30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
روش‌های فوری دریافت و اعلام موجودی حساب با موبایل

روش‌های فوری دریافت و اعلام موجودی حساب با موبایل

971

تا به حال دقت کردید که این روزها کمتر کسی پیدا می‌­شود، پول نقد همراه داشته باشد! سال­هاست کارت‌­های بانکی به زندگی ما آمدند و جابه­‌جایی پول را برایمان آسان­تر کردند. همین باعث شده تا ندانیم باید دقیقاً چه مقدار پول همراه­مان باشد یا حتی چقدر پول ته حسابمان است و موقع خرید متوجه بشویم، موجودی کافی نیست! به همین خاطر می‌خواهیم دربارۀ استعلام موجودی حساب با موبایل صحبت کنیم تا بدون نیاز به ATM یا اس ام اس بانک در جریان مانده حسابتان باشید.

روش‌های اطلاع از مانده حساب

روش فوری استعلام موجودی حساب با موبایل

راه‌­های زیادی برای اعلام موجودی تمامی بانک­‌ها پیش روی شماست، اما در این مقاله قرار است سریع­‌ترین­‌ها روش‌ها را یاد بگیریم. هر بانکی روش­‌ه‍ای اختصاصی برای استعلام موجودی دارد، ولی اول روش­‌های عمومی را بررسی می­‌کنیم و بعد سراغ موارد اختصاصی می‌رویم.

 استعلام سریع مانده و موجودی حساب

به موازات استفاده گسترده از اپلیکیشن‌­ها و کدهای دستوری استعلام موجودی حساب با موبایل برای کاربران راحت‌تر شد. البته ناگفته نماند که کدهای دستوری مختلفی وجود داشت که با شماره­‌گیری آن‌ها خیلی راحت می‌­توانستیم موجودی کارت­­‌های بانکی را چک کنیم که به دلایلی منسوخ شدند و کدهای دستوری اختصاصی برای هر بانک به میان آمد. اما روش­هایی که برای همه بانک‌­ها جواب بدهد به شرح زیر است، اگرچه دو روش اول تقریباً منسوخ شدند.

استعلام موجودی حساب با دستگاه­های خودپرداز

استعلام موجودی حساب با دستگاه­های خودپردازشما به­ راحتی می­‌توانید به کمک نزدیک‌­ترین عابربانک، موجودی بگیرید. فقط اگر بانک صادرکننده کارت شما با بانک خودپرداز یکی نباشد، مبلغی به عنوان کارمزد از کارت کسر می­‌شود.

اعلام موجودی با پایانه‌های فروشگاهی

 با مراجعه به شبکه پایانه‌های فروشگاهی و با در دست داشتن کارت بانکی­، می‌­توانید از موجودی و مانده حساب مطلع شوید. البته باید بانک نصب‌کننده پایانه فروشگاهی حتماً به شبکه شتاب متصل باشد، در غیر این صورت اعلام موجودی فقط از کانال فروشگاهی نصب شده توسط‌‌ همان بانک یا شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت الکترونیک مقدور خواهد بود. در ضمن برای این روش که دیگر تقریباً استفاده نمی‌شود، فقط به کارت بانکی و رمز اول کارت نیاز دارید.

تلفن­بانک راهی برای استعلام موجودی حساب

برای استعلام موجودی حساب با موبایل از تلفنبانک هم می‌توانید استفاده کنید. برای این روش باید شماره تلفن­بانکِ بانک صادر کننده کارت­تان را داشته باشید و با آن تماس بگیرید. در این روش، علاوه‌بر اعلام موجودی، امکان انتقال وجه تلفنی و پرداخت قبوض تلفنی هم دارید. برای تلفنبانک، به شماره ۱۶ رقمی کارت، کد CVV، رمز دوم یا رمز تلفن بانک که باید از قبلا دریافت کرده باشید، احتیاج دارید.

 پیش شماره تمام شماره‌­های لیست زیر، 021 هست.

بانک شماره تلفن­بانک
بانک اقتصاد نوین 85292
بانک پارسیان 89111
بانک پاسارگاد 828991111
بانک تجارت 81277
بانک دی 2726
بانک سپه 64058
بانک سینا 82487
بانک صادرات 09602
بانک قوامین 84270
بانک سامان 6422
بانک ملت 8132
بانک کشاورزی 09603
بانک شهر 87611
بانک رفاه 84043000
بانک صنعت و معدن 23058
بانک مسکن 64096
بانک ملی 2784
بانک سرمایه 8254
بانک آینده 2957
بانک ایران زمین 24760
بانک کارآفرین 23640
بانک حکمت ایرانیان 89555
بانک گردشگری 22630345
بانک انصار 48089
بانک توسعه تعاون 8922
بانک قرض الحسنه مهر ایران 8528

استفاده از اپلیکیشن‌­ها

برای استعلام موجودی حساب با موبایل از اپلیکیشن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. بهترین اپلیکیشن‌های استعلام مانده حساب به شرح زیر است:

اپلیکیشن (آسان پرداخت) آپ

اپلیکیشن آپ به راحتی از بازار، play store و app store قابل دانلود است و برای کارت همه بانک‌ها قابل استفاده است. برای استفاده از آپ، باید حتماً شماره موبایلی را وارد کنید که با آن افتتاح حساب کردید، در غیر این صورت به دلیل عدم تطابق شماره‌ها، هیچ تراکنشی انجام نخواهد شد.

بعد از ورود به محیط کاربری اپلیکیشن آپ، در همان صفحه اول می‌­توانید گزینه اعلام موجودی را ببینید. در ادامه با انتخاب اعلام موجودی، با صفحه زیر روبه‌­رو می­‌شوید که باید اطلاعات بانکی کارت­، شماره 16رقمی روی کارت، CVV، تاریخ انقضا و رمز دوم پویا را وارد کنید و منتظر نتیجه بمانید.

اپلیکیشن (آسان پرداخت) آپاپلیکیشن سکه

اپلیکیشن سکه برای گوشی‌­های Android و ios قابل نصب است. برای این اپلیکیشن هم باید حتماً با شماره‌ای که افتتاح حساب کردید، ثبت‌نام کنید. بعد از ورود به محیط کاربری سکه، از بین گزینه‌ها، مشاهده موجودی را بزنید و مثل تصویر زیر روی موجودی کارت کلیک کنید.

اپلیکیشن 724مشابه اپلیکیشن آپ، با انتخاب اعلام موجودی باید اطلاعات بانکی کارت یعنی شماره 16رقمی روی کارت، CVV، تاریخ انقضا و رمز دوم پویا را وارد کنید و منتظر نتیجه بمانید تا برای­تان نمایش داده شود.

اپلیکیشن 724

این اپلیکیشن نیز مشابه دیگر برنامه‌ها برای گوشی­‌های Android و ios قابل نصب است. مجدداً در مراحل نصب از شما همان شماره موبایل زمان افتتاح حساب را می‌خواهد.

بعد از نصب و ورود به محیط کاربری برنامه 724 می‌توانید از بین گزینه‌­ها،  موجودی کارت را انتخاب کنید. اطلاعات خواسته شده از جمله شماره 16رقمی روی کارت، CVV، تاریخ انقضا و رمز دوم پویا را وارد کنید و منتظر نمایش نتیجه بمانید.

البته اپلیکیشن­‌های دیگری هم برای استعلام مانده حساب با موبایل و دیگر تراکنش‌های بانکی طراحی و استفاده می‌شوند، اما در این مقاله سه مورد معتبر که بیشترین امتیاز را در Play store و ios گرفتند، خدمت شما معرفی کردیم.

چگونه بیشترین بهره را از کپون‌های پیامکی ببرید؟حتما بخوانید: چگونه بیشترین بهره را از کپون‌های پیامکی ببرید؟

تنها مشکل استفاده از این برنامه‌ها برای انجام عملیات بانکی، دسترسی به اینترنت است تا بتوانید موجودی کارت­ بگیرید. البته اگر به اینترنت دسترسی ندارید، جای نگرانی نیست چون بانک‌هایی مثل بانک ملت و ... کدهای دستوری اختصاصی برای استعلام مانده حساب معرفی کردند که با دانستن آن‌ها خیلی راحت و بدون نیاز به اینترنت می‌­توانید موجودی حساب بگیرید.

روش­های اختصاصی هر بانک­ برای استعلام موجودی حساب

استعلام موجودی حساب با موبایلبانکداری اینترنتی از جمله خدماتیست که تقریباً تمام بانک‌ها با کمک اپلیکیشن­‌ها و سایت‌های اختصاصی هر بانک، این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌­دهند. برای این روش باید ابتدا اپلیکیشن مورد نظر هر بانک را نصب کنید و سپس با مراجعه حضوری، نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خودتان را جهت استفاده از خدمات موبایل بانک دریافت کرده و وارد اپلیکیشن شوید.

از جمله خدماتی که در همه موارد زیر وجود دارد، اعلام موجودی کارت‌­های متصل به شبکۀ بانک مورد نظر است.

البته برای اپلیکیشن‌های انحصاری هر بانک، مثل موارد قبلی باید شماره موبایلی که با آن افتتاح حساب کردید با شماره ثبت‌نامی اپلیکیشن یکی باشد، حتما به شماره 16 رقمی روی کارت، CVV، تاریخ انقضا و رمز دوم پویا دسترسی داشته باشید.

استعلام موجودی حساب بانک ملت (اپلیکیشن- کد دستوری)

اپلیکیشن بانک ملت برای استعلام مانده حساب با موبایل قابل استفاده است. علاوه‌بر آن کاربران می‌توانند از کد دستوری #712* هم برای استعلام مانده حساب استفاده کنند. مراحل استفاده از کد دستوری تقریباً برای تمام بانک­ها یکیست، که جهت نمونه استعلام بانک ملت را با هم مرور می‌­کنیم.

اول از همه، کد دستوری بانک ملت یعنی #712* را با همان شماره‌ای که افتتاح حساب کردید، بگیرید. مراحل زیر برای تمام کدهای دستوری یکیست.

در مرحله دوم، وقتی با منوی زیر روبه‌­رو شدید، اگر کاربر بانک ملت نیستید، گزینه سایر بانک­‌ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که باید برای بقیه مراحل، از طریق گزینه تنظیمات (کادر سبز رنگ) کارت بانکی مورد نظرتان را حتماً ثبت کنید.

استعلام موجودی حساب با موبایل

در مرحله سوم باید بین استعلام موجودی حساب و موجودی کارت یکی را انتخاب کتید. اگر موجودی حساب را می­‌خواهید باید شماره حساب­تان را وارد کنید و اگر موجودی کارت را می‌­خواهید، باید حتماً رمز دوم پویا داشته باشید تا مانده حساب به شما نمایش داده شود.

بانک ملی ایران (بام) (اپلیکیشن- کد دستوری)

اپلیکیشن بانک ملی ایران از تمام پلتفرم‌ها به راحتی قابل دانلود کردن است. غیر از دنیای وب هم با شماره‌گیری کد دستوری#717* می‌توانید به راحتی برنامه را دانلود و مسقیماً روی موبایل نصب کنید.

بانک سپه (اپلیکیشن- کد دستوری)

علاوه بر اپلیکیشن بانک سپه، برای استعلام موجودی حساب با موبایل می‌توانید از کد دستوری #756* استفاده کنید.

استعلام موجودی حساب بانک مسکن (اپلیکیشن- کد دستوری)

کد دستوری بانک مسکن برای استعلام مانده حساب #737* است. البته بعد از شماره‌گیری کد، گزینه اعلام موجودی به شما نمایش داده نمی‌شود. با این کد دستوری فقط می‌توانید سه تراکنش آخر حسابتان را ببینید.

بانک پاسارگاد (اپلیکیشن- کد دستوری)

علاوه بر اپلیکیشن بانک پاسارگاد برای استعلام مانده حساب می‌توانید از کد دستوری #720* هم استفاده کنید.

بانک انصار (اپلیکیشن- کد دستوری)

بانک انصار نیز همانند سایر بانک‌­ها، علاوه بر اپلیکیشن مخصوص بانک کد دستوری #763* را برای استعلام موجودی حساب در اختیار کاربرانش قرار داده است.

بانک‌­هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، فقط با اپلیکیشن اختصاصی همان بانک مانده حساب را نشان می‌دهد و روی تمام گوشی‌های Android و ios قابل نصب است:

  • بانک کشاورزی
  • بانک تجارت
  • بانک پارسیان
  • بانک سینا
  • بانک صادرات

و اما لیست کد دستوری سایر بانک­ها:

بانک کد دستوری
بانک آینده # 745 *
بانک پارسیان # 708 *
بانک حکمت ایرانیان # 765 *
بانک رفاه کارگران # 729 *
بانک سینا # 727 *
بانک شهر # 787 *
بانک کشاورزی # 789 *
بانک صادرات # 719 *
بانک گردشگری # 764 *
بانک صنعت و معدن # 711 *
بانک حکمت ایرانیان # 765 *
بانک دی # 766 *

استفاده از وبسایت اختصاصی بانک

اگر برای استعلام موجودی حساب با موبایل به اپ‌ها دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید سراغ کد دستوری بروید، می‌توانید از سایت‌های اختصاصی هر بانک استفاده کنید.

انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغ کافی‌شاپ‌: در جستجوی روزهای شلوغ و پر مشتریحتما بخوانید: انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغ کافی‌شاپ‌: در جستجوی روزهای شلوغ و پر مشتری

برای دسترسی به اینترنت بانک، حتماً باید به بانک مورد نظرتان مراجعه کنید. فرم بانکداری اینترنتی را کامل کنید، رمز عبور و نام کاربری مختص خودتان را بگیرید و سپس وارد سایت شوید. تمام خدماتی که در موبایل بانک به آن دسترسی دارید، از طریق سایت هم امکان­‌پذیر است.

برای حفظ امنیت حسابتان، توصیه می‌کنم پس از ورود به سایت یا حتی موبایل بانک، نام کاربری و رمز عبورتان را حتماً تغییر دهید.

جمع‌بندی

جمه‌بندی موجودی حسابتا اینجا با روش‌های مختلف استعلام موجودی حساب با موبایل آشنا شدیم. شما می‌توانید علاوه‌بر اینترنت بانک از اپ‌های مختلف و کدهای دستوری اختصاصی هم استفاده کنید.

تمامی این برنامه‌ها از طریق دو پلتفرم play store و app store قابل دانلود هستند. کار کردن با این اپلیکیشن‌­ها خیلی آسان و راحت هست اما اگر محیط کاربری برنامه‌ها را دوست ندارید، از سایت‌ها و کدهای دستوری هم می‌توانید استفاده کنید. حالا که با این روش‌های مختلف آشنا شدید، می‌توانید تجربه یا نظرتان را در قسمت کامنت‌ها برای ما و مخاطبان ملی پیامک بنویسید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید