30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
آشنایی با فلش اس ام اس و شرایط ارسال آن

آشنایی با فلش اس ام اس و شرایط ارسال آن

46

شاید یادتان باشد که تا همین چند سال پیش بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی فقط یک لحظه روی صفحه گوشی ظاهر می‌شد و در قسمت پیام‌ها ذخیره نمی‌شد. مثلاً پیام تبلیغاتی زیر را ببینید:

تخفیف داغ پوشاک پاییزه برند ترکی ماوی، فقط امشب!

این پیامک بعد از ارسال بدون ذخیره شدن فقط در صفحه موبایل یا همان اسکرین ظاهر می‌شد، در نتیجه ممکن بود در صورت نیاز به اطلاعات آن نتوانید دوباره متن را بخوانید. اما ماجرای این پیامک‌های سریع که بیشتر برای خبر افتتاحیه گالری و فروشگاه از آن استفاده می‌شد چه بود و چرا دیگر ارسال نمی‌شود؟

فلش اس ام اس

فلش اس ام اس چیست؟

پیام‌هایی با جملات کوتاه که تنها یک لحظه روی اسکرین یا صفحه گوشی دیده می‌شود و بعد در قسمت پیام‌های دریافتی یا همان اینباکس ذخیره نمی‌شود، پیام‌های فلش یا فلش اس ام اس هستند.

بلاگ MESSENTE پیامک فلش را نوعی پیام کوتاه معرفی می‌کند که بر روی صفحۀ اصلی موبایل ظاهر می‌شود ولی در قسمت پیام‌ها‌ ذخیره نمی‌شود، مگر کاربر گزینه ذخیره save را انتخاب کند، البته این نوع اس ام اس امکان دریافت پاسخ کاربر را هم ندارد. بر اساس اصول مارکتینگ، این پیام برای ارسال اطلاعات فوری و جلب توجه مشتری توصیه می‌شود.

مثلاً این پیام را در نظر بگیرید:

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا-کووید 19 دست‌هایتان را به صورت مکرر به مدت 20 ثانیه بشویید.

این پیام یک اطلاع‌رسانی مهم و ضروری است که با متنی کوتاه نوشته شده و به‌صورت فلش برای کاربر ارسال می‌شود تا فقط به او اطلاعاتی مهم را بدهد.

ارسال پیامک فلش ممنوع است!

اما با وجود کوتاه بودن متن این سرویس پیامکی باید بگوییم که متاسفانه استفاده از این ابزار محدودیت‌های قانونی بسیاری دارد و در واقع ممنوع است.

در چند سال گذشته سیستم ارسال پیامک فلش به ابزار تبلیغاتی آزاردهنده‌ای برای بسیاری از کاربران تبدیل شد که امکان لغو هم نداشت، برای همین ارسال این نوع پیامک از سوی همۀ اپراتورها ممنوع اعلام شد. اگر می‌خواهید از ابزار فلش اس ام اس استفاده کنید، باید حتما آخرین اخبار قوانین مربوط به این نوع اس ام اس را دنبال کنید.

کاربردهای پیامک فلش

کاربردهای فلش اس ام اساما بسیاری می‌پرسند پیامک فلش تا پیش از ممنوع شدن واقعاً کاربرد هم داشت؟ باید بگوییم بله!

اس ام اس فلش تا پیش از ممنوعیت، توسط بسیاری از کاربران و صاحبان پنل اس ام اس استفاده می‌‌شد که ما در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای ارسال آن اشاره می‌کنیم.

ارسال پیام‌های مهم

برخی پیام‌ها امنیتی هستند و در بسیاری مواقع کاربر اصلاٌ تمایلی به ذخیره کردنشان ندارد. اس ام اس‌های مهم مانند پیامک‌های اطلاعات حساب، تراکنش‌های مالی، رمز پویا و رمز عبور را که نیاز به امنیت بالا دارد را می‌توان با اس ام اس فلش با خیال راحت ارسال کرد.

تبریک و تسلیت مناسبت‌ها

اعیادی مانند نوروز و مناسبت شروع سال نو و یا اعیام شهادت را می‌توان با ارسال پیامک فلش به کاربران تبریک و یا تسلیت گفت. با توجه به اینکه خواندن این پیام‌ها از کاربران وقت زیادی نمی‌گیرد و حاوی اطلاعاتی مهمی نیست، ارسال آن به صورت فلش بهتر است.

مثلا به پیام‌های فلش زیر دقت کنید، این پیامک‌ها هم منظور شما را می‌رساند و هم در اینباکس موبایل کاربر ذخیره نمی‌شود.

جیبی پر از تبلیغات : 6 راهکار برای ایجاد کمپین تبلیغات پیامکی موفقحتما بخوانید: جیبی پر از تبلیغات : 6 راهکار برای ایجاد کمپین تبلیغات پیامکی موفق

عید نوروز بر شما مبارک. بیمارستان سلامتی

با تسلیت ایام شهادت برای شما آرزوی سلامتی داریم. هیئت مدیره کلینیک زیبایی درخشان

اطلاع‌رسانی خبرهای مهم

تا اینجا گفتیم پیامک فلش یک لحظه بر روی گوشی ظاهر می‌شود و نیازی نیست مخاطب حتماً پیام‌های دریافتی را چک کند، برای همین بسیاری از کسب‌وکارها برای بازاریابی پیامکی، اس ام اس‌هایی مانند مثال‌های زیر را ارسال می‌کردند:

خرید و فروش سکه فقط در گالری جواهرات فاخر

آخرین روز تخفیف کالکشن ممنتو

به این ترتیب مخاطب بدون آن‌که عضو خبرنامه پیامکی مجموعه باشد، اخبار مهم را دریافت می‌کرد. این مورد اگرچه از کاربردهای فلش اس ام اس بود ولی چون اطلاعاتش ذخیره نمی‌شد، نتوانست موفق عمل کند و زمانی که مخاطب به اطلاعاتی مانند آدرس یا اسم مجموعه نیاز داشت، این پیامک دیگر در دسترسی نبود.

پنل پیامکی جایگزین مناسب پیام فلش

اگرچه کاربردهای مهم ارسال پیام به صورت فلش را مرور کردیم، ولی با توجه به دو نکتۀ مهم یعنی ممنوعیت ارسال و ذخیره نشدن این نوع پیامک، پیشنهاد ما به شما استفاده از پنل ارسال اس ام اس است. با استفاده از پنل اس ام اس هم پیام‌های ارسالی برای مشتری ذخیره می‌شود و هم اینکه هیچ ممنوعیتی در ارسال پیام از طریق پنل و بازاریابی پیامکی وجود ندارد.

نتیجۀ ارسال پیامک فلش!

نتیجه ارسال پیامک فلشفلش اس ام اس تا پیش از ممنوعیت ارسال توسط برخی از کسب‌وکارها استفاده می‌شد تا خبرهایی مانند افتتاج یک مجموعه یا فروشگاه آنلاین را به مخاطب اطلاع بدهد. در حال حاضر و به دلیل سواستفادۀ گسترده، استفاده از این سرویس پیامکی ممنوع اعلام شده است و به جای آن کاربران بهتر است از خدمات پنل پیامکی استفاده کنند.  خدمات سامانه ارسال پیامک بسیار گسترده‌ و کاربردی‌تر از ارسال پیام‌های فلش است.

اگر برندی نوپا هستید و یا برای گسترش کسب و کارتان به دنبال استفاده از پنل پیامکی و ابزارهای کاربردی آن هستید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با شمارۀ 02163404 در تمام روزهای هفته و حتی تعطیلات تماس بگیرید یا در انتهای همین متن سوال‌هایتان را کامنت بگذارید تا به شما پاسخ دهیم.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید