30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
چه دلایلی برای خرابی تلفن وجود دارد؟

چه دلایلی برای خرابی تلفن وجود دارد؟

890

با وجود اینکه سال‌هاست تلفن همراه جای خود را در زندگی ما پیدا کرده ولی هنوز نتوانسته رقیب قدیمی‌اش یعنی تلفن ثابت را از میدان به در کند. تلفن‌های ثابت هنوز محکم و استوار در خانه‌های ایرانی حضور دارند که همراه با پیشرفت تکنولوژی به‌روز، مانیتوردار، شکیل‌ و بلاخره بی‌سیم شدند. در واقع کارایی‌هایی بیشتری پیدا کردند و در کنار همه این خصوصیات خوب، مشکلات جدید را همراه داشتند. یکی از این مشکلات، خرابی تلفن (نداشتن بوق)که هرچند کمتر از گذشته اتفاق می‌افتد ولی همچنان به قوت خود باقیست.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

وقتی تلفن خراب می‌شودريال با اینکه امروزه همه موبایل داریم، اما انگار زندگی مختل می‌شود. به همین بهانه، در این قسمت از وبلاگ ملی پیامک می‌خواهیم دربارۀ شایع‌ترین علل خرابی تلفن صحبت کنیم.

چرا تلفن قطع شد؟

یک روز بعد از انجام دادن کارهایمان، سراغ تلفن می‌رویم تا با یکی از اطرافیانمان صحبت یا کمی حال و احوال کنیم اما وقتی گوشی تلفن را بر می‌داریم، هیچ صدای بوقی نیست! حالا باید چه کاری کرد.

با خرابی تلفن مخابرات تماس بگیریم؟

در هنگام مواجهه با خرابی تلفن اولین راهی که به ذهن همه می‌رسد، تماس با مرکز پیگیری خرابی تلفن است. برای این منظور می‌توانید با تلفن ثابتی که البته سالم باشد، شماره 20117 را بگیرید و بعد از شنیدن صدای بوق شماره خط خراب خرابی تلفنخودتان را ثبت کنید یا اگر تلفن سالم در دسترس ندارید با تلفن همراه کد دستوری #۲۰۲۰ * را شماره‌گیری کنید و شماره خط خراب را ثبت کنید. با مراجعه به سایت مخابرات هم می‌توانید شماره تلفن خراب‌تان را برای پیگیری ثبت کنید.

اما صبر کنید! وقتی با مرکز خرابی تلفن تماس بگیرید، اولین پیغامی که می‌شنوید این است که اگر از عدم قطعی یا عدم وجود مشکلات سیم‌کشی داخلی خانه مطمئن هستید، شماره را ثبت کنید. اگر علت خرابی تلفن مربوط به منطقه مخابراتی باشد، با بررسی‌های مخابرات مشکل حل می‌شود اما از عدم وجود مشکلات سیم‌کشی داخلی خانه مطمئن هستید؟

چه مشکلاتی در سیم‌کشی داخلی باعث قطعی تلفن می‌شود؟

مخابرات مسئول رساندن سیم تلفن تا در منزل و دادن یک خط تلفن به شماست، یعنی سیم‌کشی داخلی ساختمان مربوط به مراحل ساخت منزل است. همه سیم‌های شرکت مخابرات در جعبه تلفن اصلی دیده می‌شوند که معمولاً این جعبه در ورودی ساختمان، زیرزمین و یا حیاط نصب می‌شود. با وصل کردن یک دستگاه تلفن به سیم‌های هر واحد می‌توان صدای بوق آزاد را شنید. اگر تمام خطوط بوق آزاد داشت، یعنی سیگنال مخابراتی دریافت می‌کنید و مشکل قطعی تلفن شما از سیم‌کشی داخل ساختمان است.

کابل‌ها را بررسی کنید

خراب شدن تلفن ثابتسیم‌کشی داخلی ساختمان اگر به‌صورت درست و با کابل‌های استاندارد باشد، در تماس تلفنی نویز ایجاد نمی‌شود و تماس بدون مشکل برقرار می‌شود. اما اگر در کابل‌ها پارگی یا قطعی وجود داشته باشد اختلال در تماس تلفنی به وجود می‌آید و گاهی حتی سبب قطعی تلفن خواهد شد. پس کابل‌ها را چک کنید تا مطمئن شوید مشکلی در آنها وجود ندارد.

محل سیم‌های فرعی تلفن را چک کنید

همه سیم‌های تلفن ساختمان در ورودی کابل مخابرات ساختمان قرار می‌گیرد و برای هر واحد به‌صورت جداگانه سیم‌کشی تلفن انجام می‌شود که از طریق نصب پریز تلفن قابل استفاده است. عبور سیم‌های فرعی تلفن که داخل هر واحد کشیده می‌شود، به‌صورت روکار از زیر فرش‌ها و کنار دیوارها موجب آسیب به سیم تلفن و قطعی آن می‌شود. پیش از تماس با مخابرات از سالم بودنسیم‌های فرعی مطمئن شوید.

پریز تلفن را چک کنید

مشکل خرابی تلفناگر پریز تلفن، اتصال یا خرابی داشته باشد، اختلال، نویز و قطعی تلفن را همراه دارد. اگر تلفن‌تان قطع است برای اطمینان از عدم خرابی پریز تلفن، تلفن را به پریز دیگری وصل کنید. اگر مشکل خرابی پریز باشد، با این تست مشخص خواهد شد.

سوکت تلفن را چک کنید

گاهی پیش می‌آید که قطعی تلفن به دلیل قطعی سوکت سر سیم آن است. بهتر است از یک سیم سوکت‌دار دیگر استفاده کنید تا مطمئن شوید مشکل از سوکت نباشد.

همیشه قطعی تلفن به دلیل خرابی نیست!

گاهی تلفن توسط خود شرکت مخابراتی قطع می‌شود. دلایل مختلفی برای این نوع قطعی وجود دارد که رایج‌ترین آن عدم پرداخت به‌موقع قبض تلفن است. اما دلایل دیگری که می‌توان برای قطعی تلفن از سمت مخابرات بیان کرد، عبارتند از:خرابی تلفن

  • قطع به سبب سوءاستفاده از تلفن و ایجاد مزاحمت‌ برای مشترکان دیگر
  • قطع به علت دخالت در سیم‌کشی و تغییر مکان غیرمجاز و گرفتن انشعاب
  • قطع به دستور مراجع قضایی به سبب وجود شاکی
  • قطع تلفن‌های غیرمجاز
  • قطع به علت بدهی سایر خطوط

که در تمام این موارد برای حل مشکل لازم است مالک خط تلفن شخصاً به شرکت مخابراتی منطقه مراجعه کند.

اگر مشکل خرابی تلفن حل نشد چه کاری انجام دهیم!؟

مشکل خرابی تلفناگر مشکل قطعی خط تلفن، داخلی نبود و بعد از 24 ساعت مشکل هم‌چنان برطرف نشد، باید به مرکز مخابرات منطقه خودتان مراجعه کنید یا با واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان خودتان تماس بگیرید.
شماره تماس واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران ۲۰۹۰ است.

جمع‌بندی

خرابی تلفن مشکل حادی نیست ولی باعث سردرگمی و کلافگی می‌شود. در بسیاری از موارد مشکل قطعی و خرابی تلفن مربوط به مخابرات نیست ولی طبق عادت همیشه اولین راهی که برای حل این مشکل به ذهن ما می‌رسد تماس با شماره 20117 است.

اما بد نیست در کنار ثبت شماره در سیستم خرابی تلفن مخابرات، بررسی‌های دیگری را هم انجام بدهیم. در این مطلب بعضی از ساده‌ترین راه‌ها را برای بررسی خرابی تلفن نوشتم. اما اگر مشکل با این بررسی‌ها و یا حتی از طریق شرکت مخابرات هم حل نشد، لازم است که حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
38دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • محمد مهدی رضایی

    23 آبان 1402، 13:43

    سلام، این تلفن ما وقتی به پریز تلفن میزنیم اصلا هیچی بالا نمیاره صدا هم نمیده لطفا برسی کنید083******65

    • حسام کریمی

      28 آبان 1402، 09:45

      سلام دوست عزیز، برای این مورد می‌تونید به مخابرات منطقه مراجعه بفرمائید.

  • مرجان مقیمی

    13 مرداد 1402، 13:20

    سلام خسته نباشید اگر امکان داره منو راهنمایی کنید ‌‌.‌‌..مدتی است تلفن منزل قطع است یعنی بوق آزاد ندارد وقتی هم به خط منزل زنگ میزنم میگه شماره مورد نظر آشغال میباشد

    • سمیه جابری

      04 دی 1402، 11:56

      سلام دوست عزیز
      برای مسائل خرابی تلفن، لطفا با مخابرات تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنن

  • Mahsa

    29 فروردین 1402، 10:32

    سلام خوبید وقت بخیر
    من به شخصی چندین بار تماس گرفتم، گوشیش مشغولی میزد، بعد با خط دیگری که تماس میگیرم میگویند که گوشیش خراب شده خیلی از شماره ها خود به خود مسدود میشن، دلیلش منطقیه؟ اصلا امکان داره؟

  • حسن جمالی

    19 اسفند 1401، 10:29

    واقعا مخابرات دزده هی برای من تو سیستم بهدی نشون میده ۴ بار پرداخت زدم بازم بدهی همونجاست واقعا حرامشون باشه از مدیران گردن کلفتشون گرفته تا کارمندای مسخرس

  • حمید فلکنازی

    04 آذر 1401، 11:33

    سلام تلفن خانگی موقع اول بوق ازاد داشت الان که تماس می گیریم میگه تماس با شماره مورد نظر مقدور نمی باشد؟

  • اکبر

    15 آبان 1401، 01:54

    جواب نیومد

  • اکبر

    15 آبان 1401، 01:51

    ., .هر وقت از موبالم میخوام انترنت بگیرم میای اطلاعات شرکت مخابرات معتبر نیست

  • جواد حمیدی

    30 مهر 1401، 12:55

    سلام خونخ ما بوق دارد ولی زنگ میزنیم یا زنگ میزند میگه شما مجوز این تماس را نداری هرکی زنگ میزنم جوابگو نیست ممنونم

    • زهره تاجیک

      16 آبان 1402، 17:06

      سلام دوست عزیز. با مخابرات تماس بگیرید این مشکل رو حل کنند.

  • علی کمیجانی

    03 شهریور 1401، 07:58

    چهار روز از اعلام خرابی بخاطر سرقت کابل تلفن میگذرد هنوز هیچ اقدامی از طرف شرکت مخابرات تهران انجام نشده است

  • آرمیتا معتمدی

    02 شهریور 1401، 18:02

    سلام تلفن من Out Of Range شده هر کار میکنم درست نمیشه میشه راهنماییم کنین؟لطفا

  • فاطمه نورانی

    14 مرداد 1401، 12:46

    سلام …تلفن ما بوق ازاد نداره…ولی دستگاه وای فای کار میکنه و اینکه تلفن بوق میخوره ولی هیچ صدا و بوقی وجود نداره….به نظر شما اشکال کار کجاست؟

  • میثم صادقی

    27 اردیبهشت 1401، 11:49

    سلام وقت بخیر.
    مودم ما (tp_link) یهو دوتا چراغ وسطیش قطع شد.
    تلفن رو آوردم وصل کردم دیدم بوق هم نمیزنه.
    با خرابی تلفن تماس گرفتم اومدن گفتن مشکلتون حل شد ولی نشده.
    میتونین راهنماییم کنین چیکار کنم؟؟

  • هلیا

    18 اسفند 1400، 15:13

    سلام وقت به خیر تلفن منزل ما بوق نداره اینترنتی که روی همون خط هست وصله اما تلفن ثابت بوق نداره با مخابرات تماس گرفتیم گفتند ایراد از داخل مجموعه است. سیم کشی داخل مجموعه هم چک کردیم مشکلی نداشت.
    میتونید راهنمایی کنید مشکل چیه؟

  • سمیه قشقایی

    23 آذر 1400، 11:49

    سلام، وقتی با موبایل تلفن خونه رو میگیریم بوق آزاد می‌زنه ولی تلفن خونه زنگ نمیخوره،علت چی می‌تونه باشه؟ برای خرابی هم زنگ زدیم ولی جوابی نگرفتیم،ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علی.آ

      01 دی 1400، 00:42

      من هم امروز همین مشکل رو پیدا کردم…با اتصال کابل تلفن به اسپلیتر زنگ گوشی قطع شد ولی با گوشی که زنگ میزنم بوق آزاد میزنه…مدیر وبسایت لطفا راهنمایی کنه

      • امین علیاری

        13 اردیبهشت 1401، 04:22

        سلام
        مشکلتون حل شد؟
        اگه حل شد، چجوری حلش کردین و مشکل از چی بوده؟

    • امین علیاری

      13 اردیبهشت 1401، 04:21

      سلام
      مشکلتون حل شد؟
      اگه حل شد، چجوری حلش کردین و مشکل از چی بوده؟

    • امین علیاری

      13 اردیبهشت 1401، 14:46

      سلام
      مشکلتون حل شد؟
      اگه حل شد، چجوری حلش کردین و مشکل از چی بوده؟

  • حامد

    19 آذر 1400، 19:18

    سلام وقت بخیر
    مدتی است که اینترنت وای فای ما مکررا قطع و وصل میشه، سیم کشی داخلی ساختمان هم تغییر دادیم مشکل برطرف نشد وبعد کارشناس شرکت اینترنتی بررسی کردن که مشکل از مسیر زمینی یا مرکز مخابرات هست ولی مخابرات(امور مشترکین) میگه چون تلفن شما بوق داره اینترنت به ما مربوط نمیشه، به نظر شما من با این شرایط باید از کجا پیگیری کنم.

    • آزاده

      01 آذر 1401، 23:34

      سلام مدت ۳ساله که در فصل زمستان تلفن منزل ماوقتی گوشی رو برمی‌داریم صدای نامناسبی مثل هار هار ویا مثل صدای طوفان رو دار واصلا صدای کسی که پشت خط ما است به گوش نمی‌رسد علت چیست البته ما مدت ۴۰ ساله که در اینجا ساکن هستیم

      • زهره تاجیک

        16 آبان 1402، 17:06

        سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. برای این مشکل حتما کسی رو بیایرد که خود گوشی تلفن رو براتون چک کنه.

  • حامد

    19 آذر 1400، 19:07

    سلام وقت بخیر
    مدتی است که اینترنت وای فای ما مکررا قطع و وصلی داره سیم کشی داخلی رو تغییر دادیم رفع نشد و بعد کارشناس شرکت اینترنتی بررسی کردند که در طول مسیر زمینی یا مرکز مخابرات ایراد داره ربطی به شرکت اینترنتی نداره ولی مخابرات هم میگه چون خط شما بوق داره مشکل اینترنت به ما مربوط نمیشه ، من جهت پیگیری باید به کجا مراجعه کنم

  • N

    21 آبان 1400، 12:47

    سلام
    تلفن ما وقتی با گوشی بهش زنگ می‌زنیم بوق میزنه
    اما تلفن کلا نه زنگ میخوره نه هیچی
    بنظر شما مشکل از تلفنه یا خط

  • احمد

    07 آبان 1400، 10:27

    خط تلفن ما حدود یک ماه است که روزی چند بار و هر دفعه بین یک تا دو ساعت قطع میشه. آیا ممکنه قطعی خط به خاطر ایراد سیمکشی باشه؟ آیا ممکنه نشت رطوبت به دیوار باعث اتصالی سیمها شده باشه؟

  • احمد

    07 آبان 1400، 10:23

    خط تلفن ما حدود یک ماه است روزی چند بار و هر دفعه حدود یکی دو ساعت قطع میشه. آیا ممکنه مشکل از سیمکشی باشه؟ آیا ممکنه نشت رطوبت به دیوارها و اتصالی سیم ها سبب این مشکل شده باشه؟

  • M Khoshdel

    04 آبان 1400، 19:04

    سلام وقتتون بخیر تلفن ما مدل پاناسونیکه یک چند روز روش نوشته بود بررسی سیم تلفن بعد به ۲۰۱۱۷ زدم بعد یک روز برطرف شد اما بوق آزاد نداره باید چیکار. کنیم

  • پدرام

    25 مهر 1400، 08:39

    سلام من تازه اومدم توی این خونه. یه مشکل عجیب داره که وقتی تلفن رو بر میداری خط تلفن بوق ازاد نداره … ولی وقتی زنگ میزنی از بیرون خونه زنگ میخوره ولی تلفن رو که بر میداری جواب نمیده و به نظر میرسه که هنوز داره زنگ میخوره با اینکه تلفن رو برداشتی!!!

  • حسن

    18 مهر 1400، 10:15

    تلفن ما روی سانترال متصل است بوق داره میتونیم تماس بگیریم ولی از بیرون تماس میگیرند روی سانترال نمیره و زنگ نمیخوره
    سانترال کار اومدن گفتن مشکلی نداره سانترال

  • حسين شادکام

    04 مهر 1400، 10:53

    سلام تلفن ها خراب شده گوشی تلفن سالم خرابی تلفن تماس گرفتیم پیغام میده تلفن شما اصلاح گردید چه کار کنیم تلفن خرابه

  • سالار

    25 شهریور 1400، 16:06

    سلام تلفن خونه از بیرون زنگ میزنی داره زنگ میخوره ولی داخل خونه گوشی زنگ نمیزنه وقتی هم که از داخل خونه جایی رو میگیرم زنگ میخوره ولی وقتی جواب دادن از هر دو طرف خش خش می‌کنه و صدایی نمیاد گوشی رو امتحان کردم مشکلی نداره سیم کش آوردم گفت از مخابراته میگن برد اصلی مخابرات سوخته ولی چون خیلی گرونه عوضش نمیکنم چیکار کنم؟

  • مهدی

    22 شهریور 1400، 20:05

    تلفن ما بعضی از پریزاش کلا بوق نداره بعضی ها رو هم که میزنیم یه خانومی انگلیسی صحبت میکنه و بعدشم بوق مشغولی میزنه …

    مشکل چیه ؟

  • علی

    22 مرداد 1400، 16:10

    باسلام
    تلفن ما درست بود، بعد از خرید اینترنت دیگه تلفن فقط خش خش میکنه، اینترنت وصله ولی تلفن نه، مشکل از دستگاه تلفن نیست چک کردیم

    • مونا هادی

      23 مرداد 1400، 09:22

      سلام
      احتمالا تلفن‌تون نویز اینترنت داره! لطفاً از سمت مخابرات منطقه، پیگیری بفرمایین!

  • معراج عبدالهی

    02 مرداد 1400، 08:18

    سلام ببخشید مزاحمتون میشم میخواستم سوال کنم چرا تلفن منزل ما از برون کسی زنگ میزنم آشغالها از تو خونه هم بوق آزاد میزنم میشه علتشو بپرسم

    • مونا هادی

      19 مرداد 1400، 15:20

      سلام به احتمال زیاد حالت “مزاحم نشوید” روی خط تلفن شما فعال شده؛ لطفاً از مخابرات منطقه، پیگیری کنید.

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید