30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
ترافیک سایت خود را از طریق بازاریابی پیامکی افزایش دهید

ترافیک سایت خود را از طریق بازاریابی پیامکی افزایش دهید

4

خودتان را جای مشتری بگذارید. دو پیامک برایتان آمده و هر دوی این پیامک‌ها، محصول یا خدماتی را برای شما تبلیغ می‌کنند. حالا یکی از این پیامک‌ها، یک لینک بسیار کوتاه در آخر متنش دارد و به راحتی با کلیک روی آن، به صفحه مورد نظر می‌روید و خرید خود را انجام دهید.

اما در پیامک دوم چنین امکانی ندارید و باید جداگانه آدرس وبسایت آنها را وارد کنید، وارد بخش فروشگاه شوید، محصولات مورد نظر را پیدا کنید و سپس خرید خود را انجام بدهید. حالا شما بودید کدام را انتخاب می‌کردید؟ من خودم شخصا پیامکی که لینک کوتاه دارد را انتخاب می‌کردم. در این مقاله می‌خواهیم اهمیت لینک کوتاه در پیامک را به شما توضیح داده و بهترین وبسایت‌های ایرانی و رایگان کوتاه کننده لینک را به شما نشان بدهیم. اما پیش از هرچیز

مزایای استفاده از لینک چیست؟

همانطور که در مقدمه عرض کردم، استفاده از لینک مستقیم در پیامک، هم به نفع شماست و هم به نفع مشتری شما؛ چراکه

ترافیک وبسایتتان را به شدت افزایش می‌دهد

اگر خواننده شما در پیامک تبلیغاتی که برایش فرستاده شده، فقط متن شما را ببیند، احتمال اینکه به وبسایت‌تان سر زده و اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورد یا خریدی انجام بدهد، کم است. چرا؟ چون ممکن است همان لحظه نتواند اینکار را انجام بدهد، به بعدا موکول کند و پس از آن کلا فراموش کند یا این فرآیند خرید برایش سخت باشد و حوصله نداشته باشد جداگانه به سایت شما برود و خرید خود را انجام دهد،

اما اگر در انتهای همان پیامک، لینک خرید مستقیم قرار بدهید، کاربر همان لحظه می‌تواند روی آن کلیک کند و خرید خود را انجام دهد، حتی اگر همان لحظه هم اینکار را انجام ندهد، هر زمان که به سراغ اینکار بیاید با یک کلیک می‌تواند اینکار را انجام دهد. در دنیای پر سرعت امروز هرچقدر شما فرآیند خرید را برای کاربران خود ساده‌تر و سریع‌تر کنید، بازخورد بیشتری خواهید گرفت و استقبال بیشتری از شما خواهد شد.

در حقیقت افزودن لینک کوتاه خرید کار را برای کاربران راحت می‌کند، چرا که تنها با یک کلیک می‌توانند به بخش مربوطه دسترسی داشته باشند، از طرف دیگر با کلیک کاربران روی سایت شما ترافیک سایت هم افزایش می‌یابد.

فروش‌تان چند برابر می‌شود

فرض کنید که می‌خواهید یک کیلو میوه بخرید و برای این کار دو گزینه دارید: راه اول این است که لباس بپوشید، بیرون بروید، بگردید، خرید کنید و برگردید. راه دوم این است که یک نفر همین میوه را با همان کیفیت و همان قیمت تا دم در خانه شما بیاورد. شما کدام راه را انتخاب می‌کردید؟ کاری که لینک می‌کند دقیقا همین است. محصول یا خدمات را در فاصله یک کلیک از مشتری قرار می‌دهد! یعنی کافی است کاربر بعد از خواندن متنِ پیامک شما، فقط یک کلیک روی لینک کرده و خریدش را انجام بدهد.

همین فرآیند ساده مستقیما در میزان فروش شما موثر است، چراکه تجربه نشان داده هنگامی که کاربران با لینک خرید در متن پیامک مواجه می‌شوند، برای کنجکاوی هم که شده روی آن کلیک می‌کنند و همین مسئله احتمال خرید آنها را بالا می‌برد.

در وقت شما و مشتری صرفه جویی می‌شود

قطعا بدون اینکه من چیزی بگویم، خودتان هم متوجه شده‌اید که منظورم از صرفه‌جویی در زمان چیست. البته در دو بخش قبلی هم تا حد زیادی به آن اشاره کردم. استفاده از لینک در متن پیامک باعث می‌شود که کاربر بدون نیاز به باز کردن جداگانه مرورگر و تایپ آدرس اینترنتی شما، فقط با یک کلیک وارد صفحه مورد نظر بشود. این کار هم در زمان او صرفه جویی می‌کند و هم به نوعی این پیام را به مشتری شما می‌دهد که شما کارتان را در سطح حرفه‌ای انجام می‌دهید و به فکر مشتریتان هستید.

پیامک با لینک کوتاه

اما گاهی لینک صفحۀ مورد نظر شما بسیار طولانی می‌شود، اینکار هم پیامک شما را طولانی می‌کند، هم از نظر ظاهری چندان زیبا نیست. در این حالت باید از کوتاه کنندۀ لینک استفاده کنید.

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده‌ لینک که اخیرا وبسایت‌های زیادی را به خودشان اختصاص داده‌اند، لینک کامل و طولانی شما را (که اصطلاحا به آن URL می‌گوییم) دریافت و آن را کوتاه می‌کنند.

کوتاه کننده لینک چه مزایایی دارد؟

در بالا از مزایای استفاده از لینک در متن پیامک را برشمردیم. اما حالا در ادامه ببینیم استفاده از کوتاه کننده لینک چه سودی برای شما دارد و چه وبسایت‌هایی برای کوتاه کردن لینک وجود دارند.

نرخ کلیک‌تان را چند برابر کنید

اگر یادتان باشد، در ابتدای همین مقاله گفتم که اگر تبلیغات شما لینک کوتاه داشته باشد، احتمال اینکه مشتری شما روی آن کلیک بکند بیشتر است. اما این تنها مزیت لینک کوتاه نیست. به دو لینک زیر توجه بکنید تا متوجه منظورم بشوید:

لینک اول: https://www.melipayamak.com/blog/posts/the-importance-of-sending-sms-marketing/

لینک دوم:  b2n.ir/784859

ارسال پیامک عذرخواهی از مشتری + نمونه متن اس ام اسحتما بخوانید: ارسال پیامک عذرخواهی از مشتری + نمونه متن اس ام اس

هر دو لینکی که در بالا مشاهده می‌کنید، دقیقا یک صفحه و یک مطلب هستند اما یکی کوتاه شده و دیگری نه. به نظر شما، ارسال و اشتراک کدام لینک راحت‌تر است؟ قطعا لینک دوم! چون بسیار کوتاه‌تر است. علاوه بر آن،

علاوه بر آن، در بعضی رسانه‌ها مانند همین پیامک خودمان، شما ممکن است متنی را بنویسید و در آن لینک هم بگذارید، اما تعداد کلمات شما باید حساب‌شده باشند. چون اگر تعداد کاراکترهای شما، بیش از 70 کاراکتر فارسی باشد، پیامک شما دو تا حساب می‌شئد و این یعنی هزینه شما هم دو برابر شده است. در چنین وضعیتی، اگر از لینک کوتاه نشده استفاده کنید، باید هزینۀ بیشتری بپردازید.

نرخ کلیلک پیامتان را پیگیری کنید

یکی دیگر از مزایای پرکاربرد کوتاه کننده لینک این است که شما به راحتی نرخ کلیک (اینکه چند بار روی لینک شما کلیک شده است) و حتی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. با این روش شما می‌توانید بفهمید که چه نوع پیامک‌هایی کاربران را بیشتر به وبسایت شما هدایت می‌کند، مشتریان به کدام نوع پیامک‌ها واکنش بیشتری نشان می‌دهند و بسیاری اطلاعات از این قبیل.

برای کوتاه کردن لینک، از چه ابزاری استفاده کنیم؟

در این قسمت از مقاله می‌خواهم وبسایت‌هایی که اجازه کوتاه کردن لینک به شما می‌دهند را معرفی و شما را با امکانات هر کدام آشنا کنم.

وبسایت یون

شما می‌توانید با استفاده از وبسایت یون، لینک‌های خودتان را به سرعت و آسانی کوتاه کنید و هیچ هزینه‌ای هم بابت این کار پرداخت نکنید. لینک‌هایی که از طریق یون کوتاه می‌شوند و شما برای پیامک یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، تاریخ انقضا ندارند و همیشگی هستند. علاوه براین، وبسایت یون هیچ گونه تبلیغی برای لینک کوتاه شما ایجاد نمی‌کند و کاربر بدون هیچ معطلی، به هدفش می‌رسد.

مزیت دیگر استفاده از وبسایت یون است که شما می‌توانید لینک کوتاه‌ شده خودتان را به "آدرس انتخابی" تغییر بدهید. یعنی اسمی که دوست دارید روی لینک خودتان بگذارید (به شرطی که این اسم از قبل توسط کاربر دیگری انتخاب نشده باشد).

کوتاه کننده لینک - یون

وبسایت Ytre

وبسایت Ytre هم مانند وبسایت یون، این امکان را به شما می‌دهد که لینک مورد نظرتان را کوتاه کنید. مزایایی مانند نرخ کلیک یا لینک دائمی که در مورد وبسایت یون خدمتتان عرض کردم، در این وبسایت هم وجود دارد که شامل نداشتنِ تبلیغات هم می‌شود. همانطور که در عکس وبسایت یون مشاهده کردید، در وبسایت ytre هم دقیقا چنین باکسی پیش روی شما است و فقط کافی است لینک مورد نظرتان را کپی کرده و روی دکمه "کوتاه کن" کلیک کنید.

نتیجه گیری

حالا که این مطلب را تا انتها خواندید، احتمال زیاد خودتان هم به این نتیجه رسیدید که استفاده از لینک کوتاه شده در متن پیامک، هم به نفع شماست و هم به نفع کاربر یا مشتری شما. علاوه بر این، اصلا وقتی یک کار این همه سود دارد و در عین حال نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد، چرا نباید انجامش داد؟

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید