30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
چگونه اپلیکیشن خودمان را تبلیغ کنیم؟

چگونه اپلیکیشن خودمان را تبلیغ کنیم؟

83

به دوره جالبی رسیدیم! زمانی اگر کلمه استارت آپ را می‌پرسیدید شاید 2 نفر از 10 نفر آن را شنیده بودند، اما الان شاید 1 نفر از 10 نفر نشنیده باشد! شاید! تازه اینکه تقریباً همهٔ کسب‌وکارها هم وارد دنیای دیجیتال شده‌اند، خودش اتفاق بزرگ دیگری است. اما حالا این اتفاق‌ها چه نتیجه‌ای دارند؟ بگویم؟ نتیجه‌اش این است که هر روز  شاید بیشتر از 15 اپلیکیشن جدید ساخته و ارائه می‌شود و این کار را برای ساخت و تبلیغ اپلیکیشن خیلی سخت کرده است. ما هم که رقابت سنگین دنیای اپلیکیشن را دیدیم، به این فکر افتادیم که مقاله‌ای خلاصه و جامع در مورد تبلیغ اپلیکیشن بنویسیم.

از چه راه‌هایی اپلیکیشن‌مان را تبلیغ کنیم؟

همانطور که گفتم رقابت در دنیای اپلیکیشن خیلی بالاست و طبیعتاً دیده شدن و تبلیغات در آن هم پیچیده‌تر و حساس‌تر شده است، پس اگر به فکر ساخت و تبلیغ اپلیکیشن هستید، حتماً از راه‌های درست و پربازده آن استفاده کنید، چون یک اشتباه کوچک می‌تواند شما را خیلی از رقابت عقب نگه دارد.

تبلیغ اپلیکیشنبا بازار وارد رابطه شوید!

همهٔ بازاریابان و تبلیغ‌کننده‌گان حرفه‌ای این اصل را می‌دانند، که محصول قبل از تولید باید تبلیغ شود! شنیدنش کمی عجیب به نظر می‌آید، اما اگر دلایلش را بخوانید نظرتان عوض می‌شود.

فرض کنید چندین ماه زمان صرف کردید و شاید چند برابر آن بودجه خرج کردید، تا بالاخره اپلیکیشن خودتان را ساخته و آماده کردید، حالا به نظر شما نوبت چه کاری است؟

طبیعتاً نوبت آن که اپلیکیشن را به بازار ارائه داده و به دست مشتری برسانید. حالا این کار را هم انجام دادید و اپلیکیشن به دست مشتری رسید، اما تقریباً اکثر مشتری‌ها از آن راضی نشدند! الان تکلیف چیست؟

بعد از این همه زمان و هزینه تازه می‌بینید، که فلان گزینهٔ اپلیکیشن درست کار نمی‌کند یا اصلاً این برنامه به درد مشتریان نمی‌خورد. اگر با چنین قضیه‌ای مواجه شوید، چه کاری از دست‌تان بر می‌آید؟

به نظر اکثر افراد، تقریباً هیچ‌کاری نمی‌توانید انجام دهید، چون تصمیم‌تان را گرفتید: به جای خود و به جای مشتری‌ها تصمیم‌گیری کردید، درحالی‌که استفاده کننده اصلی اپلیکیشن، مشتری است نه شما! پس در نهایت همهٔ تلاش‌ها بیهوده است و رضایت مشتریان را نمی‌توانید به دست آورید.

حالا متوجه شدید که چرا بازاریابان حرفه‌ای اول تبلیغ می‌کنند و بعد تولید؟ چون بازار خودشان را به خوبی می‌شناسند و به اصطلاح نیازسنجی می‌کنند، یعنی می‌بینند که مشتری از یک اپلیکیشن چه انتظاراتی دارد؟ چه چیزهایی در اپلیکیشن می‌تواند باعث اذیت کاربر شود؟ اگر این کار را با بخشی از بازار خودتان انجام دهید، در حقیقت مشتری‌ها هم در فرآیند ساخت اپلیکیشن دخیل کردید و این کار سود بسیار زیادی برای شما دارد.

یکی از فواید درگیر کردن مشتری در فرایند ساخت اپلیکیشن این است، که علاقه و سلیقه‌های مشتری را می‌شناسید و در ساخت اپلیکیشن استفاده می‌کنید. زمانی‌که اپلیکیشن به دست مشتری می‌رسد احساس راحتی با آن کرده و استفاده می‌کند. حالا گذشته از این مورد، همین که یک مشتری احساس کند در فرآیند ساخت اپلیکیشن دخیل بوده است، یک نوع احساس تعلقی در او به وجود می‌آورد که نه تنها از آن استفاده کند، بلکه به دیگران هم معرفی کند.تبلیغات پیامکی اپلیکیشن

با اینفلوئنسرها هم وارد رابطه شوید!

درست است که اپلیکیشن را شما ساختید، اما هیچ لزومی ندارد که فقط خودتان هم تبلیغ کنید، یعنی می‌خواهم بگویم که از افراد اطراف هم می‌توانید برای تبلیغ اپلیکیشن استفاده کنید، شاید حتی بعضی وقت‌ها تنها چیزی که لازم است، این باشد که شخص دیگری به جز خودمان از ما بگوید، پس اگر بتوانید رابطه‌ای صمیمی و صادقانه با این افراد برقرار کنید، مسیر طولانی‌ایی در تبلیغ را رفتید.

حالا این را هم بگویم، که کلاً ما به افرادی اینفلوئنسر می‌گوییم، که روی تصمیم خرید یا مشارکت عده‌ای از مردم تاثیرگذار باشند. مثلاً اگر کسی می‌خواهد یک جفت کفش بگیرد، اینگونه با خودش فکر کند که "فلان شخص در فلان فیلم این مدل کفش را پوشیده بود؛ پس من هم همین مدلی می‌خرم" در حقیقت تصمیم خریدش را تحت تاثیر شخص دیگری گرفته است و این یعنی آن شخص به نوعی اینفلوئنسر است.

چیزی که اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که حتماً سعی کنید با اینفلوئنسرهایی کار کنید، که مخاطبانش با کسب‌وکار و اپلیکیشن شما ارتباط داشته باشند. حالا این یعنی چه؟ مثلاً از یک نویسنده نخواهید که تبلیغ شامپو کند! مثلاً می‌توانید این کار را با یک آرایشگری که تاثیرگذار باشد انجام دهید، منظورم از ارتباط این است.

البته بازاریابان و کسب‌وکارهایی هستند، که از اینفلوئنسرهای نامرتبط هم استفاده می‌کنند، اما اصلا این کار را به شما پیشنهاد نمی‌دهم، چون هر چه باشد مشتریان متوجه می‌شوند که شخص فقط پول گرفته تا به جای شما نقش بازی کند، پس حتماً دقت کنید.

تبلیغ با اینفلوئنسراز اهرم وب‌سایت‌ استفاده کنید!

اگر برای کسب‌و‌کارتان وب‌سایت دارید، در حقیقت یکی از بهترین گزینه‌های تبلیغ اپلیکیشن در دست شماست! هر طور که باشد مشتریان و افرادی که به کسب و کار شما علاقه‌مندند روزی به وب‌سایت شما سر می‌زنند. زمانی که این اتفاق بیفتد، بهترین زمان برای تبلیغ اپلیکیشن شماست. چرا بهترین موقع؟ چون اولاً شخصی پیش روی شماست که از طریق مشتری‌ها، شما را می‌شناسند یا به کسب‌وکارتان علاقه‌مند است. دوماً اینکه مخاطب مستقیماً با کسب‌و‌کارتان ارتباط دارد و قطعاً اپلیکیشن می‌تواند برای او مفید باشد.

پیشنهاد دیگری هم که به شما داریم این است که تبلیغ اپلیکیشن را خیلی عادی در گوشهٔ از صفحه وبسایت‌تان نیندازید، بلکه پاپ آپی برای آن درست کنید. اگر این کار را بکنید زمانی که کاربران وارد وب‌سایت می‌شوند، اولین چیزی که می‌بینند تبلیغ اپلیکیشن است. همچنین پاپ آپ خیلی راحت می‌تواند در صفحات و بازه‌های زمانی مختلف تکرار شود و اپلیکیشن را به مشتری یادآوری کند.

حتماً از پیامک تبلیغاتی استفاده کنید!

تبلیغات پیامکی اپلیکیشنآخرین راهی که در این مقاله برای تبلیغ اپلیکیشن می‌دهم، استفاده از پیامک تبلیغاتی است! تا اینجای مقاله حتماً خودتان هم متوجه شدید که موارد گفته شده، کمی بر خلاف تصور مردم عادی است، دقیقاً همین مورد آخر هم به این شکل است! یعنی خیلی از افراد هنوز فکر می‌کنند که خب الان این همه شبکه اجتماعی وجود دارد. مگر کسی از پیامک هم استفاده می‌کند! اما می‌خواهم بگویم که باز هم تعجب خواهید کرد!

آماری که از تحقیقات انجام شده داریم، نشان می‌دهند که تقریباً 98 درصد پیامک‌های ارسال شده به کاربران دیده می‌شوند! که فوق‌العاده است، این آمار یعنی گنجینه تبلیغات! چرا؟ چون کمتر روشی را پیدا می‌کنید (یا اصلاً شاید پیدا نکنید) که درصد دیده شدن آن 98 درصد باشد! کلاً اگر مزایای پیامک تبلیغاتی را باهم مرور کنیم، شاید حتی پشیمان شوید که چرا زودتر با آن آشنا نشدید!

انتخاب وبسایت‌های مناسبِ رپورتاژ آگهیحتما بخوانید: انتخاب وبسایت‌های مناسبِ رپورتاژ آگهی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیامک تبلیغاتی و پیامک انبوه این است، که هزینه‌تان تا چند برابر کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر بازده کارتان به 98 درصد می‌رسد! مهم‌ترین دلیل این آمار 98 درصدی این است که موبایل‌ها الان یکی از شخصی‌ترین وسیله‌های هر فرد هستند و کاربران روزانه تقریبا 14 ساعت تلفن‌شان را نزدیک خودشان نگه می‌دارند.

دوم اینکه اگر دارای کسب‌و‌کاری باشید که با قشر خاصی از مردم در ارتباط است، یا اصلاً بخواهید در یک منطقه خاص تمرکز کرده و آن‌ها را ترغیب به دانلود اپلیکیشن کنید، خیلی راحت می‌توانید این کار را با سامانه پیامک انجام دهید، بله درست متوجه شدید! سامانه ملی پیامک این امکان را به کاربر می‌دهد، تا پیام‌ را مثلاً فقط به پیش‌شماره‌های خاص بفرستید یا پیامک را فقط به ساکنین یک منطقه خاص ارسال کنید.

حالا می‌بینید که چرا پیامک تبلیغاتی می‌تواند گزینۀ بسیار خوبی برای تبلیغ اپلیکیشن باشد؟ چون واقعاً بهینه و دقیق عمل می‌کند و در عین حال به اندازه روش‌های دیگر زمانبر و هزینه‌بردار نیست.

تصمیم نهایی برای تبلیغ اپلیکیشن

اپلیکیشنبگذارید تا یادم نرفته بگویم، که حتماً راه‌های بیشتر و دیگری برای افزایش فروش اپلیکیشن وجود دارند که در این مقاله نیامدند؛ مثلاً تبلیغات موبایلی. اگر کنجکاو هستید تا با این دسته از تبلیغات هم آشنا شوید و نحوۀ محاسبه هزینه‌‌ها را در انواع و اقسام این روش‌ها یاد بگیرید، بهتر است نگاهی به مقاله روش‌های تبلیغ اپلیکیشن در سایت نوین بیندازید. حالا بعد از اینکه همهٔ این مطالب را خواندید، دیگر تصمیم با خودتان است و اگر نظری در مورد این راه‌ها دارید یا روشی مدنظر شماست که من دقت نکردم حتماً در قسمت نظرات بنویسید تا در این مقاله و مقاله‌های بعدی از آن‌ها استفاده کنیم.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • رضاوکیلی

    20 آذر 1397، 23:31

    خیلی مطلب قشنگی بود واقعا لذت بردم
    من خودم سایت دارم و نویسنده سایت
    هستم بخدا آقای ادمین سایت نمی خوام تبلیغ کنم هم چون خودم حال می کنم توی سایت نظر می ذارن براتون نظر گذاشتم و هم در مورد ایفلونسر اگه بیشتر توضیح می دادین عالی می شد چون من نفهمیدم مثلا باید ب صد نفر پول بدم ک توی ساخت اپلیکیشن کمکم کنن؟تا اینفلونسر بشن؟ممنونم اگه جواب منو بدین

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید