30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی ‌های اندرویدی

آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی ‌های اندرویدی

7

همزمان با ورود اندروید 5 به مارکت‌ها، گوگل امکان فیلمبرداری از صفحه گوشی‌های اندرویدی را هم اضافه کرد. بعد‌از‌آن برای انجام این کار تعداد زیادی اپلیکیشن به فهرست گوگل‌پلی اضافه شدند که هر کدام با کیفیت و فیچرهای مختلفی از صفحۀ گوشی فیلمبرداری می‌کنند و در اکثر موارد رایگان هستند.

حالا چرا فیلمبرداری از صفحه گوشی این قدر مهم شده است؟

برای ساختن ویدئوهای آموزشی یا به اشتراک‌گذاری یک رکورد خاص در بازی و... شما باید از این امکان استفاده کنید و همین موضوع باعث شد که رفته‌رفته این قابلیت محبوبیت بیشتری بین کاربران پیدا کند. اگر شما هم بین آیکون‌های رنگارنگ اپلیکشین‌ها سردرگم هستید، وقتش رسیده که با بهترین برنامه‌ها برای فیلمبرداری از صفحه گوشی اندرویدی، آشنا شوید.

AZ Screen Recorder

فیلمبرداری از صفحه گوشیاین اپلیکیشن دو نسخه پولی و رایگان دارد که هر کدام دسترسی‌های مختلفی را به شما می‌دهد. در نسخه رایگان، شما می‌توانید با کیفیت HD نرخ فریم 60 و رزولوشن‌های مختلف، از صفحه گوشی فیلمبرداری کنید. همچنین اگر در لحظه مشغول کاری هستید، می‌توانید از قابلیت تایمز اپ استفاده کنید تا طبق زمان‌بندی شما فیلمبرداری به پایان برسد.

اما در نسخه پولی، مسلماً به امکانات بیشتری دسترسی دارید، از دوربین سلفی گرفته تا بخش‌بندی فیلم، قابلیت پبنت روی صفحه، دکمه کنترل و...

از دیگر ویژگی‌های AZ Screen Recorder می‌توانم به فیلمبرداری با کیفیت 1080 و توانایی ضبط صدای بیرون از گوشی، اشاره کنم.

Game Screen Recorder

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی و کاملاً رایگان، Game Screen Recorder است. این برنامه به‌صورت اتوماتیک، همه بازی‌های روی گوشی را شناسایی می‌کند و از آن‌ها فیلم تهیه می‌کند. کیفیت کنترل فیلم، ساخت ویدئو آغازین برای ابتدا فیلم، رایگان بودن آن و... از ویژگی‌های دیگر این برنامه است.

دو نکته که قبل از دانلود این اپ باید به آن‌ توجه کنید:

  • این برنامه ادتوری برای ویرایش فیلم‌ها ندارد و شما در نهایت باید در اپ دیگری ادیت لازم را انجام بدهید.
  • در ویدئو نهایی که از اپ دریافت می‌کنید، کلید فیلمبرداری نشان داده می‌شود.

Google Play Games

اگر وسواس زیادی برای دانلود اپلیکیشن و محدودکردن حجم گوشی‌تان دارید، Google Play Games این مشکل را تا حدودی حل کرده است. چرا تا حدودی؟ خب این برنامه فقط روی بازی‌ها کار می‌کند و بالاترین کیفیت خروجی آن 720 است، برای همین محدودیت‌های خاصی دارد.

کاربری آسان این اپ از ویژگی‌های مثبت آن است، پس از اجرای بازی موردنظرتان کافی است تا گزینۀ روی صفحه را ضربه بزنید تا فیلمبرداری از صفحۀ گوشی‌تان آغاز می‌شود و هر زمان که خواستید ضبط را متوقف کنید.

کیفیت خروجی این اپلیکیشن حداکثر ۷۲۰ است و فقط روی بازی‌ها کار می‌کند. برای استفاده از Google Play Games کافیست که بعد از اجرای بازی مورد نظرتان دکمۀ‌ موجود روی صفحه را لمس کنید. امکان متوقف‌کردن و ادامه‌دادن فیلم‌برداری هم در این برنامه درنظر گرفته شده است.

DU Recorder

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که تقریبا شما را از هر چیز دیگری بی‌نیاز می‌کند،DU Recorder است. این اپ بدون دردسرهای همیشگی که برنامه‌‌های پولی دارند، کاملاً رایگان در اختیار شماست و بزرگ‌ترین مزیت آن عدم تبلیغات گاه‌وبیگاه است. شما می‌توانید یک خروجی با کیفیت 1080 و نرخ فریم 60 داشته باشید، همچنین می‌توانید رزولوشن و بیت‌ریت فایل نهایی را خودتان دستی تنظیم کنید.

این برنامه امکانات دیگری مثل، توقف ویدئو در لحظه، فیلمبرداری با دوربین سلفی، ویرایش ویدئو، ضبط صدای بیرون دستگاه، تولید GIF ، توانایی اسکرین شات گرفتن و... را در اختیار شما قرار می‌دهد و استفاده از آن بسیار آسان است. تنها موردی که ممکن است از ویژگی‌های منفی این برنامه به حساب بیاید، عدم امکان کم‌حجم‌ کردن ویدئوهای HD است.

Super Screen Recorde

اگر حوصله تبلیغات درون برنامه‌ای را دارید، پس اپلیکیشن Super Screen Recorder  با قابلیت‌های زیاد و کاربری آسانش، می‌تواند برای شما یک پیشنهاد مناسب باشد. این برنامه فیچرهای زیادی دارد که در ازای تحمل تبلیغات، در اختیار شما قرار داده می‌شود. ویدئوهای خودتان را می‌توانید با کیفیت 1080 و ریت 60 تولید کنید، از قابلیت‌های دیگر آن می‌توانم به استفاده از دوربین سلفی، تولید GIF، ضبط صدای بیرونی و موسیقی متن، طراحی روی صفحه، استفاده از واتر مارک، ادیت، کم‌حجم‌سازی فایل خروجی، اسکرین شات و... اشاره کنم که همگی رایگان هستند.

Mobizen Screen Recorder

این برنامه هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مخصوص فیلمبرداری از صفحه گوشی‌های اندرویدی است که با محیط کاربری ساده و آسان به شما کمک می‌‌کند تا ویدئوهایی با کیفیت 1080 و فریم ریت 60 تولید کنید. بقیۀ ویژگی‌ها و امکانات این اپ از قرار زیر است:

  • امکان افزودن موسیقی متن
  • ابزارهای ویراش فیلم ( افزایش یا کاهش سرعت فیلم، برش فیلم و...)
  • تدوین قطعۀ ابتدایی و پایانی فیلم
  • افزودن واتر مارک و...

البته به این نکته توجه کنید که بعد از ضبط هر ویدئو، تبلیغات درون‌برنامه‌ای پخش می‌شود که متاسفانه باید آن‌ را تحمل کنید!

ADV Screen Recorder

یکی از ویژگی‌های مهمی که ADV Screen Recorder را از سایر رقبایش متمایز می‌کند، وجود دو حالت Basic و Advanced است.

مزایا و کاربردهای پیامک برای گالری هاحتما بخوانید: مزایا و کاربردهای پیامک برای گالری ها

در حالت اول، شما به تمام قابلیت‌های ابتدایی و پایه دسترسی دارید، اما اگر فیچرهای بیشتری را می‌خواهید باید از حالت دوم استفاده کنید. فیچرهایی مثل: توقف ویدئو، نقاشی روی صفحه، استفاده از دوربین اصلی و سلفی، تایپ‌کردن روی صفحه و واتر مارک.

دو موردی که ممکن است در استفاده از این اپ شما را اذیت کند، یکی نبود امکانات ویرایشی و دیگری تبلیغات درون‌برنامه‌ای است.

حرف آخر

من سعی کردم که در این مطلب بهترین اپلیکشن‌ها را برای فیلمبرداری از صفحه گوشی‌های اندرویدی به شما معرفی کنم. هر کدام از این برنامه‌ها می‌توانند با توجه به نیازتان، به شما کمک کنند وکارتان را راه بیندازند.

راستی شما تجربه استفاده از این اپلیکیشن‌ها را دارید؟ اگر مورد دیگری هم می‌شناسید که می‌تواند در تکمیل این مطلب به ما کمک کند، برایمان در کامنت‌ها بنویسید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید