30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
راهنمای کامل ارسال اس ام اس از سایت

راهنمای کامل ارسال اس ام اس از سایت

40

دنیای دیجیتال امروز، دوره‌ٔ استفاده از پیامک در اکثر برنامه‌های تحت وب، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل است. استفاده از وب‌سرویس پیامکی هم یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم برنامه‌نویسان و طراحان وب سایت‌ها برای ارائه‌ خدمات و اطلاع‌رسانی به کاربران است.
یکی از دغدغه‌های کاربران ارسال اس ام اس از سایت برای مشتریان آن هم بدون تاخیر و با سرعت بالاست، حتی در بسیاری موارد تاخیر در ارسال پیام باعث انصراف کاربر برای خرید از سایت می‌شود.

وب‌سایتت رو به پیامک مجهز کن!

با ارسال پیامک در هنگام ثبت‌نام مشتری را احراز هویت کنید و خیال مشتری را پس از خرید با یک پیامک راحت کنید!
10% تخفیف!
API10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

شاید بپرسید چرا این مسئله اهمیّت دارد؟ بگذارید با مثالی توضیح دهیم:

فرض کنید که فروشگاه آنلاین دارید و مشتریانی قصد ثبت‌نام یا خرید از سایت‌تان را دارند، سفارش زمانی میسر است که کاربر بتواند در سایت ثبت‌نام کند. حالا اگر کد تایید یا شمارۀ پردازش سفارش برای مشتری ارسال نشده یا با تاخیر طولانی ایمیل شود، قطعاً موجب نارضایتی می‌شود. شاید هم مشتری دیگر سراغ سایت شما نیاید و به‌همین راحتی یک مشتری را از دست می‌دهید.
برای اهمیّت این موضوع برای صاحبان مشاغل، کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی، در این مطلب و ویدئوی زیر دربارۀ ارسال پیام کوتاه از طریق وب‌سایت صحبت می‌کنیم، تا این مانع از مسیر پیشرفت کارشان حذف شود.

 

ارسال اس‌ام اس از سایت چیست؟ارسال اس ام اس از سایت

اگر می‌خواهید از مزایای ارسال اس ام اس از سایت بهرمند شوید، برای شروع کار باید حتماً پنل پیامکی‌ داشته باشید.

پنل پیامکی نرم‌افزاری آنلاین است، که برای ارسال پیامک به کاربر استفاده می‌شود و امکان مدیریت اس ام‌ اس‌های ارسالی و دریافتی را دارد.

بعد از دریافت پنل، می‌توانید از مزیت مهم سامانه‌، یعنی اتصال و لینک کردن پنل و سایت‌تان استفاده کنید، تا در هر شرایطی بتوانید برای کاربر پیامک بفرستید.
فرض کنید وب‌سرویس پیامکی شما فعال است، از طریق سامانه می‌توانید برای مشتریان خود به صورت خودکار رمزعبور، کدتائید، پیگیری سفارش، تبریک تولد و ... بفرستید. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای وب‌سرویس پیامکی اشاره می‌کنیم:

کاربرد وب‌سرویس پیامکی

حالا که با اهمیّت استفاده از پنل برای کسب‌وکارهای آنلاین آشنا شدید، پیش از استفاده از این خدمات خوب است که نگاهی به کاربردهای وب‌سرویس پیامکی داشته باشیم.

وب‌سرویس برای فروشگاه آنلاینارسال اس ام اس از سایت برای فروشگاه آنلاین

یکی از کاربردهای اصلی و مهم ارسال اس ام اس از سایت برای فروشگاه‌های آنلاین است. تقریباً در تمام خدمات این نوع مشاغل یعنی ثبت‌نام، کد ورود، ثبت و پردازش سفارش، تایید و ارسال سفارش و در نهایت نطرسنجی آنلاین از وب‌سرویس پیامکی استفاده می‌شود.

حتماً شما هم مثل من تابه‌حال از اسنپ‌فود یا دیجی‌کالا خرید کردید و بعد از هر خرید برای‌تان لینک شرکت در نظرسنجی رضایت از ارائه محصولات و حتی رضایت از پیک آمده است.

این نظرسنجی، پیامک کد تایید، تایید سفارش و .... همگی از کاربردهای وب‌سرویس فروشگاه آنلاین است.

اتصال نرم‌افزارهای آنلاین به پنل پیامکی

وب‌سرویس قابلیت اتصال به نرم‌افزارهای آنلاین مختلف را دارد. مثلاً می‌توانید از این سرویس، در نرم افزارهای آنلاین حسابداری استفاده کنید.

در نرم‌افزارهای مالی و حسابداری با کمک ارسال اس ام اس از سایت می‌توانید گزارش‌های مالی، پیام‌هایی مثل واریز وجه، برخی فاکتورهای مهم و… را به‌صورت پیامک ارسال کنید.

پنل پیامکی حسابداری این قابلیت را دارد تا بدهی مشتری را به‌صورت اتوماتیک پیامک کند، میزان فروش روزانه و درصد سود ماهانه را برای مدیران بفرستد و روز قبل از موعد چک به کاربران پیامک یادآوری ارسال کند.

کاربرد وب‌سرویس پیامکی در CMS

در طراحی سایت از CMS های زیادی مثل جوملا، وردپرس،WHMCS و ... استفاده می‌شود و کاربر می‌تواند  CMS خود را به سامانه پیامک وصل کند تا از امکاناتی مثل ارسال و دریافت اس ام اس استفاده کند. وب‌سایت‌های وردپرسی درحال‌حاضر رشد چشم‌گیری دارند و پلاگین‌های پیامکی هم انواع مدل‌های ارسال اس ام اس از سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فرقی نمی‌کند که حوزۀ کسب‌وکارتان چیست یا سایت شما با چه زبانی برنامه‌نویسی شده است، اگر می‌خواهید از قابلیت ارسال اس ام اس از سایت استفاده کنید، ملی پیامک شرایط لازم را برایتان فراهم کرده است.

لیست خطاهای وبسرویس ملی پیامکحتما بخوانید: لیست خطاهای وبسرویس ملی پیامک

در این قسمت می‌خواهیم چند نمونه از این افزونه‌های پرکاربرد در CMS های مختلف را معرفی کنیم.امکانات وب‌سرویس ملی پیامک

افزونه تائید ورود و ثبت‌نام دیجیتس (Digits)

این افزونه یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرسی جهت ورود و ثبت‌نام کاربران با شماره موبایل و ارسال کد فعالسازی می‌باشد.

با استفاده از این افزونه شما می‌توانید ورود و ثبت‌نام سایت خود را به امکان ارسال پیامک تأیید مجهز کنید، تا هم پروسه ثبت‌نام سایت تا شما تا حد امکان تسهیل شود و همچنین قابلیت احراز هویت شماره تلفن‌هایی که در سایت شما ثبت‌نام می‌کنند، وجود داشته باشد. افزونه دیجیتس قادر خواهد بود تا ورود کاربران سایت را به دو صورت ارسال پیامک و استفاده از رمز عبور (تعیین شده در هنگام نام نویسی) ایجاد کند.

در افزونه دیجیتس می‌توانید از پوسته‌های ارائه شده در این افزونه بجای صفحه‌ی پیش‌فرض ثبت‌نام و ورود سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

از دیگر امکانات این افزونه، سازگاری با ووکامرس، انتخاب نحوه ایجاد نام کاربری برای مشتریان، پشتیبانی از وبسرویس خدماتی سامانه ملی پیامک، قابلیت ایجاد و یا تغییر آدرس ریدارکت، ورود مدیریت با استفاده از کد تأیید و ... می‌باشد.

افزونه تائید ثبت نام WHMCS

این افزونه در کنار گزارشات سیستم تولید محتوا WHMCS جهت تایید شماره موبایل کاربران نیز استفاده می‌گردد و برای مشتریانی که شماره موبایل آنها تایید نشده باشد محدودیت دسترسی وب سایت ایجاد می‌کند.کاربران برای دسترسی داشتن به بخش‌های معینی که توسط مدیرکل مشخص شده باید شماره موبایل خود را تایید کنند.

این افزونه سازگار با نسخه whmcs 7.7 و بالاتر می‌باشد.

افزونه حمل و نقل ووکامرس

اگر سایت فروشگاهی شما روش‌های ارسالی متفاوتی دارد یا محصولات فیزیکی برای فروش دارید حتما این افزونه را امتحان کنید. ازجمله قابلیت‌های این افزونه برای وب‌سایت شما:

قابلیت مشخص کردن روش های ارسال مرسوله به صورت‌های: پیشتاز، سفارشی، تیپاکس و پیک موتوری

امکان اتصال به پیشخوان مجازی پست

وضعیت سفارشات مشتریان را به آسانی با پیامک ارسال می‌کند.

امکان افزودن نامحدود استان، شهر و محله

قابلیت تغییر قیمت ارسال برای آدرس‌های متفاوت با توجه به مسافت

قابلیت افزودن هزینه ثابت یا درصدی به قیمت نهایی

محاسبه میزان مالیات برای هر مسیر(تعیین دلخواه)

ایجاد شروط برای تخفیف ارسال مثل ارسال رایگان

امکان محاسبه اتوماتیک هزینه پست پیشتاز و سفارشی

سازگاری با واحد پولی ایران در ووکامرس

افزونه ارسال پیامک RsForm جوملا

این افزونه کاربردی این قابلیت را به وبسایت شما می‌دهد تا با چند کلیک ساده یک فرم ثبت‌نام یا خرید محصول بسازید همچنین از جمله امکانات این افزونه جمع آوری دیتا بیس اطلاعات ورودی فرم ها در فرمت هایی مثل CSV, Excel, XML و PDF می‌باشد. Joomla RSForm با زبان برنامه‌نویسی php نوشته شده است و از پایگاه داده MySQL پشتیبانی می کند. برای استفاده کردن از این افرونه شما حتما باید از فریم ورک مدیریت محتوای جوملا به صورت پیش فرض استفاده کنید.

وب سرویس پیامکی چیست؟ + کاربردهای API پیامکیحتما بخوانید: وب سرویس پیامکی چیست؟ + کاربردهای API پیامکی

افزونه پیامک حرفه‌ای ووکامرس

Persian Woocommerce SMS  یک افزونه کاربردی برای فروشگاه اینترنتی شماست تا با استفاده از این افزونه به راحتی برای مدیران یا مشتریانتان از طریق اس ام اس اطلاع رسانی نمایید.

سیستم فروشگاه ساز رایگان ووکامرس می باشد که شما را قادر می سازد تا براحتی اقدام به اطلاع رسانی از طریق پیامک به مدیران و کاربرانتان کنید.

از جمله امکانات این افزونه که می‌توان نام برد مثل:

در صورت ثبت محصولات یا تغییر سفارشات برای مشتری یا مدیر کل وب سایت یا مدیر محصول پیام کوتاه ارسال می‌گردد.

قابلیت زمان بندی ارسال پیامک برای سفارشات

امکان شخصی سازی متن پیام کوتاه برای هر اس ام اس ارسالی

قابلیت خبرنامه حرفه ای برای محصولات و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت فروش و تخفیفات ویژه، موجودی کالاهای مورد نظر و ...

و سایر ویژگی‌های حرفه‌ای دیگر که در این لینک می‌توانید مشاهده نمایید.

افزونه تکستلر

افزونه Texteller یکی از بروزترین افزونه‌های اختصاصی ارائه شده توسط تیم فنی ملی‌پیامک برای وردپرس است.دراین افزونه سعی بر آن است که تا حد ممکن نیاز شما را از سایر پلاگین‌های ثبت‌نامی در وردپرس کاهش دهد.

در این افزونه شما می‌توانید به سادگی روند ثبت‌نام کاربران در ووکامرس و ورود وردپرس را انجام دهید،برای خبرنامه وب سایت خود عضویت ایجاد نمایید و همچنین کلیه رویداد‌های مرتبط با فروشگاه آنلاین خود را ازطریق این افزونه با پیامک اطلاع رسانی کنید.

استفاده از نمونه کدهای وب‌سرویس

سامانه ملی پیامک برای استفاده از وبسرویس در برنامه‌نویسی سه روش برای توسعه‌دهندگان وب، قرار داده است. web api سامانه ملی پیامکی هر دو روش Soap و REST را پشتیبانی نموده و کاربران بر اساس نیاز و یا زیرساخت پروژه خود می‎‌توانند یکی از روش‌ها را استفاده کنند.

Github

برای زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی (14 زبان و فریمورک) sdk مورد نیاز ایجاد شده و در گیت‌هاب سامانه ملی پیامک قرار داده شده است تا براحتی با استفاده از پکیج‌های آماده (زبان‌های php، #C، python و فریمورک‌های همچون لاراول، دیجنگو، asp، node.js و ...) و اضافه کردن آن به پروژه خود قابلیت استفاده از api پیامکی را در کمترین زمان ممکن داشته باشند. همچنین تمامی متدهای موجود در کلاس‌های (ارسال، دریافت، مدیریت کاربران و دفترچه تلفن و ...) وبسرویس را داشته باشند.

این کدها بصورت مداوم در حال بهبود بوده و شما می‌توانید از طریق ایجاد pull request و یا issue به پیشبرد نمونه کدها بر اساس متدهای نوین برنامه نویسی کمک کنید.

نمونه کدهای Procedural

در برخی موارد توسعه‌دهندگان و یا کاربران وبسرویس سامانه ملی پیامک که از زبان php برای توسعه پروژه خود استفاده می‌کنند و علاقه‌ی چندانی به استفاده از گیت‌هاب نداشته و تنها نیازمند اضافه کردن متدهای خاص به پروژه خود می‌باشند. برای این دست از کاربران استفاده از نمونه‌کدهای مبتنی بر تابع (برنامه نویسی رویه‌ای) ایجاد شده است و نمونه کدهای این بخش در صفحه راهنمای api سامانه ملی پیامک قرار داده شده و در کنار آن مستندات هر کدام از متدها به همراه توضیحات کامل قرار داده شده است.

ارسال پیامک از طریق URL

در برخی مواقع کاربران توسعه دهندگان تمایل دارند با توجه به ساختار پروژه‌ی خود ارسال پیامک را از طریق URL میسر سازند،که این امکان در وبسرویس پیامکی موجود بوده و براحتی قابل استفاده می‌باشد.

ارسال پیامک کد لایسنس با افزونه اسپات پلیر در وردپرسحتما بخوانید: ارسال پیامک کد لایسنس با افزونه اسپات پلیر در وردپرس

سرعت ارسال پیامک از URL تقریباً بالاست و پنل پیامکی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تا بتوانند ایجاد تنظیماتی ساده در آدرس مربوطه پیامکشان را برای کاربران بفرستند.

امکانات وب‌سرویس ملی پیامک

وب سرویس پیامکی ملی پیامک، سرویسی حرفه‌ای برای ارسال و دریافت اس ام اس  به کاربران از طریق API است. برنامه‌نویس‌ها و طراحان سیستم‌های نرم‌افزاری می‎توانند با استفاده از وب سرویس، پیامک‌های خود را برای کاربران ارسال کنند، پیام صوتی بفرستند و پاسخ کاربران را دریافت کنند.

وب‌سرویس خدماتی

سامانه ملی پیامک تمامی روش‌های بالا را برای ارسال اس ام اس از سایت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا مخاطبان بتوانند بر اساس نیازشان از امکانات پنل اس ام اس بصورت نامحدود استفاده کنند. همچنین این سامانه برای ارسال کد فعال‌سازی و قابلیت ارسال اس ام اس به شماره‌های مسدود مخابرات، سرویس رایگان وب‌سرویس خدماتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، که شرایط آن را در صفحه ارسال پیامک بر اساس پترن نوشتیم.

کاربران با استفاده از مستندات آنلاین وب‌سرویس API ملی پیامک و نمونه کدهای آن، برای بیش از ۱۴ زبان برنامه‌نویسی به سادگی می‌توانند نرم‌افزار یا وب‌سایت خود را به سامانه ملی پیامک متصل کنند و در زمان‌ دلخواه پیامک‌های هدفمند بفرستند، پیام‌ها را مدیریت کنند و از نمونه کدهای موجود برای مدیریت سایت استفاده کنند.

 ارسال اس ام اس از سایت با خدمات سامانه ملی پیامکنتیجه ارسال پیامک از سایت

تا اینجا بخشی از مهم‌ترین کاربردهای ارسال اس ام اس از سایت را برایتان توضیح دادیم و گفتیم که داشتن سامانه پیامکی و ارسال پیامک به مشتریان برای سایت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و حتی اپلیکشن‌ها ضروریست.

سامانه ملی پیامک یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های پیشگام در عرصه ارائۀ سامانه‌های اس ام اسی است و تیم پشتیبانی وب‌سرویس برای تمام زبان‌های برنامه‌نویسی شرایط ارسال پیامک برای کاربران از طریق وبسایت را آماده کرده است. برای استفاده از این خدمات لازم نیست خیلی هم صبر کنید، می‌توانید در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید و برای دریافت پنل درخواست دهید.

سامانه ملی پیامک تعرفه مناسبی دارد و تیم پشتیبانی هم شنبه تا چهارشنبه از  ۸ صبح تا ۲۲ شب، و هم روزهای تعطیل و جمعه‌ها از ۹ صبح تا ۱۷ عصر برای پیگیری و پاسخگویی سوالات شما فعال است.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • غلامعباس رودی

    10 آذر 1400، 18:00

    سلام بعد از خرید یک کد به من میدهید که در سایتم وارد کنم لطفا راهنمایی بفرمایید در سایتم چگونه این کار انجام بدهم

    • ایمان عمادی

      17 مرداد 1402، 18:38

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به اینکه وبسرویس ملی پیامک تقریبا با همه نوع سایت اماکن ارتباط و ارسال پیامک دارد، پیشنهاد میشود برای بررسی و راهنمایی بهتر با شماره تماس 02163404 بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید