بیاید.

راهکار سوم: انتشار رپورتاژ آگهی

قبل از هر چیز لازم است بدانیم که رپورتاژ آگهی دقیقاً چیست. این روش تبلیغ در واقع یک نوع گزارش است که با لحنی کاملاً بی‌طرفانه در مورد موضوع و یا شخص خاصی صحبت می‌کند. این بی‌طرف‌ بودن باعث می‌شود تا مخاطب‌ها متوجه جنبه تبلیغاتی متن نشوند و به شما اعتماد کنند.

برای اینکه رپورتاژ آگهی‌ها و طرز کارشان را دقیق‌تر بشناسیم به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید با دو نفر به تازگی آشنا شدید. آقای الف و آقای ب. آقای الف کسی است که مدام از خودش تعریف می‌کند و می‌گوید که دست‌فرمانش حرف ندارد. اما آقای ب لام تا کام چیزی نمی‌گوید؛ در عوض این دیگران هستند که حسابی از رانندگی‌اش تعریف می‌کنند. به نظر شما کدامیک راننده خوبی است؟

رپورتاژ آگهی‌ها هم به این شکل برای شما اعتماد و به دنبال آن رای می‌خرند.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات انتخاباتی

کجا رپورتاژ آگهی منتشر کنم؟

بهتر است در سایت‌های معتبر و مرتبط با زمینه کاریتان یا همسو با خط فکری و دیدگاهتان رپورتاژ بگذارید؛ به طور مثال سایت‌هایی که در حمایت از احزاب مختلف فعالیت می‌کنند و یا وبسایت‌های خبری برای شما مناسب هستند.

توجه کنید که رپورتاژ شما زمانی اثربخش است که به طور دائمی در سایت مقصد جا خوش کند. می‌توانید در متن رپورتاژ آگهی‌های مختلف به فعالیت‌ها و کارهای اجرایی‌تان اشاره کنید تا به عنوان یک رزومه درست و حسابی در سرتاسر وب پخش شود و با یک کلیک جلوی چشم همه ظاهر شود.

خیالتان راحت باشد که با انتشار یک خبر درباره خودتان در سایتی که دارای اعتبار است و کلی هم خواننده ثابت دارد، افکارتان به گوش جمعیت زیادی می‌رسد. اعتمادشان را بدست می‌آورید و حتی می‌توانید با گذاشتن لینکی، آن‌ها را به سایتتان بکشانید تا ایمیلشان را در اختیارتان بگذارند و در خبرنامه ایمیلی شما عضو شوند.

البته ناگفته نماند که شما باید ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات برای چاپ رپورتاژها دست به کار شوید. درست است که مردم در روزهای نزدیک رای‌گیری هیجان بیشتری دارند و در مورد اخبار مربوط به انتخابات بیشتر سرچ می‌کنند؛ اما برای اینکه صفحه اول گوگل را تصاحب کنید، نیاز است تا برنامه‌ریزی چندماهه داشته باشید. از این طریق می‌توانید قدم به قدم در بین مخاطبان به یک چهره شناخته‌شده تبدیل شوید.

مزایا  و معایب رپورتاژ آگهی

رپورتاژ‌ آگهی روشی کم‌هزینه و موثر در جنگ انتخاباتی به حساب می‌آید. اما ایراد‌هایی هم دارد. مثلا بعضی از سایت‌های پرمخاطب بر اساس قوانین داخلی، مطلبی را در مورد اشخاص سیاسی منتشر نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از Novin کمک بگیرید.

راهکار چهارم: فعالیت در شبکه‌های اجتماعیتاثیر شبکه های اجتماعی در انتخابات

از آنجایی که در دنیای امروز هر لحظه یک شبکه اجتماعی جدید مثل قارچ سبز می‌شود، می‌توان متوجه علاقه زیاد قشر جوان و فعال جامعه به تعاملات آنلاین شد. پس برای موفقیت در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، حضور مداوم و قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی از نان شب هم واجب‌تر به نظر می‌رسد؛ چرا‌که شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید به طور مستقیم با مردم در تماس باشید.

مثلاً با استفاده از اینستاگرام می‌توانید برند‌سازی شخصی کنید و این امکان را به عموم مردم بدهید تا بیشتر شما را بشناسند. به‌ کار‌گیری هشتگ‌های مناسب و کاربردی در مدت زمان کوتاهی، جمعیت چند هزارنفری از هواداران را به پیج شما می‌کشاند.

قوانین و مقررات تبلیغات انتخابات مجلس 1402حتما بخوانید: قوانین و مقررات تبلیغات انتخابات مجلس 1402

در بین شبکه‌های اجتماعی، توییتر و لینکدین تخصصی‌تر هستند. به طور نمونه می‌توانید در لینکدین، کلیه فعالیت‌های اجرایی خودتان را در طول این سال‌ها لیست کنید و بر اساس آمار و ارقام از موفقیت‌هایتان بگویید.

از آنجایی که توییتر سوگلی احزاب و گروه‌های سیاسی به حساب می‌آید، بهتر است آنجا هم فعالیت داشته باشید.

توییتر کاربرانی دارد که درباره هر موضوعی اظهار نظر می‌کنند و روی موج هشتگ‌ها سوار می‌شوند. آن‌ها می‌توانند سخنان شما را بارها ریتوییت کنند. این موضوع باعث می‌شود تا بیشتر دیده شوید و روز به روز افراد بیشتری به صفحه‌تان سربزنند.

در توییتر باید برنامه منسجم و استراتژی هدفمندی را دنبال کنید اما به طور کلی می‌توانید در مورد مسائل زیر صحبت کنید:

چند خط در مورد مناسبت‌های روز بنویسید

در حوزه بهداشت و مسائل مربوط به بیمه اظهار نظر کنید

در مورد بلایای طبیعی و راه‌های پیشگیری از خسارت‌های احتمالی بگویید

در مورد فعالیت روزانه‌تان توییت کنید و ...

بهتر است بدانید که در کلیه شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برای وایرال یا همه‌‌گیر‌شدن افکارتان، از اینفلوئنسرها کمک بگیرید. در ادامه بیشتر از این روش نوین بازاریابی برایتان می‌گوییم.

اینفلوئنسر مارکتینگ دیگر چیست؟

«اینفلوئنسر» به کسی گفته می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی در حوزه خاصی موفق عمل کرده، شناخته شده است و فالوئرهای بسیار زیادی دارد. بازاریابی از طریق این اشخاص را «اینفلوئنسر مارکتینگ» می‌گویند.

در جریان کمپین‌های انتخاباتی تعامل با اینفلوئنسری که هم‌سو با افکار شما عمل می‌کند و بر بیشتر مردم و یا گروه مخاطبان مد نظر شما تاثیرگذار باشد، بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید از اعتبار و اعتمادی که آن‌ها برای خودشان دست‌ و پا کرده‌اند استفاده کنید و از زبانشان حرفتان را به گوش مردم برسانید.

مزایا و معایب

از مزایای شبکه‌های اجتماعی بسیار گفته‌اند! همه ما می‌دانیم که این پلتفرم‌ها چقدر می‌توانند در برند‌سازی شخصی به ما کمک کنند. اما شبکه‌های اجتماعی حکم شمشیر دولبه را دارند. در حالی که می‌توانند بسیار کارآمد و موثر باشند، متاسفانه قابلیت بالایی در خانه‌خراب‌کردن افراد هم دارند. هر لحظه ممکن است بخشی از حرف‌های شما سوار بر امواج هشتگ‌ها برعلیه‌تان شورش کند و اعتبار و وجهه‌تان را در یک لحظه زیر سوال ببرد!

دیدوگرام در این راه به شما کمک می‌کند تا راه را از چاه بشناسید و با یک کمپین تبلیغاتی قدرتمند در بستر شبکه‌های پرمخاطب اجتماعی، به یک چهره تاثیرگذار تبدیل شوید.

راهکار پنجم: ساخت وب‌سایت

درست است که این راهکار نمی‌تواند به اندازه دیگر روش‌های ارائه شده، اثرات مثبتی را بر کمپین انتخاباتی شما بگذارد؛ اما یک وب‌سایت، بستر معتبری است که در آنجا می‌توانید از خودتان بگویید.

راهکار استفاده از پنل اس ام اس در انتخابات شورای شهر و روستاحتما بخوانید: راهکار استفاده از پنل اس ام اس در انتخابات شورای شهر و روستا

در یک وب‌سایت شخصی و حرفه‌ای، خودتان را با جزییات معرفی کنید، از دستاوردها و اهدافتان بگویید، برنامه‌هایتان را برای بهتر شدن وضعیت موجود ارائه بدهید و به طور کلی رزومه کاریتان را به نمایش بگذارید.

لازم است بدانید برای اینکه وب‌سایت شما رتبه بالایی کسب کند و به صفحه اول گوگل بیاید، باید از مدت‌ها قبل برای سئو و بهینه‌سازی سایتتان وقت بگذارید.

چطور می‌توانم یک سایت داشته‌ باشم؟ساخت وب سایت به روش ساده

راه‌های زیادی برای رسیدن به یک وب‌سایت شخصی وجود دارد؛ به طور مثال در اولین قدم می‌توانید یک دامنه به نام خودتان در ایرنیک ثبت کنید. بعد از این مرحله لطفا یک هاست خانواده‌دار برای دامین خودتان پیدا کنید! برای دیزاین و ظاهر وبسایت هم بهتر است سری بزنید به سایت‌هایی که قالب آماده می‌فروشند.

البته سریع‌ترین و بهترین روش برای راه‌اندازی یک سایت، کمک‌ گرفتن از سایت‌سازهاست. با پرتال می‌توانید خیلی راحت و سریع، همراه با تخفیف 10 درصدی به سایت خودتان برسید.

مزایا و معایب وب‌سایت

وبسایت‌ها محل مناسبی هستند تا شما رزومه حرفه‌ای خودتان را جلوی دید عموم مردم قرار بدهید؛ علاوه بر این، حکم تریبونی را دارند که می‌توانید به کمک آن مسائل کلیدی و دغدغه‌هایتان را در مسیر برنامه انتخاباتی‌ مطرح کنید و از نظرات مردم در مورد تک‌تک آن‌ها باخبر شوید. حتی می‌توانید شعار تبلیغاتی‌تان را از بین همین نظرات و خواسته‌های مردمی بیرون بکشید.

البته توجه داشته باشید که برای اینکه سایت شما همیشه بالا باشد و با سرچ‌های مرتبط در صفحه اول گوگل خودنمایی کند، باید مرتب به ‌روز باشید. تولید محتوای درست و مستمر می‌تواند از شما یک چهره متفاوت و مطلع از جریانات رایج در جامعه را در نگاه مخاطب بسازد.

شما نماینده مجلس می‌شوید اگر و فقط اگر...

در این مطلب از انواع راهکارها و روش‌های تبلیغاتی و نقاط ضعف و قوت هر کدام از آنها گفتیم و متوجه شدیم که علم بازاریابی و روش‌های رایج تبلیغاتی نه تنها شاهرگ هر کسب‌وکار و تجارتی است؛ بلکه در عرصه سیاست هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

در یک میدان مبارزه انتخاباتی، کسی پیروز است که گروه های مخاطب را به درستی بشناسد؛ چراکه شناخت درست مخاطب‌ها به شما کمک می‌کند تا از روش موثرتر و کارآمدتری برای معرفی خودتان استفاده کنید. 

لازم است تا بگوییم همه روش‌های بالا می‌تواند در جای خودشان شما را به نتیجه درخشانی برساند؛ اگر و فقط اگر سن و سال، جنسیت و محل زندگی هر کدام از مخاطب‌هایتان را در نظر بگیرید. 

اگر بعد از خواندن مطلب بالا، در مورد تبلیغات انتخابی سوالی برایتان پیش آمد یا در انتخاب روش تبلیغاتی مناسب، نیاز به مشورت داشتید؛ کارشناسان ما در ملی پیامک در خدمت شما هستند. می‌توانید از طریق شماره 63404-021 با ما در تماس باشید.

در آخر امیدواریم تا با به‌ کارگیری شیوه‌های نوین و موثر تبلیغاتی، این انتخابات به بهترین شکل و پرشورتر از همیشه برگزار شود.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید