30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
چگونه از شر تبلیغات گوشی‌ اندرویدی راحت شوم؟

چگونه از شر تبلیغات گوشی‌ اندرویدی راحت شوم؟

377

شده تا حالا وسط بازی‌کردن یا استفاده از برنامه‌های مختلف، یک پاپ‌آپ مزاحم روی تبلت یا گوشی موبایل‌تان ظاهر شود و حسابی کامتان را تلخ کند؟!

مطمئنم که شما هم مثل من از این وضعیت کلافه می‌شوید و  شاید هم از زور عصبانیت در یک لحظه تمام برنامه‌ها را ‌ببندید و کلاً قید کاری را که می‌خواستید انجام دهید، بزنید!

اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

طراح و ارائه‌دهنده برنامه‌های رایگان، بعد از رشد و محبوبیت برنامه‌شان برای کسب درآمد از طریق گوگل اد تبلیغ می‌کنند. این تبلیغات همین پاپ‌آپ‌های آزاردهنده‌ای هستند که بین برنامه‌های مختلف بی‌اجازه باز می‌شوند.

این طرز نمایش دادن تبلیغات علاوه‌بر این‌که روی اعصاب هستند، مصرف اینترنت ما را هم افزایش می‌دهند. امااااا....

از آنجایی‌که هیچ‌چیزی در این دنیا نیست که راه دررو نداشته باشد (البته به‌غیراز مرگ)؛ ما در ادامه این مطلب چندتا راهکار به شما یاد می‎دهیم تا از شر تبلیغات در گوشی اندرویدی راحت شوید!

مسدودکردن تبلیغات گوشی اندرویدی در مرورگر کروم

یکی از وقت‌هایی که پاپ آپ‌ها حسابی روی مغزتان رژه می‌روند، زمان وب‌گردی است. راه‌حل پیشنهادی من برای بلاک کردن این دسته از تبلیغات در مرورگر به‌صورت زیر است:
اول مرورگر را راه‌اندازی کنید و وارد تنظیمات شوید.

از آن‌جا به قسمت site setting بروید.مسدود کردن تبلیغات در مرورگر کروم

دو گزینۀ Pop-ups and redirects و ads را می‌بینید که باید آن را خاموش کنید.بلاک کردن تبلیغات در مرورگر کروم

در واقع با انتخاب حالت Block برای این گزینه، تمام تبلیغات پاپ آپ سایت‌‌های مختلف توسط مرورگر کروم بلاک می‌شوند. البته توجه داشته باشید که این قضیه صددرصدی نیست و در موارد بسیار کمی بازهم ممکن است تبلیغات مختلف در گوشی‌تان ظاهر شوند.

غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات

برای غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات هم، در قسمت تنظیمات تلفن همراه‌تان به بخش گوگل بروید و تبلیغات را انتخاب کنید.غیر فعال کردن تبلیغات گوشیشخصی سازی تبلیغات

اگر قبلاً این گزینه را خاموش نکرده باشید به‌صورت پیش‌فرض روشن است. پس آن را روی حالت خاموش قرار دهید.بلاک کردن تبلیغات گوشی

حالت Lite mode را فعال کنید

یکی از راه‌های دیگری که تا حدودی می‌تواند تبلیغات مزاحم را مسدود کند، استفاده از حالت Lite mode مرورگر گوگل کروم است. با واردکردن صفحات اینترنت در این قسمت، حجم اینترنت مصرفی‌تان کاهش پیدا می‌کند. علاوه‌براین، تبلیغات و انیمیشن‌های غیرضروری هم که حجم اینترنت‌تان را بدون اجازه‌تان هدر می‌دهند، متوقف می‌شوند.

برای فعال‌کردن این گزینه وارد مرورگر کروم شوید و تنظیمات را انتخاب کنید، در صفحۀ جدید گزینه‌ای به نام Lite mode وجود دارد که باید آن ‌را فعال کنید.فعال کردن حالت لایت مود

به‌غیراز راه‌هایی که تا الان گفتم، استفاده از برنامه‌های مسدودکننده هم می‌تواند تا حدودی تبلیغات اندرویدی را متوقف کند؛ در ادامه راجع‌به آن‌ها توضیح می‌دهم.

استفاده از برنامه‌های مختلف برای حذف تبلیغات

نصب مسدودکننده‌های تبلیغات در مرورگرهای مختلف خیلی وقت‌ها جواب می‌دهد. در ادامه چند مورد از این برنامه‌ها را به شما معرفی می‌کنم تا دانلود کنید و لذت ببرید!

آموزش کامل استعلام شماره سامانه پیامکیحتما بخوانید: آموزش کامل استعلام شماره سامانه پیامکی

Adguard

یکی از ابزارهای شناخته شده برای مسدود کردن تبلیغات اندروید، اپ Adguard است.

به وبسایت خود این اپ مراجعه کنید و برنامه را از لینک مستقیم بگیرید. بعد از دانلود کامل می‌توانید تبلیغات گوشی را بلاک کنید. البته شما این دسترسی را دارید که میزان تبلیغات مسدود‌شده هر برنامه را خودتان مدیریت کنید و فیلترهایی را اعمال کنید که کنترل کامل را روی ad blocking داشته باشید.

Webguard

این اپ تبلیغات را در مرورگر مورد استفاده شما مسدود می‌کند. در واقع می‌توانم بگویم که Webguard یکی از بهترین اپ‌ها در زمینه مسدودسازی تبلیغات پاپ اپ برای مرورگرهای اینترنت سامسونگ، کروم، فایرفاکس و... است.

علاوه‌برآن، می‌توانید از خدمات دیگری هم مثل: فایر وال، انتقال اطلاعات به‌صورت رمزگذاری‌شده و محافظت از ویروس استفاده کنید.

Browser Brave

یکی دیگر از اپلیکشن‌هایی که استفاده‌کنندگان آن راضی بودند، Brave Browser است. از ویژگی‌های خاص این برنامه، محافظت از شما در برابر ردیابی است. بر اساس این قابلیت سایت‌ها نمی‌توانند شما را ردیابی کنند.

برای فعال‌کردن این گزینه، روی لوگو شیر نارنجی ضربه بزنید و این امکان را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید ویژگی Block Ads and Tracking را هم فعال یا غیرفعال کنید.
از ویژگی‌های دیگر این‌که، شما می‌توانید تنظیمات HTTPS Everywhere، بلاک کوکی‌های شخص ثالث، بلاک اسکریپت‌ها و محافظت از اثر انگشت را بر اساس سلیقۀ خودتان تغییر بدهید.

از سایر برنامه‌هایی که شما را از شر تبلیغات در گوشی اندرویدی راحت می‌کنند، موارد زیر هستند:

Free Adblocker Browser

AdClear

و...

و گوگل تبلیغات را دوست دارد!

در پایان باید بگویم که به دلیل علاقه و منفعت گوگل نسبت به تبلیغات، ممکن است این روش‌های معرفی‌شده، همیشه هم جواب‌گو نباشند و با خطاهای کوچکی مواجه شوید. اما همۀ این مواردی که گفتم شما را از روت‌کردن گوشی‌تان بی‌نیاز می‌کند و راه‌های به نسبت آسان‌تری هستند. اگر شما راه دیگری را برای مسدود کردن تبلیغات سراغ دارید، در کامنت‌ها به ما معرفی کنید تا دیگران هم از آن‌ها استفاده کنند.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • عادل

    01 دی 1402، 20:15

    با سلام من هر کاری کردم از شر تبلیغات به طور کامل خلاص شوم نمی شود خدا شاهده تا قرآن می خوانم و یا اینکه از آپارات برای خواندن زیارت ائمه اطهار و حتی اپلیکیشن های مذهبی استفاده می کنم از شر تبلیغات نمی توانم خلاص شوم واقعا آزار دهنده هستند و حتی خدا شاهده در مواردی با تبلیغات گمراه کننده می خواهند سد راه مان شوند دلیلش رو توضیح دهید و خداوند جواب آنها رو بدهد الان که در ایران زندگی می کنیم در خارج از کشور زندگی نمی کنیم که نشود جلوی تبلیغات گمراه کننده رو هنگام استفاده از اپلیکیشن های مذهبی و یا قرآنی گرفت ننگ بر همه کسانیکه می خواهند هنگام عبادت کردن و راز و نیاز کردن و در مسیر درست زندگی کردن مان را گمراه کنند و ما را به سوی ایده ها و فکرهای پلیدشان هدایت کنند اما خداوند کتاب قرآن رو هم در اختیارمان قرار داده و در هنگام رسیدن به منزل از آن استفاده خواهیم کرد واقعا دلیل این کارها چیست ؟؟؟؟؟

    • زهره تاجیک

      02 دی 1402، 16:56

      سلام دوست گرامی؛
      شما احتمالا نرم افزار ویروسی روی گوشیتون نصب دارید که این جور تبلیغات براتون میاد.
      لطفا یک بار ریست کنید یا برنامه‌های مشکوک مثل فیلتر شکن‌ها رو حذف کنید. خود برنامه آپارات و غیره رو من خودم استفاده می‌کنم این جور تبلیغات برام نمیاد. احتمالا گوشی شما برنامه مشکوکی روش نصب شده.

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید