30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
بهترین روش‌های جمع آوری شماره موبایل

بهترین روش‌های جمع آوری شماره موبایل

16

تصور کنید که بعد از مدت‌ها موفق شدید تغییرات عمده‌ای در کارتان ایجاد کنید و می‌خواهید از بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از روش‌های موثر ارتباط با مشتری استفاده کنید. اما این تازه اول راه است، چون شاید فقط به بعضی از مشتریان خاص و قدیمی دسترسی داشته باشید. برای تبلیغات و گسترش کار حتماً نیاز به جمع آوری شماره موبایل دیگران هم دارید تا بتوانید کسب‌وکارتان را از طریق پیامک به آن‌ها معرفی کنید.

اما چه راهی برای جمع آوری شماره موبایل مشتریان دارید؟ قطعاً شما هم موافق هستید که درخواست مستقیم از خریدار برای گرفتن شماره شخصی خیلی جالب نیست. فرد در این شرایط  حالت ناخودآگاه گارد دفاعی می‌گیرد. در واقع ورود ناگهانی به حریم شخصی جمع آوری شماره موبایلخیلی مطلوب افراد نیست. نگران نباشید. این مشکل هم مثل تمام مشکلات مارکتینگ، راه‌حل‌های خودش را دارد که در این مقاله به مهم‌ترین و موثرترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین روش‌ها برای جمع آوری شماره موبایل مشتریان

ما در این مقاله راهکارهایی را برای جمع‌آوری بانک شماره مشتریان به شما معرفی می‌کنیم که نه تنها مشتری در مقابل آن جبهه نمی‌گیرد، بلکه باعث افزایش فروش هم می‌شود. پس در ادامه با ما همراه باشید:

پوستر و فرم‌های چاپی

اولین و تقریباً ساده‌ترین راه برای جمع‌ آوری شماره مشتری ارائۀ پوستر، بروشور و فرم‌های تبلیغاتی است. به این ترتیب در خلال ارائه اطلاعات به آنها، این امکان را فراهم کنید که در صورت تمایل، شماره همراهشان را برایتان بنویسند.

در این روش، چون مشتری با میل و اراده و بدون هیچگونه رودربایستی شماره‌اش را برایتان نوشته، تمایل بیشتری برای دریافت پیام‌های شما دارد. به این پیام‌های ارسالی به چشم مزاحمت نگاه نمی‌کند و در صورت تمایل از دریافت این پیام‌ها انصراف می‌دهد.

وای فای رایگان

اگر در فروشگاه یا محل کارتان وای فای رایگان به مشتری ارائه می‌دهید، از این طریق هم می‌توانید اقدام به جمع آوری شماره موبایل کنید. در این صورت باید حتماً ترتیبی دهید که مشتری کد مشخصی که اعلام کردید را به سامانه پیامکی‌تان ارسال کند و بعد رمز عبور وای فای برایش فرستاده شود.

حالا شما غیرمستقیم به شماره همراه مشتریانی که از وای فای رایگان استفاده کردند، دستری دارید. می‌دانید هر کس چه زمانی در فروشگاه شما حضور داشته و می‌توانید او را در لیست دفترچه تلفن پنل ثبت کنید.

راه‌اندازی سایت

راه‌اندازی سایتاگر وب سایت دارید، بهتر است همواره بخشی از آن را به ارائۀ اطلاعات دربارۀ کالا و خدماتتان اختصاص دهید، اما روش هوشمندانه‌تری هم دارید. می‌توانید در قسمت‌های مختلف سایت فرمی قرار دهید و از مخاطب بخواهید تا در صورت تمایل و با ارسال کدی که از قبل مشخص کردید، در خبرنامه پیامکی یا باشگاه مشتریان شما عضو شوند.

می‌توانید از مشتری بخواهید برای اطلاع از آخرین محصولات، آخرین تخفیف‌ها و دریافت اخبار در این قسمت عضو شود و پیام‌های مهم شما را دریافت کند. در این شرایط اگر مخاطب از کیفیت اطلاعات ارائه شده و البته کیفیت کارتان راضی باشد، انگیزۀ خوبی برای تعامل با شما دارد و به یکی از مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل خواهد شد.

مسابقات و قرعه کشی

برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی یکی از روش‌های همیشه جذاب برای مشتریان است و می‌تواند بهانۀ خوبی برای جمع آوری شماره موبایل آن‌ها باشد.

می‌توانید بعد از شرکت دادن کاربران در مسابقه و دریافت اطلاعات برای شرکت در قرعه‌کشی، از آنها بخواهید تا شماره تماسشان را برای اطلاع از نتیجه مسابقه یا قرعه‌کشی، اعلام کنند. این روش هم می‌تواند باعث جذب مشتریان زیادی شود و هم خیلی راحت‌تر از دیگر روش‌ها شماره موبایل خریداران را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تخفیف دادن را فراموش نکنید!

تخفیف دادن نه تنها یکی از بهترین روش‌های جمع آوری شماره موبایل است، بلکه همیشه نتیجه خوبی هم در افزایش فروش و جذب مشتری دارد. به زبان ساده‌تر، مردم عاشق خرید کردن در تخفیف هستند.

ارسال تخفیف برای مشتریدر مناسبت‌های خاص یا جشنواره‌هایی که برای معرفی خدمات و محصولات خود برپا می‌کنید، می‌توانید مشتریان را تشویق کنید تا علاوه‌بر مزایای خرید در جشنواره با ارائۀ شماره موبایل یا ارسال کد مشخص به سامانه پیامکی از خدمات و برنامه‌های بعدی هم باخبر شوند. برندهای معتبری مثل بانی مد و جین وست از همین روش برای جذب مشتری بیشتر استفاده می‌کنند. مثلاً به نمونه پیام زیر دقت کنید:

بانی مد مشتری عزیز 3 کالا بخر،2 تاشو پرداخت کن

ویژه عطر و ساعت http://bnmd.ir/wp21 لغو1

باشگاه مشتریان

راه‌اندازی باشگاه مشتریان، یکی از روش‌های اثبات‌شده برای جذب مشتریان جدید است. اگر سایت دارید می‌توانید باشگاه مشتریان راه بیندازید و خریدارانتان را بر اساس خریدهایی که داشتند، دسته‌بندی کنید.

تبلیغات مطمئن و موثر در ساوه با ارسال اس ام اس هدفمندحتما بخوانید: تبلیغات مطمئن و موثر در ساوه با ارسال اس ام اس هدفمند

حتی می‌توانید تاریخ تولدشان را ثبت کنید و از روی میزان خرید به آن‌ها امتیاز بدهید. در روز تولدشان به آن‌ها تبریک بگویید و به همین مناسبت امتیاز یا درصدی تخفیف برایشان درنظر بگیرید. این تعامل و توجه به مخاطب قطعاً همراه با رضایت مشتری است.

جمع آوری شماره موبایل برای باشگاه مشتریان

از نتایج مثبت جمع آوری شماره موبایل مشتریان استفاده کنید

تا اینجا دربارۀ کاربردی‌ترین روش‌های جمع آوری شماره موبایل صحبت کردیم که lk[v گارد دفاعی مشتری نمی‌شود و حتماً نتیجه خوبی برای کسب‌وکارتان خواهد داشت.

یادتان باشد که علاوه‌بر روش‌هایی که گفتیم، در پنل پیامکی به بانک شماره‌های به‌روز هم دسترسی دارید که برای بازاریابی و جذب مشتری می‌توانید از این شماره‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم کتابچه بازاریابی پیامکی را حتماً مطالعه کنید تا اگر هنوز در ابتدای راه هستید، بیشتر با جذب مشتری جدید از طریق پیامک آشنا شوید.

در صورتی هم که در این مورد هنوز سوال دارید یا می‌خواهید از تجربه خودتان بگویید، در قسمت کامنت‌ها برایمان بنویسید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید