30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
آموزش نحوه استعلام چک صیادی

آموزش نحوه استعلام چک صیادی

75

خیلی از صاحبان کسب‌وکارها محصولات را به صورت اقساطی به مشتریان می‌فروشند، تا هم به مشتری کمک کنند و هم محصولات بیشتری را به فروش برسانند. اگر در دنیای کسب‌و‌کار هستید و روزانه با مشتری‌های زیادی سروکار دارید؛ حتماً می‌دانید گردش پول در سیستم‌های کاری و تجاری بسیار بالاست. در بسیاری موارد ارقام جابه‌جا شده، آنقدر سنگین است که باید برای پرداخت، از چک‌های مدت‌دار استفاده کرد. برای اینکه هنگام دریافت چک از مشتریان خیال‌تان راحت باشد، حتماً این مطلب را بخوانید، تا از نحوه‌ٔ استعلام وضعیت چک باخبر شوید و دیگر نگران برگشت خوردن چک‌ها نباشید.

آموزش نحوه استعلام چک صیادی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که معمولا چک‌ها برگشت می‌خورند، عدم موجودی کافی در حساب است. نبود پول در حساب، به دفعات اتفاق می‌افتد و همین موضوع باعث شده تا مردم وقت زیادی را برای شکایت و پیگیری مسائل حقوقی مربوط به چک‌های برگشتی در دادسراها هدر دهند. بهتر است برای هدر ندادن وقت خود، با روش‌های استعلام چک‌های صیادی، سرقتی یا اطلاع از مفقودی نبودن چک، آشنا شوید.سایت ساد 24

استفاده از سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

 سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امکانی را برای کاربران قرار داده، که استعلام وضعيت اعتباری چک صيادی را بررسی کنند. کافیست وارد سایت شده شناسه صیاد (16 رقم) چک را وارد کنید، سپس به سوالی که سایت نشان می‌دهد جواب دهید، روی استعلام چک صیادی کلیک کنید، تا از وضعیت چک باخبر شوید.

استعلام وضعیت چک‌های صیادی از سامانه‌ٔ ساد24

یکی از روش‌های استعلام وضعیت چک‌های بانکی، وارد شدن به سایت ساد24 است. پس از ورود به سایت، در بالای صفحه تیتری به نام استعلام چک‌های سرقتی و مفقودی وجود دارد، اطلاعات چک (شماره شبا و شماره سریال) را وارد و از وضعیت آن مطلع شوید.

سریال چک در کدام قسمت آن نوشته شده است؟ شماره سریال هر چک، ترکیبی از اعداد است که در قسمت بالای چک و بعد از ممیز نوشته می‌شود. اعداد قبل از ممیز هم سری چک هستند.

آموزش نحوه استعلام چک صیادی و نحوه اطلاع از چک برگشتی

استعلام وضعیت چک‌های صیادی با ارسال پیامک

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید با ارسال پیامک شناسه‌ استعلام ۱۶ رقمی*۱*۱ (یعنی ابتدا *سپس عدد 1 دوباره * و عدد 1 و بعد شماره 16 رقمی را بنویسید) به سرشماره‌ ۷۰۱۷۰۱، وضعیت چک مورد نظر را بررسی کنید. در پاسخ، پیامی را دریافت می‌کنید، که براساس رنگ‌های رتبه‌بندی‌ شده‌ بانک مرکزی، وضعیت صاحب چک را مشخص می‌کند. رنگ‌بندی وضعیت چک‌های صیادی براساس میزان اعتبار صادرکنندگان به شرح زیر است:

  • سفید: صادرکننده‌ چک هیچ سابقه‌ا‌ی در داشتن چک برگشتی ندارد.
  • زرد: صادرکننده‌ چک در سوابق خود دارای یک فقره چک برگشتی با حداکثر مبلغ ۵ میلیون تومان است.
  • نارنجی: صادرکننده‌ چک در سوابق خود دارای دو تا چهار فقره چک برگشتی با حداکثر مبلغ ۲۰ میلیون تومان است.
  • قهوه‌ای: صادرکننده‌ چک در سوابق خود حداقل پنج تا ده فقره چک برگشتی با حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان دارد.
  • قرمز: صادرکننده‌ چک در سوابق خود دارای بیش از ده فقره چک برگشتی با مبلغ بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

توجه داشته باشید که، هزینه‌ هر استعلام موفق ۳۵۰۰ ریال است و از هر شماره‌ موبایل تنها ۴ استعلام در روز قابل اخذ است.

استعلام وضعیت چک‌ از طریق اپلیکیشن (کاملا رایگان)

اگر از آن دسته افرادی هستید که همه‌ کارهای روزمره‌ خودتان را با گوشی موبایل هماهنگ می‌کنید؛ مثلاً با استفاده از برنامه‌های مختلف قبض‌ پرداخت می‌کنید، این روش برای شما ایده‌آل است. تنها کافیست اپلیکیشن را روی گوشی‌ نصب کنید و وضعیت چک‌های موردنظر را از طریق آن استعلام بگیرید.
یکی از برنامه‌هایی که برای استعلام وضعیت چک‌های صیادی و استعلام سرقتی/مفقودی نبودن چک، به کار برده‌ می‌شود اپلیکیشن استعلام چک صیاد (ساد24) است، که برای گوشی‌های اندروید قابل دانلود است. می‌توانید با اسکن کد QR روی چک، از خوش‌حسابی صادرکننده چک و سرقتی/مفقودی نبودن آن مطمئن شوید. با اپلیکیشن می‌توانید چک‌های خود را در قسمت یادآور ثبت کنید و آن‌ها را راس‌گیری کنید. ساد24 یک نرم‌افراز مدیریت همه جانبه چک و کاملا رایگان است.

اپلیکیشن ساد24جمع‌بندی از روش‌های استعلام چک

با استفاده از چهار روشی که در این مطلب آموزش دادیم، خیلی راحت استعلام چک صیادی را بگیرید. تمامی روش‌ها بسیار آسان هستند و تنها با در اختیار داشتن شماره سریال چک، شبا و شناسه صیادی چک، می‌توانید از وضعیت آن مطلع شوید.

اگر در زمینه استعلام چک‌های بانکی تجربه‌ای دارید، یا از روش‌های گفته شده در این مطلب استفاده کردید، تجربه‌های خود را با مخاطبان سایت ملی پیامک به اشتراک بگذارید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید