30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
آموزش برگزاری یک مسابقه اس ام اسی

آموزش برگزاری یک مسابقه اس ام اسی

127

مسابقه پیامکیخودتان هم می‌دانید که جلب نظر مشتری از عوامل مهم موفقیت هر مجموعه، شرکت و برند است. از طرف دیگر، گسترش روزافزون شرکت‌ها و خدمات متنوع، این رقابت را فشرده و پیچیده‌تر از قبل کرده است. هر کسب‌وکاری هم ایده‌ و روش‌ متفاوتی برای جلب توجه مخاطبانش به کار می‌گیرد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانیم به وسیله آن مشتریان را به خرید تشویق کنیم، برگزاری مسابقه و قرعه‌ کشی پیامکی است تا علاوه‌بر هیجان، فروش محصولات و استقبال خریداران هم بیشتر شود. به همین بهانه، در این مقاله می‌خواهیم صفر تا صد برگزاری قرعه کشی پیامکی را توضیح دهیم تا اگر اهل بازاریابی پیامکی هستید، علاوه‌بر سرگرم کردن مخاطب، به اهداف دیگرتان یعنی جذب مشتری، حفظ مشتریان فعلی و افزایش فروش محصولات و خدمات نزدیک شوید.

قوانین تبلیغات پیامکی

قبل از اینکه وارد گود رقابت شوید، بهتر است اول از چندوچون کار باخبر شوید و اصولش را یاد بگیرید. یعنی باید بدانید که هزینه ورود به یک رقابت تبلیغاتی باید مبلغ مشخص و تعریف‌شده‌ای باشد. تمام اطلاعات و نوشته‌های ارائه شده هم باید معتبر، صحیح و همراه با شانس برنده شدن باشند.

مسئولیت اجرای مسابقه را هم باید یک نفر بر عهده بگیرد. معمولاً مسئولیت بر عهده شرکت برگزارکننده یا کمپین‌های است، که در آن سهم درآمد قابل استفاده‌ای را دارند.

همچنین لازم است که حواستان به موارد زیر هم باشد:

  • رقابت بر سر چه موضوعی است؟
  • مراحل مورد نیاز که مخاطب باید برای رقابت در این مسابقه طی کند، چیست؟
  • هزینه کامل ورود به رقابت چقدر است؟
  • بر چه مبنایی نتایج تعیین می‌شود؟
  • تاریخ بسته شدن رقابت چه روزی است؟
  • چگونه نتایج مسابقه مشخص می‌شود؟
  • نحوهٔ رسیدن جوایز به دست مخاطب چگونه است؟

بهتر است مشتری‌ قبل از اینکه وارد رقابت شود، درجریان اطلاعات بالا قرار گیرد تا بعداً نارضایتی پیش نیاید. مثلاً می‌توانید شرکت‌کننده‌ها را به صفحه‌ای هدایت کنید که اطلاعات بالا به عنوان بخشی از روند شرکت در مسابقه اعلام شده است.

تاریخ اتمام مسابقه

مسابقه اس ام اسیمسابقه باید تاریخ اتمام داشته باشد، مگر آنکه پای جوایز فوری وسط باشد. همچنین هر مشتری که وارد رقابت می‌شود، باید بتواند یک پاسخ ارسال کند و بعد پیامکی برایش فرستاده شود، که نشان دهد ورودش به مسابقه ثبت شده است.

برگزاری قرعه کشی پیامکی در سامانه

قبل از هر چیز اول باید پنل پیامکی خریداری کنید. پنل‌های پیامکی مانند ملی پیامک که امکانات کاملی دارند، ابزاری به نام قرعه کشی پیامکی را در اختیارتان قرار می‌دهند تا در عرض چند دقیقه بتوانید مسابقه بسازید.

از طریق ماژول مسابقه پیامکی، می‌توانید یک یا چند مسابقه پیامکی داشته باشید و برای هر مسابقه چندین سوال در نظر بگیرید. هنگامی که مخاطب کلیدواژه تعریف شده برای شرکت در مسابقه را ارسال کند، مسابقه شروع شده و سوالات به ترتیب برایش ارسال می‌شوند.

در انتها سیستم به‌صورت خودکار جمع‌بندی کرده، امتیاز مخاطب را محاسبه و برایش ارسال می‌کند. اگر روی درج مسابقه جدید کلید کنید، تصویر زیر را می‌بینید:

نتیجه آزمون اس ام اسی

تنظیم قرعه کشی پیامکی در سامانه ملی پیامک

دراین قسمت، با تکمیل فرایند تنظیم پنل آشنا می‎شوید. پس با دقت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • عنوان مسابقه

در این قسمت عنوان مناسبی برای مسابقه بنویسید.

  • شماره گیرنده

یکی از خطوط اختصاصی پنل خودتان را انتخاب کنید. مخاطب‌ها، کلیدواژه شرکت در مسابقه و پاسخ سوالات را باید به این شماره ارسال کنند.

  • کلید واژه

کلمه‌ای که مخاطب بعد از ارسال، موافقت خود را برای شرکت در مسابقه اعلام می‌کند و سپس سوالات مسابقه برایش ارسال می شود. مثلاً کلیدواژه می‌تواند کلمه مسابقه باشد.

  • امتیاز مثبت

مقدار امتیازیست که به ازای هر پاسخ صحیح برای مخاطب در نظر گرفته می‌شود. مثلاً‌ می‌توانید عدد سه یا پنج را بنویسید.

  • امتیاز منفی

مقدار امتیازیست که از مجموع امتیازات مخاطب به ازای هر پاسخ غلط کم می‌شود. مثلاً به ازای هر پاسخ منفی می‌توانید یک یا دو امتیاز کم کنید.

  • متن شروع و پایان مسابقه

در این قسمت متن را به صورت پیش‌فرض برای شروع و پایان مسابقه بنویسید. همچنین می‌توانید سامانه را تنظیم کنید که اگر امتیاز مخاطب به عدد منفی رسید، از مسابقه حذف شود.

  • اعمال بازه زمانی 

با کلیک روی اعمال بازه زمانی، این امکان را دارید که مسابقه را تنها برای زمان خاصی فعال کنید، یعنی روز و ساعت شروع مسابقه و زمان پایان مسابقه را بنویسید. در صورتی‌که مقادیر پیش‌فرض را تغییر ندهید، مسابقه برای همیشه فعال و قابل اجرا خواهد بود.

آموزش برگزاری آزمون اس ام اسی

در نهایت روی ثبت کلیک کنید. رکورد مربوط به مسابقه را در همان صفحه یعنی عنوان مسابقه، تاریخ شروع، تاریخ اتمام، وضعیت مسابقه، سوالات و ... را مشاهده می‌کنید.

انتخاب سوالات برای قرعه کشی پیامکی

برای طرح سوالات مسابقه، در کادر بازشده، روی کلمه سوالات کلیک کنید تا صفحه‌ای مطابق شکل زیر باز شود. سوال‌ها و پاسخ هر یک را وارد کنید.

پنل اس ام اس برای جذب چه مشتریانی مناسب است؟حتما بخوانید: پنل اس ام اس برای جذب چه مشتریانی مناسب است؟

انتخاب سوالات مسابقه

متن سوال را در کادر مربوط  وارد کنید. در این قسمت به ترتیب می‌توانید سوالات را به ترتیب خاص با عدد مشخص کنید. در هنگام اجرای مسابقه، سوالات به ترتیب تنظیم شده ارسال می‌شوند ولی اگر ترتیب روی عدد صفر باشد،‌ سیستم به صورت خودکار انجام می‌دهد.

پاسخ هر سوال می‌تواند عدد و متن فارسی، لاتین یا ترکیبی از هردو باشد. ولی بهتر است، متن عدد باشد. چرا که تشخیص آن برای سیستم ساده‌تر است. بعد از پرکردن همه قسمت‌ها، روی گزینه ثبت کلیک کنید، تا سوالات اضافه شوند. سوال ثبت‌شده، در همان قسمت اضافه می‌شود. برای ویرایش یا حذف هر سوال می‌توانید روی ویرایش یا حذف در انتهای هر سطر کلیک کنید. بعد از نوشتن سوالات، با بستن صفحه، وارد صفحه قبل می‌شوید.

پاسخ‌های مسابقه اس ام اسی

برای دیدن پاسخ‌های مخاطبان روی از بالای صفحه امکان پیام‌ها را انتخاب کنید. پیام‌های دریافتی را انتخاب و پاسخ‌های مخاطبان را می‌بینید. اگر در قسمت امکانات و مسابقه، روی پاسخ‌ها کلیک کنید. می‌توانید امتیاز در نظر گرفته شده برای هر پیامک را ببینید. اگر مخاطبی پاسخ منفی ارسال کند، از امتیاز مثبت کاربر نمره منفی کم می‌شود.

از قسمت ویراش می‌توانید عنوان مسابقه، شمارهٔ گیرنده، متن شروع مسابقه و ... را که در ابتدا تنظیم کردید، ادیت کنید. برای غیرفعال کردن مسابقه بدون حذف‌کردن آن، می‌توانید در قسمت وضعیت، مقدار را روی غیرفعال قرار بدهید و دکمه ثبت را بزنید. با کلیک روی دکمه حذف هم مسابقه پاک می‌شود. در ضمن، برای آشنایی بیشتر با نحوۀ فعالسازی و اجرای مسابقه پیامکی ویدئوی آموزشی زیر را ببینید:

نتیجه‌گیری از مسابقه پیامکی

برگزاری قرعه کشی پیامکی با استفاده از سامانه، باعث آشنایی بیشتر مشتری با برند می‌شود تا مسیری برای فروش بیشتر محصولات در آینده‌ باشد.

نتیجه آزمون اس ام اسیدر این مطلب روش اجرای مسابقه پیامکی و قرعه‌کشی را به صورت کامل توضیح دادیم. همانطور که گفتم برای برگزاری مسابقه پیامکی باید حتماً سامانه اس ام اسی داشته باشید و سامانه ملی پیامک ماژول مسابقه را به صورت کامل و با تعرفه مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر به ارتقا کسب‌وکارتان و همین‌طور افزایش درآمد فکر می‌کنید، همین حالا به صفحه ثبت‌نام بروید و با نام‌نویسی و خرید یک پنل پیامکی، اولین مسابقه پیامکی‌ کسب‌وکارتان را برگزار کنید. اگر هم تا به حال تجربه برگزاری آزمون پیامکی داشتید، تجربه‌تان را با ما و کاربران ملی پیامک به اشتراک بگذارید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
20دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • جواد رضی

    31 مرداد 1400، 22:16

    سلام
    وقت بخیر این امکان روی کدوم پنل هست من پنل پایه رو دارم اما اینارو ندارم
    مجدد پنل خریداری کنم یا می تونم ارتقا بدم که این دسترسی رو داشته باشم

    • زهره تاجیک

      20 اسفند 1402، 17:24

      سلام دوست عزیز،
      شما باید پنلتون رو به پنل شرکتی ارتقا بدید تا بتونید از این قابلیت استفاده کنید.

  • امیدواری

    31 مرداد 1400، 11:02

    سلام وقتتون بخیر کار بنده فروش خودروهای داخلی خودروهای داخلی خارجی هستش متاسفانه تو بازار فعلی فروش خیلی به سختی انجام میشه راهنمایی و ارائه راهکار برای فروش میخواستم

  • اموزشکده یغما

    30 مرداد 1400، 18:48

    ممنون از مقاله خوبتون من پنل شمارو دارم اصلا به این امکان توجه نکرده بودم مقالتونو خوندم مرحله به مرحله پیش رفتم مشرف شدم بهش که حتما در اسرع وقت انجامش بدم
    واقعا سپاس گزارم.

    • زهره تاجیک

      14 اسفند 1402، 14:29

      درود بر شما،
      خواهش می‌کنم امیدوارم موفق باشید.

  • حسین اصغریان

    24 مرداد 1400، 21:22

    سلام
    برای مسابقه اگه بخواییم شما متن پیشنهادی هم دارین؟

    • مونا هادی

      25 مرداد 1400، 11:44

      سلام دوست عزیز، با بخش فروش می‌تونین مشاوره بگیرین برای این زمینه! 02163404

  • مصطفی نوروزی

    18 مرداد 1400، 21:20

    سلام من برای یه سایت چند فروشنرگی میخوام از پنل پیامی استفاده بکنم میخواستم بدونم سامانه شما پشتیبانی میکنه از این مورد؟
    یعنی ارسال میکنه هم برای لیست سیاه هم برای چند فروشنده سایت؟

    • مونا هادی

      19 مرداد 1400، 12:45

      سلام بله دوست عزیز، به طور کلی پشتیبانی می‌کنه، فقط محبت بفرمایین با بخش فنی 02163404 تماس بگیرین تا توضیحات تکمیلی رُ راهنمایی کنن!

  • مریم سجادی فر

    12 مرداد 1400، 16:46

    چقدر خوب که صفر تا صد مسابقه و قرعه کشی و اعلام برنده رو این سامانه انجام میده
    ما یه مسابقه اینستاگرامی داشتیم که رو کاغذ اسم ها رو نوشتیم و قرعه کشی کردیم و خیلی ها ناراضی بودن از نتایج
    امیدوارم دفعات بعدی ملی پیامک در برگذاری مسابقه کمک بهتری کنه تا همه راضی باشن

    • مونا هادی

      18 مرداد 1400، 10:38

      سپاس از لطف شما!

  • چوب سین

    02 مرداد 1400، 00:20

    آیا پنل شما برای قرعه کشی قسمتی به صورت گرافیکی داره که ما بتونیم ازش استفاده کنیم چون میخواییم توی اینستاگرام لایو بریم و برای ما این مورد خیلی مهم هستش.

    • نیلوفر اکبریان

      02 مرداد 1400، 10:42

      سلام وقتتون بخیر.
      بله برای قرعه‌کشی قسمت گرافیکی هم داره، منتهی خُب پیشنهاد می‌کنم که از وب‌ سایت‌هایی که قرعه‌کشی رُ انجام میدن، استفاده بفرمایید.

  • فیروزاباد

    26 تیر 1400، 18:40

    سلام و ممنون بابت مقاله و ویدیو آموزشی تون
    میخواستم بدونم این گزینه تو کدوم پنل هاتون فعاله؟
    اقتصادی بگیرم میتونم از این استفاده کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      27 تیر 1400، 09:43

      دوست عزیز برای تمام ابزارهای ارسال ویژه باید پنل تجاری داشته باشید

  • حسین احمدیان

    24 تیر 1400، 15:51

    عالیه این مورد . فقط من اینو اضافه کنم که برای اینکار باید تعهد نامه بفرستین برای ملی پیامک که من این کارو کردم و نتیجه خوبیم گرفتم
    حتی دوسال پیش من کد نخفیف هم ارسال میکردم و خیلی خوب بود میخوام مجدد اون مورد هم استفاده کنم برای سایتم

  • مسعود بیگی

    23 تیر 1400، 18:10

    واقعا دستتون درد نکنه. دم پشتیبانی ملی پیامک گرم، این آقای کریمی خوب توضیح داده بود تو ویدیو.
    برای بقیه جاهای پنل هم ویدیو آموزشی دارین؟ چندتا مسابقه با پنل تجاری شما برگزار کردم. تبلیغات هم فرستادم برای رستورانم و نتیجه گرفتم. مرسی از ملی پیامک و مقاله‌های کاملتون

    • نیلوفر اکبریان

      24 تیر 1400، 08:52

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که از ویدئو استفاده کردید، بقیه ویدئوها رُ هم می‌تونید از آپارات ملی پیامک که لینکشو براتون گذاشتم مشاهده کنید

  • شرکت فراورده های غذایی ترب

    23 تیر 1400، 14:33

    وقت بخیر
    ما اگر قصد داشته باشیم از این امکان برای مجموعمون استفاده کنیم کدوم پنل باید خریداری کنیم؟
    کدوم پنل این ماژول پشتیبانی میکنه ؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • مونا هادی

      25 مرداد 1400، 11:44

      وقت شما هم بخیر و شادی باشه!
      پنل شرکتی و تجاری این ماژول رُ دارند.

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید