30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
دایورت چیست؟ + نحوه دایورت پیامک و تلفن

دایورت چیست؟ + نحوه دایورت پیامک و تلفن

1933

فرض کنید که بعد از مدت‌ها موفق شدید که در مناقصه پروژه نگهداری تاسیسات یک مرکز مهم درمانی برنده شوید. از جمله شرایط قرارداد، در دسترس بودن 24 ساعته پیمانکار برای حضور و رفع ایراد سیستم‌هاست و به ازای هرپاسخ ندادن، مبلغ قابل توجهی جریمه برای شما تعیین می‌شود. قطعاً پاسخ دادن، آن هم در هر شرایط و زمانی کار بسیار دشوار و سختیست، حتی ممکن است بعضی وقت‌ها در دسترس نباشید یا حتی موبایلتان را جا گذاشته باشید. حالا چاره چیست و چگونه می‌توان در شرایط اضطراری کار، همیشه در دسترس بود؟ خوشبختانه برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد، فقط باید بدانید که دایورت چیست تا بتوانید تماس‌های دریافتی‌تان را به شماره دیگری انتقال بدهید.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

دایورت چیست؟

پیش از انتقال تماس یا پیامک باید بدانید که دایورت چیست و چگونه در دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود؟!

به انتقال تماس‌ و پیام‌های ورودی از یک خط تلفن ثابت یا موبایل به خط ثابت یا موبایل دیگر، دایورت (Divert) یا انتقال مکالمه می‌گویند. تمام پیام‌های دریافتی روی شبکه مخابراتی تلفن ثابت و موبایل (صوتی و متنی)، قابل انتقال به خط دیگری به عنوان مقصد دوم است. البته در صورتی که گیرنده پیام در مقصد اولیه پیام قادر به دریافت آن نباشد، دایورت انجام می‌شود. در ادامه روش‌های مختلف دایورت را بررسی می‌کنیم:

دایورت خطوط تلفن ثابت

دایورت تلفن ثابت

یکی از موارد مهم برای اینکه بدانید دایورت چیست و چگونه انجام می‌شود، دایورت خطوط تلفن ثابت است.

تماس‌های ورودی به هر خط تلفن ثابت، به سرعت و به دفعات می‌تواند به هر خط تلفن ثابت یا همراه در داخل یا خارج کشور انتقال پیدا کند. این سرویس به صورت پیش‌فرض روی تمام خطوط تلفن ثابت مراکز مخابراتی دیجیتال کشور، فعال است و مشترک می‌تواند در صورت عدم تمایل، از مخابرات منطقه تقاضای غیرفعال کردن داشته باشد.

هزینه انتقال مکالمه، معادل برقراری تماس از خط مبدا به خط مقصد در زمان انتقال مکالمه است. مثلاً اگر  خط مقصد، در استان دیگری باشد و انتقال تماس در زمان تعرفه روز مکالمات بین شهری انجام شود، هزینه‌ای که مشترک خط مبدا (دایورت کننده) می‌پردازد، عیناً همانیست که در همان ساعت، تماسی مشابه را برقرار کرده باشد.

نحوه انتقال مکالمه خطوط تلفن ثابت

برای انتقال مکالمه خطوط تلفن ثابت، باید یکی از کدهای دستوری زیر را در حالت tone شماره‌گیری کنید:

*21* [شماره مقصد]# یا *57* [شماره مقصد]#

شماره مقصد می‌تواند شمارۀ خط ثابت یا همراه در داخل یا خارج از کشور باشد. اگر بعد از شماره‌گیری کدهای دستوری فوق، صدای بوق مشغولی شنیدید، یعنی عملیات موفقیت‌آمیز نبوده است. برای جلوگیری از خطا در هنگام ورود کد دستوری، باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی در منطقه خودتان مراجعه کنید. در صورتی که عملیات انتقال مکالمه به درستی انجام شده باشد، صدای بوق آزاد خط شما نسبت به حالت عادی با اندکی تغییر شنیده می‌شود.

همچنین، برای لغو انتقال مکالمه هم کد دستوری #21#را باید در خط مبدا شماره‌گیری کنید. اگر لغو انتقال مکالمه موفقیت‌آمیز باشد، صدای بوق آزاد به حالت اولیه و نرمال برمی‌گردد.

دایورت شماره موبایل به شماره دیگر

انتقال مکالمه خطوط موبایل به دو روش استفاده از کدهای دستوری و تنظیمات گوشی همراه، انجام می‌شود. با این تفاوت که شما می‌توانید یک از حالت‌های بدون پیش شرط، مشغولی خط، در دسترس نبودن، و یا پاسخگو نبودن را انتخاب کنید.

در روش استفاده از کدهای دستوری و برای انتقال مکالمه بدون پیش‌شرط، دقیقاً مشابه با خط تلفن ثابت، کافیست کد زیر را در هنگام آنتن‌دهی گوشی شماره‌گیری کنید: *21* [شماره مقصد]#

در این حالت، کلیه تماس‌های ورودی (بدون هیچ پیش‌شرطی) به شماره مقصد، منتقل می‌شود. غیر فعال‌کردن دایورت هم مشابه خط ثابت با شماره گیری #21# انجام می‌شود. این عملیات، از طریق تنظیمات گوشی از مسیر زیر اجرا می‌شود:

 گوشی‌های اندرویدی

 برای این کار مسیر Settings> My Device> Call Additional settings> Call forwarding> Voice call Always forward را دنبال کنید، در این صورت با انتخاب گزینه Turn On چند گزینه پیش رویتان قرار می‌گیرد که می‌توانید یکی از آن‌ها را به روش زیر انتخاب کنید:

دایورت به شماره موبایل دیگر

  • Alaways forward برای دایورت‌ بدون پیش شرط
  • Forward when busy برای دایورت در صورت مشغول بودن خط
  • Forward when unanswered در صورت عدم پاسخگو بودن
  • Forward when unreachable برای دایورت شرایطی که در پوشش شبکه نیستید یا به اصطلاح آنتن ندارید

برای غیر فعال‌کردن دایورت، کافیست تا مسیر فوق را عیناً دنبال کنید و گزینه TURN OFF را انتخاب کنید.

 گوشی‌های iOS  

در گوشی‌های آیفون اول از همه مسیر Settings> Phone Call Forwarding> Forward To را در گوشی‌تان دنبال کنید. اما متاسفانه سیستم عامل iOS قابلیت دایورت مشروط (مشابه با سیستم عامل اندروید) را پیش‌بینی نکرده است. انتقال پیامک اگر مایل باشید تا تماس‌های ورودی به گوشی آیفون خودتان را در حالت‌های بدون جواب، عدم آنتن دهی و یا عدم پاسخ‌دهی دایورت کنید، باید به روش زیر کدهای دستوری را در گوشی‌تان وارد کنید: انتقال پیامک در آیفون

  • *67*[شماره خط مقصد]#: فعال‌کردن دایورت در صورت مشغولی خط
  • *61*[شماره خط مقصد]#: فعال‌کردن دایورت در صورت عدم پاسخگو بودن
  • *62*[شماره خط مقصد]#: فعال‌کردن دایورت در صورت عدم آنتن‌دهی

آموزش دایورت پیامک

قسمت مهم دیگری در بحث دایورت چیست دربارۀ انتقال پیامک در گوشی‌های اندروید و آیفون صحبت می‌کند. اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، خبر خوب برای شما این است که سیستم عامل iOS امکان فوروارد (و نه دایورت) پیامک‌های دریافتی را بصورت محدود فراهم کرده است. به این معنی که اگر شما به جز آیفون، دستگاه‌های آی‌پد، آی‌مک و یا مک‌بوک هم داشته باشید، می‌توانید پیامک‌های دریافتی خودتان را به این دستگاه‌ها فوروارد کنید.

برای این کار مسیر Settings> Messages> Text Message Forwarding را در تنظیمات دنبال کنید. حالا دستگاه‌هایی را که مقصد پیامک‌های فوروارد شده هستند، به روش زیر فعال یا غیرفعال کنید.

سامانه پیامک بهترین ابزار تبلیغاتی در بازار رقابتی امروزی استحتما بخوانید: سامانه پیامک بهترین ابزار تبلیغاتی در بازار رقابتی امروزی است

متاسفانه هنوز در گوشی‌ها و شبکه تلفن، قابلیت دایورت‌کردن پیامک‌ها در دسترس نیست، اما اپلیکیشن‌های زیادی برای دایورت‌کردن پیامک‌ها وجود دارد که می‌توانید با جست‌وجوی مختصری در فروشگاه‌های آنلاین (مانند گوگل پلی، بازار، ...) به صورت رایگان یا پولی آن‌ها را دانلود کنید. یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها دایورت پیامک، SMS Forwarder است که نسخه‌ای از پیامک‌های دریافتی روی یک سیم‌کارت را به شماره‌های انتخابی، فوروارد می کند. البتهاین برنامه قابلیت سورپرایزی فوروارد کردن پیامک به ایمیل هم دارد.نحوه دایورت پیامک

جمع‌بندی

تا اینجا دیگر می‌دانید که مسیر دایورت چیست و در گوشی‌های اندرویدی و آیفون چگونه انجام می‌شود. همچنین اگر از کاربران سامانه ملی‌پیامک هستید، این امکان را دارید تا یک نسخه از پیامک‌های دریافتی در پنل کاربری‌تان را به یک یا چند شماره همراه و یا ایمیل دیگری ارسال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره 02163404 تماس بگیرید و از پشتیبانان ملی‌پیامک راهنمایی بگیرید. امیدواریم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و بتوانید با کمک آن از قابلیت انتقال تماس و انتقال پیامک در اندروید و ios استفاده کنید. در صورتی که در رابطه با این مقاله، سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها کامنت بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
77دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • حسین

    09 فروردین 1403، 14:44

    سلام من میخوام یه خط رو دایورت کنم به خط دیگری تماس و پیامک هاش به دوتا خط بیاد اما کسی متوجه نشه
    یعنی اینکه تماسی که
    مثلا از خط 1 انتقال دادم به
    خط 2
    هم تماس هم پیامک به جفت خط ها بیاد؟
    و صاحب خط 1متوجه نشه که انتقال داده شده به خط شماره 2
    کد یا روشی برای انجام این کار هست راهنماییم کنید

  • حسین

    09 فروردین 1403، 14:34

    سلام یه سوال داشتم روشی هست شماره ای رو انتقال یا دایورت کرد به شماره دیگه که هم تماس هاش هم پیامک ها به جفت خط ارسال بشه و طرف مقابل متوجه نشه که خطش به من انتقال داده شده ممنون میشم کمک کنید

  • حسین

    09 فروردین 1403، 14:31

    سلام من میخوام خطی رو دایورت کنم به خط خودم هم تماس هم پیامک هاش به من بیاد و طرف مقابل ندونه خطش رو دایورت کردم یعنی موقع تماس و پیام که ارسال میشه یا میاد به جفتمون بیاد و طرف مقابل ندونه خطش دایورت شده به خط من چجوری میشه این کار رو انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنید

  • حدیث فولادوند

    02 فروردین 1403، 18:47

    09124567890#*21* بطور مثال

  • معین

    28 آبان 1402، 02:36

    سلام یه سوال داشتم آیا میشه پیام های دریافت شده از یه شماره خاص رو فقط دایورت کنیم یعنی مثلا من فقط پیامک هایی که از یه فرد دریافت میکنم فقط همون پیامک ها (نه کل پیامک های دریافتیم از تمام شماره ها ) برای یکی دیگه شماره بره؟

  • هادی قاسمی

    05 مهر 1402، 00:59

    سلام من خط خانمم رو دایورت کردم رو گوشی خودم اگر کسی به خانمم زنگ بزنه شماره طرف میافته یا اسم

  • رضا احمدی

    13 اردیبهشت 1402، 08:33

    ‌سلام
    آیا میشه از روی گوشی شایده ک سیمکارتش ایرانسله و گوشی سادس
    هم اسمس هم زنگ هارو دایورت کرد.
    سوال بعدی این ک آیا میشه وقتی ک زنگ میخوره روی دوتا گوشی میشه همزمان جواب داداش؟

  • ادریس کنکوری

    12 اردیبهشت 1402، 00:25

    سلام وقت بخیر
    من برای مادرم روی سیمکارت همراه اولش بسته‌ی مکالمه‌ی “درون شبکه” فعال کردم و الان میخوام تماس‌های سیمکارت همراه اول خودم رو به “یک سیمکارت ایرانسل” هدایت کنم چون کنکوری هستم کلا گوشی خودم رو تا آخرِ شب خاموش میکنم… اگه این کار رو بکنم تعرفه‌ی تماسی که مادرم میگیره چجوری حساب میشه؟ یعنی از بسته‌ی مکالمه‌ی درون شبکه حساب میکنه یا تعرفه‌ی خارج شبکه؟

  • مریم

    29 فروردین 1402، 19:03

    سلام ببخشید اگه سیم کارتم رو روی یه گوشی دیگه بزارم پیام ها و تماس های قبلی من روی گوشی جدید نشون داده میشن؟

  • Mahdieh

    12 بهمن 1401، 22:31

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگر تلفن ثابت به همراه دایورت بشه وقتی تماس ها روی همراه بیاد تلفن ثابت هم زنگ میخوره یا خیر ؟

  • میلاد

    04 آذر 1401، 12:13

    سلام من یه چند وقته که با یکی از مخاطبین خود تماس می گیرم و اپراتور می گه که مخاطب تماس های خود را به خط دیگری انتقال داده، چطور می توانم با مخاطب خودم تماس داشته باشم.اگه پیامک ارسال کنم به دستش می رسه

  • زهرا

    28 آبان 1401، 21:48

    سلام. اگر خط ۱ روی گوشی فعال باشد و دست کسی باشد و من اون خط رو روی خط و گوشی خودم دایورت کنم بخاطر اطلاع داشتن از تماسها و پیامها ، شخصی که از اون گوشی استفاده می کند متوجه دایورت خطش خواهد شد؟ مثلا وقتی با کسی در حال مکالمه باشد من میتوانم همزمان به مکالمه ش گوش بدهم بطوریکه او نفهمد؟

  • بان. حسینی

    29 مهر 1401، 14:59

    سلام روز بخیر
    می خواستم یه راهی بهم نشون بدین لطفا
    مکالماتم همش از طریق شخصی ضبط می شه و همین کار رو با چند نفر دیگر همزمان انجام می دهـ. به نظرتون چکار باید کرد؟

  • صادق فریدونی

    15 فروردین 1401، 05:50

    سلام جناب من سیم کارت همراه اولم به روی خط ایرانسلم زنگ میخوره ،بعد نمیدونم دایورت کردم یانع ،بعد کلا روی هر گوشی میزارم انتن نمیاره یا اصلا سیم کارتو نمیاره ،در کل فقط روی ایرانسلم زنگ میخوره همراه اولم باید چیکار کنم ،من نمیخوام بسوزنمش،یاباید این کارو بکنم ،به هرکه میگم خندش میگیره میگم اعتباریم روی ایرانسلم زنگ میخوره ولی روی هیچ گوشی نع انتن میده نع خط میده

  • سمیه

    11 بهمن 1400، 10:11

    سلام میتونن اطلاعات واتساپ پیام وتلگرام که برامون میادرابه گوشی اوناهم بره چطورمیشه برطرف کرد.میشه کمکم کنیدچون گوشی منوهم یه نفردایورت کرده

  • سعید رضایی

    05 آبان 1400، 13:31

    سلام. روزبه خیر.دایورت پیامهای تلگرام هم داریم؟ به صورت آنی و اتو مات انجام بشه؟

    • زهرا

      11 شهریور 1401، 10:35

      سلام ببخشید دایورت پیامک و تماس ب خط دیگه ای باعث میشه اونی ک خطش دایورت شده بفهمه؟
      راهی جز دایورت کردن نیست ک بتونم گوشی طرفمو چند روز چک کنم لطفا اگر هست راهنماییم کنید زندگیم درخطره 😔😔

  • سمیه

    04 آبان 1400، 22:21

    سلام
    من ب خطی تماس میگیرم ک شمارشو ب خط دیگه انتقال داده، آیا تماس های منو متوجه میشه؟ اگر مسیج براش بفرستم براش میره؟؟

  • غفور

    06 مهر 1400، 21:40

    سلام برای اینکه پیامک یا تماس دایورت بشه، حالا چه با تنظیمات گوشی یا چه با اون برنامه اس ام اس که گفتین ، آیا لازمه که من به دو خط دسترسی داشته باشم؟

    • ایمان عمادی

      22 آبان 1400، 10:19

      سلام خیر! فقط به خطی که میخوایین دایورت کنین، نیاز هست.

      • صادق فریدونی

        15 فروردین 1401، 05:58

        سلام چرا خط من روی هیچ گوشی نع انتن میده نع بالا میاد نع خط میده فقط روی ایرانسلم زنگ میخوره خط همراه اولم باید چیکار کنم مثلا اگر به خط0917هم زنگ بزنن0930هم زنگ میخوره و اصلا خط0917بالا نمیاره چیکار کنم

  • فاطمه

    27 شهریور 1400، 19:46

    سلام وقت بخیر
    چجوری میتونم پیامکارو از گوشیه ساده به گوشی سامسونگ انتقال بدم؟کدی داره ایا؟؟

  • مونا فلاح

    20 شهریور 1400، 14:11

    سلام ، ایا امکان دایورت پیامک هم هست؟
    برای این کار باید چه راهی رو برم
    با شماره ای که فرموده بودید تماس گرفتم گفتند پنل شون این قابلیت نرو نداره
    من می خوام اس ام اس های یک خط ام رو روی خط بعدی دایورت کنم و موندم که چطور می تونم این کار رو انجام بدم

  • وحیده ق

    11 شهریور 1400، 20:17

    سلام خسته نباشید
    ایا کسی که کارمند مخابرات هست میتونه رو خط ما بیاد و به تماس و‌پیامهامون دسترسی پیدا کنه .از روی کنجکاوی و‌دشمنی

  • ناصری

    11 شهریور 1400، 13:48

    سلام. وقت بخیر

    برای دایورت کردن اس ام اس از یک گوشی غیر اندرویدی راهی وجود داره؟

    باتشکر

  • محمد خورسندی

    05 شهریور 1400، 22:13

    سلام چطور میتونم پیامکامو دایورت کنم رو ی خط دیگه

  • مونا صادقی

    21 مرداد 1400، 22:20

    سلام، خسته نباشید…
    آیا امکانش هست برای یک مخاطبی خاص دایورت رو فعال کنیم.؟
    اگه آره چطور …
    ممنون.

    • مونا هادی

      23 مرداد 1400، 10:49

      سلام و ممنون از شما؛ برای دایورت تماس، کد دستوری زیر رُ شماره‌گیری کنید:
      *21* [شماره مقصد]# یا *57* [شماره مقصد]#

      • علی

        09 بهمن 1401، 22:04

        سلام
        اگه خط ۱ ب خط ۲ دایورت بشه
        در هنگام تماس ب مقصد کدام خط شمارش میوفته رو گوشی مقصد ؟
        و گوشی مقصد متوجه دایورت میشه یا نه

  • علی قائمیان فر

    13 مرداد 1400، 11:11

    سلام خسته نباشید،یه مدته هستش تماس‌های یکی از مخاطبینم که باهاش ارتباط ندارم میاد برام،ممکنه دایورت کرده باشه؟راه حلش چیه؟لطفاً راهنمایی کنید

    • مونا هادی

      16 مرداد 1400، 12:40

      سلام بله دوست عزیز، ممکنه ایشون به اشتباه دایورت کرده باشند. پیشنهاد می‌کنم با پشتیبانی سیمکارت‌تون تماس بگیرید.
      همراه اول: 9990
      ایرانسل: 700
      رایتل: 200

  • علی سادات

    23 تیر 1400، 10:04

    سلام سیمکارت پسرم به نام منه و میخوام اس ام هاشو با گوشی خودم کنترل کنم . راهی هست که اس ام اس هایی که براش میره برای منم بیاد بدون اینکه اون بدونه . ممنون

    • نیلوفر اکبریان

      23 تیر 1400، 12:05

      دوست عزیز دایورت و انتقال تماس یا پیامک برای زمانیست که ممکنه گوشی شما در دسترس نباشه و نیاز مبرمی به برقراری تماس دارید.
      کاری که می‌خواین انجام بدین، به عنوان نقض حریم شخصی و به لحاظ اخلاقی نمی‌تونیم تائید کنیم، لطفا از مشاور خانواده کمک بگیرید!!!
      در عین حال بابت پاسختون، شما باید از گوشی پسرتون، طبق آموزش بالا، دایورت پیامک و تماس روی گوشی خودتون انجام بدید و به تماس‌های ورودی و پیامک‌ها دسترسی داشته باشید

    • عباس

      13 شهریور 1400، 15:02

      به عنوان مشاور باید عرض کنم ، بهتره به جای کنترل و نقض حریم خصوصی ، دوستانه با ایشون صحبت کنید و ازشون انتظار نداشته باشید. کنترل به روش سنتی والدین سالهاست که داره قربانی خاموش میگیره.

  • رامین

    19 تیر 1400، 18:31

    سلام
    اگ یکی دایورت کرده پیام یا تماس من براش میره؟
    بعد من زنگ زدم زده بود هدایت شد

    • نیلوفر اکبریان

      20 تیر 1400، 09:16

      خیر دوست عزیز، اگر کسی روی خط شما دایورت کرده، پیام و تماسش براتون میاد و ارتباطی به تماس‌های ورودی شما نداره

  • eee

    02 تیر 1400، 11:26

    سلام

    اگر خط همراه 1 روی گوشی a فعال باشه و بدون هیچ شرطی کاملا دایورتش کنم به خط همراه 2 و خط 1 رو از گوشی a خارج کنم، بازم اگر کسی با خط 1 تماس بگیره، آیا به خط 2 دایورت میشه؟

    اگر خط 1 رو بعد از دایورت بزارم روی گوشی b که خاموشه، در اینصورت چطور میشه؟

    مطلب شما در باره دایورت بسیار کامل تر و جامع تر از دیگر وبسایت ها بود. متشکرم

    • نیلوفر اکبریان

      05 تیر 1400، 10:11

      سلام دوست عزیز، برای سوال اولتون، در هنگام خاموشی (در صورت دایورت کامل، خروج از آنتن‌دهی و خاموشی) این قابلیت فعال است
      مورد دوم هم بله، به صورت دایورت کامل حتی اگر خط 1 رو روشن کنید، بازم خط 2 زنگ میخوره

      • ادریس کنکوری

        12 اردیبهشت 1402، 00:27

        سلام وقت بخیر
        من برای مادرم روی سیمکارت همراه اولش بسته‌ی مکالمه‌ی “درون شبکه” فعال کردم و الان میخوام تماس‌های سیمکارت همراه اول خودم رو به “یک سیمکارت ایرانسل” هدایت کنم چون کنکوری هستم کلا گوشی خودم رو تا آخرِ شب خاموش میکنم… اگه این کار رو بکنم تعرفه‌ی تماسی که مادرم میگیره چجوری حساب میشه؟ یعنی از بسته‌ی مکالمه‌ی درون شبکه حساب میکنه یا تعرفه‌ی خارج شبکه؟

  • حدیث

    24 خرداد 1400، 15:58

    سلام وقت بخیر من با برنامه sms froverder پیام هام رو دایورت کردم به خط دیگ الان میخوام غیر فعالش کنم نمیشه حذف کردم برنامه رو دوباره نصب کردم ولی نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    • نیلوفر اکبریان

      29 خرداد 1400، 09:11

      دوست عزیز لازم نیست که برنامه نصب کنید، در قسمت تنظیمات تلفن همراهتون، بخش تماس‌ها میتونین انتقال تماس و … رو غیرفعال کنید

      • محیا

        02 خرداد 1402، 09:17

        سلام من خطم چون بیشتر اوقات برا مخاطبینم میزنه در دسترس نیست،یا در شبکه موجود نمیباشد انتقال دادم تماساشو روی یه خط دیگه ام بعد الان از دیروز کار بانکی دارم هر کار میکنم نمیتونم پیامک بانکیمو ببینم روی اون خطم بالای صفحه ی گوشی علامت پیام هست اما تو صندوق ورودی نیس میخواستم ببینم آیا میشه بخاطر انتقال تماسام همچین اتفاقی افتاده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید🙏

  • فرشته

    15 خرداد 1400، 15:15

    سلام عذر میخوام امکان انتقال پیامک از گوشی ساده سامسونگ به گوشی اندروید هست؟؟؟

    • نیلوفر اکبریان

      17 خرداد 1400، 14:16

      اگر بتوانید بک آپ از این پیامک‌ها تهییه کنید، می‌توانید آن را به هر گوشی انتقال دهید

  • حسین زند

    11 اردیبهشت 1400، 00:24

    سلام وقت بخیر و خسته نباشید.
    چند وقت پیش به علت خرابی گوشی مجبور به ریست کردن تلفنم شدم که متاسفانه تمام اطلاعات گوشی از جمله تلگرام بنده حذف گردید که حاوی مدارک و مستندات مهمی بودن. حالا سیمکارتی که تلگرام نصب کرده بودم بوسیله ی ایرانسل مسدود و مصادره و غیر فعال شده و امکان فعال شدنش را عملا از اینجانب صلب کرده.
    حالا سوال بنده از شما اینه که برنامه ای واسه دایورت پیامکهای همان سیمکارت مصادره شده ایرانسل موجود هست که بتونم کد دریافتی از تلگرام رو بگیرم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • نیلوفر اکبریان

      13 اردیبهشت 1400، 10:48

      دوست عزیز متافانه درخواست شما امکان‌پذیر نیست
      سیمکارت باید فعال باشه حتما

  • سحر

    18 فروردین 1400، 12:02

    سلام من برنامه ای که گفته بودید واسه انتقال پیامک رو نصب کردم و یک شماره زدم الان اون شماره ای که زدم پیامک هام برای اون خط می‌ره ؟

    • نیلوفر اکبریان

      18 فروردین 1400، 12:37

      سلام، دوست عزیز فقط پیام منتقل میشه

      • سحر

        18 فروردین 1400، 16:22

        چطوری میشه لغوش کرد

        • نیلوفر اکبریان

          19 فروردین 1400، 08:10

          از قسمت تنظیمات گوشی اقدام کنید

  • ملیکا

    24 اسفند 1399، 16:39

    من سیم کارتم چند وقته گم شده با گوشی که مدلش نوکیا،از کجا باید بدونم مالک جدید داره یا متعلق ب منه؟

    • نیلوفر اکبریان

      08 فروردین 1400، 13:48

      دوست عزیز از طریق اپراتور استعلام کنید

  • فاطمه

    04 اسفند 1399، 20:16

    سلام وقت بخیر
    زمانی ک خط ۱رو روی خط ۲دایورت می‌کنیم چ تماس چ پیامک
    آیا ممکنه کسی ک به ۱پیام یا تماس داده متوجه شماره خط ۲بشه؟

    • مونا هادی

      24 مرداد 1400، 09:36

      سلام وقت شما هم بخیر
      خیر متوجه نخواهد شد.

    • Shafiei

      17 تیر 1401، 19:36

      سلام
      آیا خطی که من تماساشو روی خط دیگه ای دایورت کردم
      خاموش باشه بازم تماسها منتقل میشه ؟

  • بهراد توژی

    04 اسفند 1399، 18:25

    واقعا ممنونم نجاتم دادید!

  • الهه

    04 بهمن 1399، 01:32

    سلام من سیم کارتی دارم که گمش کردم میخواستم بدونم میتونم با این ترفند ها پیامک اون سیمکارتم رو دریافت کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      04 بهمن 1399، 08:59

      سلام دوست عزیز، ممکنه سیم‌کارتتون سوخته باشه اول این مورد رو چک کنید

    • محدثه قاسمی

      12 اردیبهشت 1400، 00:22

      سلام
      مثلا کسی میتونه با وارد کردن کد تو گوشی پیام ها ،پیام های واتساپ . تلگرام و حتی گوگول رو سر گوشی دیگی انتقال بده
      مثلا هرچی پیام برا من از برنامه ها میاد برا اونم بره چنین چیزی میشه لغو کردنش چجوریه

  • M

    22 آذر 1399، 09:48

    سلام آیا میشه از چند کد دستوری همزمان باهم استفاده کرد مثلا عدم پاسخگویی و عدم آنتن دهی؟؟؟ممنون میشم جواب بدید.

    • نیلوفر اکبریان

      23 آذر 1399، 09:23

      سلام، نه متاسفانه نمیتونین همزمان از چند کد دستوری باهم استفاده کنید

  • Mj

    06 آذر 1399، 12:20

    میشه پیام های واتساپ رو دایورت کرد یا هر دونفر بتونن همزمان با همون خط تو واتساپ پیام بدن؟

    • نیلوفر اکبریان

      21 فروردین 1400، 11:41

      خیر دوست عزیز

    • سحر

      15 تیر 1401، 06:46

      سلام من خط خودمو دایورت کردم رو خط نامزدم حالا تمام تماس هام می‌ره واسه نامزدم سوالم اینه که آیا خودم هم متوجه تماس هام میشم یا نه

  • فرشته

    28 آبان 1399، 22:20

    سلام من میخوام پیامامو از ی خط همراه اول به ی خط رایتل انتقال بدم خط همراه اولم خاموشه برنامه دایورت پیامک هم دانلود کردم نتونستم باهاش کار کنم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم خیلی برام مهمه ممنونم

    • نیلوفر اکبریان

      21 فروردین 1400، 11:46

      دوست عزیز خط همراه اول رُ روشن کنید، دایورت رو انجام بدید و بعد مجدد می‌تونید دوباره خطتون رو خاموش کنید

  • ماهور امینی

    25 آبان 1399، 17:39

    ممکنه برنامه اس ام اس فورواردر روی گوشی نصب نباشه ولی پیام‌های اون گوشی واسه گوشی دیگه ای هم بره؟

    • نیلوفر اکبریان

      21 فروردین 1400، 11:51

      خیر دوست عزیز
      تا زمانی که خودتون request برای دایورت کردن ندید، به صورت خودکار دایورت انجام نمیشه

  • امیری

    07 آبان 1399، 08:02

    سلام من برنامه اس ام اس فرواردر رو ریختم اما وقتی پاکش کردم دیدم هنوز فعاله و برای شماره ای که پیام میاد واس منم میاد و کلی شارژم رو میخوره. تو رو خدا بگید چیکار کنم

    • نیلوفر اکبریان

      15 آبان 1399، 10:38

      دوست عزیز باید اکانتتون رو غیرفعال کنید و بعد برنامه حذف بشود.

    • نیلوفر اکبریان

      15 آبان 1399، 10:51

      دوست عزیز اول اکانتتون رو پاک کنید و بعد برنامه رو حذف کنید

  • ملیکا شریعتی

    16 مرداد 1399، 12:46

    برای دایورت تماس و پیام شماره x به شماره y باید شماره x در دستگاهی فعال باشه؟!

    • نیلوفر اکبریان

      31 فروردین 1400، 09:12

      بله دوست عزیز ، دایورت رُ باید از خطی که فعاله انجام بدید

  • بهمنی

    18 اردیبهشت 1399، 12:52

    سلام
    وقت بخیر
    اگر خطی را دایورت کردیم x بر روی خط y در گوشی دیگری، امکان دارد بتوانیم از خط x تماس بگیریم؟
    در کل چگونه می توانیم از خطx زنگ بزنیم.
    متشکرم

    • پشتیبانی

      22 اردیبهشت 1399، 09:19

      سلام

      اگر تلفن x را داشته باشید، امکان تماس خروجی هم دارید.

      ولی در غیر این صورت می بایست از سخت افزار های VOIP استفاده کنید.

    • Mohamad

      04 خرداد 1400، 22:34

      تنظیمات که انجام شد دیگه نیازی نیست سیم کارت روشن باشه ؟؟؟ من در خارج کشورم مشکل دریافت رمز پویا دارم می خواستم ببینم میشه با این روش انتقال بدم تو ایران به یک سیم کارت دیگری که او طوری بتونم رمز پویا دریافت کنم لطفا راهنمایی کنید

      • نیلوفر اکبریان

        05 خرداد 1400، 08:23

        دوست عزیز اگر میخواین شماره دیگری در ایران معرفی کنید که قابلیت دریافت رمز پویا داشته باشه، موقع خرید باید حتما به کاربری که اون سیمکارت دستشه، دسترسی داشته باشید که رمز براتون بفرسته، رمز پویا هم فقط یک دقیقه اعتبار داره
        توصیه میکنم با بانک تماس بگیرید تا راه‌حل بهتری در اختیارتون قرار بدهند

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید