30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان، قابلیت متفاوت بازاریابی پیامکی

ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان، قابلیت متفاوت بازاریابی پیامکی

13
  • آرایشگاه زنانه
  • مزون لباس عروس
  • بوتیک زنانه
  • مانتو فروشی
  • فروشگاه شال و روسری
  • محصولات و خدمات آرایشی بهداشتی ویژه بانوان
  • دوره‌ و کلاس‌های مادر و کودک و ....

هر کدام از مشاغل بالا، یک وجه اشتراک کاملاً مشخص با یکدیگر دارند و آن هم مخاطب مشترک یعنی خانم‌هاست.

مثلاً مزون و بوتیک را در نظر بگیرید. درست است که بعضی از آقایان هم به این مشاغل علاقه نشان می‌دهند، اما تجربه ثابت کرده که عمدتاً این خانم‌ها هستند که از خرید محصولات جدید و تماشای فروشگاه‌ها لذت می‌برند. حالا چرا سراغ این مثال آمدم؟ چون می‌خواهم داستان دوستم را تعریف کنم و از همین طریق شما را با یک تکتیک کاربردی تبلیغات برای جذب مشتری، یعنی ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان آشنا کنم.

روش‌های تبلیغات کسب‌وکارخانگی و کوچک

تبلیغات کسب‌وکار کوچکزمانی که مریم (دوستم) تازه کارش را شروع کرد، غیر از من و یکی دیگر از آشناها، مشتری دیگری نداشت. بنابراین سراغ تبلیغات رفت و روش‌های مختلفی را هم برای معرفی محصولاتش امتحان کرد. حالا که کارش گرفته و آموزشگاهش را تاسیس کرده، من تصمیم گرفتم در این مقاله از تجربیاتش برایتان بگویم و مزایا و معایب روش‌هایی را که استفاده کرده، یک‌به‌یک بررسی کنم تا به ارسال پیامک، یعنی همان راه‌حل طلایی برسیم.

تبلیغات دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان اولین راهی بود که بدون آنکه چیز زیادی درباره‌اش بدانیم، استفاده کردیم. یعنی کسب‌وکار دوستم را به اطرافیانمان معرفی کردیم و آن‌ها هم ما را به دوستانشان معرفی کردند.

البته این روش آنطور که باید و شاید برای ما مشتری نیاورد، چون اعتمادی که لازم داشتیم شکل نگرفت و صرفاً چند نفری که ما را از نزدیک می‌شناختند، در کلاسش ثبت‌نام کردند که خب مسلماً این تعداد شاگرد برای خرج‌ و‌ مخارج زندگی کفاف نمی‌داد.

چسباندن آگهی و پخش تراکت

راه دوم پخش تراکت و چسباندن آگهی به در و دیوار بود که در نگاه اول به نظرمان کاربردی آمد. ما فکر می‌کردیم که از این طریق می‌توانیم مشتریان زیادی داشته باشیم اما عملاً شکست خوردیم.

اولین اشتباه ما در پخش تراکت، درست هدف نگرفتن مخاطب بود. ما تمام تراکت‌های تبلیغاتی را در تمام معابر و هر جایی که به فکرمان می‌رسید، چسباندیم تا در معرض دید خانم‌ها باشد. اما کلاً فراموش کردیم که مسئله زیباسازی شهر و ممنوعیت چسباندن آگهی وجود دارد! دقیقاً سه روزی از چسباندن آگهی‌ها گذشته بود که هیچ اثری از تبلیغات ما نبود!

پخش تراکت در مدارس، آرایشگاه‌ها و پارک بانوان

پخش تراکت و آگهیبعد از اینکه دوبار به در بسته خوردیم و به اصطلاح سرمان به سنگ خورد، تصمیم گرفتیم که این‌بار هوشمندانه‌تر عمل کنیم، بنابراین تبلیغات را از محل تجمع خانم‌ها شروع کردیم. دوباره یک‌سری تراکت چاپ کردیم و در مکان‌هایی مثل مدارس و آرایشگاه زنانه و پارک بانوان پخش کردیم.

این دفعه به نسبت قبل بیشتر جواب گرفتیم و توانستیم 12 تا شاگرد جدید پیدا کنیم تا اینکه به ذهنمان رسید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

پیج اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی

با رفت‌وآمد شاگردها تصمیم گرفتیم که از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم و کار را با اینستاگرام شروع کردیم. بگذارید خیلی ساده بگویم که حضور در شبکه‌های اجتماعی واقعاً تاثیر دارد، پس بنا به نوع کسب‌وکارتان باید حتماً یک پیج اینستاگرام یا سایت (گاهی هر دو) را داشته باشید تا بتوانید عکس یا فیلم محصولاتتان را به مخاطب نشان دهید.

از این راه می‌توانید با استفاده از تصاویر قشنگ و خوش رنگ و لعاب برای فروش تبلیغ کنید و کسانی که مخاطب شما هستند، اگر صفحۀ جذابی داشته باشید، حتماً آن را فالو خواهند کرد.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتساپ و تلگرام از دیگر کانال‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعیست که برای اکثر بیزینس‌ها جواب می‌دهد. شما می‌توانید با ارائه نمونه کارهای خودتان در گروه یا کانال‌ بیزینسی‌ ممبر و مشتری جدید بگیرید، البته این مورد مقداری هم زمان می‌برد. یادتان باشد که حضور در شبکه‌های اجتماعی نیازمند برنامه و استراتژی مدون است و با تولید محتوای مداوم، شناخت رفتار و ذائقه مشتری می‌توانید خیلی راحت مخاطب جذب کنید.

تبلیغات پیامکی

ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوانیکی از بهترین کارهایی که هرچند دیر اما بالاخره سراغش رفتیم، ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان بود. برای ارسال پیامک و شروع اس ام اس مارکتینگ، باید اول از همه پنل اس ام اس داشته باشید که در اصل یک نرم افزار تحت وب برای ارسال و دریافت پیامک است.

شروع بازاریابی پیامکی و قابلیت ارسال پیام بر اساس جنسیت دقیقاً همان سکوی پرتابی بود که همه به دنبالش بودیم. ما توانستیم به تمام بانوان ساکن شهر تهران، پیامک تبلیغاتی بفرستیم. بعدها هم که دوره مجازی به خدماتمان اضافه کردیم، توانستیم لینک اینستاگرام را هم در متن پیامک بفرستیم و اتفاقاً تعداد فالوورهایمان هم رشد قابل توجهی داشت. پس بیایید بیشتر با این قابلیت آشنا شویم.

چطور می‌توانیم پنل ارسال پیامک داشته باشم؟

برای پیدا کردن پنل پیامکی مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان که علاوه‌بر ماژول ارسال بر اساس سن، امکانات مورد نیاز شما را هم داشته باشد، باید چند مورد  و فاکتور مهم را برای ارزیابی در نظر بگیرید. یعنی پنل منتخب شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • محیط کاربری آسان
  • تعرفه مناسب
  • رضایت مشتریان
  • و پشتیبانی

هر کدام از موارد بالا را در مقاله راهنمای خرید بهترین پنل پیامکی کامل برایتان توضیح دادم. در ادامه با نحوه ارسال این پیامک‌های تبلیغاتی آشنا می‌شوید:

ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان

بعد از ثبت‌نام و انتخاب پنل مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان، می‌توانید با رمز عبور و نام کاربری اختصاصی، وارد محیط کاربری شوید. در قسمت ارسال، آیکون منطقه هدفمند را انتخاب کنید و سپس گزینه ارسال جدید را بزنید. در صفحه جدید اسکرول کنید تا به انتهای صفحه برسید و روی گزینه تفکیک جنسیت که برایتان مشخص کردم، کلیک کنید.

تبلیغات پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟حتما بخوانید: تبلیغات پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

ارسال پیامک تبلیغاتی برای بانوان

با انتخاب این گزینه، لیست استان‌های کشور به تفکیک مطابق عکس زیر به شما نشان داده می‌شود. روی هر استان که کلیک کنید، می‌توانید تمام شهرها و شهرستان‌ها را ببینید. من در این رکورد ارسال، استان آذرباجان شرقی را انتخاب کردم و با این انتخاب، تمام شهرها به من نمایش داده می‌شود.

ارسال پیامک تبلیغاتی برای بانوان

حالا می‌توانید هر شهری را که دوست دارید، انتخاب کنید تا بانک شماره کاربران ایرانسل را به تفکیک جنسیت در اختیارتان قرار دهد. بعد از انتخاب آقایان یا بانوان به مرحلآ بعد بروید.

ارسال پیامک تبلیغاتی برای بانوان

در این مرحله وقتی که متن موردنظرتان را نوشتید، می‌توانید برای زنان یا مردان شهر و استانی که انتخاب کردید، البته فقط ایرانسل، پیامک مورد نظرتان را بفرستید.

ارسال فقط به ایرانسل!

ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوانحتماً تا اینجا متوجه شدید که ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها حسابی کاربردی باشد، اما بد نیست که توجهتان را دوباره به موردی جلب کنم که در قسمت نحوه ارسال هم به آن اشاره کردم.

ارسال پیامک تبلیغاتی به تفکیک جنس فعلاً فقط برای کاربران ایرانسل فعال است و اگر قصد اطلاع‌رسانی به کاربران همراه اول را دارید، متاسفانه فعلاً نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. امیدواریم که در به‌روزرسانی‌های بعدی این مورد هم برطرف شود.

و دیگر عرضی نیست!

در این مطلب روش‌های تبلیغات یک کسب‌وکار کوچک و خانگی که مخاطبانش را بانوان تشکیل می‌دهند، بررسی کردیم تا زمینه‌ای برای آموزش ارسال پیامک به تفکیک جنسیت باشد. اگر کسب‌وکار شما هم به نحویست که فقط برای زنان یا مردان یک جامعه محصول یا خدماتی دارید، می‌توانید از قابلیت ارسال اس ام اس به تفکیک جنسیت استفاده کنید.

ما هم علاوه‌بر ارسال اس ام اس دیگر روش‌های تبلیغات را هم معرفی کردیم و دربارۀ مزایا و معایب هر کدام گفتیم. اگر انتخاب شما از بین روش‌های بالا ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان است، می‌توانید برای برآورد هزینه‌ها سری به صفحۀ تعرفه‌ بزنید، پنل موردنظرتان را به‌صورت آنلاین دریافت کنید و فوراً کار را شروع کنید. اگر هم تجربه بیشتری دارید، خوشحال می‌شویم با ما و دیگر کاربران ملی پیامک در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید