30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
کارت سوخت‌تان را تعقیب کنید!

کارت سوخت‌تان را تعقیب کنید!

51

وقتی بامداد جمعه 24 آبان سال 1398، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به‌صورت سهمیه‌ای (60 لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی) هر لیتر 1500 تومان و به صورت آزاد 3000 تومان تعیین شد، مساله کارت سوخت و داشتن آن اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. آنهایی که کارت سوخت نداشتند، به فکر گرفتن کارت سوخت افتادند و کسانی که کارتشان گم شده بود، سراغ پیگیری کارت سوخت و درخواست المثنی رفتند.

ثبت درخواست کارت سوخت از همه طرف انجام شد و حالا زمان انتظار رسیده است، اما انتظار همیشه سخت بوده و هست! به همین دلیل سامانه پلیس 10+ راهکاری تعیین کرد که انتظار را کمی آسان‌‌تر کند. این راهکار، سامانۀ استعلام و پیگیری کارت سوخت، است. به همین بهانه می‌خواهیم بیشتر با این سامانه آشنا شویم تا اگر منتظر رسیدن کارت سوختتان هستید، راه و روش استعلامش را بلد باشید.

پیگیری کارت سوخت با سامانه کارت هوشمند سوخت خودرو

خب اول از همه برای پیگیری کارت سوخت باید بدانید که این کارت ارزشمند در چه وضعیتی قرار دارد. پس وارد سامانه پیگیری کارت سوخت پلیس 10+ شوید:استعلام کارت سوخت

نوع و شمارۀ پلاک خودرو را وارد کنید و روی دکمۀ پیگیری کارت سوخت کلیک کنید.

صفحه‌ای که باز می‌شود، وضعیت کارت هوشمند سوخت خودرو شما را نمایش می‌دهد. درصورتی‌که کارت سوخت شما آماده و تحویل پست شده باشد، پیغامی مشابه پیام زیر را می‌بینید:استعلام کارت سوخت از طریق سایت

عجله نکنید. درست است که کارت سوخت‌تان تحویل پست شده ولی هنوز مشخص نیست که به شهر یا محله شما رسیده است یا نه. قبل از هر اقدامی سری به سامانه رهگیری مرسولات پستی بزنید.پیگیری کارت سوخت

کد 20 رقمی رهگیری مرسولۀ پستی که در پیگیری کارت و تحویل به پست، برایتان ارسال شده را وارد کنید و سپس کلیک کنید. حالا وضعیت مرسولۀ پستی شما و این که دقیقاً کجاست به شما نمایش داده می‌شود.پیگیری کارت سوخت از طریق سامانه

پیگیری کارت از طریق پیام کوتاه (SMS)

شاید چندان علاقه‌ای به سروکله زدن با اینترنت و سایت‌ها نداشته باشید یا اصلاً در موقعیتی قرار بگیرید که دسترسی خوبی به اینترنت نداشته باشید. در این شرایط می‌توانید کارت سوخت‌تان را از طریق پیام کوتاه پیگیری کنید.

برای این کار کافیست شماره وی‌آی‌ان (VIN) خودرو را به شماره 1101202040 ارسال کنید. ولی این کار حتماً باید به شکل قالب نوشتاری خاصی انجام گیرد تا جوابی دریافت کنید.کد vin

  • اگر قصد دارید کارت هوشمند موتور سیکلت را پیگیری کنید در متن پیامک ابتدا حرف M، سپس ستاره و بعد وی‌آی‌ان (VIN) موتور سيکلت موجود در پشت کارت موتور را وارد کنید.

به عنوان مثال: M*IRKV91MN5O3685988

براي استعلام کارت هوشمند خودرو بايد ابتدا حرف V، سپس ستاره و بعد وی‌آی‌ان (VIN) موجود در پشت کارت خودرو را وارد کنید.

به عنوان نمونه: V*IRPC90VV5I9658742

درصورتی‌که اس‌ام‌اس را با فرمت درستی ارسال کنید، بلافاصله جواب دریافت می‌کنید.پیگیری کارت سوخت با اس ام اس

روش سنتی، سخت‌ترین راه پیگیری

روش سنتی و بسیار وقت‌گیر پیگیری کارت سوخت که هنوز هم طرفدارانی دارد، مراجعه به دفاتر پلیس 10+ است. کافیست همراه با مدارکی از جمله اصل سند و کپی، اصل کارت ملی و کپی آن به مراکز پلیس 10+ مراجعه کنید و وضعیت کارت سوخت خودتان را استعلام کنید. اگر کارت سوخت شما در این دفتر باشد، می‌توانید بعد از پرداخت وجه، آن را تحویل بگیرید.

مدارک دریافت کارت سوخت از مامور و اداره پست

زمانی‌که کارت سوخت به منطقۀ مسکونی شما برسد، توسط مامور پست برایتان آورده می‌شود. برای تحویل کارت سوخت باید مدارکی از جمله کارت شناسایی مالک، کارت ماشین یا شناسنامه وسیله نقلیه یا سند نقل و انتقال را ارائه کنید. البته لازم است که مبلغ 10 هزار تومان نقد هم شخصاً پرداخت شود که بر اساس توضیحات روی پاکت متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

در صورت برگشت خوردن کارت سوخت چه کاری انجام دهیم؟

اگر قبلاً اقدام به دریافت کارت کردید، ولی منزل نبودید یا به هر دلیلی کارت‌ سوخت شما از طریق پست برگشت خورده، نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست. برای بررسی وضعیت و پیگیری کارت سوخت در ادارۀ پست وارد سایت شوید. حالا در قسمت پیگیری مرسولات سازمانی و با استفاده از شماره VIN خودرو، آخرین وضعیت کارت‌ سوخت‌تان را مشاهده کنید.پیگیری کارت سوخت خودرو

برای ثبت نام کارت سوخت خودرو چه کار کنیم؟

اما این قسمت، برای کسانیست که هنوز برای دریافت کارت سوخت ثبت‌نام نکردند. با وضعیت قیمت بنزین آزاد، وقتش رسیده که به فکر باشید و برای ثبت‌نام کارت به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید. حواستان باشد که حتماً باید این مدارک همراه‌تان باشد:

  • مدارک شناسایی مالک وسیلۀ نقلیه
  • مدارک شناسایی وسیلۀ نقلیه
  • بیمه‌نامه وسیلۀ نقلیه
  • شمارۀ تلفن همراه (فقط به نام مالک وسیله باشد)
  • آدرس و کد پستی
  • واریز فیش نقدی به حساب شرکت ملی پخش (امکان پرداخت در دفاتر پلیس +10 وجود دارد)

ثبت‌نام کارت سوخت موتور سیکلت چگونه است؟

کارت سوخت موتور سیکلتشرایط ثبت ‌نام کارت سوخت برای موتور هم دقیقاً شبیه ثبت‌نام کارت خودرو است. البته اگر موتورسیکلتی از تاریخ ساختش 10 سال گذشته باشد، ممکن است نتوانید ثبت‌نام را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر، حتماً به پلیس +10 مراجعه کنید.

نکته اول: اگر از قبل در سایت دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اید، نیازی به درخواست کارت المثنی ندارید.

سامانه پیامکی سیستان و بلوچستان + 30% تخفیفحتما بخوانید: سامانه پیامکی سیستان و بلوچستان + 30% تخفیف

نکته دوم: برای خودروهای صفر کیلومتر، نیازی به ثبت نام کارت سوخت نیست چراکه به‌صورت اتوماتیک کارت برای‌شان صادر می‌شود. به همین دلیل مالکان خودروهای صفر کیلومتر جهت پیگیری کارت سوخت‌شان تنها کافیست به سایت پست مراجعه کنند.

نکته سوم: در هنگام خرید و فروش خودرو، فروشنده موظف است که کارت سوخت خودرو را تحویل خریدار دهد. اما اگر به هر دلیلی، فروشنده خودرو این کار را انجام نداد، خریدار می‌تواند جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی به مراکز پلیس+10 مراجعه کند.

نکته چهارم: امکان ثبت نام کارت سوخت المثنی قبلاً در سامانه و اپلیکیشن دولت همراه وجود داشت که به‌طور موقت این بخش در سامانه غیرفعال شده است.

و کلام آخر ...

استعلام هوشمند کارت سوختبا توجه به محدودیت‌های مصرف سوخت و افزایش قیمت سوخت آزاد، داشتن کارت سوخت الزامی شده است. افرادی که از قبل کارت سوخت داشتند، می‌توانند از همان کارت استفاده کنند ولی کسانی که هنوز کارت ندارند یا کارتشان هنوز به دست‌شان نرسیده، لازم است تا نسبت به استعلام و پیگیری کارت سوخت‌ اقدام کنند.

پیگیری کارت سوخت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این مطلب آنها را با جزییات توضیح دادیم. درصورتی‌که سوالات بیشتری در مورد وضعیت کارت یا موارد دیگر دارید، می‌توانید به پورتال شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنید، یا با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرد و سوالات‌تان را مطرح کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید