30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
چگونه یک حساب اینستاگرام را برای همیشه حذف کنیم؟

چگونه یک حساب اینستاگرام را برای همیشه حذف کنیم؟

138

اگر به دنبال یک راهنمای قدم به قدم برای حذف اکانت اینستاگرام (یا دیلیت اکانت اینستاگرام) خودتان هستید این مطلب را تا انتها بخوانید. فرقی نمی‌کند که دلیل شما برای اینکار چیست؛ شاید وقت گذراندن در اینستاگرام زمان زیادی را از شما می‌گیرد. حق دارید! به اشتراک گذاشتن عکس و گشت‌و‌گذار در دنیای جذاب و رنگارنگ اینستاگرام واقعاً اعتیاد‌آور است.  شاید هم زمان امتحانات نزدیک است و فرصت سر خاراندن ندارید چه برسد به لایک کردن پست دوستانتان! ممکن است دلیل شما قطع ارتباط با تمام شبکه‌های اجتماعی باشد. در هر صورت حذف یا غیرفعال کردن حساب کاربری اینستاگرام کاری واقعاً ساده است. در این مطلب با چند روش ساده چگونگی پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام یا حذف موقت آن را آموزش می‌دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

انتخاب کنید! حذف همیشگی یا حذف موقت؟

اول باید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است؛ می‌خواهید اکانت خودتان را برای همیشه حذف کنید یا می‌خواهید فقط برای مدتی از فضای اینستاگرام دور باشید؟ در ادامه ویژگی‌های هر دو روش را مرور می‌کنیم.

حذف همیشگی اکانت اینستاگرام!

وقتی اکانت‌ اینستاگرام را برای همیشه حذف می‌کنید، پروفایل، تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات، لایک‌ها و از همه مهم‌تر فالورهای شما برای همیشه پاک می‌شوند. بعد از این مرحله دیگر هیچ راه برگشتی نیست و اگر حساب اینستاگرام خود را پاک کنید دیگر نمی‌توانید آن را بازگردانید یا عکس‌ها و اطلاعات را بازیابی کنید. حتی نمی‌توانید دوباره با همان نام کاربری یا آیدی اکانت بسازید.

پس قبل از اینکه اکانت خودتان را برای همیشه پاک کنید از اینکار مطمئن شوید و محض احتیاط اطلاعات خودتان را از اینستاگرام دانلود کنید. نحوه دانلود عکس‌ و فیلم از اینستاگرام را در ادامه به شما آموزش می‌دهیم.

غیرفعال کردن (دی اکتیو) اکانت اینستاگرام

در این حالت اطلاعات شما دست نخورده باقی می‌ماند و فقط از چشم همه مخفی می‌شوند. عکس‌ها و فیلم‌ها سرجای خود می‌مانند و فالورهای شما هم کماکان شما را فالو می‌کنند. هرچند در مدتی که اکانت شما غیرفعال است هیچکس نمی‌تواند حساب شما را ببیند و در جستجو هم ظاهر نمی‌شوید.

این روش برای افرادی که می‌خواهند مدت کوتاهی را از اینستاگرام دور باشند و در عین حال نمی‌خواهند فالورهای خودشان را از دست بدهند عالی است! چون وقتی برای مدتی فعالیتی ندارید ممکن است افراد به مرور شما را آنفالو کنند. در صورتی که شما مخفی باشید این امکان را نخواهند داشت!

اگر انتخاب شما حذف دائمی اینستاگرام است این قسمت را بخوانید!

قبل از اینکه حساب اینستاگرام‌تان را حذف کنید توصیه می‌کنیم چند دقیقه وقت بگذارید و اطلاعات‌تان را از اینستاگرام دانلود کنید. با این کار نسخه‌ای از تمام اطلاعاتی که در اینستاگرام آپلود کرده‌اید، مانند تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات و اطلاعات اکانت شما برایتان ارسال می‌شود.

برای این کار به این صفحه بروید و بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، مطابق تصویر زیر ایمیلتان را وارد کنید و دکمه درخواست دانلود (Request Download) را بزنید. اطلاعات شما حداکثر تا 48 ساعت بعد به ایمیلتان ارسال خواهد شد.غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

راهنمای تصویری حذف همیشگی اکانت اینستاگرام

بعد از اینکه اطلاعات خودتان را دانلود کردید، حالا می‌توانید با خیال راحت اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  • از مرورگر خود به وبسایت اینستاگرام بروید و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، به حساب کاربری خودتان وارد شوید.

رمز عبورتان را فراموش کردید؟ جای نگرانی نیست. مقالۀ آموزش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک را بخوانید.حذف اکانت اینستاگرام

  • وارد صفحه حذف اکانت اینستاگرام شوید. مطابق تصویر زیر دلیل حذف اکانت را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.دیلیت اکانت اینستاگرام

چرا می‌خواهید اکانت اینستاگرام را پاک کنید؟

شما ممکن است دلایل مختلفی برای دیلیت کردن پیج اینستاگرام‌تان داشته باشید. در این مرحله اینستاگرام از شما می‌خواهد از گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. وقتی دلیل شما مشخص شد، به شما پیشنهاداتی می‌دهد که می‌توانید به جای حذف همیشگی حساب کاربری از آنها استفاده کنید.

cant find people to follow

معنی این گزینه این است که شما نتوانستید پیجی را برای فالو کردن پیدا کنید یا در فالو کردن دیگران ناکام مانده‌اید! در صورت انتخاب این گزینه، اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند چند مطلب در زمینه فالو کردن افراد و افزایش فالور بخوانید.

too busy/too distracting

انتخاب این گزینه یعنی مشغله شما زیاد است و اینستاگرام زمان زیادی را از شما می‌گیرد. پیشنهاد اینستاگرام در این حالت این است که برنامه را برای مدتی از گوشی حذف کنید یا به طور موقت اکانت خودتان را غیرفعال کنید.

want to remove something

اگر دلیل شما برای حذف پیج، خلاص‌شدن از بعضی اطلاعات مثل سابقه چت با افراد، نظرات و کامنت‌هایی است که داده‌اید یا فعالیت‌هایی مانند این‌ها است، اینستاگرام به شما مقالاتی را پیشنهاد می‌دهد که چگونه بدون حذف دائمی اکانت‌تان این اطلاعات را پاک کنید.

too many ads

اگر از حجم زیاد تبلیغات در اینستاگرام خسته شده‌اید این گزینه را انتخاب کنید. اینستاگرام در این زمینه پیشنهادی برای شما ندارد!

privacy concerns

اگر دلیل دیلیت کردن اکانت حریم شخصی است می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید. در این زمینه هم اینستاگرام مقالاتی را به شما پیشنهاد می‌دهد؛ ازجمله خصوصی (پرایوت) کردن اکانت، بلاک کردن اکانت‌های مزاحم و ... .

پنل اس ام اس قزوین | 30% تخفیف ثبت‌‎نام پنل پیامکی تبلیغاتحتما بخوانید: پنل اس ام اس قزوین | 30% تخفیف ثبت‌‎نام پنل پیامکی تبلیغات

trouble getting started

آیا تازه وارد اینستاگرام شده‌اید و هنوز با این برنامه آشنایی ندارید و نتوانستید با آن ارتباط برقرار کنید؟ پس این گزینه را انتخاب کنید. در صورت انتخاب این گزینه، اینستاگرام تمام اطلاعات لازم را برای شروع به کار، در اختیارتان قرار می‌دهد تا شما را از حذف اکانت منصرف کند!

created a second account

این مورد شاید یکی از رایج‌ترین دلایل حذف اکانت اینستاگرام باشد. اگر دلیل شما برای حذف، ساختن یک پیچ جدید است، این گزینه را انتخاب کنید. در این صورت اینستاگرام از شما می‌خواهد که مطمئن شوید پیج مورد نظر و اولیه را حذف کنید نه پیج جدید را!

concerned about my data

افراد زیادی به شبکه‌های اجتماعی و امنیت اطلاعاتشان در آن اطمینان ندارند. اگر شما هم نگران اطلاعات خودتان در اینستاگرام هستید و فکر می‌کنیدکه این شبکه اجتماعی امنیت کافی ندارد، این گزینه برای شما مناسب است.

something else

اگر هیچکدام از دلایل بالا هدف شما از پاک کردن پیج را به‌خوبی توصیف نمی‌کند، این گزینه را انتخاب کنید.حذف کردن اکانت اینستاگرام

وقتی دلیل خودتان را از بین گزینه‌های بالا انتخاب کردید، کادری باز می‌شود و از شما می‌خواهد رمز عبورتان را وارد کنید. اگر به هر دلیلی رمزتان را به خاطر ندارید روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کنید. در نهایت هم دکمه حذف همیشگی را بزنید و کار تمام است؛ اکانت شما برای همیشه از اینستاگرام پاک شد!

راهنمای تصویری پاک کردن اکانت اینستاگرام از اپلیکیشن موبایل

  • برای اینکار بعد از بازکردن اینستاگرام به صفحه پروفایل بروید و گزینه تنظیمات را باز کنید.دیلیت کردن اکانت اینستاگرام
  • در پایین صفحه، گزینه Help را انتخاب کنید و وارد گزینه Help Center شوید. با اینکار وارد سایت اینستاگرام می‌شوید.پاک کردن اکانت اینستاگرام
  • از بین گزینه‌ها Managing your account را انتخاب کنید.حذف کردن اکانت اینستاگرام
  • سپس Delete Your Account را لمس کنید.پاک کردن اینستاگرام
  • مرحله بعد ?How do I delete my Instagram account است.حذف اکانت اینستاگرام
  • در صفحه جدید، در پایین صفحه روی Delete Your Account page بزنید.دیلیت اکانت اینستاگرام
  • بقیه مراحل مثل راهنمای قبل است. یعنی ابتدا نام کاربری و کلمه عبورتان را وارد کنید. بعد علت حذف اکانت را انتخاب کنید و در نهایت کلید حذف همیشگی اکانت را بزنید!

راهنمای تصویری حذف موقتی (دی اکتیو) اکانت اینستاگرام

اگر نمی‌خواهید اکانت‌تان برای همیشه حذف شود و فقط می‌خواهید که برای زمان محدودی آن را پاک کنید، این راهکار برای شما مناسب است. برای غیرفعال کردن حساب کاربری مراحل زیر را انجام دهید.

  • از مرورگر خود وارد وبسایت اینستاگرام شوید و با وارد‌کردن نام کاربری و کلمه عبور، به حساب کاربری خودتان بروید.روش پاک کردن اکانت اینستاگرام
  • با کلیک روی عکس‌تان وارد صفحۀ پروفایل شوید.راه دیلیت اکانت اینستاگرام
  • در صفحۀ پروفایل کاربری ایستاگرام روی Edit Profile کلیک کنید.روش حذف کردن اکانت اینستاگرام
  • در صفحۀ باز شده در انتهای صفحه روی دکمه آبی رنگ (دی اکتیو) Temporarily disable my account کلیک کنید. راه دیلیت اکانت اینستاگرامدر این صفحه مثل صفحۀ حذف همیشگی اکانت اینستاگرام، به ترتیب زیر عمل کنید:
  • دلیل غیرفعال کردن موقت اکانت‌تان را انتخاب کنید.
  • رمز خودتان را وارد کنید.
  • و در آخر دکمۀ آبی رنگ Temporarily disable account را بزنید؛ کار تمام است!روش پاک کردن اکانت اینستاگرام

بازگردانی اکانت اینستاگرام بعد از غیرفعال کردن

خب اگر به اندازۀ کافی استراحت کردید و به کارهایتان رسیدید و می‌خواهید به اینستاگرام بازگردید تا اکانت‌تان را فعال کنید، راه حل بسیار ساده است. فقط کافیست اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی باز کنید. نام کاربری و کلمه عبور پیچ خودتان را وارد کنید و دکمه Log in را بزنید. به همین راحتی اکانت شما دوباره فعال شد.

چند نکته کلیدی و مهم برای حذف همیشگی اکانت اینستاگرام

  • بعد از حذف اکانت‌تان از اینستاگرام، نمی‌توانید اطلاعات‌تان را بازیابی کنید. حتی خود اینستاگرام هم نمی‌تواند این کار را برایتان انجام دهد؛ پس قبل از پاک کردن همیشگی اکانت اینستاگرام، حتماً اطلاعات خودتان را با روشی که گفتیم دانلود کنید.
  • اگر اکانت‌تان را برای همیشه پاک کنید دیگر نمی‌توانید با آن نام کاربری، پیج جدید بسازید. پس اگر قصد انجام چنین کاری را دارید قبل از پاک کردن، نام کاربری را تغییر دهید. مهم نیست نام جدید چه باشد، فقط اسم فعلی پیج شما نباشد، کافیست.
  • نکتۀ دیگر اینکه بعد از حذف اکانت، نمی‌توانید با ایمیلی که از آن برای ساخت این اکانت استفاده کردید، پیج جدیدی بسازید. پس اگر این ایمیل برای شما مهم است و ممکن است بعداً بخواهید از آن برای ساخت یک صفحۀ جدید در اینستاگرام استفاده کنید، قبل از پاک کردن اکانت، ایمیل خودتان را از صفحه تنظیمات تغییر یدهید.

سخن آخر

مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام را هم به‌صورت دائمی و هم به‌صورت موقتی بررسی کردیم. اگر سوالی در مورد انجام هر کدام از مراحل بالا برایتان پیش آمده، کامنت بگذارید تا در اسرع وقت کمک‌تان کنیم.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • آیدین

    02 اسفند 1402، 00:12

    سلام و عرض ادب
    یک سوال داشتم من یک اکانت اینستاگرام‌ قدیمی دارم‌و یکی‌ جدید زدم ولی میخوام‌ اسم‌ اکانت قدیمی رو جدید بزنم چون اسم جدید ساختم نمیشه چیکار کنم که اکانت جدیده رو حذف کنم که بتونم اکانت قدیمی رو بتونم به این اسم جدید بزنم آیا راهی داره؟
    اگر‌ اکانت جدید رو واسه همیشه پاک کنم اون اسم آزاد میشه که اکانت قدیمی‌ رو بتونم اسم جدید بزنم
    متشکرم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید