30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
12 ترفند برای داشتن تبلیغات موفق

12 ترفند برای داشتن تبلیغات موفق

19

بهترین روش برای اینکه دیگران را از محصولات یا خدماتتان آگاه کنید تبلیغات است. یک تبلیغات موفق شامل برقراری ارتباط با مخاطبان و آگاه کردن آنها از محصولات یا خدمات از طریق رسانه مناسب و البته در زمان مناسب است.

بنابراین برای موفقیت در تبلیغات باید با شناخت تبلیغات و روش‌های آن، تبلیغات خود را هدفمند کنید و ابتدا از پیچ‌وخم‌های این مسیر آگاه باشید و با چشم باز و بصیرت کافی پا به عرصه بگذارید. در این مقاله با چند نکته ساده، رازهای موفقیت در تبلیغات را برای شما روشن خواهیم کرد تا از این طریق هزینه‌ای که صرف تبلیغات می‌کنید، از طریق فروش محصولات یا خدماتتان به شما بازگردد، یعنی حتما بازگشت سرمایه داشته باشید و کسب‌وکارتان را رونق دهید. با ما همراه باشید...

رازهای تبلیغات موفق

رازهای موفقیت در بازاریابی

قبل از اینکه به طور جدی وارد بحث شویم و رازهای تبلیغاتی را برای شما فاش کنیم باید بدانید که بازاریابی و تبلیغات نیاز هر نوع کسب‌وکاری است؛ از یک کارواش و مکانیکی گرفته یا قهوه‌خانه و کسب‌وکارهای مدرن‌تری مثل فروشگاه‌های لوازم دیجیتال و غیره. در هر صورت فرقی نمی‌کند خدمات ارائه می‌دهید یا محصولی را عرضه می‌کنید. درهرحال تبلیغ کردن می‌تواند در کسب سود بیشتر به شما کمک کند. اما چطور؟

1- همیشه تبلیغ کنید، حتی اگر شناخته‌ شده هستید؛

برخی معتقدند فقط وقتی کسب‌وکاری سود کمی دارد و در پیشرفت خود مانده باید تبلیغ کند؛ در حالی که حتی برندهای بزرگ و شناخته‌شده هم نیاز به تبلیغ دارند. حتماً شما هم تبلیغات این برندهای شناخته‌شده را در سطح شهر یا در تبلیغات تلویزیونی و حتی پیامک‌های تبلیغاتی دیده‌اید. تنها تفاوت این است که وقتی کاری خوب پیش نمی‌رود، تبلیغات باید به تعداد بیشتر و قوی‌تر انجام شود تا مردم نسبت به آن آگاه شوند.

2- نشان دهید که محصولات جدید و متفاوتی برای عرضه دارید؛

هدف از تبلیغ کردن، ایجاد نیاز در مخاطب نیست. این نیاز از قبل با پیشرفت تکنولوژی در مردم ایجاد شده. شما باید بتوانید محصولات جدید را جایگزین محصولات قدیمی کنید. مردم به دنبال محصولات جدید و متنوع هستند. این نوآوری می‌تواند در طرز استفاده از یک دستگاه، در طراحی، در کاربرد یا در نوع خدماتی که ارائه می‌دهید باشد. در تبلیغاتتان نشان دهید که از رقبایتان متمایزید و چیزهای تازه‌تری برای عرضه به مشتری دارید.

3- برای مخاطب خاصتان تبلیغ کنید؛

هدف گیری مخاطب در بازاریابی سعی نکنید با یک تبلیغ همه اقشار جامعه را هدف بگیرید و همه مردم در هر سنی، از هر جنسی و هر تحصیلاتی را به خرید از محصولات یا استفاده از خدماتتان دعوت کنید؛ زیرا همان‌طور که در زندگی هم هرگز نمی‌توانید همه را از خود راضی نگه‌دارید با یک تبلیغ کلی هم به جایی نخواهید رسید. قطعاً محصولات یا خدمات شما هم به درد همه مردم جامعه نمی‌خورد. پس ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و شما قرار است به چه افرادی خدمت‌رسانی کنید.

ویژگی‌های آن‌ها را بنویسید. آقا هستند یا خانم؟ کودک، جوان یا میان‌سال؟ تحصیلات عالی دارند یا خیر؟ علایقشان چیست؟ بیشتر از کدام رسانه استفاده می‌کنند؟ و مانند این سؤال‌ها را از خودتان بپرسید تا دقیقاً بدانید با چه کسانی طرف هستید. از این ویژگی‌ها برای تبلیغاتتان استفاده کنید. زبان تبلیغ شما باید متناسب با سن و تحصیلات مخاطبتان باشد. طراحی آن نیز متناسب با سلیقه مشتری‌هایتان انجام شود. افرادی که قرار است از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند بیشتر در کجا فعالیت دارند؟

اگر بیشتر پای تلویزیون هستند از تبلیغات تلویزیونی استفاده کنید. اگر هر روز در اتوبان‌ها به سر کارشان می‌روند از بیلبورد استفاده کنید. اگر جوانانی موبایل به دست هستند شبکه‌های اجتماعی آنلاین و تبلیغات پیامکی را برای تبلیغ انتخاب کنید. تبلیغات پیامکی برای قشر میان‌سال که احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی فعالیت چندانی ندارند اما از پیامک‌های تلفن همراهشان استفاده می‌کنند نیز مناسب خواهد بود.

در بازاریابی پیامکی، ارسال پیامک از طریق "سامانه پیامکی" بسیار هدفمند صورت می‌گیرد، چراکه "پنل پیامکی" این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا ارسال اس ام اس از طریق اینترنت را با توجه به جامعه هدفی که برای جذب مشتری در نظر گرفته‌ایم، تنظیم نماییم.

4- هدفتان از تبلیغ را مشخص کنید؛

برای داشتن تبلیغات موفق، از همان ابتدای امر و قبل از شروع کار باید هدفتان مشخص باشد. مثلاً اگر یک کافی‌شاپ تاسیس کرده‌اید و قصد دارید مردم منطقه و اهالی محل را از بازگشایی یک کافی‌شاپ دنج و منوی جذابش آگاه کنید استفاده از بیلبود در اتوبان‌های شهر بی‌معنی است؛ به جای این کار بهتر است از تبلیغات پیامکی که به صورت هدفمند برای یک محله یا شهر خاص پیامک ارسال می‌کند استفاده کنید. در عوض برای آگاه کردن مردم از تأسیس یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و یا تبلیغات تلویزیونی که در سراسر کشور پخش می‌شوند را انتخاب کنید.

5- تبلیغ کافی نیست، روی کیفیت هم کار کنید؛

اینکه فقط به تبلیغاتتان متکی باشید کافی نیست. تبلیغات فقط کمک می‌کند تا مردم به سراغ شما بیایند؛ اما آنچه شما را در یاد ایشان زنده نگه می‌دارد و حتی می‌تواند آن‌ها به یک مبلغ تبدیل کند کیفیت محصولات و خدمات شماست. یک محصول باکیفیت با خدمات پس از فروش عالی و برخورد خوب پرسنل، همیشه در ذهن و خاطره مشتری باقی می‌ماند.

مشتری نه‌تنها برای خریدهای بعدی دوباره به شما مراجعه می‌کند، بلکه حتی اطرافیانش را هم به خرید از شما تشویق خواهد کرد. در مقابل، یک محصول بی‌کیفیت باعث می‌شود مشتری دیگر از شما خرید نکند و حتی در جمع دوستان و آشنایان از خدمات بد و کیفیت ناکافی محصولاتتان بگوید و آن‌ها را از خرید منصرف سازد. در این شرایط عملکرد تبلیغات شما کاهش خواهد یافت.

6- برای یک تبلیغ موفق، حس خوبی به مخاطب القا کنید؛

ایجاد حس خوب در بازاریابی موفق این حس خوب می‌تواند از طریق به تصویر کشیدن یک خانواده شاد، استفاده از رنگ‌های روشن و فرح‌بخش، شوخ‌طبعی یا زنده کردن عواطف و احساسات لطیف انسانی به مخاطب منتقل شود. وقتی مشتری حس خوبی از تبلیغ شما بگیرد، علاوه بر اینکه بیشتر در خاطرش باقی می‌ماند، با دیدن محصولات شما ناخودآگاه احساس خوبی پیدا خواهد کرد و احتمال اینکه به سمت آن کشیده شود بیشتر خواهد بود.

7- خلاق باشید؛

خلاقیت باعث جلب‌توجه می‌شود. از خلاقیتتان در انتخاب رسانه منتقل‌کننده تبلیغ، طراحی تبلیغ و پیامی که به مخاطبان منتقل می‌کنید استفاده کنید و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید.

8- درباره رقیبانتان تحقیق کنید و آن‌ها را بشناسید؛

آنالیز بازار یکی دیگر از رموز داشتن تبلیغات موفق، آنالیز بازار است. محصولاتی که رقیبانتان تولید می‌کنند چه نقطه‌ضعف‌ها و ویژگی‌های خوبی دارد؟ شما هم در محصولاتتان از آن نقاط قوت استفاده کنید و ضعف‌ها و نواقص را برطرف کنید تا از رقبا پیشی بگیرید. ببینید رقبا در کجا تبلیغ کرده‌اند و بیشتر مشتریانشان را از چه طریق به دست می‌آورند. عرصه‌های پرمخاطب را برایشان خالی نگذارید و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از تبلیغ در عرصه‌های کم مخاطب صرف‌نظر کنید.

9- با حرفه‌ای‌ها کار کنید؛

اگر قصد دارید یک بیلبورد تبلیغاتی اجاره کنید، بهتر است تصویری حرفه‌ای و خاص را به نمایش بگذارید تا حرفه‌ای بودن شما را به مخاطب القا کند. استفاده از یک طرح ضعیف و بی‌کیفیت، نشان می‌دهد که شما به مقدار کافی برای کار خود هزینه نکرده‌اید و یا برای آن ارزش قائل نیستید و این حس خوبی را به مخاطب منتقل نمی‌کند.

ارسال پیامک انتخاباتی + نمونه متن تبلیغاتی برای انتخابات 1402حتما بخوانید: ارسال پیامک انتخاباتی + نمونه متن تبلیغاتی برای انتخابات 1402

این مسئله درباره بقیه موارد هم صدق می‌کند. مثلاً اگر قصد دارید یک آگهی بازرگانی تلویزیونی داشته باشید از یک کارگردان مجرب کمک بگیرید. در تبلیغات پیامکی نیز از ارائه‌دهنده‌های سرویس‌های پیامکی مجرب که پنل کاملی همراه با پشتیبانی قوی و پاسخگو دارند، استفاده کنید و حتماً برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی از مشاورانی که در این زمینه تخصص کافی دارند، کمک بگیرید.

10- مخاطب را ترغیب به خرید نمایید؛

رازهای موفقیت در تبلیغات اینکه فقط بگویید ما هستیم و فلان محصولات یا خدمات را عرضه می‌کنیم کافی نیست. اگر هدف شما تبلیغاتتان آنلاین است، یک دکمه فراخوان عمل یا به اصطلاح کال تو اکشن (CTA) برای سفارش، خرید و تماس طراحی کنید تا مخاطب بعد از مشاهده تبلیغ بلافاصله امکان تبدیل‌شدن به مشتری را داشته باشد.

هم‌چنین اگر از سرویس‌های پیامکی استفاده می‌کنید از مخاطب بخواهید برای سفارش کالا متن خاصی را به شما پیامک کند تا با ایشان تماس بگیرید. به‌این‌ترتیب، مخاطب بلافاصله بعد از مشاهده تبلیغ شما می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند، سؤالاتش را بپرسد و در صورت نیاز سفارش دهد. وقت را هدر ندهید. شاید اگر تبلیغ را ببیند و بگذرد دیگر فراموش کند با شما تماس بگیرد.

11- یک اضطرار در مخاطب ایجاد کنید؛

ایجاد اضطرار در تبلیغ برای اینکه مخاطب را ترغیب کنید که بر روی دکمه تماس کلیک کند یا با ارسال پیامک، متن موردنظر را در همان لحظه برای شما پیامک کند، باید یک احساس فوریت یا اضطرار در وی ایجاد کنید. کاربر باید به این باور برسد که وقت زیادی ندارد و باید همین الآن این کار را انجام بدهد وگرنه یک فرصت استثنایی را از دست خواهد داد.

به این منظور می‌توانید محدودیت زمانی در نظر بگیرید یا با مخاطب یک معامله کنید. این معامله یا حتی نوع تبلیغ شما باید به‌قدری جذاب و مهیج باشد که مخاطب نتواند در برابر آن مقاومت کند و کار را به تعویق بیندازد. ما در مطلب معجزه دیوانه وار تبلیغات پیامکی برای تخفیف‌های لحظه آخری مثال‌های زیادی برای این مورد بیان کرده‌ایم که می‌تواند مفید باشد.

12- تبلیغات موفق هزینه‌بر است، اما این هزینه باید بازگردد؛

تبلیغات نیاز به هزینه‌های زیادی دارد؛ بنابراین همه‌چیز را بسنجید تا یک تبلیغات موفق داشته باشید که بتواند با افزایش تعداد مشتری‌ها، مخارجتان را به سود تبدیل کند و نه‌تنها هزینه‌ها جبران شوند بلکه بسیار بیشتر از آن عایدتان گردد. به این منظور تمام نکات گفته‌شده را در نظر بگیرید. دقت کنید که تمام عناصر تبلیغ از نوع پیامی که منتقل می‌کنید تا نحوه انتقال آن، مخاطبانتان و زمان‌بندی به‌درستی انجام شده باشند و برگشت سرمایه انجام شود.

کلام آخر

با توجه به موارد گفته‌شده، بهترین کار این است که با روش‌های مختلف بازاریابی را تلفیق کنید و از همه آن‌ها در کنار یکدیگر بهره ببرید تا مخاطبان بیشتری را از کسب‌وکار خود آگاه کنید. در این میان، کار با حرفه‌ای‌ها را فراموش نکنید. آن‌ها شما را به عنوان یک برند حرفه‌ای به مخاطبانتان معرفی می‌کنند و این در میزان فروشتان نیز اثر خواهد داشت. در این راستا، شرکت "ملی پیامک" با ارائه مشاوره تلفنی رایگان به شما در داشتن یک تبلیغات پیامکی موفق، کمک خواهد کرد.

مشاوران "ملی پیامک" با استفاده از تجاربی که طی سال‌ها کار با مشتریانشان به دست آورده‌اند، علاوه بر پیشنهاد یک متن قوی و جذاب‌، یک پنل کاربری با امکان ارسال پیامک به منطقه موردنظر، امکان دریافت پیامک از مشتریان، برگزاری مسابقات پیامکی و بسیاری خدمات پیامکی بی‌نظیر دیگر نیز در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید از این طریق مشتری‌های بیشتری جذب کنید و کسب‌وکارتان را رونق بخشید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید