30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ

18

تا حالا چیزی به اسم جستجوی محلی شنیدید؟ اگر تا الان همچین کلمه‌ای به گوش‌تان نخورده، حواستان را به من بدهید.

فرض کنید که در خیابان ولیعصر کافه‌ای دارید و عصر تابستان است که همه در حال گشت‌وگذار در خیابان هستید. در این میان گروهی هستند که اطراف را خیلی خوب نمی‌شناسند و برای پیدا کردن کافه، گوشی موبایل را برمی‌دارند و در گوگل نزدیکترین کافه را سرچ می‌کنند. حالا اگر شما در گوگل مپ کافه‌تان را ثبت کرده باشید، به راحتی با سرچ گوگل پیدا می‌شود و مشتری جدید خواهید داشت، اما اگر ثبت مکان در گوگل مپ را انجام نداده باشید، چطور؟

ثبت مکان در گوگل مپ را جدی بگیرید!

احتمالاً حس کردید که ثبت مکان در گوگل مپ چقدر می‌تواند مشتری‌ساز باشد! اما برای اینکه به شما اطمینان‌خاطر بدهم که تصمیم‌ درستی گرفتید، بیایید نگاهی به رویۀ چند سال اخیر گوگل داشته باشیم. حالا این یعنی چه؟

یعنی وقتی شما کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنید، با توجه به سوابق و اطلاعاتی که از شما دارد، سعی می‌کند تا نتایج کاملاً شخصی‌سازی شده‌ای را تحویل‌ بدهد تا دست خالی برنگردید. دقیقاً به همین دلیل است که اگر کلمۀ مشابهی را در دو شهر مختلف سرچ کنید، نتایج متفاوتی را تحویل می‌گیرید، چون گوگل نتایجش را بر اساس موقعیت جغرافیایی به کاربر نشان می‌دهد.

با این تفاسیر کاملاً مشخص است که ثبت مکان در گوگل مپ چقدر می‌تواند برایتان مفید باشد و فروشتان را بالا ببرد. به‌غیر‌از جستجوی محلی که در پیشتر گفتم، بحث دیگری هم به اسم تبلیغات مکان محور  داریم که اتفاقاً به موضوع ما تا حدود زیادی ربط دارد.

خب دیگر بهتر است حرف زدن را تمام کنیم و وارد عمل شویم. پس این شما و این هم راهنمای ثبت مکان در گوگل!

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

ثبت مکان در گوگل مپ را اول از همه با گوگل شروع می‌کنیم. برای اینکه آدرس مغازه، کافه، دفتر یا شرکت‌تان را در گوگل ثبت کنید، اول از همه مرورگر گوشی‌ را باز کنید و وارد حساب کاربری‌تان در گوگل شوید. بعد روی آیکون منو در سمت بالا، کلیک کنید و منو را باز کنید و سپس روی گزینۀ گوگل مپ بزنید.شروع ثبت آدرسحالا از قسمت بالا سمت چپ، روی منو کلیک کنید و روی add missing place بزنید.راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت اطلاعات شخصی

با بازشدن صفحۀ add a place اولین فیلد را با عنوان Name می‌بینید، حالا باید نام مکان مورد نظرتان را دقیق در این قسمت بنویسید. این نام می‌تواند اسم برند، کافه یا فروشگاه، نام هولدینگ و شرکت، و در نهایت محصول یا خدمتی باشد که ارائه می‌دهید. همچنین هر کلمۀ کلیدی دیگری که فکر می‌کنید، کاربر و مشتری شما آن را در گوگل سرچ می‌کند، قابل ثبت است.

فقط دقت کنید که حتماً آن را درست بنویسید، چون نام مکان به همان صورتی‌ که نوشته می‌شود، به دیگران هم نمایش داده می‌شود.ثبت نام مکان در گوگل مپدر مرحلۀ بعد سراغ فیلد category بروید. در این بخش باید نوع مکان، مثلا فروشگاه، قنادی، شرکت یا دفتر را مشخص کنید. با لمس کردن این قسمت لیستی به شما نمایش داده می‌شود که شامل موارد مختلف است که با توجه به نوع کسب‌وکارتان یک مورد را باید انتخاب کنید.دسته بندی کسب‌وکار

حالا نوبت ثبت آدرس می‌رسد. مشابه آنچه در عکس زیر می‌بینید، آدرس خودتان را بنویسید. توجه داشته باشید که نام خیابانی که مکان مورد نظرتان در آن واقع شده را به‌صورت دقیق تایپ ‌کنید. در این فیلد می‌توانید علاوه‌ بر آدرس، نام استان، شهر و کد پستی را هم وارد کنید.

بهتر است بدانید هرچه اطلاعاتی که وارد می‌کنید، در این بخش کامل‌تر باشد، گوگل سریعتر مکان‌یابی خودش را انجام می‌دهد. البته بهتر است از روی نقشه هم محل کسب‌وکارتان را پیدا کنید و در آخر دکمۀ ok را بزنید تا همه‌چیز ثبت شود.

اگر به عکس دقت کنید در کادر قرمزرنگ، قسمت دیگری را هم به اسم ?located within another place می‌بینید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این قسمت چه زمانی به کار ما می‌آید؟ 

 شرایط ثبت برای فروشگاه‌های داخل پاساژ

حالا شاید بپرسید که شرایط ثبت مکان در گوکل مپ برای فروشگاه‌های داخل پاساژ چطور است؟

اگر مغازه یا محل کسب‌وکار شما در پاساژ یا مکانیست که قبلاً در گوگل ثبت شده، می‌توانید با ورود به این بخش اسم محل را سرچ کنید و با این روش آدرس مغازه‌تان را خیلی راحت ثبت کنید.ثبت مکان روی نقشه

اطلاعات جزئی را فراموش نکنید!

اگر بعد از مراحل گفته شده، گزینۀ add phone, hours, websites and photos را که در زیر فیلد address قرار دارد انتخاب کنید، موارد مختلفی به  نمایش داده می‌شود که برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربر، بهتر است آن را تکمیل کنید.وارد کردن شماره تلفن در گوگل مپ

همانطوری که در عکس می‌بینید، در این قسمت، اول از همه فیلد add hours مشخص است. اینجا باید ساعت کاری‌تان را وارد کنید، در قسمت بعدی هم شمارۀ تلفن را بنویسید. اگر سایت هم دارید، آدرسش را در بخش website بنویسید. مورد آخر هم تاریخ بازگشایی مغازه و شروع کسب‌وکار است که اگر دلتان خواست می‌توانید به موارد قبلی اضافه کنید.

کد پستی استان اردبیل، راهنمای کامل تبلیغات پیامکی !حتما بخوانید: کد پستی استان اردبیل، راهنمای کامل تبلیغات پیامکی !

در ضمن، با انتخاب گزینۀ add photo خیلی راحت می‌توانید عکس‌هایی از نمای مغازه، دکور و ... به این اطلاعات اضافه کنید تا کاربر هنگام جستجو در گوگل، همۀ این موارد را یک‌جا ببیند.

وارد کردن اطلاعات تکملیلیبعد از این که کار وارد کردن اطلاعات جزئی تمام شد، گزینه Send (موشک بالا سمت راست) را انتخاب کنید و درخواست ثبت مکان مورد نظر را برای گوگل بفرستید. بعد از گذشت حداکثر 48 ساعت، گوگل از طریق ارسال یک ایمیل به شما، نظرش را در مورد پذیرش یا رد درخواست‌تان به شما اطلاع می‌دهد.

راهنمای ثبت مکان در گوگل مپ با کامپیوتر

تا اینجا ثبت مکان در گوگل مپ را با موبایل توضیح دادم و حالا به قسمت دوم مقاله یعنی ثبت آدرس با کامپیوتر رسیدیم. اگر خواستید که با کامپیوتر، محل کارتان را در گوگل مپ ثبت کنید، باید راهی مشابه آن چیزی که در بالا گفتم را بروید.

یعنی اول وارد سایت گوگل شوید و از طریق گزینۀ منو، گوگل مپ را پیدا کنید. بعد وارد حساب کاربری شوید، منوی گوگل مپ را باز کنید و گزینۀ add missing place را بزنید.ثبت مکان در گوگل با کامپیوتر

بعد از کلیک، پنجره زیر باز می‌شود. در ادامه باید مواردی مثل نام، دسته‌بندی و آدرس را شبیه آن چیزی که در بالا توضیح دادیم را وارد کنید. درج اطلاعات جزئی اگر تمایل داشتید اطلاعاتی مثل ساعات و روزهای کاری، آدرس وب‌سایت و شمارۀ تلفن را هم با کلیک روی add phone, hours, websites and photos وارد کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات، send را بزنید. اگر قبل از درخواست شما برای ثبت مکان در گوگل مپ، کسی درخواست مشابهی در این مورد داده باشد، درخواست شما رد می‌شود. در غیر این صورت، گوگل با درخواستتان موافقت می‌کند و می‌توانید به‌سرعت اسم برندتان را در نتایج جستجو ببینید.

ثبت مکان خیلی مهم است اما همه‌چیز نیست!

تا الان مدارک و شواهدی را برای اثبات اینکه چقدر ثبت مکان در گوگل مپ برای کسب‌وکارتان لازم و حیاتی است، ارائه کردم. اما این موضوع به‌تنهایی هم به افزایش فروش‌تان کمکی نمی‌کند!

برای اینکه نمودار فروشتان صعودی شود، نباید دست‌ روی دست بگذارید تا مشتری خودش به سراغ شما بیاید و نامتان را در گوگل سرچ کند، بلکه باید پیش‌قدم شوید، محصولات و خدماتتان را به آن‌ها معرفی کنید تا توجه‌شان جلب شود! حالا بهترین راه جلب توجه مخاطب چیست؟ بهترین راه این است که مستقیم از گوشی موبایلش سر دربیاوریم و تبلیغ کنیم که فرستادن اس‌ام‌اس از روی نقشه یکی از این راه‌هاست.

تبلیغات مکانیاگر یادتان باشد در شروع این مطلب از تبلیغات مکان‌محور صحبت کردم، یکی از انواع این دسته تبلیغات، همین ارسال پیامک بر اساس موقعیت مکانی است. با ارسال پیامک منطقه‌ای می‌توانید تمام کسانی را که اطراف مغازه‌تان ساکن هستند، از محصولات و خدمات‌تان مطلع کنید. اما اگر کلاً از بازاریابی پیامکی چیزی نمی‌دانید و راه و روشش را بلد نیستید، مطلب با بازاریابی پیامکی به قلب هدف بزنید را بخوانید تا بیشتر از کم و کیف کار مطلع شوید. فقط قبل از شروع بازاریابی باید اول یک پنل پیامکی برای خودتان تهیه کنید تا بتوانید به‌صورت انبوه و با قیمت مناسب پیامک بفرستید.

البته که گوگل مپ واقعی این نیست!

مطمئنم که خودتان بهتر از من می‌دانید که ثبت مکان در گوگل مپ تنها قابلیت این اپلیکیشن نیست و امکانات دیگری مثل مسیریابی، ثبت مکان‌های مورد علاقه و ... را هم دارد. اگر دوست داشتید که کلاً با زیر و بم این برنامه آشنا شوید، راهنمای تمام و کمال گوگل مپ را هم بخوانید. در این مطلب ما امکاناتی را از گوگل مپ توضیح دادیم که هر کسی نمی‌داند! شما می‌توانید با به‌کاربردن این امکانات خیلی بیشتر از قبل، از این برنامه استفاده کنید و از ویژگی‌های کاربردی‌اش لذت ببرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید