30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن

0

برای شروع هر کاری تا رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب، باید بتوانیم ایده انجام آن را به عمل تبدیل کنیم، و این امر محقق نخواهد شد مگر با داشتن استراتژی مشخص.

اما استراتژی چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟ در این مقاله سعی داریم به این موضوع از زواویه دید دیجیتال مارکتینگ، نگاه کرده و پاسخ دهیم.

مفهوم استراتژی و اهمیت آن

"آسترو تلر"، که یک کارآفرین، دانشمند، مخترع، نویسنده، سخنران، رهبر تجاری و متخصص فناوری هوشمند است، می‌گوید:

"فاصله بین رویا تا واقعیت فقط استراتژی است! و رویاپردازی تنها بخشی از مسیر موفقیت است، بخش دیگر آن داشتن استراتژی برای عمل به آن رویاست!"

در واقع " تلر" می‌گوید برای موفقیت در یک کار، ابتدا باید رویای انجام آن کار را داشته باشیم، سپس باید مسئله‌‌ای که در این مسیر مانع انجام کار است را پیدا کنیم و در مرحله آخر، راه‌حلی جامع و کاربردی برای آن پیشنهاد دهیم.

متخصصین دنیای دیجیتال مارکتینگ، شکست یا موفقیت هر کسب‌و‌کاری را نتیجه مستقیم استراتژی بازاریابی و میزان تاثیرگذاری آن، می‌دانند. بنابراین، انتخاب یک استراتژی بازاریابی اصولی که با نیازهای کسب‌و‌کار شما همخوانی داشته باشد، بسیار مهم است.

باید با توجه به شناختی که از مخاطبان‌تان دارید و مسیری که می‌خواهید برای رسیدن به هدفتان طی کنید، استراتژی بازاریابی را انتخاب کنید که به نظرتان بیشترین تاثیر ممکن را بر بیزینس‌تان داشته باشد.

استراتژی بازاریابی دیجیتال

هر روشی که از تکنیک‌های سنتی بازاریابی فاصله بگیرد و از ابزارهای دیجیتال مثل گوشی، تبلت، کامپیوتر، اینترنت و ... برای تبلیغات کسب‌و‌کار استفاده کند، بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود.

و استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ اقداماتی است که به کسب‌و‌کارها در دستیابی به اهداف و حضور موثر در فضای مجازی، کمک می‌کند.

برای طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال از ابزار دیجیتال مارکتینگ، استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این ابزار و نحوه استفاده آن در بازاریابی دیجیتال آشنا نماییم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

یک کمپین دیجیتال مارکتینگ زمانی موفق خواهد بود که در کنار داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال اصولی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز به درستی استفاده نماید.

1. ابزار اندازه‌گیری سرعت سایت

کاربران معمولا تا 3 ثانیه منتظر بالا آمدن یا لود صفحات سایت‌ می‌شوند و در صورتی‌که کاربر از سرعت پایین سایت خسته شود، به سرعت صفحه سایت را ترک خواهد نمود، موتورهای جستجو، متوجه نارضایتی کاربر می‌شوند.

این موضوع باعث افزایش "نرخ پرش" وب‌سایت شما شده، در نتیجه رتبه‌ وبسایت در نتایج گوگل پایین می‌آید.

سرعت سایت به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ اما مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • کدنویسی استاندارد و مناسب برای وبسایت
  • استفاده از تصاویر بهینه شده با حجم و کیفیت مناسب
  • استفاده نکردن از اِلمان‌های اضافی در سایت
  • استفاده از هاست و سرور معتبر

برخی از ابزارهایی که می‌توان با آن سرعت سایت را اندازه‌گیری کرد، عبارتند از:

  1. GTMetrix
  2. Google PageSpeed Insight
  3. Pingdom
  4. WebPagetest
  5. KeyCDN
  6. Varvy Pagespeed
  7. Uptrends
  8. Dotcom-Monitor
  9. Google Chrome DevTools
  10. Sucuri Load Time Tester

از انواع ابزارهای تست سرعت سایت، فقط 4 روش اول پرطرفدارترین و همچنین جز بهترین روش‌ها محسوب می‌شود. همچنین در بین این چهار روش، پرطرفدارترین ابزار تست سرعت سایت، ابزار GTMetrix می‌باشد که بسیاری از سایت‌های ایرانی از این ابزار استفاده می‌کنند.

2. ابزار تحلیل وب‌سایت

اگر می‌خواهید:

  • بدانید که هر صفحه از سایت شما چه تعداد ورودی و فروش داشته؛
  • بدانید که هر کاربر چه زمانی را در سایت یا هر صفحه گذرانده؛
  • بدانید که کاربران از کجا و با چه دستگاهی (موبایل، کامپیوتر، تبلت) وارد سایت شما شده‌اند؛
  • سئوی سایت را از لحاظ لینک‌های داخلی و خارجی بررسی کنید؛
  • کاربران‌ سایت‌تان را به صورت جزئی‌تر شناسایی؛
  • نرخ پرش سایت‌تان را بررسی کنید؛
  • سرعت سایت‌تان را آنالیز کنید؛

سایت‌تان را به ابزار کاربردی و مهم متصل کنید. ابزار تحلیل و بررسی سایت عبارتند از:

  • سرچ کنسول
  • گوگل آنالیتیکس ( Google Analytics)
  • MOZ
  • الکسا (Alexa)

آمار و اطلاعات مختلف که با استفاده از ابزارهای تحلیل و بررسی سایت استخراج می‌شوند، زمانی ارزش و اهمیت دارند که آنالیز و تحلیل شده و سپس در تدوین استراتژی برای بهبود وضعیت سایت، مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر با ابزار تحلیل سایت و نحوه کار با آنها آشنا نیستید، اصلاً نگران نباشید، "نوین" با آموزش گوگل وبمستر، آموزش تبلیغات گوگل، آموزش تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی و سایر آموزش های لازم برای تحلیل و بررسی سایت در کنار شما خواهد بود تا تحلیلی اصولی داشته و نتایج ارزشمندی را دریافت نمایید.

3. ابزار بهینه‌سازی نرخ تبدیل

در بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)، فروش و‌ب‌سایت‌تان را ارزیابی و تحلیل می‌کنید تا بتوانید روش‌های بهبود سایت خود برای بالا بردن درصد بازدیدکنندگان، ثبت‌نام‌کنندگان یا خریداران محصول، شناسایی کنید.

پنل اس ام اس – راهکاری طلایی برای آموزشگاه های کنکورحتما بخوانید: پنل اس ام اس – راهکاری طلایی برای آموزشگاه های کنکور

یکی از مهم‌ترین ابزارهای بهینه‌سازی نرخ تبدیل، استفاده از تست A/B یا A/B Test است.

تست A/B ( معروف به Spliting Testing و Bucket Listing) روشی است که با آن می‌توانید دو نسخه از وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را با یکدیگر مقایسه کنید.

در حقیقت، تست A/B روشی فوق‌العاده جهت تعیین بهترین استراتژی‌ تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین برای کسب‌و‌کار شماست که بر پایه‌ی مقایسه‎ی حالاتِ مختلف بنا شده است.

A/B تست

تست A/B در چند مرحله صورت می‌گیرد، که عبارتند از:

1- جمع‌آوری داده

با جمع‌آوری داده به وسیله ابزار گوگل آنالیز، برای شروع بهینه‌سازی سایت خود اقدام می‌نمایید.

2- تعیین اهداف

اهدافی که در تبدیل کاربر به مشتری دارید، معیارهایی هستند که از آنها برای تعیین موفقیت نسخه اصلی یا دوم سایت از آنها استفاده می‌کنید.

3- طرح تئوری و فرضیات

تئوری باید بگویند چرا نسخه جدید نسبت به نسخه فعلی بازدهی بهتری دارد؟ سپس آنها را به اساس میزان اهمیت و سختی اجرای‌شان مرتب می‌کنید.

5- ساخت نسخه جدید

تغییرات دلخواه (تغییر رنگ یک دکمه، تغییر ترتیب المان‌های سایت یا مخفی کردن ابزار Navigation سایت و...) بر روی اِلِمانی از وب‌سایت یا اپلیکیشن، اعمال می‌شود.

6- آزمایش

در این مرحله تغییرات روی وبسایت انجام و منتظر نتایج می‌مانیم.

7- تحلیل نتایج

زمانی‌که آزمایش A/B به پایان رسید، بررسی و تحلیلِ داده‌های به دست آمده است، صورت می‌گیرد. ابزارهای اختصاصی تست A/B مانند Optimzely یا ابزار گوگل آنالیز می‌توانند این داده‌ها را در اختیار شما قرار دهند. این داده‌ها تفاوت عملکرد کاربران را در هر نسخه، به شما نشان می‌دهند.

4. ابزار بهینه‌سازی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

ابزارهایی همچون HootSuite، Buffer و Sprout Social به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بین زمان‌بندی پست‌ها و بازبینی معیارهای عملکردی‌تان در تمام صفحات شبکه‌های اجتماعی خود، تعادل برقرار کنید.

کلام آخر اینکه...

با شناخت ابزار مورد نیاز برای تدوین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات را برای کسب‌و‌کار خود اتخاذ نمایید و سهم بیشتری را از بازار را بدست آورید.

چگونه یک پیامک می تواند جان انسان ها را نجات دهد؟حتما بخوانید: چگونه یک پیامک می تواند جان انسان ها را نجات دهد؟

شناخت این ابزار و مورد‌های استفاده از آنها، به شما کمک می‌کند تا از آزمون و خطای بیهوده دوری کنید و برای روش‌های بی‌اثر به امید توسعه بیزینس و افزایش فروش خود، هزینه‌ای صرف نکنید.

متخصصین دیجیتال مارکتینگ "نوین" با استفاده از تمام ابزارهای موثر در بازاریابی و توسعه کسب‌و‌کارها، و حتی آموزش‌‌های لازم من جمله آموزش تبلیغات گوگل، آموزش تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنند تا به شناختی عمیق از مخاطبان‌ خود دست پیدا کنید.

همچنین "نوین" با طراحی و تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، مختص کسب‌و‌کار شما، مسیری را که می‌خواهید برای رسیدن به اهدافتان طی کنید، برای شما ترسیم کرده و پیش می‌برد.

کسب و کار شما نیز می‌تواند رشد کند، درآمد شما می‌تواند چند برابر شود، اگر مسیر درست را بشناسید. کافیست با مراجعه به آدرس وبسایت "نوین" به آدرس www.novin.com و یا تماس با شماره 63404-021 داخلی 3، و مشاوره با کارشناسان خبره تیم نوین، مشتریان خود را در زمان درست، مکان درست و به روش درست هدف قرار دهید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید