30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
لینک ترکر چیست؟ چگونه کلیک کنندگان لینک پیامک تبلیغاتی را شناسایی کنیم؟

لینک ترکر چیست؟ چگونه کلیک کنندگان لینک پیامک تبلیغاتی را شناسایی کنیم؟

17

وقتی پیامکی حاوی لینک برای مخاطبان خود ارسال می‌کنیم انگار قوی‌ترین شوالیه‌های خود را به جنگلی تاریک و مخوف فرستاده‌ایم و می‌دانیم که قرار نیست از آن‌ها خبری شود. اما یک لحظه صبر کنید! با قابلیت جدید لینک ترکر یا ردیابی لینک پیامکی دیگر قرار نیست شوالیه‌های رزم‌جوی خود را گم کنید. پس از این می‌دانید سرابازان دلیر شما توانسته‌اند چه کارهایی کنند و روی کدام مخاطبان تاثیر بگذارند.

لینک ترکر چیست؟

لینک ترکر چیست؟لینک‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی دیجیتال هستند و بدون آن اصلا نمی‌توان کمپین موفقی برای خود ایجاد کرد. درواقع لینکی که شما ارسال می‌کنید دروازه‌ای است که مشتریان بالقوه شما از آن وارد می‌شوند. مشتریان با کلیک روی لینک می‌توانند محصولاتتان را ببینند و با شما تعامل داشته باشند. برای آشنایی بهتر با لینک ترکر، ویدئوی لینک ترکر چیست؟ چگونه کلیک کنندگان لینک پیامک تبلیغاتی را شناسایی کنیم؟ را در کانال آپارات ملی پیامک ببینید.

بدون شک می‌توان گفت بازاریابی دیجیتال بدون ارسال لینک و کلیک کردن ممکن نیست. حالا که با اهمیت ارسال لینک در اس ام اس آشنا شدید؛ باید به نکته مهم دیگری بپردازیم و آن هم امکان ردیابی لینک پیامکی است. شما به عنوان صاحب کسب‌وکار باید بدانید چه کسانی روی لینک کلیک کرده‌ و به محصولات شما علاقه نشان داده‌اند. با امکان لینک ترکر می‌توانید بفهمید ترافیک وب‌سایتتان از کجا می‌آید.

لینک ترکر نوع خاصی از لینک است که برای ردیابی کلیک‌ها و اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌های مختلف بازاریابی استفاده می‌شود. این لینک یک پیوند منحصربه‌فرد و سفارشی است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی پیامکی ایجاد شده است. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند بفهمند چند نفر روی لینک آن‌ها کلیک کرده‌اند، کلیک‌ها از کجا آمده‌اند، و کاربران پس از کلیک کردن در سایتتان چه کارهایی انجام داده‌اند.

ردیابی لینک پیامکی چطور عمل می‌کند؟

ردیابی لینک پیامکی چگونه عمل می‌کند؟بیایید فرض کنیم شما به دو هزار نفر پیامک فرستاده‌اید و در آن پیامک لینک سایتتان را هم قرار داده‌اید. حالا باید از کجا بفهمید کدامیک از افراد روی لینک کلیک کرده، محصولات شما را دیده‌اند، از شما خرید کرده‌اند و یا در سایتتان عضو شده‌اند؟ پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیزی، ویدئوی آموزشی استفاده از لینک ترکر و نحوه شناسایی و ردیابی کلیکرهای پیامک تبلیغاتی را حتماً ببینید.

برای اینکه بتوانید رفتار کاربران را در سایت خود رصد کنید، باید لینک را ردیابی کنید. قابلیت لینک ترکر در ملی پیامک برای هر کسی یک لینک منحصر‌به‌فرد درست می‌کند. حالا برای هر کسی یک لینک خاص فرستاده می‌شود تا ابزار لینک ترکر بتواند بفهمد کدامیک از کاربران چه رفتار و واکنشی در برابر لینک داشته‌اند.

مزایای لینک ترکر

پس از اینکه با ماهیت و چیستی ردیابی لینک پیامکی آشنا شدید، باید بدانید چه ویژگی‌هایی پس از استفاده از این قابلیت منتظر شما هستند. برای آشنایی با مزایای لینک ترکر ادامه این مطلب را دنبال کنید.

کوتاه کردن لینک

کوتاه کردن لینک با قابلیت لینک ترکراگر قبلا ارسال لینک در اس ام اس را امتحان کرده باشید می‌دانید که بهتر است قبل از ارسال پیامک، لینک مورد نظر خود را با کوتاه کننده‌های لینک، کوتاه کنید. این کار باعث می‌شود پیامک شما ظاهر زیباتری داشته باشند و در تعداد کاراکترهای اس ام اس تبلیغاتی هم صرفه‌جویی شود.

حالا قابلیت لینک ترکر در ملی پیامک کار را برای شما راحت کرده است. با ارسال پیامک از قسمت لینک ترکر، سامانه به صورت خودکار لینک را برایتان کوتاه و بهینه می‌کند.

گسترش خبرنامه پیامکی

حتما می‌دانید که خبرنامه پیامکی برای شما حکم هواداران دو آتشه یک تیم فوتبال را دارند. این افراد کسانی هستند که قبلا از خدمات و محصولات شما استفاده کرده‌اند و شما را کاملا قبول دارند. حالا کدام تیم است که دوست نداشته باشد هوادارانش افزایش پیدا کنند؟

با استفاده از ردیابی لینک پیامکی، می‌توانید بفهمید چه افرادی روی لینک شما کلیک نموده و از شما خرید کرده‌اند و با ذخیره شماره تلفن آن‌ها می‌توانید ایشان را به عضویت در خبرنامه پیامکی خود دعوت کنید.

تبلیغات پیامکی موثر

تبلیغات پیامکی موثر با امکان ردیابی لینک پیامکیاگر تا قبل از این پیامک‌های تبلیغاتی را بدون هدف می‌فرستادید و نمی‌دانستید چه کسانی از دیدن پیام شما خوشحال می‌شوند و دوست دارند از خدمات شما استفاده کنند، لازم است دست نگه دارید و به سراغ ارسال با قابلیت لینک ترکر بیایید.

فرض کنید برای ده هزار نفر پیامک انبوه تبلیغاتی فرستاده‌اید و لینکی هم برای خرید از سایت در آن پیامک قرار داده‌اید. پس از ارسال با لینک ترکر می‌توانید بفهمید چند درصد از این افراد روی لینک کلیک کرده و سپس از شما خرید کرده‌اند. حالا برای کمپین‌های بعدی، حتما به آن دسته سیم‌کارت‌هایی که روی لینکتان کلیک کرده بودند، پیامک ارسال کنید و تخفیف و خدمات ویژه بیشتری برایشان درنظر بگیرید.

همیشه به یاد داشته باشید که نگه داشتن مشتری وفادار، مهم‌تر از جذب مشتری‌های جدید است.

مزایای پنل پیامکی همراه اول + خرید سامانه پیامکی همراه اولحتما بخوانید: مزایای پنل پیامکی همراه اول + خرید سامانه پیامکی همراه اول

صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات پیامکی

لینک ترکر از جهت‌های مختلفی باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود. یکی از نکاتی که قبلا به آن اشاره کردیم، کوتاه کردن لینک بود. همین کوتاه‌سازی لینک باعث می‌شود در نهایت هزینه کم‌تری برای ارسال پیامک خرج کنید.

علاوه‌بر کوتاه کردن پیوند، با تبلیغات پیامکی موثر و شناخت مشتریان ویژه خود در کمپین‌های بعدی هزینه‌ای صرف افرادی که به سایت شما علاقه‌ای ندارند، نمی‌کنید و به سراغ گروه‌های جدیدی از مخاطبان می‌روید و یا روی افرادی که از محصولات شما استفاده می‌کنند سرما‌یه‌گذاری بیشتری می‌کنید.

ارسال پیامک شخصی‌سازی شده

ارسال پیامک شخصی‌سازی شدههنگام فرستادن اس‌ام‌اس تبلیغاتی با امکان ردیابی لینک پیامکی در ملی پیامک باید شماره تلفن افراد را در فایل اکسل وارد کنید و می‌توانید متغیرهایی با عنوان نام، نام خانوادگی و غیره به آن اضافه کنید. بنابراین؛ پیامک‌های شما می‌توانند کاملا به صورت شخصی‌سازی شده باشند و هر مشتری را با نام خود مخاطب قرار دهند. به مثال زیر توجه کنید:

سپیده عزیز
پیتزاتو سفارش بده
سیب زمینی ویژه و تحویل رایگانش از ما
"فقط تا پایان شب"
پیتزا برشکا
nu2.ir/pzq84

برنامه‌ریزی دقیق با آمارها و گزارشات

پس از اینکه از قابلیت لینک ترکر ملی پیامک استفاده می‌کنید و اس‌ام‌اس می‌فرستید، در پنل کاربری می‌توانید گزارش‌های کاملی درباره پیامک‌های ارسال شده، اس‌ام‌اس‌هایی که ارسال نشده‌اند، تعداد کل بازدید، تعداد کل کلیک و غیره را مشاهده کنید.

دریافت گزارشات در اکسل

حتما کسانی که عاشق مرتب کردن و تمیز نگه‌داشتن محیط فکری خود هستند، به داشتن اطلاعات درست و طبقه‌بندی شده اهمیت زیادی می‌دهند. به همین دلیل قابلیت دانلود گزارش در یک فایل اکسل برایشان هیجان‌انگیز خواهد بود.

در فایل اکسلی که از پنل ملی پیامک دریافت می‌کنید، اطلاعاتی درباره افرادی که روی لینک شما کلیک کرده‌اند به دست می‌آورید و می‌توانید بفهمید کدامیک از کاربران با محصولات شما ارتباط بیشتری برقرار کرده‌اند.

دریافت گزارش به صورت فایل اکسل

دریافت گزارشات از روی سایت

 پس از ارسال موفق پیامک‌ها می‌توانید روی آیکون «گزارش لینک کمپین» کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه شما به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که می‌توانید اطلاعات مهمی را مشاهده کنید:

  • از چه کشورهایی روی لینک کلیک کرده‌اند.
  • از چه دیوایس‌هایی لینک شما را دیده‌اند.
  • سیستم عامل موبایل، تبلت یا کامپیوتر آن‌ها چه بوده است؟
  • از چه مرورگری استفاده کرده‌اند.
  • به چه زبانی صحبت می‌کنند.

گزارش لینک کمپین در لینک ترکر

همین حالا ارسال پیامک با لینک ترکر را شروع کنید!

حالا که با ردیابی لینک پیامکی آشنا شدید و مزایای آن را فهمیدیم وقت آن رسیده که ارسال لینک در اس ام اس را شروع کنید و مشتری‌های وفادار خود را بشناسید. اگر درباره ارسال پیامک با لینک ترکر سوالی دارید و یا هنگام کار کردن با آن به مشکل و ابهامی برخوردید، حتما با ارسال تیکت، مشکل خود را مطرح کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی با شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای ارسال پیامک به همراه لینک ترکر باید از چه نوع پنلی استفاده کرد؟

برای استفاده از قابلیت ردیابی لینک پیامکی باید حداقل پنل اقتصادی ملی پیامک را خریداری کنید. بنابراین با توجه به بودجه و شرایطتان یکی از پنل‌های اقتصادی، شرکتی و تجاری را تهیه کنید.

آیا هزینه ارسال پیامک با لینک ترکر متفاوت است؟

خیر. فرقی نمی‌کند پیامکی که ارسال می‌کنید با ارسال انبوه فرستاده شده باشد، ارسال هوشمند و زماندار باشد و یا از طریق لینک ترکر. در هر حال هزینه‌ پیامکی که می‌پردازید، تعرفه‌ای است که اپراتورها مشخص کرده‌اند.

کدام کسب‌وکارها می‌توانند از قابلیت لینک ترکر استفاده کنند؟

می‌توان گفت تقریبا تمام کسب‌وکارها و مشاغل می‌توانند از مزایای لینک ترکر استفاده کنند. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر فروشگاه اینترنتی دارید، حتما استفاده از این قابلیت را در دستور کار قرار دهید.
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
4دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • مختاری

    11 بهمن 1402، 09:41

    سلام وقت بخیر
    ممنون از مقاله و ویدیو خوبتون به نظر خیلی امکان کاربردی و جذابی هستش
    از کجا متوجه بشم پنل فعلی من در ملی پیامک این امکان را دارد یا خیر؟

    • زهره تاجیک

      12 بهمن 1402، 10:57

      درود بر شما،
      بله خیلی امکان جذابی هست.
      این قابلیت روی پنل اقتصادی به بالا فعاله!

  • روشن دل

    10 بهمن 1402، 15:09

    سلام وقت بخیر
    ممنون از ویدیوی خوبتون این مورد روی همه ی پنل ها فعال و قابل استفاده است؟

    • سمیه جابری

      10 بهمن 1402، 15:32

      سلام وقت شما به خیر
      ممنون ازتون
      این قابلیت روی سه پنل اقتصادی، شرکتی و تجاری فعال هست و میتونید ازش استفاده کنید

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید