30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
بلک لیست چیست ؟ ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات

بلک لیست چیست ؟ ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات

56

برای بسیاری از کاربران مرتباً پیام‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود. خیلی از این پیام‌ها هر روز تکرار می‌شوند و تعدادی هم در ساعات نامناسبی فرستاده می‌شوند. در واقع هنوز تعداد زیادی از کسب‌وکارها با بازاریابی پیامکی آشنا نیستند و دربارۀ اصول ارسال پیامک تبلیغاتی نمی‌دانند. همین باعث شده تا بسیاری از مخاطبان دریافت هرگونه پیام تبلیغاتی را مسدود کنند و بیخیال دریافت آفرها و تخفیفات خوب شوند. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به تازگی کسب‌وکاری راه انداختید و می‌خواهید ارسال انبوه پیامک را شروع کنید. سراغ ارسال پیامک تبلیغاتی در مناطق مختلف بروید و خلاصه از مزایای اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید، اول از همه باید مقدمه بلک لیست چیستبدانید که همه کاربران قرار نیست پیام شما را دریافت کنند. به زبان ساده همین اول باید بدانید بلک لیست چیست و اگر کاربر شما در لیست سیاه است، چگونه می‌توانید تعامل و ارتباط پیامکی‌تان را با او حفظ کنید.

به همین منظور می‌خواهیم دربارۀ لیست سیاه مخابرات صحبت کنیم و اشاره‌ای به نحوه ارسال پیامک به این گروه داشته باشیم.

بلک لیست چیست ؟

اولین نکته مهم این است که بدانید لیست سیاه مخابرات یا همان بلک لیست چیست؟ به زبان ساده کاربرانی که تمایلی به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند، به عنوان لیست سیاه مخابرات شناخته می‌شوند. در واقع لیست سیاه مخابرات دریافت هرگونه پیام تبلیغاتی را بلاک یا مسدود کرده است. اما این قضیه از کجا شروع شد؟

با شروع روند بازاریابی پیامکی کسب‌وکارهای مختلف که هنوز آشنایی کاملی با روند ارسال پیامک تبلیغاتی و نوشتن متن جذاب پیامک نداشتند، بسیاری از مخاطبان را کلافه کردند. همین باعث شد تا بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کاربرانی که تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی نداشته باشند، با شماره‌گیری #800* بتوانند در لیست سیاه قرار بگیرند و هیچ گونه پیامی از خطوط تبلیغاتی برایشان ارسال نشود.

بلک لیست چیستمتاسفانه بسیاری از کاربران پنل‌های پیامکی که اشرافی به بازاریابی پیامکی نداشتند، با ارسال پیام‌های مکرر و غیرضروری برای مشتریان و مخاطبانشان مزاحمت ایجاد کردند و همین تعداد لیست سیاه را به مرور افزایش داد.

پیش از شروع بحث هم می‌توانید تماس با ملی پیامک، ویدئو آموزشی زیر را که توسط تیم آکادمی ملی پیامک تهیه شده، مشاهده کنید تا بیشتر با جزئیات ارسال پیامک به بلک لیست آشنا شوید:

ارسال پیامک به لیست سیاه

حالا که می‌دانید بلک لیست چیست باید با راه و روش‌های ارسال پیامک به این دسته از مخاطبان هم آشنا شوید! ما در ادامه می‌خواهیم به روش‌هایی اشاره کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید به لیست سیاه دسترسی داشته باشید.

خدمات وب‌سرویس پیامکی

اولین مورد برای ارسال پیامک به لیست سیاه کمک گرفتن از وب‌سرویس پیامکی است. اگر کسب‌وکارتان آنلاین است، یعنی سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید از وب‌سرویس پیامکی استفاده کنید.

معمولاً وقتی مشتری به صورت آنلاین خرید کند، باید حساب کاربری داشته باشد. پیش از خرید احراز هویت انجام دهد و بعد از خرید هم پیامک تائیدیه سفارش یا کد پیگیری دریافت کند. حالا در نظر بگیرید که نیمی از مشتریان شما در لیست سیاه باشند و وقتی برایشان پیام می‌فرستید، آن را دریافت نکنند. در چنین شرایطی به احتمال زیاد مشتری را از دست می‌دهید برای همین لازم است تا جهت حفظ ارتباط و تعامل با مشتری از وب‌سرویس پیامکی استفاده کنید. با کمک افزونه‌ها، پیام‌های مختلفی مثل کد تائید، رمز ورود، رمز ورود یکبار مصرف یا ... را برای مشتری ارسال کنید. به پیام زیر دقت کنید:

کاربر گرامی فیلیمو برای ورود کد زیر را وارد کنید: code: 594454 

بدون دسترسی به وب‌سرویس پیامکی ارسال چنین پیامی برای لیست سیاه ممکن نیست. در نتیجه مخاطب وقتی پیام ورودش را دریافت نکند به سراغ رقیب شما می‌رود. یادتان باشد تعدادی از مخاطبان یادنشان نیست که در لیست سیاه هستند و تعدادی هم علاقه‌ای به خروج از لیست ندارند.

استفاده از خط خدماتی

راه‌حل دوم برای ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات، استفاده از خطوط خدماتی است. به زبان ساده، لیست سیاه دریافت پیامک از طریق خطوط تبلیغاتی را مسدود کردند، پس اگر شما خط خدماتی داشته باشید، به شماره‌های این لیست هم دسترسی دارید. اینجا یک نکته مهم را نباید فراموش کنید و ان هم قانون مهم استفاده از خطوط خدماتی است. ارسال هر گونه پیام تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع و بر خلاف قانون است. پس از این خطوط نمی‌توانید پیامک تبلیغاتی بفرستید.

حالا شاید بپرسید پس استفاده از این خطوط چه فایده‌ای دارد؟ خطوط خدماتی باید برای اطلاع‌رسانی، برگزاری نظرسنجی پیامکی یا قرعه‌کشی، ارسال تبریک تولد و هر پیام غیر تبلیغاتی استفاده شود. اگر کسب‌وکار شما هنوز آنلاین نیست، یعنی سایت یا اینستاگرام ندارید، باز هم برای ارتباط با مشتری نیازمند بازاریابی پیامکی هستید و برای دستری به لیست سیاه بهتر است که خط خدماتی داشته باشید.

انواع خط خدماتی

پیش از سفارش خط خدماتی خوب است این را هم بدانید که می‌توانید از این خطوط به صورت اختصاصی و اشتراکی استفاده کنید. به همین توضیح کوتاه بسنده ‌کنم که خط خدماتی اشتراکی بین چند کاربر مشترک است. خط خدماتی اختصاصی هم همانطور که از نامش پیداست، فقط برای یک کاربر است و با ارائه سفته و مدارک مخشصی در اختیار صاحب پنل قرار می‌گیرد.

ارسال پیام صوتی

ارسال پیام صوتیارسال پیام صوتی سومین راه‌حل برای دسترسی به شماره‌های لیست سیاه است. یعنی به جای پیامک فرستادن به مشتری زنگ بزنید و پیامتان را به گوشش برسانید. با این روش هم محدودیت متنی 70 کاراکتر فارسی را ندارید و هم با ارتباط کلامی می‌توانید تاثیر بهتری روی مخاطبانتان داشته باشید.

از طرف دیگر در پیامک صوتی می‌توانید با زبان یا گویش شهر خودتان صحبت کنید. روی کلمات خاصی تاکید کنید و در مواقع لزوم صدایتان را بالا یا پایین ببرید تا روی مشتری تاتیر بهتری داشته باشد.

چه دلایلی برای خرابی تلفن وجود دارد؟حتما بخوانید: چه دلایلی برای خرابی تلفن وجود دارد؟

تذکرات مهم

نکات مهم لیست سیاه مخابراتبرای استفاده از خطوط خدماتی، وب‌سرویس پیامکی یا بطور کلی ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات همیشه یادتان باشد که به حریم شخصی و حقوق مخاطب و مشتریان احترام بگذارید. به زبان ساده مخاطب شما علاقه‌ای به دریافت پیام تبلیغاتی ندارید، پس بهتر است که با هیچ ترفندی این کار را انجام ندهید چون تاثیر و نتیجه خوبی در برندسازی شما نخواهد داشت.

توصیه می‌کنم حتما خبرنامه پیامکی داشته باشید و از این طریق با مشتریان همیشگی ارتباط داشته باشید. مشتری شما اگر واقعاً از کیفیت خدمات و محصولاتتان راضی باشد و بخواهد همیشه از شما خرید کند، برای دریافت کد تخفیف، آفرهای مختلف و پیشنهادات ویژه، با تمایل خودش در خبرنامه عضو می‌شود و از پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند.

در ضمن، برای در ارسال پیام صوتی هم می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید و هم از ربات استفاده کنید. اگر فایل صوتی خودتان را انتخاب کردید، فراموش نکنید که هر 5 ثانیه یک پالس یا پیام صوتی به حساب می‌آید. پس تا جای ممکن کوتاه و مختصر صحبت کنید.

پنل ارسال پیام کوتاه ملی پیامک

حالا که می‌دانید بلک لیست چیست و چه کمک بزرگی به تبلیغات کسب‌وکار شما می‌کند، وقت آن رسیده که بتوانید سرویس مناسبی برای بازاریابی پیامکی انتخاب کنید. سامانه ملی پیامک یکی از برندهای خوشنام و پیشگام عرصۀ تبلیغات پیامکی است و شرایط ارسال پیام به لیست سیاه را برایتان فراهم کرده است.

فرقی نمی‌کند که سایت داشته باشید یا از اپلیکیشن برای فروش آنلاین استفاده کنید، حتی اگر کسب‌وکارتان اینترنتی هم نباشد با دریافت پنل از سامانه ملی پیامک، باز هم می‌توانید برای بلک لیست اس ام اس بفرستید. از طرف دیگر ملی پیامک کتاب بازاریابی پیامکی را هم برای رفع همین مشکل تهیه کرده است تا کسب‌وکارها پیش از شروع ارسال پیامک تبلیغاتی به خوبی با اصول این روش تبلیغاتی آشنا شوند و بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند.

جمع‌بندی

جمع‌بندی بلک لیست چیستمتاسفانه در سال‌های اخیر با روند نامناسب ارسال پیامک، بسیاری از کسب‌وکارها کاربران ترجیح دادند که دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود کنند و متاسفانه همین مورد روند بازاریابی پیامکی را تا حدی مختل کرد. برای همین توصیه میکنم حالا که می‌دانید بلک لیست چیست و با بازاریابی پیامکی هم آشنا هستید، استراتژی تبلیغاتی مناسبی برای کسب‌وکارتان آماده کنید. به خوبی از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید و از خدمات ملی پیامک برای ارسال پیامک غیر تبلیغاتی به لیست سیاه استفاده کنید.

در صورت تمایل برای دریافت فوری پنل می‌توانید در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید یا با 02163404 تماس بگیرید و با تیم فروش در مورد انواع پنل، شروع اس ام اس مارکتینگ، خدمات وب‌سرویس و ارسال پیامک به لیست سیاه صحبت کنید. اگر سوالی دارید، در انتهای همین مقاله برایمان بنویسید و نظرتان را با ما در میان بگذارید و همین امروز استفاده از مزایای سامانه پیام کوتاه ملی پیامک را شروع کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
18دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • شکرانی

    24 شهریور 1400، 10:35

    سلام وقتتون بخیر ما قصد داریم پنل شما رو به سایتمون که وردپرس هستش وصل کنیم تا پیام ثبت سفارش و کدمرسوله ارسال کنیم اما همانطور که میدانید خب باید این پیام ما به دست همه برسه و بلاک نشه ایا ملی پیامک راهی برای این مورد دارد؟

  • ابراهیم کاکه رش

    23 شهریور 1400، 09:59

    وققتتون به خیر . و به شادی
    من می خواستم ارسال پیامک به صورت تبلیغاتی انجام بدم و لی این مورد چون مشتری و کاربرای خودم هستند خیلی برام مهمه که حتما به دست همه ی کاربرا برسه و بتونن پیامک رو مشاهده کنن در واقع می خوام ارسال به بلک لیست برام انجام بشه راهی بابت ااین مورد دارید شما

    • ایمان عمادی

      23 شهریور 1400، 10:59

      سلام وقتتون بخیر
      برای این مورد محبت بفرمایید با بخش فروش تماس بگیرید تا شرایط خطوط خدماتی با پیش شماره 9999 رُ بهتون ارائه بدن و اینکه شما می‌تونید از ارسال پیام صوتی هم استفاده بفرمایید.
      پیشنهاد می‌کنم صفحه خدماتی ملی پیامک رُ مشاهده بفرمایید. خطوط خدماتی چیست؟
      و پیشنهاد می‌کنم ویدئوی آموزشی پیام صوتی رُ هم مشاهده بفرمایید:
      پیام صوتی

  • حامد نیستانی

    17 شهریور 1400، 17:02

    سلام من ایرانسله خطم ولی از همه جا تبلیغات میاد برام
    احساس میکنم فقط برای همراه اول وقتی ببنده ارسال نمیشه درسته؟اصلا از اینا بگذریم من خودم از این پنلا میخوام و برای سایتمم لازم دارم که درگاه پرداخت واسط داره
    ارسال میشه پیامکاش برا لیست سیاه؟

    • ایمان عمادی

      23 شهریور 1400، 11:03

      سلام دوست عزیز، نه اگر شما پیامک‌های تبلیغاتی سیمکارت خودتون رو ببندید، دیگه نمیشه به شماره موبایل شما پیامک تبلیغاتی ارسال کرد. برای ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی و خدماتی به لیست سیاه مخابرات، راهکارهای زیادی وجود داره، منتهی می‌تونید برای آموزش با بخش پشتیبانی به شماره 02163404 تماس بگیرید و یا اینکه از وب‌سرویس خدماتی استفاده بفرمایید.
      این صفحه رُ مطالعه بفرمایید: راهنمای استفاده از خط خدماتی اشتراکی (وب‌سرویس خدماتی)

  • عرفان ایوبی

    09 شهریور 1400، 09:35

    میشه راهنمایی بفرمایید چطور میتونم سیم کارت ایرانسلمو از لیست سیاه خارج کنم؟
    من اصلا تبلیغات پیامکیمو مسدود نکردم ولی الان استعلام میگیرم خطمو میزنه تبلیغاتمو مسدود کردم حالا چطور میتونم از این حالت خارجش کنم؟

    • ایمان عمادی

      23 شهریور 1400، 11:04

      سلام
      روش‌های خروج از لیست سیاه مخابرات برای سیمکارت‌های ایرانسل:
      1- تماس همان سیمکارت با 700
      2- ارسال کد 1 به 5005
      3- ستاره هشتصد مربع ( #800* )

  • جلال مجیدی

    08 شهریور 1400، 08:53

    وقتتون بخیر
    در ارسال پیامک صوتی افراد میتونن کلیدواژهایی رو برای متن های خاصی وارد کنند؟
    یعنی زمانی که متن خوانده میشود افراد برای آدرس کلید 1 برای معرفی پیج اینستاگرام کلید 2 و … را وارد نماید؟

    • مونا هادی

      08 شهریور 1400، 12:09

      سلام وقتتون بخیر
      خیر دوست عزیز، پیام صوتی صرفا متن پیامک شما رُ بیان می‌کنه و با توجه به اینکه سرویس تقریباً جدیدی هست، این امکان رُ نداره! شما برای این مورد، نیاز به یک تلفن گویا دارید، یعنی ابتدا مشتری با شمارۀ شما تماس بگیره، متن شما براش پخش و بعدش گزینه‌ها برای ایشون معرفی بشه!

  • امید مظفری

    07 شهریور 1400، 12:02

    سلام وقتتون بخیر ما زمان سمینار هامون رو میخوایم اطلاع رسانی کنیم و از نظر شما این متن تبلیغاتی است ؟
    خب این تغییرات در زمان و مکان سمینار رو میبایست مشتری بدونه و ممکنه بعضیا با این پیامک نظرشون جلب برای ثبت نام بشه

    • مونا هادی

      08 شهریور 1400، 12:11

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای این مورد نیاز به خط خدماتی دارید، پیشنهاد می‌کنم برای مشاوره بیشتر در مورد اینکه بلک لیست چیست و چطور میشه خط رُ تبدیل به خط خدماتی کرد، با بخش “فروش” 02163404 تماس بگیرید.

  • شمسی

    06 شهریور 1400، 14:12

    من از سیستم opencart استفاده میکنم آیا ماژولی دارید که بتونه کار ارسال پیامک کد تایید رو برای این ماژول انجام بده ز خط خدماتی که ارسال به بلک لیست هم انجام بده

  • احمدزاده

    06 شهریور 1400، 09:19

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مقاله ی خوبتون
    الان درحال حاضر همه ی کسب و کارها میتونن خطشون رو خدماتی کنن ما جواز کسب و کار داریم و میخواهیم پیاممون به دست همه برسه ایا ما میتونیم خطمون رو خدماتی کنیم؟

    • ایمان عمادی

      23 شهریور 1400، 11:05

      سلام بله دوست عزیز، شرایط جدیدی برای اشخاص حقیقی، ارائه شده!
      خط خدماتی با پیش شماره 9999
      پیشنهاد می‌کنم شرایط دقیق رُ از اینجا مطالعه بفرمایید:
      خطوط خدماتی چیست؟

  • رضا حسن پور

    05 شهریور 1400، 23:46

    slm
    شما هم مثل بعضی از سامانه ها ارسال به شماره های بلک لیست رو ندارید
    ایا ارسال به صورت سیمکارتی در حال حاضر انجام میدید یا خیر
    و‌ایا کلا راه حلی بابت این موارد وجود داره

    • ایمان عمادی

      23 شهریور 1400، 11:06

      سلام دوست عزیز،
      شرایط جدیدی برای ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات توسط پیش شماره 9999 ارائه شده که پیشنهاد می‌کنم صفحه مربوط به “خطوط خدماتی چیست؟” و شرایط مربوط به خط خدماتی 9999 رُ مطالعه بفرمایید.
      خطوط خدماتی چیست؟

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید