30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
آموزش کامل گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

آموزش کامل گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

154

شبکه های اجتماعی زیادی توانستند در بین کاربران سراسر جهان نفوذ کنند و هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند، اما به نظر می‌رسد اینستاگرام توانسته در میان آن‌ها موفقیت بیشتری کسب کند. یکی از قابلیت های این شبکه اجتماعی امکان گذاشتن see more یا همان لینک در استوری اینستاگرام است که در این مقاله درج آن را آموزش می‌دهیم. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهند که اینستاگرام در میان کاربران ایرانی هم طرفداران زیادی دارد و این را می‌توان نکته قابل توجهی برای کسب‌و‌کارهای مختلفی دانست که درآمدهای بسیار خوبی از این شبکه اجتماعی پرطرفدار دارند.

اگر وبسایت دارید یا وبسایت‌های مختلفی را به مخاطبانتان معرفی می‌کنید، در آموزش کامل گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام با ملی پیامک همراه باشید.

راهنما و آموزش کامل گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

همانطور که در مقدمه هم گفتیم، برنامه اینستاگرام با اینکه طرفداران زیادی دارد و به محیطی جذاب برای کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است، اما محدودیت‌هایی هم دارد. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید در قسمت توضیحات پست‌ها، بگذارید و تنها مجاز به قرار دادن یک لینک در بخش Bio هستید. مثلا می‌توانید آدرس وبسایت یا یوتیوب را در این قسمت بگذارید. اما اگر بخواهید گاهی لینک‌هایی برای مخاطب ارسال کنید، چاره چیست؟ جای نگرانی نیست، زیرا روش‌هایی است که با آن می‌توانید به راحتی لینک بگذارید.

استوری اینستاگرام چیست؟

یکی از قابلیت‌های برنامه اینستاگرام را می‌توان گذاشتن استوری عنوان کرد که توانسته محبوبیت این برنامه را تا حد زیادی افزایش دهد. هنگامی که وارد حساب کاربری اینستاگرام خود می‌شوید، برخی کاربران را مشاهده می‌کنید که نمایه کاربری آن‌ها با یک دایره قرمز رنگ نمایش داده شده است و زمانی که بر روی آن ضربه می‌زنید، تصاویر یا ویدیوهایی را خواهید دید که با طرح‌ها و اموجی‌های متفاوتی همراه است. این ویژگی اینستاگرام همان قرار دادن استوری است.

اسنپ چت را می‌توان نخستین شبکه اجتماعی دانست که موفق به ارائه استوری شد و به نظر می‌رسد اینستاگرام توانسته با کپی کردن این ویژگی، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. هدف اصلی استوری اینستاگرام را می‌توان توانایی افزودن لایه‌های جدیدی همانند متن و اموجی‌های مختلف به تصاویر و ویدیوها عنوان کرد.

قابلیت‌های استوری اینستاگرام

البته قابلیت‌های استوری فقط درج ایموجی و عکس نیست، بلکه امکانات دیگری هم در این شبکه مجازی برای استوری لحاظ شده که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. البته یادتان باشد که این قابلیت‌ها و امکانات مکرر در هر نسخه اینستاگرام به‌روز می‌شود:

  • شما می‌توانید تصاویر و فیلم‌ها را فقط به مدت 24 ساعت اشتراک‌گذاری کنید
  • به طور ایده‌آل می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را از طریق دوربین یا گالری در استوری اینستاگرام قرار دهید
  • بخش استوری از فیلترهای مشابه برنامه اصلی پشتیبانی می‌کند
  • امکان افزودن هشتگ‌ها به پست‌های استوری اینستاگرام وجود دارد
  • شما نمی‌توانید یک استوری را لایک کنید
  • امکان ارسال نظر برای استوری وجود دارد، شما می‌توانید پیام خود را به صورت مستقیم برای کاربر موردنظر ارسال کنید
  • نمی‌توانید استوری یک کاربر را اشتراک‌گذاری کنید
  • امکان تگ سایر دوستان و کاربران در استوری وجود دارد
  •  استوری دیگر کاربران امکان ذخیره ندارد، ولی می‌توانید استوری خودتان را در ارشیو رزرو کنید

علت اصلی پاک شدن تمام استوری‌ها پس از گذشت 24 ساعت توسط اینستاگرام را می‌توان جلوگیری از شلوغ شدن صفحه کاربری دانست. فرض کنید شما از یک روز کاری و تفریحی خود تصاویر زیادی تهیه کردید و مرحله‌به‌مرحله استوری می‌گذارید، در صورتی که این روند در روزهای آتی هم ادامه داشته باشد، صفحۀ کاربری شلوغی خواهید داشت و پاک کردن آن هم می‌تواند عذاب آور باشد، بنابراین اینستاگرام تمام استوری‌ها را به صورت خودکار حذف می‌کند.

همانطور که گفته شد، شما نمی‌توانید استوری مخاطبینتان را لایک کنید، اما امکان ارسال پیام برای کاربران وجود دارد. توجه داشته باشید که پیام شما برای عموم کاربران نمایش داده نخواهد شد و به صورت مستقیم برای فرد موردنظر ارسال می‌شود.

نحوه گذاشتن see more در استوری اینستاگرامشیوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

حالا که با استوری آشنا شدیم، نوبت به مطلب اصلی یعنی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام رسیده است.

برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام اول باید وارد حساب کاربری شوید و نمایه Plus (+) موجود در سمت چپ قسمت بالا را انتخاب کنید، سپس وارد بخش جدیدی شوید که سه گزینه دارد.

دوربین عقب یا سلفی: شما در این قسمت دو خط را خواهید دید که به دنبال هم توانستند یک دایره تشکیل دهند. این گزینه می‌تواند دوربین سلفی و عقب دستگاه را برای تصویربرداری یا فیلمبرداری فعال کند.

فلاش: یکی دیگر از آیکون‌هایی که در این بخش قرار دارد، مربوط به فلاش است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. هنگامی که از دوربین جلو برای تصویربرداری یا فیلمبرداری استفاده ‌کنید، فلاش می‌تواند نور موردنیازتان را فراهم کند.

ثبت تصاویر یا ویدیو: یک دکمه بزرگ در میانه صفحه نمایش قرار دارد که با ضربه زدن بر روی آن، کار ثبت تصاویر انجام خواهد شد.

البته امکان مخفی کردن استوری شما برای برخی افراد خاص هم وجود دارد، تنها کافیست‌ وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و به بخش Story Settings مراجعه کنید، در این قسمت گزینه Hide My Story From را انتخاب کرده و کاربرانی که تمایل ندارید  استوری شما را ببینند، مشخص کنید. حالا که عکس را گرفتید یا آن را از گالری انتخاب کردید، نوبت گذاشتن لینک‌های موردنظر است.

در صورتی که شما بیشتر از 10 هزار فالوور در اینستاگرام داشته باشید یا به عنوان یک کاربر شناخته‌شده مورد تایید اینستاگرام باشید، می‌توانید لینک‌های موردنظرتان را در استوری اینستاگرام، با مخاطبان به اشتراک‌ بگذارید. با این ویژگی، می‌توانید لینک برخی محصولات خود را برای فروش به عموم معرفی کنید که یکی از بهترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام است.

روش درج لینک در استوری

تصویر زیر مطابق با آموزش‌های ارائه‌شده در بخش استوری اینستاگرام است. بعد از آپلود عکس، یک آیکون مشابه زنجیر را در سمت راست قسمت بالا مشاهده خواهید کرد که مربوط به درج لینک است و باید آن را انتخاب کنید.

پنل اس ام اس سمنان با سی درصد تخفیف + ویدئو آموزشیحتما بخوانید: پنل اس ام اس سمنان با سی درصد تخفیف + ویدئو آموزشی

نحوه گذاشتن see more در استوری اینستاگرامهنگامی که آیکون درج لینک را انتخاب کردید، گزینه‌ای با عنوان (+URL) را مشاهده خواهید کرد که مربوط به افزودن لینک وب‌سایت برای اشتراک‌گذاری است، همچنین در صورتی که تصمیم دارید استوری خود را به یک ویدیو هم پیوند دهید باید از گزینه IGTV استفاده کنید که در کنار گزینه درج لینک، در دسترس قرار دارد.

 

نحوه گذاشتن see more در استوری اینستاگرامدر این بخش هم می‌توانید لینک موردنظرتان را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید. گزینه تایید در سمت راست قسمت بالا قابل مشاهده است.

 

زمانی که شما آمادگی لازم جهت انتشار استوری را دارید، کافیست تا بر روی گزینه (+Story) موجود در سمت راست قسمت پایین کلیک کنید. حالا شما توانستید استوری خود را با لینک مربوطه منتشر کنید.

 

جمع‌بندی درج لینک در استوری اینستاگرام

همانطور که گفته شد، شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ در تبلیغات کسب‌وکار است که می‌تواند تاثیر ویژه‌ای بر روی درآمد شما هم داشته باشد. در صورتی که یک شبکه اجتماعی بتواند روند عادی را دنبال کند، قطعا موفقیت زیادی را به دست نخواهد آورد و اینستاگرام هم با در نظر گرفتن این موضوع و کپی کردن ویژگی استوری از برنامه اسنپ چت، موفق شد کاربران خود را تا حد زیادی فعال‌تر کند.

اگر تمایل به تبلیغ کسب و کارتان در اینستاگرام دارید، بهتر است قابلیت استوری را فراموش نکنید، زیرا می‌تواند جذابیت کارتان را افزایش دهد و کاربران زیادی به دست آورید، همچنین می‌توانید لینک محصولات خود را هم در استوری قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی پس از مشاهده محصولات، وارد صفحه وب سایت شما شوند و خرید کنند.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در رابطه با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، ارائه دهیم. اگر شما هم از گذاشتن لینک و معرفی وبسایت‌ها در اینستاگرام بازخورد خوبی به دست آوردید، آن را با مخاطبان ما در میان بگذارید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
9دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • کیا

    30 بهمن 1399، 14:32

    سلام خسته نباشید ببخشید من ی اکانت کاری دارم ک تازه تاسیسه هنوز فالور زیادی ام ندارم ولی بیزنسش کردم و فعالیتم دارم داخلش اما گزینه ای ک بتونم لینک تو استوری بذارم برام موجود نیست میخواستم بدونم راهی هست ک اینستاگرام این قابلیتو هرچی زودتر بهم بده ؟؟؟

    • نیلوفر اکبریان

      02 اسفند 1399، 13:56

      نه دوست عزیز، این قابلیت برای اکانت تازه فعال شده با فالوور کم فعال نیست

  • سید امیر حسینی

    16 بهمن 1399، 11:01

    سلام و خسته نباشید تو گزینه ها سویپ اپ آجی تی هست اون گزینه ای که باید باشه برای نوشتن لینک نیست ممنون میشم کمکم کنید 🙏🙏🙏🙏همون uRl نیست 😔
    پیجمم بیزنسی هست

    • نیلوفر اکبریان

      18 بهمن 1399، 08:33

      دوست عزیز با 02163404 تماس بگیرید و با همکاران بخش دیدوگرام (تبلیغات اینستاگرام) صحبت کنید

  • محمد

    18 دی 1399، 16:35

    متشکرم

  • Mahin Shaghaghi

    11 فروردین 1399، 20:41

    متاسفانه من هر چه سعی کردم موفق نشدم کلمه see more را در انتهای استوری خود قرار دهم البته بعضی از گزینه هایی را که شما توصیه کرده بودید استفاده نماییم در مبایل من موجود نبود

    • نیلوفر اکبریان

      26 آذر 1399، 12:08

      دوست عزیز نسخه به‌روز اینستاگرام را نصب کنید و مجدد امتحان کنید

  • ف. ا

    04 فروردین 1399، 13:06

    سلام خیلی خوب و کامل بود ممنون فقط یک سوال داشتم آیا یک فایل PDF را هم به همین شیوه قرار می دهند ؟

    • نیلوفر اکبریان

      26 آذر 1399، 12:10

      دوست عزیز اگر فایل شما در پلتفرمی آپلود شده و لینک داره، می‌تونین از این روش استفاده کنید

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید