30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
تبلیغات چیست؟ + اهداف، فرآیند و تاکتیک های تبلیغاتی

تبلیغات چیست؟ + اهداف، فرآیند و تاکتیک های تبلیغاتی

12

تبلیغات  آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص هر نوع کالا،محصول،خدمات و ویژگی های شرکت یا سازمان است.بطور معمول انتقال اطلاعات از منبع به گیرنده مورد نظر نوعی از تبلیغ است که بیشتر اوقات رسانه این امر را محقق می سازد.عناوین تبلیغ شامل افراد،محصولات،خدمات،سازمانها و حتی فعالیتهای هنری و تفریحی می شود.

تبلیغات ( تبلیغ ) یک تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایده‌ها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب‌ وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار می‌گیرد.

جان برگر منتقد هنری می گوید:تبلیغات تنها مجموعه ای از پیامهای اغوا کننده و متناقض نیست بلکه خود زبانی است در جهت بکپارچه سازی طرحهای موجود.تبلیغات به ما پیشنهاد میکند که خودمان و حتی سبک زندگی مان را بوسطه خریدی که انجام می دهیم تغییر دهیم و این تمام آن چیری است که تبلیغات می خواهد انجام دهد.

کارشناس تبلیغاتی فردی است که تبلیغات را برای مجموعه انجام می دهد.در این میان روابط عمومی بعنوان عاملی مهم در مدیریت استراتژیک می تواند در شناساندن و معرفی سازمان برای مخاطبان نقشی اساسی داشته باشد.

اهداف تبلیغات

اهداف تبلیغات

ایده اساسی در تبلیغات افزایش کسب‌وکار با فروش کالا / خدمات است. علاوه بر این، اهداف دیگری از تبلیغات وجود دارد که قابل‌توجه است:

  • برای ترویج محصولات تازه وارد شده در میان مشتریان بالقوه.
  • برای ترویج برنامه فروش شخصی.
  • برای ایجاد آگاهی در مدت‌زمان کوتاهی بین حداکثر افراد در مورد کسب‌وکار خود.
  • برای ورود به بازار ملی یا حتی بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.
  • برای بالا بردن حسن نیت و ایجاد اعتبار در میان مشتریان با وعده ارائه کیفیت بهتر محصولات و خدمات.

فرآیند تبلیغات

تبلیغاتی که در روزنامه ها، مجلات و جاده ها دیده می شود و یا در تلویزیون و اینترنت تماشا می کنید، تاثیر زیادی روی شما دارد . تبلیغات شامل مراحل مختلفی است از مرحله برنامه ریزی اولیه تا مرحله اجرا .

علاوه بر این، گروه تبلیغاتی شامل افرادی است که در زمینه های مختلف تخصص دارند. به عنوان مثال، کارشناسان مدیریت، ویرایش کپی، نوشتن خلاق، عکاسی، فیلمبرداری، بازیگری و غیره

روابط عمومی

تیبلیغات محصول کار واحد روایط عمومی است با توجه به این موضوع که محتوا و اطلاعات مورد نظر توسط این واحد در اختیار رسانه های اصلی و نوپا  و سایر افراد تاثیرگذار مانند بلاگرها و اینفلوِئنسرها  قرار داده می شود.در واقع روایط عمومی اطلاعات ارزشمند و مفیدی را که سازمان و یا شرکت دوست دارد بواسطه آنها شناخته شود بدون ترغبیب واضح و ملموس به خرید در اختیار مخاطب قرار می دهد که طبیعتا شناخت و اعتبار کافی را برای مجموعه به ارمغان می اورد.گرونیگ عقیده دارد بمنظور آنکه کارشناس تبلیغات بتواند در توزیع پیام و جا انداختن مفهوم مورد نظر خود موفق عمل کند نیاز به همفکری و ایجاد رابطه کاری تنگاتنگ و نزدیک با واحد روابط عمومی دارد.کنت همچنین می افزاید که تبلیغات سعی می کند توجهات مشتری را بسمت خود جلب کند در خلال اینکه اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیتها،رویدادها و مناسبتها که از سمت روابط عمومی می آید رایطه ای مستحکم با مشتری را شکل می دهد.

روابط عمومی

تبلیغات می تواند بعنوان عنصری استراتژیک و کاربردی بمنظور فروش بیشتر و شناساندن مجموعه به مشتری در مقیاس بین المللی  مورد توجه قرار گیرد،این عامل بک مزیت سودمند برای تبلیغات در مقایسه با سایر روشهای یازریابی است.در کنار ایجاد وجهه مساعد،تبلیغات مطلوب می تواند اعتیار یک مجموعه را نیز مدیریت کند،موضوعی که برای هر مجموعه ای اهمیت دارد.

تاکتیک های تبلیغات

  1. برگزاری جلسه و  قرارهای ملاقات
  2. 2-برگزاری مصاحبه یا سخنرانی
  3. اخذ تصدیق نامه و رضایت نامه بابت محصول یا خدمات از مشتریان یا همکاران
  4. برگزاری ارزیابی و نظر سنجی
  5. اسپانسرینگ ایونتها
  6. بوجود آوردن بک جایزه و برگزاری مسابقه یا همایش و اهدای آن
  7. چاپ و صدور تقدیرنامه
  8. چاپ و صدور گزارش
  9. تحلیل و هدفگذاری آینده
  10. برگزاری تور در سازمان یا شرکت بمنظور معرفی مجموعه و فضا
  11. ایجاد و مدیریت یحث در موضوعات چالش برانگیز

با توجه به مطالب گفته شده در خصوص تبلیغات می توان از روشهای نوین تبلیغاتی بمنظور نیل به اهداف سازمانی بهره برد.یکی از یروزترین و ارزانترین ابزارهای تبلیغاتی که از ادغام تکنولوژی ارتباط بیسیم و اینترنت بهره می برد پنلهای ارسال پیامک است.پنل ارسال پیامک یک سیستم تحت وب است که قابلیت ارسال پیامک در تیراژ بسیار بالا را در کوتاهترین زمان ممکن ساخته است.

اطلاع رسانی کلی بمنظور شناساندن محصول و خدمات به تعداد بسیار زیادی از مخاطبین با استفاده از بانکهای شماره موبایل اپراتورهای مختلف کشور در پنل پیامکی ملی پیامک امکانپذیر است.کافی است از گزینه ارسال تبلیغاتی یکی از گزینه های پیامپ (ارسال از روی نقشه یرای شهرهای بزرگ کشور)،ارسال منطقه ای هدفمند ،ارسال از طریق کدپستی یا ارسال از طریق دکل مخابراتی BTS  ایرانسل را نتخاب و پروسه معرفی محصول خود را شروع نمایید.

چنانچه بخواهید تنها در حیطه مشتریان خود اطلاع رسانی مفیدی را انجام دهید ،ملی پیامک ابزارهای ویژه ای را بمنظور نیل به این اهداف گردآوری کرده است.ابزار دفترچه تلفن و اضافه به لیست شما را قادر می سازد به آسانی مشتریان خود را در قالب گروه های دلخواه از جمله مشتریان جدید،مشتریان وفادار و ... طیقه بندی و در دفترچه تلفن سامانه ذخیره نمایید.در نتیجه در هر نقطه و هر زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید به لیست مشتریان خود نیز دسترسی خواهید داشت.

با استفاده از ایزارهای پیامک مناسبت و پیامک سررسید ملی پیامک می توانید مناسبتهای خاص مانند تاریخ تولد،تاریخ ازدوراج و ... را به مشتریان خود تبریک نموده و موارد خاص مانند اتمام زمان بیمه و ... را به آنها یادآوری نمایید.

از مهمترین موارد مطرح شده در تاکتیک های تبلیغاتی نظر سنجی و ارزیابی است.ملی پیامک ابزارهای کامل نظر سنجی با امکان ابجاد نمودار و طرح سوال درباره موارد گوناگون را در پنل خود قرار داده است.مجموعه های بسیاری از این ابزار برای ارزیابی و پیمایش محصولات تولیدی و یا خدمات ارایه شده خود بهره می برند.

با استفاده از ویژگی های خطوط خدماتی ملی پیامک می توانید به تمامی کاربران خود حتی افرادی که امکان دریافت پیامک خود را بلاک نموده اند اطلاع رسانی مورد نظر خود را انجام دهید.

از دیگر ویژگی بارز پنل ارسال پیامک ملی پیامک،وبسرویس های کامل و بروز برای پلاگین ها و زبان های مختلف برنامه نویسی است.افزونه های ملی پیامک می تواند به وبسایت ،سیستم ثبت نام آنلاین،فروشگاه آنلاین و حتی سیستم حسابداری مجموعه شما متصل شده و بصورت اتوماتیک اقدام به ارسال پیامک دلخواه شما نماید.

بصورت کلی و در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی،ارسال پیامک در رده ارزانترین شیوه های تبلیغاتی قرار گرفته و با توجه به اهمیت موضوع تبلیغات برای شرکتها و سازمانها ،پنل ملی پیامک با امکانات گسترده و کامل و تجربه سرویس دهی به طیف وسیعی از مشتریان که مجموعه های بزرگ و شاخص در میان آنها فراوانند می تواند انتخابی مطمئن بحساب آید.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید