30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
بازگرداندن پیامک‌های پاک شده از گوشی

بازگرداندن پیامک‌های پاک شده از گوشی

3411

بعضی وقت‌ها ممکن است به‌طور ناخواسته، پیامک‌های ذخیره شده در گوشی‌تان را پاک کنید. حذف این پیام‌ها ممکن است به خاطر کمبود حافظه موبایل باشد و یا اینکه به‌صورت اتفاقی و کاملاً اشتباهی بعضی از پیامک‌ها را پاک کرده باشید. به همین بهانه در این مقاله روش‌های مختلف بازگرداندن پیامک های پاک شده را در گوشی اندروید معرفی می‌کنیم تا بتوانید خیلی راحت همه اس ام اس‌های حذف شده را به راحتی برگردانید.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

بازگرداندن پیامک های پاک شده از گوشی

بازگرداندن پیامک های پاک شده به گوشیدر برخی شرایط ممکن است پیامکی را پاک کنید و بعد از مدتی به آن نیازمند شوید. در این مواقع، اصلاً نگران نباشید، چون می‌توانید پیامک‌های پاک شده را برگردانید و آن‌ها را کاملاً بازیابی کنید.

بازیابی پیام‌ها در گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید امکان‌پذیر است، زیرا این گوشی‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که بعد از حذف پیامک، اطلاعات مربوط به آن به‌طور کامل حذف نمی‌شود و در دستگاه باقی می‌ماند. نحوه بازگرداندن پیامک پاک شده در گوشی به این بستگی دارد که دستگاه شما روت شده باشد یا نه؟ چراکه بازگرداندن پیامک‌های پاک شده در این دو حالت، متفاوت است.

بازیابی پیامک‌ در گوشی روت نشده

در مورد بازگرداندن پیامک لازم است بدانید که هرچه زمان کمتری از پاک کردن پیامک گذشته باشد، شانس بیشتری برای بازگرداندن دارید. اگر قصد دارید پیامک‌های پاک شده را بازیابی کنید و گوشی شما سیستم عامل اندروید دارد و روت نشده است، باید مراحل زیر را طی کنید.

بازگرداندن پیامکدر مرحلۀ اول اطلاعات نوشتاری جدیدی را وارد دستگاه نکنید. برای این کار باید اپلیکیشن‌های اجرایی را که در پس‌زمینه دستگاه وجود دارند غیرفعال کنید. اتصال وای‌فای و موبایل‌دیتای گوشی را هم قطع کنید. سپس سیم‌کارت را از دستگاه خارج کنید تا سرویس‌دهی آن مختل شود.

در مرحلۀ بعد باید یک برنامۀ ریکاوری پیامک دانلود کنید. برای این کار، برنامه‌ای را انتخاب کنید که با دستگاه اندروید شما سازگاری داشته باشد. بیشتر ابزارهای بازیابی پیامک در دستگاه اندروید، نیازمند دسترسی به روت هستند. یعنی اگر گوشی شما روت شده باشد به احتمال زیاد، نتیجه بهتری خواهد داشت.

در اینجا دو برنامه ریکاوری پیامک را به شما معرفی می‌کنیم:

بازگردانی پیامک‌ با برنامه DiskDigger

این ابزار در نسخه جدید خود نیازی به دسترسی به روت ندارد. در حال حاضر کاربران از این ابزار برای بازیابی اطلاعات و پیامک‌های حذف شده استفاده می‌کنند.

ریکاوری کردن اس ام اس با Data Recovery Suite

این برنامه یک ابزار ریکاوری پیام به حساب می‌آید. البته استفاده از آن به‌طور کامل، رایگان نیست و این اپلیکیشن تنها قادر است حجمی معادل 1 گیگابایت از اطلاعات دستگاه را به‌صورت رایگان بازیابی کند.

از آنجایی که معمولاً مشکل ما با همین 1 گیگابایت حل می‌شود، پس می‌توانید با خیال راحت از این برنامه برای بازیابی پیامک‌های حذف شده استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه کار این اپ، بعد از نصب برنامه به بخش help نگاهی بیندارید.

بازگرداندن پیامک در گوشی روت نشده

ابتدا برنامۀ ریکاوری پیامک را روی گوشی نصب کنید، سپس به بخش Settings دستگاه بروید و گزینۀ Developer Options را انتخاب کنید. بعد USB debugging را فعال کنید.

در بعضی از دستگاه‌های اندروید، گزینۀ Developer Options موجود نیست. در این شرایط به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا به بخش About Phone بروید و چندبار روی گزینۀ Build Number بزنید تا پیغام You are a Developer روی نمایشگر دستگاه شما نشان داده شود.
  • سپس دوباره وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه Developer Options را انتخاب کنید.
  • بعد از فعال‌کردن USB debugging از کابل USB استفاده کنید و دستگاه‌تان را به کامپیوتر وصل کنید.

در این لحظه ابزار ریکاوری پیامک، دستگاه گوشی شما را شناسایی می‌کند.

راه‌حل، گزینه اطلاعات پیامکی!

بازگرداندن پیامکدر ابزار ریکاوری پیامک، به دنبال گزینه‌ای باشید که اطلاعات پیامکی را بازیابی کند. پس از انتخاب گزینۀ مورد نظر، حافظۀ دستگاه را اسکن کنید. با انتخاب گزینه scan عملیات اسکن و بررسی حافظه برای یافتن اطلاعات حذف شده انجام می‌شود. بعد از تمام‌شدن مراحل بررسی و اسکن اطلاعات، برنامۀ محتوایی را که شناسایی شده و قابل بازیابی است، ارائه می‌کند. بعد از‌ آن، با انتخاب گزینه‌های Recover یا Restore اطلاعات دستگاه را بازیابی کنید.

دقت کنید که بعد از این مرحله حتماً از پیامک‌های گوشی‌تان بک‌آپ بگیرید. می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل SMS Backup & Restore برای بک‌آپ گرفتن استفاده کنید. این برنامه از گوگل پلی قابل دانلود است.

بازیابی پیامک‌ در گوشی روت شده

اگر گوشی شما روت شده باشد شانس شما برای بازیابی اطلاعات پیامک‌ها بیشتر است. در این شرایط، دو روش برای بازیابی اطلاعات از دست‌رفته‌تان وجود دارد.

  1. با نصب اپلیکیشن روی دستگاه اندروید، شما می‌توانید اطلاعات پیامک‌های خودتان را بازیابی کنید. در این روش نیاز به استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ ندارید.
  2. روش دیگر این است که مانند آنچه که در بالا برای گوشی‌های روت نشده گفته شد، عمل کنید. بهتر است برای ریکاوری پیامک‌های‌تان از روش دوم که در بالا توضیح دادم استفاده کنید. در این روش باید از یک برنامه غیر اندرویدی و کامپیوتر واسط  استفاده کنید. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید.

مراحل بازیابی پیامک

ابتدا باید اتصال به شبکه وای‌فای را قطع کنید. دستگاه را روی حالت Airplane Mode گذاشته و برنامه‌های در حال اجرا را ببندید، سپس برنامه ریکاوری موردنظرتان را انتخاب کنید. خوشبختانه ابزارها و برنامه‌های موجود برای ریکاوری پیامک در دستگاه‌های اندرویدی روت شده، تنوع بیشتری نسبت به ابزارهای موجود در دستگاه‌های اندرویدی روت نشده دارند.

برای بازیابی پیامک‌های دستگاه، می‌توانید از ابزارهایی مانند Wonder share یا Android Data Recovery استفاده کنید. درهرحال یکی از ابزارهای موجود را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان نصب و اجرا کنید. نحوۀ بازیابی پیامک‌ها در هر یک از برنامه‌های گفته شده، مشابه است اما ممکن است تفاوت‌های کمی وجود داشته باشد.

تبلیغات مطمئن و موثر در ساوه با ارسال اس ام اس هدفمندحتما بخوانید: تبلیغات مطمئن و موثر در ساوه با ارسال اس ام اس هدفمند

پس از اجرای برنامه مورد نظر، دستگاه اندرویدی را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. منتظر شوید که حافظۀ دستگاهتان توسط برنامه اجرا شده شناسایی شود. برای اینکه کار شناسایی دستگاهتان به‌درستی انجام شود، قابلیت USB debugging آن را فعال کنید.

سپس مواردی را که قصد دارید در حافظۀ دستگاه اندرویدیتان بازیابی شوند، انتخاب کنید. با استفاده از گزینه‌های موجود در محیط برنامه موردنظر، حافظۀ داخلی دستگاه را اسکن کنید. پس از تمام شدن اسکن، پیامک‌های حذف شده نمایش داده می‌شود. بعد با انتخاب گزینه‌هایی مثل Restore پیام‌ها را بازیابی کنید.

حرف آخر

امکان بازگرداندن پیامک‌های حذف شده در گوشی بستگی به این دارد که چه مدتی از پاک کردن آن گذشته است. هر چقدر زمان کمتری گذشته باشد، شانس بیشتری برای ریکاوری پیامک‌ها دارید، چراکه در فاصله زمانی کم، احتمال جایگزینی اطلاعات هم کمتر است.

امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد و به کمک آن بتوانید پیام های پاک شده را به گوشی‌تان برگردانید. اگر برنامه بهتری برای ریکاوری اس ام اس سراغ دارید، لطفاً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
18دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • Parisa

    10 آذر 1402، 01:53

    پیام های یه سال قبل پاک کشده الآن هم میخوام برگردونم اونم بلد نیستم خواهش میکنم کمکم کنید برگردونم

    • زهره تاجیک

      11 آذر 1402، 16:37

      سلام دوست عزیز،
      گوشیتون چیه؟ آیا از پیام‌هاتون بک آپ گرفتید؟

  • سروش شریفی

    28 دی 1401، 21:21

    ببخشید این برنامه ای که معرفی کردید مال عکس و فیلم

  • یکی:/

    30 آذر 1401، 10:53

    امکانش نیست در اپلیکیشن هایی مثل شاد و ایتا پیام رو برگردوند؟ :)) یه پیام مهم رو اشتباهی بجای اینکه واسه همه حذف کنم فقط واسه خودم حذف کردم، حالا ابروم میره، خیلی توش هذیون گفته بودم:)))

  • کوتی

    09 آذر 1401، 22:40

    سلام
    نفرمودید در صورت روت شدن چگونه باید بازیابی کرد

    ممنون از راهنماییتون

  • سید ابراهیم موسوی

    20 مرداد 1401، 02:31

    سلام مال من سامسونگ A01 میشه مال یک سال قبل دانود شه برگرده

  • الهای

    14 خرداد 1401، 14:15

    هرچی رو که گفتین به رونترین حالت بگین و جلوی انگلیسی نوشتن هات داخل پارانتز واژه فارسی رو هم بنویس ، اصلا بدردم نخورد گوشیم فارسیه

    • ایمان عمادی

      14 تیر 1401، 15:12

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز، هر قسمتش رو که متوجه نشدین، می‌تونین از گوگل ترنسلیت یا همون ترجمه گوگل استفاده بفرمائید.
      اگر هم کمکی خواستین، همینجا بنویسید تا در حد توان و در حد دانش فنی، راهنمائی‌تون کنیم.

    • آوا زاهدی

      02 شهریور 1401، 16:31

      گوشی من شیائومی نت ده پرو عه همین ده دقیقه پیش دستم خورد اس ام اس بانکام پاک شد 😭
      ولی کامیپوتر ندارم که بهش وصل کنم نمیدونم که گوشیم روت شده هست یا نه چیکار کنم 😭

  • وحیده

    26 فروردین 1401، 16:30

    من علاوه بر این برنامه ها دو تا برنامه دیگه هم دانلود و اجرا کردم ولی نشد متاسفانه تو اینترنت هم فقط مقالات کپی هست همین مقاله در بیشتر سایتا هست ولی هیچکدوم به درد نمیخوره

    • ایمان عمادی

      14 تیر 1401، 15:15

      سلام سرکار خانم، مدل گوشی‌تون چی هست؟

  • بهرام

    18 آبان 1400، 10:18

    سلام گوشی من نوکیا وان پلاس هستش با اندروید 8 اگه ممکنه یه برنامه بهم معرفی کنید تا پیامهای حذف شده تلفنم برگردونم با تشکر

    • سیدعلی

      16 دی 1401، 09:33

      سلام یه برنامه معرفی کنیدبتونم پیام‌های حذف شده رابرگردونم گوشی a70اندروید11

      • پشتیبانی

        18 دی 1401، 09:48

        برنامه ها و روش کار در بالا معرفی شدند.

      • پشتیبانی

        18 دی 1401، 09:55

        سلام در همین مقاله ذکر شده دوست عزیز

  • Asal

    24 خرداد 1400، 02:33

    لطفا بگین چه برنامه ای و نصب کنم خعلی مهمه پیام هایی ک ازش زمان زیادی میگذره پاک کردم و برگردونم.

  • فریبا غفاری

    12 فروردین 1400، 02:35

    بدک نبود

  • BEHNAM

    30 دی 1399، 13:51

    سپاس از شما
    عالی بود

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید