30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی چیست؟

29

کمپین تبلیغاتی را می‌توان در مفهوم استفاده از کانال‌های متنوع برای ارسال پیام تبلیغاتی تعریف کرد. به طوری که یک پیام از طریق مسیرها و رسانه‌های متفاوت که در برخی موارد ثابت نیز هستند به اشتراک گذاشته خواهد شد. کمپین‌های تبلیغاتی که به صاحبان کسب و کار و تیم‌هایشان تعلق دارند، بهترین استراتژی را برای پیشرفت محصولات و خدمات شرکت تعیین می‌کنند. پیش از اینکه کمپین تبلیغاتی مورد نظر خود را شروع کرده و آن را گسترش دهید باید جایگاه کسب و کار خود را در بازار مشخص کرده و هدف خود و جایگاهی که قرار است به آن برسید را نیز از قبل معلوم کنید.

بعد از آن باید کمپین تبلیغاتی خود را طوری طراحی کنید که ارزش، ویژگی و مزایای محصولات شما حفظ شده و افزایش یابد کمپین تبلیغاتی بخشی از کپین بازاریابی محسوب می‌شود که تمرکز آن بر منتشر کردن پیام تبلیغاتی شرکت است. کمپین‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف ایجاد می‌شوند و متنوع هستند.

کمپین تبلیغاتی چیست؟ + اصول طراحی کمپین های تبلیغاتی

کارکرد کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی کارکردهای بسیاری دارند. این کمپین‌ها برای آگاهی مردم از محصول مورد نظر تلاش می‌کنند. همچنین کمپین تبلیغاتی از طریق تبلیغ خود، تلاش می‌کند تا مردم را به خرید محصول مورد نظر خود متقاعد کند. از دیگر فعالیت‌ها و اهداف مربوط به کمپین تبلیغاتی، فراهم کردن شرایط برای قرار گرفتن محصول در دست مخاطبان است.

کمپین‌های تبلیغاتی برای تبلیغ هر نوع محصول و خدماتی استفاده می‌شوند. این کمپین‌ها ممکن است به صورت آنلاین یا آفلاین فعالیت کنند. در هر صورت شاید بتوان گفت هدف کلی از طراحی یک کمپین تبلیغاتی، رساندن پیام یک محصول یا برند به مخاطبان است. هر کمپین تبلیغاتی باید بر اساس استراتژی بازاریابی شرکت و یا محصول مورد نظر خود، طراحی شود.

کمپین تبلیغاتی چیست؟ + اصول طراحی کمپین های تبلیغاتی

اصول طراحی کمپین‌های تبلیغاتی

اولین قدم برای طراحی کمپین‌ تبلیغاتی این است که تحقیقات بازار برای محصول مورد تبلیغ، انجام شود. در این مرحله باید موقعیت محصول نسبت به رقبا سنجیده شود. پیش از طراحی کمپین تبلیغاتی، باید از رقبا و جایگاه خود در بازار مطلع باشید تا کمپین اثربخشی را طراحی کنید.

گام دوم طراحی کمپین تبلیغاتی این است که مخاطبان و مشتری‌های خود را بشناسید. باید بدانید چه افرادی قرار است محصولات شما را خریداری کنند. وقتی شناخت درستی از مخاطبان خود داشته باشیم و با سبک زندگی آنها آشنا شویم بهتر می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کرده و آنها را به سوی خود جلب کنیم. تعریف درسنا سبب می‌شود که ایده‌های بیشتر و بهتری برای طراحی کمپین تبلیغاتی و انتخاب بسترهای آن داشته باشیم.

کمپین تبلیغاتی چیست؟ + اصول طراحی کمپین های تبلیغاتی

بودجه خود را مشخص کنید

گام دیگر در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، تعیین بودجه است برای تعیین بودجه کمپین تبلیغاتی باید، هزینه رسانه، نمایش تبلیغات، کارهای اداری و موارد دیگر را در نظر بگیرید. تعیین بودجه اهمیت زیادی در طراحی کمپین تبلیغاتی دارد، زیرا این بودجه است که مشخص می‌کند شما تبلیغات را از طریق کمپین تیلیغاتی در قالب دیجیتال انجام می‌دهید و یا از لحاظ مالی توان این را دارید که هزینه بالای تبلیغات را پوشش داده و از طریق ابزاری مثل تلویزیون تبلیغات را انجام می‌دهید. بنابراین این بودجه و توانایی مالی شما است که استراتژی تبلیغات را جهت می‌دهد.

در طراحی کمپین تبلیغاتی، باید در مورد تم مورد نظر خود که استفاده می‌کنید تصمیم‌گیری کنید. باید رنگ قالب کمپین را مشخص کنید و گرافیک شما در تبلیغات یکسان باشد. حتی نوع صدایی که قرار است در کپین تبلیغاتی در نظر گرفته شود باید با صدای برند تناسب داشته باشد. پیامی که از طریق تبلیغ به مخاطبان می‌رسد و زبان مورد استفاده در کمپین تبلیغاتی از موارد مهمی هستند که باید بر اساس استراتژی و برند شرکت، تعیین شوند.

کمپین تبلیغاتی چیست؟ + اصول طراحی کمپین های تبلیغاتی

رسانه خود را انتخاب کنید

تعداد شبکه‌ها و رسانه‌هایی که قرار است در کمپین تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند را مشخص کنید. بنای انتخاب رسانه، باید دسترسی به مخاطب باشد. شناخت مخاطب سبب می‌شود که بهتر بتوانید نوع رسانه را تشخیص دهید. مقدار بودجه شما و هدفی که دنبال می‌کنید نیز در تعیین و انتخاب نوع رسانه تبلیغاتی موثر خواهد بود.

برای نمایش تبلیغات خود در رسانه باید برنامه‌ریزی کنید. در این صورت است که مخاطبان، شما را خواهند دید. برنامه‌ریزی شما باید بر اساس رسانه‌ای که بیشتر در دسترس مخاطبان شما است، صورت گیرد. هزینه تبلیغات در رسانه‌ها معمولا بالا است. بنابراین در انتخاب رسانه علاوه بر دسترسی مخاطب، میزان بودجه و هزینه را نیز در نظر بگیرید.

کمپین تبلیغاتی خود را اجرا کنید

مرحله پایانی طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، اجرای آن است. در مرحله اجرای کمپین تبلیغاتی باید مخاطبان خود را کنترل کرده و اثرگذاری کمپین را بسنجید. بهترین راهی که می‌توان از طریق آن اثرگذاری کمپین را سنجید، مطالعه بر روی مواردی مثل شناخت برند، مقدار فروش و جذب مخاطب و ارتباط با وی از طریق تبلیغات است. از این طریق، می‌توان به نقاط ضعف و قوت کمپین تبلیغاتی پی برد و در طراحی کمپین‌های دیگر، آنها را رفع کرد.

کمپین تبلیغاتی چیست؟ + اصول طراحی کمپین های تبلیغاتی

نتیجه‌گیری

تحقیقات در مورد کمپین‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد که اکثر رسانه‌های مورد استفاده در این کمپین‌ها، رسانه‌های چاپی مثل روزنامه، مجله و نشریه هستند. برخی رسانه‌های الکترونیکی مثل تلویزیون، رادیو، ایمیل و تلفن هم در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند. از نظر بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی، بهترین رسانه برای تبلیغات، تلفن همراه است. برخی نیز بر این عقیده‌اند که تبلیغات آنلاین از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام می‌توانند مهم‌ترین رسانه برای تبلیغات باشند.

رسانه باید طبق دسترسی مخاطب انتخاب شود و ممکن است بسیاری از مخاطبان به اینترنت دسترسی نداشته باشند اما تقریبا اکثر مخاطبان امروزه تلفن همراه دارند. بنابراین به دلیل قابلیتی که تلفن همراه از لحاظ دسترسی مخاطبان دارد، تبلیغ از طریق تلفن همراه در قالب اس ام اس و یا پیامک صوتی می‌تواند بیشترین اثر را در جذب مخاطب داشته باشد. مهم‌ترین دلیل این مورد، در دسترس بودن تلفن همراه در اکثر لحظات و دیده شدن پیامک و شنیده شدن پیامک صوتی است.

اگر هنوز در مورد رسانه تبلیغاتی خود در طراحی کمپین تبلیغاتی، تصیم‌گیری نکرده‌اید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پنل اس ام اس ملی پیامک را خریداری کرده و از آن برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید تا بتوانید مخاطب بیشتری را جذب کنید. امتحان این پنل می‌تواند شما را در رسیدن به هدف تبلیغاتی خود شگفت زده کند. در صورتی که در این خصوص نیاز به مشاوره رایگان دارید می‌توانید با شماره 63404-021 تماس بگیرید یا اینکه با مراجعه به صفحه تعرفه‌ها، همین حالا اولین کمپین تبلیغاتی خود را به کمک پیامک ایجاد کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید