30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
میزان رضایت مشتریان را بسنجید: با 5 سوال خوب و یک حقۀ جادویی

میزان رضایت مشتریان را بسنجید: با 5 سوال خوب و یک حقۀ جادویی

1

5 سوال برای نظرسنجی

ایا فکر می‌کنید شرکتتان خوب کار می‌کند؟ مشتریان راضی هستند و همه چیز خوش و خرم است؟

حالا بیایید کمی صادق باشیم. چگونه می‌توانید این را ثابت کنید؟ کیفیت یک کیک کاراملی خوب با خوردن آن مشخص می‌شود. کیفیت کار و شرکت شما هم تنها توسط مشتریان شما مشخص می‌شود؛ چراکه آنها هستند که از خدمات و محصولات شما استفاده می‌کنند. بنابرین برگزاری یک نظرسنجی به شما بیشترین کمک را می‌کند که بتوانید کیفیت کار خود را بسنجید. اما در یک نظرسنجی چه سوالاتی باید از مشتریان خود بپرسید؟

در این مقاله 5 سوال اساسی و مهمی که باید از مشتریان خود بپرسید را برای شما آورده‌ایم. این شما و این سوالات ارزندۀ ما

  1. چقدر با برند ما خوشحال هستید؟

این سوال بهترین شروع برای نظرسنجی شماست. این سوالِ راحت و ساده، دیدی عمیق و کلی در مورد کسب‌وکارتان به شما می‌دهد. پاسخ‌ها را محدود کنید تا مشتریان شما از میان آن پاسخ‌های محدود گزینۀ خود را انتخاب کند، اما جایی را برای توضیح بگذارید که اگر مشتریان شما لازم است چیزی را به شما توضیح بدهند بتوانند توضیح دهند.

  1. شرکت ما را در بخش‌های مختلف چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با این سوال مشتریان شما می‌توانند بخش‌های مشخصی از شرکت شما را ارزیابی کنند، مثلا محصولات و سرویس‌های شما، یا پشتیبانی شرکتتان و هر چیز دیگری که به کار شما مربوط است. می‌توانید یک بازه از عالی تا ضعیف برای پاسخ در نظر بگیرید و از آنها بخواهید در مرود تک تک این خدمات مجزایی که شما ارائه می‌دهید، نظر بدهند.

  1. چقدر احتمال دارد که ما را به دیگران معرفی کنید؟

این یک سوال قدیمی و بسیار متداول است که به همان میزان پاسخ آن برای کسب‌وکار شما مهم و حیاتی است. چراکه یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که برند شما را به جامعه‌تان معرفی می‌کند، همین بازاریابی دهان به دهان است که توسط مشتریان شما انجام می‌شود. (اگر در مورد بازاریابی دهان به دهان بیشتر می‌خواهید بدانید می‌توانید به مقالۀ بازاریابی دهان به دهان چیست در وبلاگ نوین مراجعه کنید.)

در حقیقت این مورد یکی از بهترین آیتم‌هایی است که شما به وسیلۀ آن می‌توانید در دراز مدت بیزینس خود را مورد بررسی قرار دهید. نتایج این سوال را خیلی جدی بگیرید، اگر می‌بینید که مشتریان کمی هستند که حاضرند شما را به دیگران معرفی کنند، پس یک جای کار شما ایراد اساسی دارد. تا دیر نشده باید دست بجنبانید تا مشکل را برطرف کنید.

  1. آیا تا یک ماه آینده باز به ما مراجعه می‌کنید؟

من در مقاله‌های زیادی در وبلاگ به دفعات توضیح داده‌ام که حفظ مشتری فعلی خیلی خیلی سودآورتر از جذب مشتری جدید است. حتی یک نقل‌قول معروف در این زمینه وجود دارد که "همیشه فروش دوم از فروش اول راحت‌تر است." اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بخوانید می‌توانید به مقالۀ چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان را درگیر نگه داریم من در وبلاگ مراجعه کنید. مطالب مربوط به این مورد در زیرمجموعۀ تیتر چگونه مشتریان بارها و بارها از شما خرید کنند نوشته شده است.

بنابرین شما باید حسابی روی مشتری‌های فعلی خود سرمایه‌گذاری کنید. این سوال به شما کمک می‌کند بفهمید بیزینس شما تا چه حد توانسته است مشتریان وفادار جذب کند. با بررسی این سوال نظرسنجی می‌توانید یک برنامه‌ریزی کاملا مفید برای جذی مشتریان وفادار داشته باشید.

  1. آیا چیزی هست که کمبود آن در کسب‌وکار ما ناراحتتان می‌کند؟

این یک سوال بی‌پایان است که نظرسنجی شما را به پایان می‌رساند. این سوال کاملا کاربردی و مفید است. هر مشتری داستانی دارد و خواسته‌ای. بعضی مشتریان بی‌نهایت کمال‌گرا هستند، برخی بی‌اندازه دقیق هستند و برخی رویاپرداز. بعضی از مشتریان شما پشتیبانی قوی‌تر می‌خواهند و برخی رویاهایشان را در کسب‌وکار شما دنبال می‌کنند. با این سوال شما خیلی ساده می‌توانید به جامع‌ترین نیازهای مشتری دست پیدا کنید.

هرچقدر کسب‌وکار شما ابعاد گسترده‌تری را پوشش دهد، شما در مقیاس وسیع‌تری به موفقیت و  فروش دست پیدا می‌کنید. این دقیقا از آن دسته سوال‌های کیفی است که شاید تعداد کمتری به آن پاسخ بدهند و آنالیر آن به نسبت بقیه سوالات بیشترین هزینه و زمان لازم داشته باشد، اما اهمیت کیفی فوق‌العاده‌ای برای بیزینس شما دارد.

حقۀ جادویی: پیگیر بودن

تمام سوالات بالا وقتی می‌توانند برای کسب‌وکار شما مفید واقع شوند که به طور منظم پرسیده‌شوند و از آن مهم‌تر پیوسته بررسی و تحلیل شوند. در غیر اینصورت شما تنها نشانه‌ای دارید که به وسیلۀ آن وضعیت کنونی کسب‌وکارتان را می‌توانید بررسی کنید.

تمام این نظرسنجی قرار است کمک کند که کسب‌وکار شما رشد کند. بنابرین شما شدیدا به پیگیری نیاز دارید. من باز تکرار می‌کنم: پیگیری و تداوم در نظرسنجی همۀ چیزی است که شما نیاز دارید. اولین باری که نظرسنجی می‌کنید، تنها یک دانه در خاک می‌کارید، اگر منظم آنرا آبیاری کنید به یک نهال سرسبز دست پیدا می‌کنید و اگر آنرا به حال خود رها کنید، تنها دانه‌ای دارید که گرفتار خاک است. ماهانه یا سالانه این سوالات را از مشتریان خود بپرسید. این تنها راهی است که از طریق آن می‌توانید اعتبار خود را در میان مشتریانتان بسنجید.

در پایان

ما در ملی پیامک ماژولی به نام نظرسنجی داریم که به وسیله آن به راحتی می‌توانید نظرسنجی برگزار کنید.

راستی اگر می‌خواهید بدانید که بهترین روش برای نظرسنجی کدام است می‌توانید به مقالۀ بهترین راه برای نظرسنجی از مخاطبان چیست در وبلاگ ما در ملی پیامک مراجعه کنید.

***

اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان فنی ملی پیامک می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید.

 

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید