30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
تبلیغات همسان چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات همسان چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

2

تبلیغات همسان یا نیتیو شیوه جدیدی از تبلیغات است که در وب‌سایت‌های مختلف و فضاهای مبتنی بر اینترنت قابل مشاهده هستند.

روش‌های تبلیغاتی سنتی این روزها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند بنابراین تبلیغات، هنگامی مؤثر است که بتواند هر چه بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

به همین علت باید انعطاف‌پذیری بیشتری داشت و با توجه به شرایط موجود، روش‌های بهتر و مؤثرتری را برای تبلیغات مورد استفاده قرار داد.

تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو یکی از همین روش‌هاست که توانسته است برای کسب و کارهای نوپا و قدیمی، بهترین بازدهی را به همراه داشته باشد؛ اما این روش فراگیر و پربازده چیست و چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات نیتیو یا همسان

تبلیغات همسان به صورت بازاریابی محتوایی انجام می‌گیرد و می‌تواند خود را به‌عنوان بخشی از محتواهای اصلی در دل یک وب‌سایت جای دهد و برای وب‌سایت یا خدمات و محصولات دیگران تبلیغ کند.

تبلیغات همسان دارای خصوصیات زیر است که به درک بهتر آن کمک می‌کند.

  • یک نوع بازاریابی محتوایی است
  • در سایت‌های دیگر انجام می‌گیرد
  • تبلیغات همسان ز نظر ظاهر، نحوه نگارش، ترکیب محتوایی و غیره ساختاری مشابه سایت میزبان دارد.
  • تبلیغات به صورت نامحسوس است و بیشتر داده افزایی است و متن محتوا، صریح و واضح به تبلیغ اشاره نمی‌کند ولی برای تبلیغ یک برند ارزشمند است و یک روش غیرمستقیم و پربازده محسوب می‌شود.

آن چه که باعث شده است بازاریابان محتوایی به سمت تبلیغات نیتیو گرایش پیدا کنند، ایجاد حس اعتماد و تعامل با مشتریان است که نسبت به روش‌های سنتی و مستقیم بازاریابی به‌شدت مؤثر بوده است.

در تبلیغات همسان، محتوا یا اینفوگرافی در سایت دیگر منتشر می‌شود. معمولاً این فرآیند مستلزم پرداخت هزینه به سایت میزبان است.

دلیل نام‌گذاری این نوع تبلیغات، هماهنگ بودن محتوا با سایت میزبان است. از این رو کاربر تصور می‌کند این متن نیز بخشی از محتواهای مربوط به سایت اصلی است و آن را با اعتماد بیشتری دنبال می‌کند.

هنگامی‌که مخاطب، مزایای استفاده از یک محصول را توسط شخص سوم یا در وب‌سایتی غیر از سایت اصلی ارائه دهنده خدمت یا محصول دریافت می‌کند، اعتماد بیشتری نسبت به آن دارد.

به نظر شما چه مزایایی باعث شده است تا تبلیغات همسان مورد توجه افراد فعال در زمینه برندینگ و بازاریابی قرار گیرد؟

مزایای تبلیغات همسان

استفاده از این روش تبلیغاتی مزایای زیادی را به دنبال دارد که شامل موارد زیر است:

  • این روش تبلیغاتی مبتنی بر اینترنت است و دهکده جهانی اینترنت ارتباط افراد را در تمام نقاط جهان با هم ساده‌تر کرده است. به همین علت در مقایسه با تبلیغات بنری و قدیمی طیف وسیع‌تری از مخاطبان را در دسترس دارید.
    همچنین محدودیت زمانی برای مشاهده تبلیغات وجود ندارد و در هر ساعتی از شبانه‌روز ممکن است مشتری جدیدی به سایت شما وارد شود.
  • تبلیغات نیتیو به صورت کاملاً غیرمستقیم و مانند یک محتوای اصلی سایت نمایش داده می‌شود. تبلیغات پشت اطلاعات متن پنهان شده است و همین امر باعث می‌شود تا اعتماد مخاطب بیشتر جلب شود.
  • میانگین ارائه و دیده شدن یک برند توسط تبلیغات همسان در اکثر موارد 2 برابر و حتی بیشتر از تبلیغات قدیمی و بنری است.
  • تبلیغات نیتیو یا همسان در نسخه گوشی همراه با ورود به سایت مورد نظر دیده می‌شوند و دسترسی افراد به این وسیله بیشتر از سایر رسانه‌هاست. فرد هر زمانی که وقت خالی داشته باشد مانند نشستن در یک سالن انتظار، با ورود به فضای اینترنت می‌تواند به تبلیغات اینترنتی دسترسی پیدا کند. از این رو توجه به این تبلیغات در دنیای امروز بیشتر است.
  • ارائه تبلیغات همسان باعث می‌شود تا نرخ کلیک سایتتان بالا رود و نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت.

ممکن است تصور کنید تبلیغات همسان فقط در وب‌سایت‌ها قابل مشاهده هستند اما برای این که بهتر متوجه شوید چند مورد از تبلیغات نیتیو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه

با رپورتاژ آگهی؛ کسب و کار خود را رونق دهید

محل قرارگیری تبلیغات نیتیو

انواع تبلیغات همسان در پلتفرم‌های مختلفی قابل مشاهده هستند. نمونه‌های از این نوع بازاریابی را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • تبلیغات "In Feed":
    این تبلیغات را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، تلگرام، توییتر و غیره ببینید. هنگامی که در یک کانال تلگرامی از خصوصیات یک محصول صحبت می‌شود، تبلیغات همسان صورت گرفته است.
  • لیست‌های جستجوی گوگل:
    از دیگر انواع تبلیغات همسان می‌توان به نتایج لیست‌هایی که گوگل در هنگام جستجوی یک واژه به شما ارائه می‌دهد اشاره کرد که از تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اند.
    در نوار جانبی و بالای نتایج جستجوی شما لیست‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرند که شما را به موارد مشابه نیاز خود هدایت می‌کنند.
  • محتواهای پیشنهادی:
    معمول‌ترین نوع تبلیغات نیتیو محتواهای پیشنهادی هستند که شما هنگام مطالعه یک مقاله با آن‌ها برخورد می‌کنید. معمولاً در پایین یا دو طرف مقاله لیست مقالات پیشنهادی قرار داده می‌شود و به شما در انتخاب موضوع متناسب با محتوایی که در حال خواندن آن هستید کمک می‌کند.

تمام مزایا و بازدهی که برای تبلیغات همسان در نظر گرفته می‌شود زمانی خود را نشان می‌دهد که بتوانید مانند سایر روش‌های تبلیغاتی به صورت استاندارد این کار را انجام دهید.

نحوه ایجاد محتوای همسان

برای ایجاد یک محتوای تبلیغاتی موثر به روش تبلیغات همسان، نکاتی را باید در نظر داشته باشید تا بتوانید از این روش پربازده بهره ببرید.

  • عنوان جذاب و مخاطب پسندی را برای محتوای خود برگزینید؛ مخاطب ابتدا عنوان را بررسی می‌کند.
    از این رو باید عنوان آن‌قدر جذاب و گیرا باشد که بازدیدکننده را برای خواندن متن اصلی ترغیب کند.
  • برچسب‌گذاری مناسبی برای مطالب خود ایجاد کنید تا مخاطبان احتمالی شما بهتر آن‌ها را پیدا کنند.
  • بدنه اصلی را برای هدایت مفید مخاطب به کار گیرید.
  • هیچ‌گاه از مطالب کپی و غیر یونیک استفاده نکنید.
  • تا جایی که امکان دارد محتوای خود را از نظر نحوه نگارش، تصویر، موضوع و غیره به سایت میزبان نزدیک کنید.

سخن آخر...

در دنیای امروز همه به تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار خود نیاز داریم. می‌توان گفت تبلیغات همسان نه تنها خود را با سایت و پلتفرم میزبان تطبیق داده است؛ بلکه شرایط اکنون جامعه را از نظر دسترسی به پلتفرم و تعداد مخاطبان نیز در نظر گرفته است. پس نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی در دنیای امروز، بازدهی بیشتری دارد.

اگر تبلیغات نیتیو یا همسان به خوبی انجام گیرد می‌تواند در افزایش بک لینک، بازاریابی مؤثر، بازدیدکننده بیشتر از خدمات و محصولات و در نهایت برندینگ و فروش بیشتر بسیار مؤثر باشد.

البته این کار باید کاملاً حرفه‌ای انجام گیرد تا بتواند مؤثر واقع شود. شرکت بازاریابی دیجیتال نوین در این زمینه به شما کمک شایانی می‌کند تا در تمام بخش‌های یک تبلیغات همسان و تأثیرگذار به خوبی عمل کنید.

مجموعه نوین با در اختیار داشتن تیم تخصصی و فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی، بستری مناسب برای بازاریابی با بازدهی بالا را برایتان مهیا می‌کند.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید