30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
ارسال پیام گروهی در واتساپ

ارسال پیام گروهی در واتساپ

29

شاید زمانی را به یاد بیاوریم که شبکه‌های اجتماعی تا این حد گسترده نبودند. آن زمان روش‌های تبلیغاتی ساده‌تری وجود داشت. سپس با ظهور شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات هم وجهه دیگری به خودش گرفت. شبکه‌های اجتماعی که در ابتدا فقط برای ارتباط بین اشخاص ساخته شده بودند کم‌کم به ابزاری برای تبلیغات بدل شدند. یکی از این شبکه‌ها واتساپ است که با رواج بیشتر آن در بین مردم، شرکت‌ها به فکر استفاده تبلیغاتی از آن افتادند. حال سؤالی که بسیاری از صاحبان مشاغل می‌پرسند این است: چگونه به ارسال پیام گروهی در واتساپ بپردازیم.

بخشی از ارتباطات امروز بر روی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. مشتریان با شرکت‌ها و کسب‌وکارها از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل واتساپ (واتس‌اپ) ارتباط می‌گیرند. واتساپ و سایر شبکه‌ها در اصل یک ابزار تبلیغاتی نیستند، به همین دلیل قابلیت‌های کمی برای این کار دارند.

نسخه بیزینس واتساپ، راهکار این شرکت برای رفع مشکل فعالیت‌های تجاری بود. بااین‌حال ارسال پیام گروهی در واتساپ هنوز هم برای خیلی‌ها مشکل است. اما با مطالعه این مقاله به راحتی و در کمتر از چند ثانیه این امر شدنی است.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

ارسال پیام گروهی در واتساپ

همان‌طور که گفتیم واتساپ در اصل یک ابزار تبلیغاتی محسوب نمی‌شود. حتی با وجود قابلیت‌های نسخه بیزینس آن، بازهم محدودیت‌هایی برای تجارت و تبلیغات وجود دارد. یک ویژگی که خیلی از کاربران از واتساپ می‌خواهند ارسال پیام گروهی در واتساپ است. چرا کاربران به دنبال این قابلیت هستند؟

ارسال پیام گروهی در واتساپ یک نوع ارتباط مستقیم با مشتری محسوب می‌شود. شما شاید بخواهید که یک پیام کاری مثلاً ساعت کاری خود، تخفیف جدید یا رسیدن کالاهای به‌روز را به مشتریانتان اطلاع دهید. مسلماً تمایل ندارید که این کار را برای یک‌یک مشتریان به‌صورت جداگانه انجام دهید. باید راهی پیدا کنید که به‌صورت گروهی به مخاطبان خود پیام ارسال کنید.

با ارسال گروهی پیامک در واتساپ فقط با چند کلیک، می‌توانید تبلیغات خود را به صدها نفر ارسال کنید. از مزیت‌های مهم ارسال پیام به‌صورت گروهی در واتساپ سرعت بالای آن در مقایسه با پیام‌های شخص فرستادن است. مزیت دیگر آن امکان ارتباط گرفتن با تعداد نفرات بالاست که در نهایت به افزایش فروش شما می‌انجامد.

در این روش، یعنی پیام گروهی کافی است یک پیام مناسب را آماده کنید و به لیستی که از قبل آماده کرده‌اید ارسال کنید. البته نحوه و چگونگی ارسال پیام گروهی در واتساپ را ادامه به شما آموزش می‌دهیم.

ارسال پیام گروهی در واتساپ

برادکست (broadcast) بهترین روش ارسال پیام گروهی در واتساپ

برای ارسال پیام گروهی در واتساپ راه‌های مختلفی و جود دارد. بهترین این روش‌ها ارسال پیام با استفاده از قابلیت broadcast (برادکست) است. برادکست یک روش ارسال پیام یک‌طرفه بدون ایجاد مزاحمت است. اگر شما بخواهید یک پیام واتساپ را برای تعدادی مخاطب ارسال کنید بدون اینکه آنها یکدیگر را ببینند می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

ممکن است این قابلیت را با کانال تلگرام یا گروه‌های واتساپی شبیه بدانید. در گروه‌های واتساپی تعدادی افراد هستند که همگی در گروه مشارکت دارند. امکان ردوبدل کردن پیام وجود دارد.ارسال پیام گروهی در واتساپ

در کانال‌های تلگرامی، افراد در یک کانال عضو می‌شوند و ازآن‌پس همه پیام‌ها را در همان جا مشاهده می‌کنند؛ اما در قابلیت برادکست پیام شما به‌صورت دایرکت مسیج مستقیماً برای پی وی شخص ارسال می‌شود.

ارسال پیام گروهی در واتساپ با برادکست یک قابلیت است که به شما اجازه می‌دهد تعداد 256 نفر را انتخاب کرده و به آنها پیام دهید. پیام شما به‌صورت شخصی و در پی وی آنها ارسال می‌شود. آنها می می‌توانند پیام شما را پاسخ دهند.

ارسال پیامک گروهی در واتس اپ در گوشی‌های اندرویدی با قابلیت برادکست

برای این کار کافی است وارد واتساپ خود شوید. از سه‌نقطه بالا، گزینه new broadcast را انتخاب کنید. صفحه مخاطبان خود را مشاهده می‌کنید. با انتخاب هرکدام می‌توانید او را به لیست برادکست خود اضافه کنید. برای هر بار ارسال برادکست با محدودیت 256 عددی مخاطبین روبرو هستید. یعنی اگر میخواهید به 500 نفر از مخاطبین پیام ارسال کنید بایستی 2 بار این کار را تکرار کنید.

پس از انتخاب و تائید مخاطبین به صفحه چت جدیدی منتقل می‌شوید که در آنجا می‌توانید پیام خود را آماده و ارسال کنید و به همین راحتی برای تمامی مخاطبین شما پیام موردنظر ارسال می‌شود.

ارسال پیام گروهی در واتساپ

ارسال پیام برادکست برای گوشی‌های آی او اس

گوشی‌های ios هم به‌راحتی می‌توانند از قابلیت برادکست واتساپ برای پیام گروهی استفاده کنند. برای این کار از گزینه chat در واتساپ، گزینه broadcast list را انتخاب کنید.

سایبر ماندی چیست؟ روش‌های افزایش فروش در دوشنبه سایبریحتما بخوانید: سایبر ماندی چیست؟ روش‌های افزایش فروش در دوشنبه سایبری

سپس لیست مخاطبان را مشاهده می‌کنید. با انتخاب هرکدام می‌توانید به لیست برادکست اضافه کنید.

اکنون با نوشتن پیام خود به همه آنها ارسال کنید.

محدودیت‌های ارسال پیام گروهی در واتساپ

ارسال برادکست مزیت‌هایی دارد اما باید به محدودیت‌هایی که برای شما ایجاد می‌کند هم دقت کنید. بدون توجه به این محدودیت‌ها ممکن است نتیجه مناسب از تبلیغات خود را نگیرید.

  • ساخت برادکست دارای محدودیت تعداد است. شما تا 256 نفر را در هر برادکست می‌توانید اضافه کنید
  • مراقب ریپورت شدن باشید! ممکن است افرادی که با دریافت پیام شما موافق نیستند اکانت شما را ریپورت کنند

ارتباط در واتساپ به‌نوعی راه پیداکردن به شبکه اجتماعی پرمخاطب کاربران است. باید دراین‌ارتباط محتاط و دقیق باشید. تهیه متن تبلیغ مناسب، لحن خوب و دعوت به اقدام می‌تواند در بالابردن بازدهی تبلیغات شما مفید باشد.

به یاد داشته باشید که تبلیغات در واتساپ مانند یک شمشیر دو لبه است.

تبلیغات پیامکی در مقایسه با برادکست واتساپ

واتساپ در حقیقت یک ابزار برای تبلیغات نیست. نسخه تجاری این اپلیکیشن برای کسب‌وکارها خدمات زیادی فراهم کرده اما هنوز هم برای تبلیغات محدودیت‌هایی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که با احتیاط از آن برای تبلیغات استفاده کنید.

نه‌تنها واتس‌اپ بلکه تلگرام، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های مجازی مخالف تبلیغات انبوه شما هستند. به همین دلیل از تبلیغات شما جلوگیری می‌کنند.

به طور کلی هر روش تبلیغاتی برای شرایطی مناسب است. بهتر است همه روش‌ها در کنار یکدیگر استفاده شوند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند. واتساپ مارکتینگ یا سایر روش‌ها در زمان مناسب خود باید استفاده شوند. اس ام اس مارکتینگ هم از روش‌های تبلیغاتی مناسبی است که مخاطبان بسیاری دارد.

پیامک تبلیغاتی یک روش آزموده و پربازده است که با هزینه‌ای پایین یار قدیمی بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین کسب‌وکارهاست. با کمک یک پنل اس ام اس می‌توانید یک متن تبلیغاتی را به شماره سیم‌کارت‌های فعال ارسال کنید و مخاطبان را به خرید از خود ترغیب کنید.

دیدن این ویدئو برای شما خالی از لطف نیست. در این ویدئو به آموزش خروجی گرفتن از تمام مخاطبان واتساپ و ارسال پیامک انبوه به مخاطبین واتساپ پرداخته‌ایم.

 

تعداد ارسال  پیام ها در کدام محدود است؟

به یاد داشته باشید که پنل اس ام اس محدودیت تعداد مخاطب (شماره سیم‌کارت) ندارد. از یک عدد تا میلیون‌ها شماره را می‌توانید ارسال کنید اما همانطور که گفته شد در ارسال پیام گروهی از طریق برادکست با محدودیت 256 عددی روبرو هستید.

همچنین در ارسال پیام گروهی در واتساپ احتمال مسدود شدن اکانت اصلی واتساپ شما وجود دارد اما در حین ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به مخاطبین واتساپ تنها کسانی که پیامک تبلیغاتی خود را قطع نموده اند، پیامک را دریافت نمی‌کنند.

می خواهم مخاطبین جدیدی برای تبلیغات داشته باشم.

امکان برادکست واتساپ تنها برای مخاطبانی فعال است که شماره شما را ذخیره کرده باشند. اگر یک فرد شماره شما را از قبل نداشته باشد نمی‌توانید با قابلیت ارسال پیام گروهی در واتساپ به او پیام دهید.

به دلیل بالا، امکان اضافه‌کردن بانک شماره جدید به واتساپ نیست. درحالی‌که در پیامک تبلیغاتی شما می‌توانید از بانک شماره‌های مختلف پنل اس ام اس برای ارتباط با افراد جدید استفاده کنید.

به‌عبارت‌دیگر با واتساپ تنها می توانید با مشتریان قدیمی ارتباط برقرار کنید اما با پیامک آماده برای شناخت و جذب مشتریان جدید هستید. این می‌تواند تاثیر بالایی در گسترش بازار شما داشته باشد.

آماده تبلیغات باشید

ارسال پیام گروهی در واتساپ یکی از روش‌های مناسب برای ارتباط با مشتری است. توصیه می‌کنیم از این روش هم در کنار سایر روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید. بسیاری از مشتریان تمایل دارند که با شما به صورت مستقیم در واتساپ ارتباط داشته باشند. مشتریانی که تمایل به تماس تلفنی مستقیم ندارند از این دسته افراد هستند. آن هارا از دست ندهید.

برای دریافت آموزش تبلیغاتی پیج اینستاگرام ملی پیامک را دنبال کنید. همکاران ما در تمام روزهای هفته آماده ارائه مشاوره به شما هستند. کافی است با شماره 02163404  تماس بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • علی

    23 فروردین 1402، 02:26

    عالی

  • سعید پناهی شایق

    26 مرداد 1401، 08:29

    سلام من میخواهم در واتس اپ گروه ۵۰۰ نفری تشکیل بدم ولی هر سری واتس اپ من و بلاک میکنه ۲۴ ساعت و نمیتونم گروه و ایجاد کنم میتونید راهنماییم کنید.

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید