30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت

43

شما صاحب یک کسب و کار هستید، مغازه یا واحد تجاری دارید یا اصلاً می‌خواهید کار خودتان را راه بیندازید. احتمالاً برایتان سوال است که چطور باید به بهترین شکل از اینستاگرام کسب درآمد کنید یا مثلاً برندسازی کنید. یکی از شاهراه‌ها برای شما، تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزینس است. با ما همراه باشید تا درباره اکانت بیزینس یا بیزینس پروفایل یک گپ جامع داشته باشیم.

اکانت بیزینس یا همان بیزینس پروفایل (business profile) چیست؟

کاربران اینستاگرام از همان ابتدا در این اپلیکیشن به ارائه خدمات یا کالاهای تجاری خود اقدام کردند. سال 2016 بود که اینستاگرام فهمید باید امکان بیزینس پروفایل را به اپ اضافه کند. بیزینس اکانت ابزار و اطلاعاتی برای تحلیل رفتار مشتریان در اختیار کاربر قرار می‌داد. خلاصه این که بیزینس پروفایل یک اکانت تجاری برای کسب یا افزایش درآمد از طریق اینستاگرام است.

بیزینس پروفایل یا همان اکانت بیزینسی اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

بیزینس اکانت، هر امکانی که به کسب و کار شما اجازه پیشرفت را بدهد را ارائه می‌دهد. در چند مورد امکانات بیزینس اکانت را با هم می خوانیم، اگر دیدید واقعا به آن نیاز دارید سراغ مرحله بعد بروید و نحوه تبدیل اکانت را بخوانید.

ابزار تحلیل در اکانت بیزینس

دانش قدرت است. هر چه اطلاعات بیشتری درباره مشتریان، رفتار و علایقشان داشته باشید قدرت مانور شما برای یافتن راه‌های مختلف کسب درآمد بیشتر است.

اکانت تجاری به شما اطلاعات آماری و نمودارهای تحلیلی می‌دهد. با نگاه به این آمارها و نمودارها مثلا شما می‌توانید ببینید کدام پست‌تان جلب توجه بیشتر یا کمتر داشته و باعث افزایش یا کاهش لایک، فالوئر، ذخیره (Save) و اشتراک‌گذاری (Share) بیشتری شده است. با این اطلاعات می فهمید که خب مثلاً باید روی یک محصول بیشتر یا کمتر انرژی بگذارید.

به این ویژگی اینستاگرام Instagram Insights می‌گویند. هر اکانت بیزینسی سه گزینه در قسمت پایین بیو دارد که یکی از آنها insights است.insight

قسمت‌های مختلف Instagram Insights چیست و چه امکاناتی دارد؟

وقتی روی گزینه insights بزنید سه مورد Content، Activity و Audience را خواهید دید. به ترتیب آنها را باهم بررسی می‌کنیم:

امکانات بخش Content: در بخش Content می‌توانید یک مرور کلی درباره فعالیت هفتگی، وضعیت پست‌ها و استوری‌ها را ببینید.

در قسمت Overview تعداد پست و استوری منتشرشده توسط شما در طول هفته نمایش داده می‌شود.

در قسمت Posts تعداد بازدید تمام پست‌ها و در Stories تعداد بازدید استوری مشاهده می‌شود.

آخرین گزینه هم با عنوان Promotions هست که در نقش نوعی عمل تبلیغاتی است که باید بعداً درباره‌اش مفصل حرف بزنیم.

امکانات بخش Activity: در بخش Activity شما قادر خواهید بود که میزان مواجهه کاربران با پیج خود را ببینید این بخش خودش دو قسمت دارد: Discovery و interactions.

در قسمت Discovery بازدیدی که در طول یک هفته برای پیج ایجاد شده را می‌بینید. این قسمت یک گزینه reach دارد که تعداد بازدید بدون تکرار از اکانت در طول یک هفته را نشان می‌دهد. قسمت دیگر impressions است که تعداد بازدید با تکرار در طول یک هفته را نشان می‌دهد. این یعنی اگر یک نفر پنج بار در طول هفته از پیج شما بازدید کرده باشد یک reach و پنج impressions را نصیب پیج شده است.

در قسمت interactions هم تعداد کل کاربرانی نمایش داده می‌شود که در طول یک هفته پیج شما را دیده‌اند.interaction

امکانات بخش Audience: این بخش یکی از پرداده‌ترین قسمت‌های insights است. با استفاده از داده‌های این قسمت می توانید میزان رشد فالوئرها، رده سنی، جنسیت و حتی زمان استفاده کاربران از صفحه خود را ببینید. به ترتیب ببینیم که در این بخش چه خبر است:

Growth: این قسمت بازه‌های زمانی مختلف و متمایزی به شما خواهد داد. با استفاده از این بازه‌ها شما بدون هیچ اپلیکیشن اضافی می‌فهمید که فالو و آنفالوهای پیجتان توسط کاربران به چه شکل پیش رفته است.

با این امکان، یک مرور کلی بر کار پیج باعث می‌شود بفهمید که کدام دسته از فعالیت‌ها فالوئر بیشتر و کدامیک فالوئر کمتری برای شما به ارمغان داشته است. این یعنی برنامه‌ریزی برای چیدن یک تقویم محتوایی بهتر.

Top Location: محدوده جغرافیایی‌ که اغلب کاربران شما از آنجا به پیج شما متصل شده‌اند را به شما نمایش می دهد. این داده می تواند باعث شود که مثلا شما لوکیشن همان منطقه را پای پستتان بزنید تا مخاطبان آن منطقه را به فالوئر و مشتری خودتان تبدیل کنید.

Age Range: افرادی با سنین مختلف به پیج شما می آیند. این امکان بازه‌های سنی مختلفی از کاربران به شما می‌دهد. این امکان باعث می شود که بدانید که باید برای چه سنی، چه محتوایی ایجاد کنید و اگر مثلا کارتان با نوجوانان است اما افرادی با سن بالاتر به پیج شما آمده‌اند می فهمید باید در محتوا و استراتژی کلی صفحه تغییر ایجاد کنید.

Gender: این مورد هم درصد مردان و درصد زنان وارد شده به پیج را نمایش خواهد داد. این قسمت به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید باید چگونه محصول یا خدمات خود را ارائه دهید.

Followers: این قسمت بسیار کاربردی است چون به شما می‌گوید که فالوئرهایتان چه ساعتی از روز و چه روزی از هفته بیشتر صفحه شما را می بینند.  این قسمت به شما کمک می کند که بدانید چه زمانی از روز و چه روزهایی از هفته پست یا استوری بگذارید بهتر جواب می گیرید.

تصور کنید اگر می‌خواستید از روی رفتار مشتریان حضوری، تمام موارد بالا را بفهمید ماه‌ها طول می‌کشید اما اکانت بیزینس مثل یک آنالیزور روی نیمکت تیم شماست!

ارتباط با کاربران از طریق گزینه Contact

در پروفایلتان یک دکمه به نام Contact هست که به شما این امکان را می‌دهد که شماره تماس و ایمیل خودتان را وارد کنید. یادتان باشد ارتباط با مشتریان یکی از مهم‌ترین عوامل تعامل مداوم مخاطبان با یک صفحه است.

آموزش سئو و بهینه‌سازی حرفه‌ای سایتحتما بخوانید: آموزش سئو و بهینه‌سازی حرفه‌ای سایت

قرار دادن لینک در استوری پیج

وقتی پیج شما بیزینسی باشد و البته 10K هم عضو داشته باشید می‌توانید در استوری لینک قرار دهید. این امکان به خصوص زمانی که شما یک سایت داشته باشید بسیار مفید است چون مخاطب را به راحتی و به سرعت به سایت یا درگاه خرید منتقل می‌کنید.

اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، مطلب آموزش لینک گذاشتن در استوری را بخوانید.

امکان Promote در اینستاگرام

در اکانت‌های بیزنسی گزینه Promote، که در پست و استوری قرار دارد، به شما کمک می‌کند تبلیغات بازدیدی و کلیکی داشته باشید. البته چون هم ایران تحریم است و هم هزینه تبلیغات با این قیمت سرسام آور دلار بسیار هزینه‌بر است عملاً این بخش برای اغلب کسب‌و‌کارهای ایرانی بلااستفاده شده است.

به‌هر‌حال، حالا که فهمیدیم اکانت بیزینسی به چه درد می‌خورد و چه ویژگی‌هایی دارد می‌توانیم برویم سراغ چگونگی ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس اکانت تبدیل کنیم؟

اول این که اگر برای کسب‌و‌کارتان یک اکانت معمولی ساخته‌اید، لازم نیست که یک اکانت بیزینسی دیگر ایجاد کنید. شما می‌توانید همان اکانت معمولی را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید:

خب اولین کار این است که اینستاگرام را باز کنید و بعد وارد اکانتی شوید که می‌خواهید آن را بیزینسی کنید.

اگر رمز عبور خودتان را فراموش کرده‌اید مطلب بازیابی رمز عبور اینستاگرام با پیامک را بخوانید.اکانت بیزینس اینستاگرام

حالا باید وارد تنظیمات اکانت شوید. روی آیکونی که در بالاترین قسمت سمت راست می‌بینید، بزنید. در نواری که باز می‌شود روی Settings بزنید.تنظیمات setting

بعد گزینه Account را انتخاب کنید. در پایین‌ترین قسمت، نوشته آبی رنگ Switch to Professional account را انتخاب کنید.ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام

حالا اینستاگرام دو گزینه پیشنهاد می‌دهد؛ Creator و Business. شما باید گزینه Business را انتخاب کنید چون Creator برای افرادی است که نمی‌خواهند لزوماً بیزینس داشته باشند. اکانت کریتور اصولاً برای اینفلوئنسرها طراحی شده است اما تولیدکنندگان محتوا، بلاگرها، نویسنده‌ها و این تیپ موارد هم از آن بهره‌مند می‌شوند.

وقتی روی Business کلیک کنید احتمالاً اینستاگرام یک پیام خوشامدگویی و یک سری ویژگی‌های اکانت بیزینس را به شما می‌گوید. دستش درد نکند اما شما با کلیک روی Continue همه را رد کنید!نحوه ساخت اکانت بیزینس

حالا اینستاگرام از شما می‌خواهد حیطه‌ای که کسب‌و‌کارتان در آن قرار دارد را انتخاب کنید. برای این انتخاب هم می‌توانید از پیشنهادهایی که می‌بینید استفاده کنید و هم در کادر Search Categories حیطه مدنظرتان را جستجو کنید. انتخاب که کردید با زدن روی Next به مرحله بعد بروید.روش ساخت اکانت بیزینس

یک پیغام ظاهر می شود و از شما می‌پرسد که آیا می خواهید اکانت خودتان را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید یا نه؟ OK را انتخاب کنید.

حالا باید اطلاعات خودتان، شامل پست الکترونیکی، شماره موبایل و آدرس محل کسب‌و‌کارتان را وارد کنید.

در مرحله بعد شما این انتخاب را دارید که به اکانت فیسبوک‌تان وارد شوید. این کار باعث می‌شود شما از طریق فیسبوک هم بتوانید به مدیریت بیزینس اکانت اقدام کنید. اگر دلتان نمی خواهد این کار را کنید یا اکانت فیسبوک ندارید روی گزینه Don’t Connect to Facebook Now بزنید.

تمام. از امکانات اکانت بیزینسی خود لذت ببرید.

خارج شدن از حالت بیزینس اینستاگرام

آیا راه بازگشتی هم وجود دارد؟ ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید اکانت خودتان را به حالت عادی برگردانید. البته بسیاری از کاربران اینستاگرام بعد از تغییر اکانت خود به بیزینس پروفایل مشکلاتی را گزارش کرده‌اند:

  • کاهش تعداد کامنت‌ها و لایک‌ها
  • ریزش فالورها بعد از تبدیل به اکانت تجاری (البته دلیل این مورد می‌تواند گذاشتن پست‌های شخصی در یک صفحه کاری باشد.)
  • کاهش سرعت جذب فالور
  • کاهش تعداد بازدید پست
  • کاهش میزان کلیک روی لینک‌های بیو

البته ممکن است دلیل این موارد لزوماً اکانت تجاری اینستاگرام نباشد ولی بی‌تاثیر هم نیست. نگران نباشید؛ راه بازگشت همیشه باز است. مراحل زیر را بروید تا اکانت شما مجدداً شخصی شود.

وارد صفحه پروفایلتان شوید و با لمس سه نقطه بالای صفحه به قسمت تنظیمات (Setting) بروید.خارج شدن از اکانت بیزینسی

دکمه Switch Back to Personal Account را بزنید.

در پاسخ به این سوال که آیا مطمئن هستید، جواب مثبت دهید و Switch Back را بزنید.نحوه خارج شدن از بیزینس اکانت

و کار تمام است. پاپ‌آپی در بالای صفحه ظاهر می‌شود (Switched to Personal Account) و به شما می‌گوید که اکانت شما از حالت تجاری خارج شده است.

حرف آخر

در نهایت این که اگر شما کسب‌و‌کاری دارید که می‌خواهید آن را به مخاطبان پرشمار اینستاگرام ارائه دهید و یک راه جدید برای افزایش درآمد برای خودتان ایجاد کنید پیشنهاد ما این است که اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس اکانت تغییر دهید و از تمام امکانات مفید آن استفاده کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید