30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1400 چقدر است؟

هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1400 چقدر است؟

1452

حالا که کلیک کردید و در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً دیگر عزم‌تان را برای گرفتن گواهینامه پایه سه جزم کردید و می‌خواهید بدانید که هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1400 مجموعاً چقدر می‌شود؟ خب پس با این حساب بیشتر از این وقت شریف‌تان را نمی‌گیرم و از شما دعوت می‌کنم تا تمام مراحل، مدارک و شرایط گرفتن گواهینامه در سال جدید را در ادامه مطلب بخوانید.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

شرایط گرفتن گواهینامه پایه 3

گواهینامه پایه 3 یا همان ب 1 قدیم، برای رانندگی با وسایل نقلیه با حداکثر مجموع وزنی 3.5 تن و حداکثر 9 سرنشین به شما داده می‌شود. حالا این اعداد به چه معناست و کدام ماشین‌ها را شامل می‌شود؟ تمام خودروهای سواری شهری مثل تاکسی‌ها، وانت‌ها، سواری‌ها و شاسی‌بلندها برای راندن نیاز به این گواهینامه دارند. البته وانت نیسان و ون جز این دسته حساب نمی‌شوند.

حالا ببینیم که آیا شما شرایط لازم برای گرفتن گواهینامه رانندگی پایه را دارید؟!

  • سن 18 سال تمام
  • گواهی سلامت جسمی، روحی و روانی
  • گذراندن دوره‌های آموزش عملی و نظری
  • قبولی در آزمون آئین‌نامه و عملی با وسایل نقلیه مربوطه

مدارک لازم برای گواهینامه پایه 3

هزینه گواهینامه پایه 3اگر شرایط بالا را دارید و شال و کلاه کردید که گواهینامه بگیرید، در قدم اول باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • اصل شناسنامه عکس‌دار به همراه یک کپی از صفحۀ اول و صفحۀ توضیحات (در صورت داشتن توضیحات)
  • اصل کارت ملی یا تاییدیه صادره از اداره ثبت احوال (در صورت داشتن شناسنامۀ جدید نیازی به این مورد نیست)
  • هشت قطعه عکس ۴×۳ مربوط به سال جاری

برای خانم‌ها داشتن همین مدارک بالا کافیست، در مورد آقایان هم به‌تازگی اعلام شده که برای گرفتن گواهینامه دیگر نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست اما محض احتیاط یکی از موارد زیر را همراه داشته باشید:

  • اصل كارت پايان خدمت یا معافی به همراه كپی پشت و رو
  • گواهی اشتغال به خدمت عكس‌دار (به همراه دفترچه مرخصی يا فيش حقوقی)
  • برگه اعزام به خدمت کامپیوتری به همراه کپی عدم غیبت سنواتی
  • گواهی اشتغال به تحصيل با مهر تائيديه منطقه (برای دانشجويان شهرستان با تائيديه راهور) به همراه انتخاب واحد یا کارت تحصیلی

قبل از اینکه به‌صورت جداگانه، هزینه گرفتن گواهینامه را برایتان بگویم، تمام هزینه‌ها را یک‌جا در جدول زیر نوشتم تا اول یک برآورد کلی داشته باشید.

کلاس‌های تئوری 180 هزار تومان
کلاس عملی 800 هزار تومان
صدور کارتکس 47 هزار تومان
چشم پزشکی و آزمایش گروه خون 180 هزار تومان
خرید کتاب آیین نامه 20 هزار تومان
مردودی در امتحان آیین‌نامه (به ازای هر دفعه) 3 هزار تومان
مردودی در آزمون عملی 10 هزار تومان
مجموع هزینه گواهینامه رانندگی حدود 1/400/000 تومان

 ثبت‌نام در آموزشگاه رانندگی

بعد از آماده‌ کردن مدارک، زمان مراجعه به آموزشگاه رانندگی است. همۀ متقاضیان برای گرفتن گواهینامه پایه سه باید در کلاس‌های نظری و عملی آموزشگاه‌های مجاز و مورد تایید ناجا، شرکت کنند. البته هزینۀ ثبت‌نام در آموزشگاه‌های مختلف متفاوت است، به همین دلیل قیمت‌هایی که در جدول زیر می‌بینید خیلی دقیق نیستند.

نوع کلاس مدت هزینه
تئوری بین 15 تا 17 ساعت (8 جلسه) 180 هزار تومان حدوداً
عملی بین 20 تا 25 ساعت (12 جلسه) 800 هزار تومان حدوداً

بعد از ثبت‌نام و تکمیل مدارک در آموزشگاه رانندگی، فرم معاینه به شما تحویل داده می‌شود. در اینجا باید به مطب یکی از پزشک‌های طرف قرارداد بروید و نتیجه معاینات را دوباره به آموزشگاه رانندگی تحویل بدهید.

هزینه معاینات، چشم پزشکی و آزمایش گروه خون حدود 180 هزار تومان

 شرکت کردن در کلاس‌های تئوری و عملی

هزینه گرفتن گواهینامهحضور در 8 جلسه کلاس تئوری و 12 جلسه کلاس عملی رانندگی از واجبات است. کلاس‌های تئوری شامل 6 جلسه آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی و 2 جلسه آموزش مسائل فنی خودرو است. در این کلاس‌ها شما با تمام قوانین رانندگی مثل حق تقدم، قوانین جاده‌ها و راه‌ها و... آشنا می‌شوید و اصول اولیۀ فنی خودرو مثل چک‌کردن باد ماشین، روغن ماشین و ... را یاد می‌گیرید.

بعد از اینکه کلاس‌های تئوری را با موفقیت پشت سر گذاشتید، آموزشگاه از شما آزمون مقدماتی آیین‌نامه می‌گیرد. این آزمون مثل آزمون آیین‌نامه اصلی است با این تفاوت که بخش فنی را شامل نمی‌شود.

روند شرکت در کلاس‌های آموزشگاه

بعد از قبولی در آزمون مقدماتی آیین‌نامه، می‌توانید در کلاس‌های عملی که 12 جلسه 2 ساعته هستند، شرکت کنید. در این مرحله باید یک مربی آموزش رانندگی انتخاب کنید که به شما رانندگی یاد بدهد. در واقع بخش هیجان‌انگیز داستان از اینجا شروع می‌شود. کلاس‌های عملی از آموزش ساده‌ترین نکات مثل روشن کردن ماشین، تنظیم کردن صندلی و آینه شروع می‌شود و تا مسائل پیچیده‌تری مثل دور دوفرمانه و پارک دوبل ادامه پیدا می‌کند.

وقتی کلاس‌های عملی شهر را تمام کردید، باید در آزمون عملی مقدماتی شرکت کنید که توسط آموزشگاه برگزار می‌شود. این آزمون هم دقیقاً مثل آزمون اصلیست و می‌توانید شرایط واقعی را تجربه کنید. البته اصلاً استرس نداشته باشید و نگران قبول‌شدن و این‌جور مسائل نباشید، به جای آن فقط روی کسب تجربه و مهارتتان تمرکز کنید. اگر هم در این آزمون قبول نشوید، آموزشگاه مجدد از شما آزمون عملی مقدماتی می‌گیرد تا به شرایط آزمون اصلی برسید. ممکن است حتی چند جلسه کلاس عملی هم پیشنهاد بدهد، تا مهارت بیشتری را کسب کنید.

بعد از شرکت در کلاس‌ها و قبولی در آزمون‌های مقدماتی، وقت تکمیل مدارک و تشکیل کاردکس است. مدارک مورد نیاز در این مرحله اگواهی قبولی در امتحان تئوری و عملی اولیه، برگه گروه خونی و واریز فیش‌های بانکی هزینه گواهینامه است که در این مورد آموزشگاه راهنمایی می‌کند و شماره حساب‌ها را به شما می‌دهد.

شماره حساب‌های جدید برای تشکیل کاردکس

نام صاحب حساب شماره حساب مبلغ (تومان)
نیروی انتظامی ۲۱۷۱۱۵۱۳۰۳۰۰۳ ۲۰۰۰۰ تومان برای صدور گواهینامه
شرکت پژوهش و توسعه ناجی ۰۲۲۳۰۹۳۸۳۳۰۰۷ ۱۲۰۰۰ تومان برای خدمات الکترونیک
وزارت دارایی ۲۱۷۱۱۵۹۰۰۸۰۰۹ ۱۰۰۰ تومان برای تمبر
شهرداری ۳۱۱۱۰۰۰۰۴۸۰۰۶ ۱۰۰۰تومان برای تمبر

نکته: اگر کاردکس را در آموزشگاهی تشکیل بدهید، بعداً دیگر نمی‌توانید در در یک آموزشگاه دیگر ثبت‌نام کنید، پس در انتخاب آموزشگاه حسابی دقت کنید.

آزمون آئین‌نامه و امتحان عملی

برای شرکت در آزمون آیین‌نامه رانندگی، باید کتاب آیین‌نامه را مطالعه کنید و با توجه به نکاتی که در کلاس‌های تئوری به شما آموزش داده‌اند، خودتان را برای آزمون آماده کنید. می‌توانید از آموزش‌ها، نمونه سوالات و آزمون‌های آنلاین و اینترنتی هم برای آمادگی بیشتر کمک بگیرید.

وب سرویس soap چیست؟حتما بخوانید: وب سرویس soap چیست؟

آزمون عملی رانندگیآزمون آئین‌نامه شامل دو بخش است. بخش اول شامل 30 سوال از کتاب آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی است. برای پاسخگویی به آنها 20 دقیقه وقت دارید. اگر می‌خواهید که در این آزمون قبول شوید باید حداقل 26 سوال را درست جواب بدهید. یعنی مجاز هستید که حداکثر 4 غلط داشته باشید.

در این آزمون، تقریباً 7 سوال به مسائل فنی خودرو ربط دارد. سوالاتی مانند اینکه شکستگی جلوبندی چه مشکلی را ایجاد می‌کند، معیوب بودن سیستم تعلیق خودرو باعث چه چیزی می‌شود و .... در آزمون مطرح می‌شود. پس باید برای این بخش هم آمادگی لازم را داشته باشید. بهتر است بدانید که قبولی در آزمون آیین‌نامه 2 سال اعتبار دارد و فقط دو سال فرصت دارید به هر تعداد که لازم است، آزمون عملی بدهید. هرچند بهتر است که بعد از قبولی در این آزمون هرچه سریع‌تر در آزمون عملی هم شرکت کنید.

مدارک لازم برای صدور کارتکس آزمون عملی

بعد قبولی در آزمون آیین‌نامه باید مدارک لازم جهت صدور کارتکس امتحان عملی را به آموزشگاه ارائه کنید. این مدارک عبارتند از:

  • گواهی قبولی در آزمون آیین‌نامه
  • اصل شناسنامه
  • فیش واریز هزینه گواهینامه

آموزشگاه روز و ساعت مشخصی را برای برگزاری آزمون عملی به شما اعلام می‌کند. در آزمون عملی باید در حضور افسر راهنمایی و رانندگی مهارت رانندگی شما سنجیده شود. زمان این آزمون بیشتر از ده دقیقه نیست. مواردی که افسر از شما می‌پرسد همان نکاتیست که در کلاس‌های عملی تمرین کردید.

بیشترین موارد آزمون دور زدن، پارک دوبل، دنده عقب و ... است. پس خونسردی خودتان را حفظ کنید و با آرامش کارهایی که از شما می‌خواهند را انجام بدهید. اگر به‌خوبی و خوشی این آزمون رو پشت سر بگذارید، دیگر کار تمام است! حالا فقط کافیست تا برای رسیدن گواهینامه صبر کنید.

برخی سوالات مهم

سوالات مهم درباره گواهینامهدر ادامه سوالاتی را که ممکن استبرایتان پیش بیاید، لیست کردیم تا چیزی از قلم نیفتاده باشد و از تمام شرایط و اطلاعات لازم خبر داشته باشید.

آیا محدودیت خاصی برای راننده‌های تازه‌کار وجود دارد؟

بله، رانندگان تازه‌کار تا 3 ماه اول نمی‌توانند تنهایی رانندگی کنند و حتماً لازم است که شخص باتجربه‌ای کنار دستشان بنشیند. علاوه‌براین کسانی‌ که تازه گواهینامه می‌گیرند، نمی‌توانند به مدت یکسال در مسیرهای برون‌شهری رانندگی کنند. رانندگی در محدودۀ زمانی 12 شب تا 5 صبح هم برای تازه‌کارها ممنوع است.

اعتبار گواهینامه چقدر است؟

اعتبار گواهینامه رانندگی پایه سه 10 سال است. بعد از اینکه اعتبار آن تمام شد، در صورت تایید از نظر سلامت جسمی و روانی، می‌توانید آن را برای دوره 10 ساله بعدی تمدید کنید. افراد 70 سال به بالا هم باید هر 5 سال یکبار برای احراز سلامت جسمی و روانی به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

آیا گواهینامه نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟

خوشبختانه در قانون جدید دریافت گواهینامه، دیگر نیازی نیست که حتماً کارت پایان خدمت داشته باشید. پس می‌توانید بدون گذراندن دوران سربازی، گواهینامه‌تان را بگیرید.

شرایط گرفتن گواهینامه برای افراد کم‌سواد چیست؟

افراد کم‌سواد و بی‌سواد هم می‌توانند بدون هیچ مشکلی گواهینامه بگیرند. در حقیقت تنها تفاوت در آزمون آیین‌نامه است که برای این افراد به صورت شفاهی برگزار می‌شود. باقی مراحل و کارها به همان صورتیست که در بالا گفتم. برای درخواست آزمون شفاهی آیین‌نامه هم باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن شما بالای 30 سال باشد.
  • مدرک تحصیلی شما حداکثر پنجم ابتدایی باشد.
  • درصورت ترک تحصیل، تاییده آموزش پرورش مبنی بر ترک تحصیل را داشته باشید.

شرایط گرفتن گواهینامه برای افراد کم‌توان جسمی چیست؟

شرایط گرفتن گواهینامهمراحل دریافت گواهینامه برای افراد کم‌توان جسمی تا حدودی فرق دارد. هرچند هزینه گواهینامه برای این افراد خیلی متفاوت نیست. افراد کم‌توان جسمی برای اخذ گواهینامه باید به آموزشگاه‌های رانندگی مخصوص معلولین مراجعه کنید. مراحل دریافت گواهینامه هم به‌صورت زیر است:

  • رفتن به آموزشگاه و دریافت فرم مخصوص
  • مراجعه به چشم‌پزشکی مورد تایید ناجا و انجام معاینات چشم
  • مراجعه به بهداری ناجا و گرفتن فرم معاینه
  • رفتن به بیمارستان مورد تایید ناجا برای انجام معاینات و دریافت تاییده (در تهران، بیمارستان سجاد)

بعد از انجام مراحل بالا، با در دست داشتن مدارک، برای ثبت‌نام به آموزشگاه‌ ویژه معلولین بروید.

گواهینامه بعد از چند روز به دستمان می‌رسد؟

صدور گواهینامه هوشمند نسبت به گواهینامه‌های قدیمی زمان بیشتری نیاز دارد. بعد از قبولی در آزمون، تکمیل مدارک و پرداخت هزینه‌های گواهینامه، حداکثر بین ۱۵ روز تا یک ماه گواهینامه صادر می‌شود و به دست شما می‌رسد. برای رهگیری گواهینامه خودتان می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی مراجعه کنید تا با انتخاب گواهینامه و واردکردن کد ملی، از وضعیت گواهینامه‌تان باخبر شوید.

جمع‌بندی

شرایط دریافت گواهینامه در سال 1400تا اینجا تمام شرایط و هزینه گواهینامه رانندگی را در سال 1400 به‌صورت ریز‌به‌ریز به شما معرفی کردیم. تا اینجا فکر نمی‌کنم که مطلبی جا افتاده باشد، با این حال اگر موردی به ذهنتان رسید که در مقاله نبود یا سوالی برایتان پیش آمد، حتماً کامنت بگذارید و از ما بپرسید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
260دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • آتنا عطاردی

    22 اسفند 1401، 00:49

    سلام وقتتون بخیر . ببخشید برای سال ۱۴۰۲ چقدر به هزینه ی ثبته نام اضافه میشه؟ و اینکه چه تاریخی این افزایش قیمت هست؟

  • بی نام

    27 مهر 1401، 20:58

    سلام میخواستم ببینم کسی ک 18 سالش نشده می‌تونه فقط تو کلاس عملی شرکت کرد یا خیر

    • سمیه جابری

      28 بهمن 1402، 13:36

      سلام وقت شما به خیر
      تا جایی که ما جستجو کردیم فقط بعد از 18 سالگی میتونید اقدام کنید و قبل از اون امکان پذیر نیست هیچ کلاسی

  • مریم

    27 تیر 1401، 02:01

    سلام، وقتتون بخیر.
    من عکسی که برای کاردکس دادم با عکس شناسنامه ام یکی است اما با عکس کارت ملی ام فرق دارد. آیا مشکلی برای صادر شدن گواهینامه ام پیش می آید؟

    • سمیه جابری

      28 بهمن 1402، 13:40

      سلام وقت شما به خیر
      خیر هیچ مشکلی نداره

  • علی حسن زاده

    15 تیر 1401، 17:47

    سلام ببخشید هزینه رو میشه قسطی پرداخت کرد

    • زهره تاجیک

      25 بهمن 1402، 16:35

      درود بر شما،
      بستگی به آموزشگاهی داره که ثبت نام کردید.

  • نیلوفر

    16 اردیبهشت 1401، 21:06

    سلام من قدم کوتاهه ۱۴۵ میتونم برای گواهینامه برم یعنی کار خاصی میخواد؟

    • زهره تاجیک

      25 بهمن 1402، 16:33

      درود بر شما،
      پزشک باید تایید بده

  • زهرا

    29 فروردین 1401، 13:04

    سلام
    من یک چشمم خیلی ضعیف هست و کلا تار میبینم
    میتونم عادی شرکت کنم واسه گواهینامه یا باید واسه معلولین شرکت کنم؟؟

    • ایمان عمادی

      05 اردیبهشت 1401، 12:20

      سلام وقتتون بخیر
      بی‌زحمت این مورد رو با دکتر چشم پزشک و یا مسئول آموزشگاه رانندگی مطرح بفرمایید.

  • علی سیلابی

    26 فروردین 1401، 18:11

    سلام
    ببخشید من 18 سالم تموم شده ولی هم از نظر بینایی و شنیوایی ضعیف هستم ایا میتوانم گواهینامه بگیرم؟!

    • زهره تاجیک

      25 بهمن 1402، 16:34

      درود بر شما،
      باید کمیسیون پزشکی مراجعه کنید و تایید بدن.

  • سجاد

    29 اسفند 1400، 12:41

    سلام خسته نباشید ، روی گواهیانمم زده تاریخ صدور 1400/10/30 از کی میتونم رانندگی تو شهر کنم یا 3 ماه من کی تموم میشه؟!

  • محمد طاهری

    07 اسفند 1400، 17:00

    سلام من متولد ۸۳/۱/۲۴ هستم کی میتونم گواهینامه ثبت نام کنم

    • پشتیبانی

      17 اسفند 1400، 19:34

      سلام
      1401/01/24

      • فاطمه سادات حسینی

        11 فروردین 1401، 02:54

        سلام. من برای ثبت نام کلاس های رانندگی رو ثبت نام کردم و هزینه رو واریز کردم. متصدی گفتن باید صبر کنی تا از راهنمایی و رانندگی برات اس ام اس بیاد تا بری معاینه و بقیه مراحل ثبت نام رو اجرا کنی. … از 24 اسفند 1400 تا امروز که 11 فروردین 1401 هست برام پیامکی نیومده. از طریق چه شماره ای باید پیگیری کنم؟

        • سمیه جابری

          28 بهمن 1402، 13:40

          سلام وقت شما به خیر
          برای بررسی این موضوعات باید با آموزشگاه مربوطه تماس بگیرید و اطلاعات رو دریافت کنید

  • امیر

    05 اسفند 1400، 10:32

    سلام من متولد ۸۳‌/۱۲/۱۰ هستم کی میتونم ثبت نام کنم؟؟

  • معین

    23 بهمن 1400، 22:57

    من متولد ۱۳۸۴/۳/۱۳ هستم
    میشه دقیق بگید کی میتونم گواهی نامه بگیرم؟؟

    • سمیه جابری

      28 بهمن 1402، 13:39

      سلام دوست عزیز
      شما با تموم شدن 18 سال کامل میتونید برای ثبت نام اقدام کیند

  • مسلم ارمونتن

    09 بهمن 1400، 04:11

    سلام ازمایش خون مگه فقط برای تعیین گروه خونی نیست خوب گروه خون من توی کارت پایان خدمتم هست دیگه برای چی باید ازمایش خون بدم

    • ایمان عمادی

      10 بهمن 1400، 12:07

      سلام دوست عزیز
      آزمایش خون جهت تعیین گروه خونی برای دریافت گواهینامه، الزامی است.

    • حسین

      20 شهریور 1401، 22:13

      سلام من دو سال کل هزینه آموزشگاه دادم آیین نامه قبول نشدم الان بعد ۲سال کل مبلغ دوباره باید بدم

  • erfan mors

    19 آذر 1400، 09:44

    سلام من متولد ۸۲/۱۱/۱۴ هستم
    میتونم بهمن ماه بعد از تولدم واسه گواهینامه اقدام کنم یا نه حتما باید برم تو ۱۹ سالگی!؟

    • نیلوفر اکبریان

      02 دی 1400، 11:40

      دوست عزیز باید 18 سال کامل باشید

  • پیام گودرزی

    16 آذر 1400، 14:16

    سلام
    من متولد ۸۲.۹.۱۵ هستم و سال اخر یعنی دوازدهم هستم الان میتونم اقدام کنم برای گرفتن گواهی نامه؟

    • نیلوفر اکبریان

      17 آذر 1400، 13:51

      اگر 18 سال کامل هستید، می‌تونید در آموزشگاه ثبت‌نام کنید

  • امیر

    05 آذر 1400، 10:56

    سلام وقت بخیر
    متولد ۱۱/۱۱/۱۳۸۲ هستم
    چند وقت دیگه میتونم برای ثبت نام گواهینامه اقدام کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      16 آذر 1400، 10:55

      دوست عزیز هر موقع از روی شناسنامه 18 سال کامل باشید مجاز به ثبت‌نام در آموزشگاه هستید

  • ارشیا عاشوری

    02 آذر 1400، 20:02

    باسلام
    من متولد ۲۸.۴.۸۵هستم و طبق قانون جدید هم شناسنامه ی عکسدار دارم هم کارت ملی هم گواهی رشد
    الان من میتونم برای دریافت گواهینامه شرکت کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      16 آذر 1400، 10:57

      سلام، اگر 18 سال کامل هستید می‌تونید در آموزشگاه ثبت‌نام کنید

  • ميلاد

    01 آذر 1400، 12:49

    با سلام من براي امتحان عملي دوبار رد شدم براي بار سوم الان تماس گرفتم که نوبت بگيرم بهم ميگه که شما بايد 160 هزار تومن براي نوبت زدن بدين چون هزينه ها تغيير کرده مي خواستم بدون اين هزينه براي چيه دقيقا ؟؟؟

    قبلا براي مردود شدن ده هزار تومن ميگرفتن يعني چي هزينه تغيير کرده من هر بار که بخوام رد بشم 160 تومن بدم

  • امیررضا

    29 آبان 1400، 19:19

    سلام،من متولد، 83/7/26 هستم، کی دقیقا میتونم گواهینامه بگیرم؟

    • ایمان عمادی

      30 آبان 1400، 09:27

      سلام دوست عزیز
      10 ماه 27 روز آینده، یعنی سال دیگه موقع تولدتون یعنی 1401/07/26 یا روزهای بعدش، می‌تونین برای دریافت گواهینامه اقدام کنین!

    • مهدی قاسمی

      15 آذر 1400، 23:29

      سلام من متولد ۱۳۸۲/۱۰/۳۰هستم میشه از ۱‌دی ماه شزوع کنم به رفتن کلاس ها و تا وقت تولدم کلاس هارو گذرونده باشم و بعد گواهی نامه صدور بشه؟

      • نیلوفر اکبریان

        17 آذر 1400، 13:53

        دوست عزیز تا 18 ساله نباشید، آموزشگاه ثبت‌نامتون نمیکنه

  • غزل

    27 آبان 1400، 19:32

    سلام داشتن جای خط تیغ قدیمی روی مچ دست،مشکلی داره؟

    • ایمان عمادی

      30 آبان 1400، 09:28

      سلام
      اگرتتو باشه و تتو مشهود و نامتعارف باشه، مانع از صدور گواهینامه براتون میشه!
      ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

  • Saeed

    26 آبان 1400، 12:58

    سلام.من ۲۲ مهر ثبت نام کردم و ۴ آبان ابلاغیه برا آموزشگاه اومد که ۴۰۰ تومن به هزینه اضافه شده
    آیا منی ک ثبت نام کرده بودم باید از منم مابه التفاوت بگیرن؟

    • سمیه جابری

      28 بهمن 1402، 13:51

      سلام دوست عزیز وقت شما به خیر
      برای اطلاع از این موضوع باید با آموزشگاه خودتون تماس بگیرید

  • امیر

    15 آبان 1400، 13:07

    سلام ببخشید من ۱۶سالمه ترک تحصیل کردم من کی میتونم شرکت کنم؟
    ولی مشکلات نوشتاری اینا اصلا ندارم

    • ایمان عمادی

      30 آبان 1400، 10:18

      سلام دوست عزیز، اصولاً برای دریافت گواهینامه باید به 18 سال رسیده باشید.
      اما بهتره در مورد قانون مشمولی سربازی آقایان هم تحقیق بفرمایید.

  • سید محمد

    07 مهر 1400، 17:30

    سلام میخواستم بدونم این قیمت1400000هزار تومان برای چه وقت بود

  • زهرا

    23 شهریور 1400، 13:36

    سلام وقتتون بخیر من 27 مرداد 99 در آموزشگاه ثبت نام کردم و پشت هم کلاسارو رفتم و آزمون آیین نامه ام دادم و قبول شدم،چند بارهم آزمون شهر رو رد شدم اما چند روز پیش گفتن که بهتره تو یه سال کارت تموم شه چون ممکنه تبصره جدید بدن که فقط یه سال وقت هس برای امتحان شهر و دوسال نیست ممکنه همچین اتفاقی بیفته که وقت من تموم شه و مجبور به ثبت نام مجدد بشم درحالی که فقط یه سال از وقتم گذشته نه دو سال؟!

  • ایلیا عبدی

    16 شهریور 1400، 10:54

    سلام خسته نباشید
    مم متولد ۸۳/۱/۱۷ هستم از کی میتونم برم واسه گواهی نامه؟

    • ایمان عمادی

      30 آبان 1400، 09:30

      سلام ممنون از شما
      4 ماه 16 روز آینده، یعنی سال دیگه موقع تولدتون یعنی 1401/01/17 یا روزهای بعدش، می‌تونین برای دریافت گواهینامه اقدام کنین!

      • ریحانه

        23 دی 1400، 14:07

        سلام خسته نباشید من متولد 82/9/27 هستم دقیقا کی میتونم برای گواهینامه ثبت نام کنم؟

        • سمیه جابری

          28 بهمن 1402، 13:42

          سلام وقت شما به خیر
          شما دقیقا بعد از تولد 18 سالگی تون میتونید ثبت نام کنید

    • پویا سلیمانی

      30 اردیبهشت 1401، 00:42

      خوش به حالت الان گواهینامه گرفتی 🙂

  • محمدی

    15 شهریور 1400، 13:21

    سلام وقتتون بخیر من در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ برای بار اول امتحان شهرم رو دادم ولی افسر ردم کرد ، بعد از امتحان به آموزشگاه مراجعه کردم و بهم گفتن افسر برات یک جلسه ۲ ساعتی اموزش رانندگی نوشته باید شرکت کنی به مبلغ ۱۰۹ هزار تومن ، میخواستم بدونم این هزینه مطابق نرخ نامه هست یا نه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سمیه جابری

      28 بهمن 1402، 13:53

      سلام وقت شما به خیر
      برای بررسی این موضوع باید با آموزشگاه تماس بگیرید و از اون ها سوال کنید

  • Parva

    28 مرداد 1400، 09:44

    سلام وقت بخیر.من یک تاتوی پروانه روی ساعد دستم دارم که دیده میشه .این مشکلی ایجاد میکنه؟

    • ایمان عمادی

      30 آبان 1400، 10:19

      سلام
      اگه تتو مشهود و نامتعارف باشه، مانع از صدور گواهینامه براتون میشه!
      ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

  • پروا محمدی

    28 مرداد 1400، 09:39

    سلام وقت بخیر .من روی ساعد دستم تاتوی پروانه دارم .این مشکل ایجاد میکنه؟؟؟

    • ایمان عمادی

      30 آبان 1400، 10:19

      سلام
      اگه تتو مشهود و نامتعارف باشه، مانع از صدور گواهینامه براتون میشه!
      ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

      • المیرا

        07 فروردین 1401، 13:25

        اگر گواهینامه رو بگیریم بعد تتو بزنیم برای تمدید گواهینامه به مشکل بر میخوریم؟

  • آرمین

    22 مرداد 1400، 13:45

    سلام
    آیا تاتو روی دست برای گرفتن گواهی نامه یا تمدید آن مشکلی ایجاد میکنه. در صورتی که موقع معاینه پزشکی بشه با لباس آستین بلند پوشوندش. آیا موقع معاینه تمام بدن رو بررسی میکنن؟

    • مونا هادی

      24 مرداد 1400، 09:57

      سلام دوست عزیز،
      اگر تاتو مشهود و نامتعارف باشه، باعث میشه که از صدور گواهینامه رانندگی برای فرد جلوگیری بشه! و این افراد از نظر برخی اختلالات احتمالی روانی تأثیرگذار در رانندگی هم مورد بررسی و ارزیابی روانشناسان قرار می‌گیرند.
      ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

      • Parva

        28 مرداد 1400، 09:47

        سلام وقت بخیر.من یک تاتوی پروانه روی ساعد دستم دارم که خب این قسمت دیده میشه ..مشکلی ایجاد میکنه؟؟؟

        • ایمان عمادی

          30 آبان 1400، 10:19

          سلام
          اگه تتو مشهود و نامتعارف باشه، مانع از صدور گواهینامه براتون میشه!
          ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

    • مسعود

      30 مهر 1400، 18:43

      سلام نیسان مگه با همین پایه3 نیست؟

    • امیررضا

      11 آبان 1400، 13:59

      سلام
      میخواستم بدونم من که دو ماه مونده بشم ۱۸ ساله یعنی بهمن میتونم وقتی ۱۸ سالم شد برم واسه گواهینامه ؟

      • نیلوفر اکبریان

        11 آبان 1400، 15:13

        بله دوست عزیز، 18 سالتون شد می‌نونید در آموزشگاه ثبت‌نام کنید

  • دانیال محمدی

    21 مرداد 1400، 00:24

    سلام من تو امتحان شهری رد شدم چه وقت میتونم برم فیش رو واریز کنم و دوباره امتحان بدم و اینکه هزینه فیش چقدره

    • مونا هادی

      24 مرداد 1400، 10:08

      سلام دوست عزیز،
      بعد از اینکه آزمون آیین نامه را قبول شدید، برای امتحان شهری تا دو سال از تاریخ قبولی مهلت دارید. ولی اگه 6 ماه از تاریخ آن گذشته باشه، باید دوباره برای معاینه چشم اقدام بفرمایید.
      در خصوص هزینه‌ها هم پیشنهاد می‌کنم که حتماً از آموزشگاه خودتون سوال کنید.

  • علیرضا

    20 مرداد 1400، 08:31

    سلام من متولد ۱۳۸۲/۱۰/۴ هستم میشه امسال(۱۴۰۰) برای گواهینامه ثبت نام کنم

    • مونا هادی

      20 مرداد 1400، 09:09

      سلام دوست عزیز تقریبا 4 و نیم ماه دیگه، می‌تونین ثبت نام کنین! حتماً 18 سال باید داشته باشید.

  • علی موسوی

    14 مرداد 1400، 10:27

    سلام من 1656000هزار تومن دادم میگن پول کتاب جداس پول چشم پزشکی جداس که همه رو خودتون باید پرداخت کنید
    الان این هزینه های که شما و همکاراتون در ساعت های مختلف نوشتن دال بر این هست که ناتمام هزینه ها رو پرداخت کردیم ولی می‌پرسیم هیچ پاسخی نمیدن لطف کنید راهنمایی کنید سپاس فراوان

    • مونا هادی

      24 مرداد 1400، 10:09

      سلام دوست عزیز، با توجه اینکه هزینه‌های آموزش رانندگی تغییر کرده، پیشنهاد می‌کنم حتماً از چندتا آموزشگاه مختلف سوال بفرمایید.

  • کمیل زند

    10 مرداد 1400، 00:56

    سلام
    من متولد مهر ماه سال ۱۳۸۲ هستم ، مهر ماه سال ۱۴۰۰ میتونم برای گواهینامه اقدام کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      12 مرداد 1400، 13:07

      سلام. بله به محض اینکه به سن قانونی رسیدین، می‌تونین از فردای همون روز اقدام بفرمایید.

  • محسن

    09 مرداد 1400، 11:41

    باسلام من دوتا سوال دارم …اول اینکه من یک بیماری خاص دارم …دو اینکه قد من به دلیل این بیماری 160 سانت …آیا می توانم با با وجود این دو مشکل گواهینامه بگیرم

    • مونا هادی

      18 مرداد 1400، 11:50

      سلام دوست عزیز،
      برای سوال اول‌تون، اولاً آرزوی سلامتی برای شما دارم، بستگی به بیماری داره و برای سوال دوم، افرادی با قد کوتاه‌تر هم تونستند گواهینامه بگیرن! بهتره که از یک آموزشگاه رانندگی معتبر راجع به سوال اول‌تون تحقیق بفرمایید.

  • حسین

    04 مرداد 1400، 20:54

    سلام من 4 سال پیش تو یک آموزشگاه ثبت نام کردم و کاردکس هم تشکیل شد ، ولی ادامه ندادم ، الان میتونم آموزشگاه دیگه ای ثبت نام کتم؟ یا باید برم همون آموزشگاه؟

    • نیلوفر اکبریان

      05 مرداد 1400، 16:17

      دوست عزیز هر آموزشگاهی بخواین میتونین برین، کاردکس فقط دو سال اعتبار داره

  • سارا

    02 مرداد 1400، 20:17

    سلام کسی که روی مچ دستش تتو داره مشکلی برای گرفتن گواهینامه داره؟

    • مونا هادی

      24 مرداد 1400، 10:10

      سلام
      اگه تتو مشهود و نامتعارف باشه، مانع از صدور گواهینامه براتون میشه!
      ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

  • مهسا

    31 تیر 1400، 02:39

    من تاریخ تمدید مجدد پرونده ۲۶ مرداد ماه ۹۹ بوده آیا فقط تا آخر مرداد ۱۴۰۰ اعتبار داره؟

    • مونا هادی

      18 مرداد 1400، 12:19

      پیشنهاد می‌کنم مستقیماً از آموزشگاه رانندگی خودتون سوال بفرمایین!

  • پویا

    30 تیر 1400، 19:02

    سلام وقتتون بخیر
    من ماه دیگه 18 سالم تمام میشه البته هنوز کارت ملی نگرفتم ولی شناسنامه عکس دار دارم که تقریبا مال دو سال پیش هست .
    نیاز به کدملی یا کارت ملی یا چیز مربوط بهش نیست برای ثبت نام و شرکت در کلاس ها
    ممنون

    • نیلوفر اکبریان

      04 مرداد 1400، 09:26

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت کارت ملی اقدام فرمودین؟ اگر بله، که بهتره با شمارۀ آموزشگاه مورد نظرتون تماس بگیرید تا راهنمایی کنن!

  • علی رضازاده

    29 تیر 1400، 21:05

    پیامک گواهینامه شما ثبت شد و به راهور ارسال شد یعنی چی؟

    • مونا هادی

      24 مرداد 1400، 10:13

      سلام دوست عزیز
      برای پیگیری صدور گواهینامه از طریق پیامک عدد 1 رُ به سامانه 1100 ارسال کنید تا از وضعیت گواهی‌نامه خود آگاه شوید. در صورتی که قبلاً از خدمات سامانه 1100 استفاده کردید، پیامکی مبنی بر درستی شماره تلفن و کد ملی برای شما ارسال میشه، و اگر این اعداد در مورد کد ملی و شماره تلفن درست بود، عدد صفر رُ ارسال کنید.

  • محمدرضا

    26 تیر 1400، 11:03

    سلام ، ببخشید حتما باید همون روزی که آموزشگاه میگه بریم آزمایش خون بدیم ، یا آزمایش خون قبلی کفایت میکنه ؟

    • نیلوفر اکبریان

      26 تیر 1400، 14:04

      آزمایشتون باید جدید باشه

  • Mohammadamin

    25 تیر 1400، 08:34

    سلام عزیزان من الان 18 سال دوماه دارم
    میخواستم بدونم الان واجد دریافت گواهینامه هستم یا باید وارد نوزده سالگی بشم بعد ممنون میشم پاسخ بدید

    • نیلوفر اکبریان

      26 تیر 1400، 08:13

      دوست عزیز میتونید در کلاس‌ها ثبت‌نام کنید و در آزمون شرکت کنید

  • عسل

    21 تیر 1400، 10:45

    سلام من یک ماه دیگه ۱۸ سالم میشه میتونم الان کلاسای اموزشیو شروع کنم

    • نیلوفر اکبریان

      21 تیر 1400، 13:37

      دوست عزیز تا زمانی که 18 سال کامل نشدید، مجاز به شرکت در کلاس‌های رانندگی نیستید

  • الی

    11 تیر 1400، 21:12

    سلام اعتبار کاردکس (ازمون شهری) چند ساله؟

    • نیلوفر اکبریان

      16 تیر 1400، 16:10

      سلام دوست عزیز، کاردکس دو سال اعتبار دارد

  • محسن اکبری

    07 تیر 1400، 23:55

    سلام من ۳۰روز پیش در آموزشگاه ثبت نام کردم و الان که میخوام برم به کلاس ها میگه گران شده باید ماالتفاوت بدی چه ربطی داره من اون زمان ثبت نام کردم

    • نیلوفر اکبریان

      08 تیر 1400، 08:24

      دوست عزیز اگر مطابق جدول نیست، می‌تونید با راهنمایی و رانندگی بابت تخلف صورت گرفته مکاتبه کنید

  • مهسا

    06 تیر 1400، 22:36

    سلام خسته نباشید
    ببخشید اگر با معاینه چشم پزشکی چشممون ضعیف باشه موقع کلاس عملی و ازمون شهری باید حتما عینک داشته باشیم یا نه؟

    • نیلوفر اکبریان

      07 تیر 1400، 08:30

      بله دوست عزیز، روی گواهینامتون هم باید رانندگی با عینک درج بشه

  • عرفان

    05 تیر 1400، 20:44

    سلام من امروز تو ازمون شهری قبول شدم اموزشگاه 25هزارتومن هزینه پست گرفت.این قانونیه؟

    • نیلوفر اکبریان

      06 تیر 1400، 08:46

      دوست عزیز اگر تو لیست قیمت جدولی که براتون گذاشتیم نباشه، مورد تائید راهنمایی و رانندگی نیست

  • ساغر

    30 خرداد 1400، 14:02

    سلام ، آیا در گرفتن گواهینامه تاتو روی دست مشکلی داره ؟ منظورم اینکه اگه تاتو داشته باشم روی دستامون بازم بهمون گواهی میدن ؟

    • نیلوفر اکبریان

      31 خرداد 1400، 08:54

      دوست عزیز تتو روی دست توی عکس گواهینامه نمیفته و میتونین موقع آزمون ساق دست ورزشی یا لباس آستین بلند بپوشید

  • Erfan

    28 خرداد 1400، 15:08

    سلام
    ببخشید من که رانندگی به صورت کامل بلدم ولی گواهینامه ندارم پ تازه ۱۸ سالم شده باز باید کلاس عملی برم؟؟

    • نیلوفر اکبریان

      29 خرداد 1400، 08:36

      بله دوست عزیز، باید ساعات کلاس تئوری و عملی رو کامل طی کنید و این قوانین راهنمایی و رانندگیه

  • علی

    22 خرداد 1400، 11:09

    سلام من 5 ماه پیش ثبت نام کردم و به خاطر عید و … 3 ماه نتونستم برم سر کلاس عملی(تئوری و تموم کردم و عملی نرفتم کلا) الان میگن که باید 400 تومن مابه التفاوت پرداخت کنی!
    مگه قرارداد یک ساله نیست؟
    بعدش تبصره خورده هر گونه دریافت پول اضافی ممنوعه و میشه پیگیری کرد…

    • نیلوفر اکبریان

      22 خرداد 1400، 11:22

      بله حق با شماست، بر اساس قوانین نباید هزینه اضافی گرفته بشه ولی احتمالا این قضیه بابت کلاس‌های عملی شماست که حقوق مربی افزایش داشته و به همین دلیل هزینۀ کلاس‌های عملی هم بیشتر شده
      میتونید پیگیر باشید ولی در حوزۀ کاری ما نیست این پیگیری

  • احمدرضا

    18 خرداد 1400، 10:45

    سلام خسته نباشید من تازه خدمتم تموم شده یه برگ گواهی ترخیص موقت بهم دادن همین برگه کفایت میکنه واسه ثبت نام؟

    • نیلوفر اکبریان

      19 خرداد 1400، 08:19

      بله دوست عزیز، به صورت کلی قابل قبوله مگر آموزشگاها تک به تک روی موارد خاصی حساس باشن یا نامه دیگه‌ای بخوان که میتونید ازشون بپرسید

  • علی

    16 خرداد 1400، 03:48

    با سلام من سال ۹۸ آخرین بار آزمون شهری دادم و بعدش اعزام شدن سربازی و دوماهه تموم کردم الان میتونم آزمون شهری رو بدم یا باید از اول دوباره شروع کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      17 خرداد 1400، 08:37

      دوست عزیز باید تاریخ کاردکس رو چک کنید، اگر هنوز اعتبار داره نیازی به دوباره شروع کردن نیست

  • قربانی

    11 خرداد 1400، 10:07

    با سلام الان به هر آمزشگاهی که تماس میگیرم قیمت کلاس و عملی را 1656000تومان میگه با هر جا تماس میگیرم کسی پاسخ گو نیست

    • نیلوفر اکبریان

      11 خرداد 1400، 11:54

      دوست عزیز ما قیمت سال 1400 رُ بر اساس مصوبه و اعلامی نوشتیم، دخل و تصرفی در موضوع نداریم و البته نماینده هیچ آموزشگاهی نیستیم
      برای هر شکایتی در مورد قیمت کلاس‌ها باید با خود آموزشگاه صحبت کنید

  • ابوالفضل

    10 خرداد 1400، 13:16

    سلام وقت بخیر
    کلاس تنوری 8 جلسه آخر تموم میشه امتحانات آیین نامه برگزار میگیره یا نه؟

    • نیلوفر اکبریان

      10 خرداد 1400، 15:39

      دوست عزیز بستگی به قوانین آموزشگاه داره ولی معمولاً امتحان در روز دیگری که از قبل مشخص شده برگزار میشه

  • علی محجودی

    28 اردیبهشت 1400، 14:24

    اقا ببخشید اموزشگاه با اموزشگاه فرق داره بعد به تتو گیر میدن؟و من تازه چشمامو لیزیک کردم عینکی مینویسن؟

    • نیلوفر اکبریان

      29 اردیبهشت 1400، 08:42

      برای تتو باید از آموزشگاه بپرسید
      برای لیزیک هم خیر در گواهینامه رانندگی با عینک درج نمیشه

  • Kr

    27 اردیبهشت 1400، 21:49

    سلام خسته نباشید من 18 سال 25 روز دارم میتونم از الان اقدام کنم گواهینامه بگیرم!؟

    • نیلوفر اکبریان

      28 اردیبهشت 1400، 08:16

      بله دوست عزیز، مدارکی که اموزشگاه میخواد براشون ببرین و با کلاس آیین‌نامه شروع کنید

  • mj

    27 اردیبهشت 1400، 10:30

    سلام
    من بعد از اینکه امتحان شهر رو قبول شدم رفتم اموزشگاه پروندمو تحویل بدم که دو تا قبض بهم دادن . من با اونا باید کاری انجام بدم تا گواهینامم صادر بشه ؟

    • نیلوفر اکبریان

      27 اردیبهشت 1400، 14:53

      خیر دوست عزیز، اونا رسیده، گواهینامه با پست براتون ارسال میشه

  • heliamohamadi818@gmail.com

    26 اردیبهشت 1400، 18:19

    من متولد ۸۴/۴/۴ هستم چند سال دیگه میتوانم گاهینامه بگیرم

    • نیلوفر اکبریان

      27 اردیبهشت 1400، 08:35

      هر موقع 18 سالتون کامل شد، به آموزشگاه مراجعه کنید در غیر این صورت اجازه ثبت‌نام ندارید

    • علی محمدی

      01 خرداد 1400، 04:17

      ۲ سال دیگه

  • Mahyar

    31 فروردین 1400، 00:54

    سلام من میتونم تو خود 18 سالگی گواهینامه بگیرم

  • soheil

    20 فروردین 1400، 15:09

    سلام وقت بخیر . من میتونم مربی عوض کنم ؟ سه جلسه کلاس عملی برگذار کرد تو این سه جلسه هم کلا 9 بار پارک دوبل کردم و دو بار دنده عقب همین و چون مثلا رانندگی بلد بودم گفت دیگه نمیخاد ک بیای برو ازمون ایین نامه رو شرکت کن شما راننده هستید در صورتی ک از من هزینه دوازده جلسه کلاس عملی رو گرفتن . یا مثلا میتونم هزینه 9 جلسه باقی مونده رو از اموزشگاه بگیرم ؟

    • مونا هادی

      24 مرداد 1400، 10:16

      سلام وقتتون بخیر
      شما می‌تونید از طریق مسئول ذی‌ربط آموزشگاه خودتون پیگیری کنید.

  • مجید دهقان

    24 اسفند 1399، 18:12

    سلام
    ایا بعد از رد شدن در امتحان شهری، یک جلسه تعلیم اجباری است؟

    • نیلوفر اکبریان

      25 اسفند 1399، 14:29

      بله، اگر امتحان شهری با افسر قبول نشید باید حتماً یک جلسه اجباری داشته باشید

  • امیر

    23 اسفند 1399، 10:28

    سلام ،بعد از قبولی تو امتحان تو شهری ، رسید یا گواهینامه موقت نمیدن؟

    • نیلوفر اکبریان

      08 فروردین 1400، 14:12

      خیر دوست عزیز، تا زمان دریافت گواهینامه اجازه رانندگی ندارید

  • عرفان خدایاری

    18 اسفند 1399، 23:16

    سلام وقت بخیر ،من متولد ۱۳۸۱/۱۲/۲۹ هستم میتونم برای ثبت نام گواهینامه اقدام منم؟

    • نیلوفر اکبریان

      19 اسفند 1399، 08:28

      دوست عزیز اگر هجده سال کامل هستید، می‌تونید برید آموزشگاه و ثبت‌نام کنید

      • علی

        21 تیر 1400، 15:53

        سلام آیا تاتو شخصی داشته باشه بهش گواهینامه نمیدن؟

        • نیلوفر اکبریان

          21 تیر 1400، 16:07

          دوست عزیز بر اساس اعلام رسمی راهنمایی و رانندگی “صرف داشتن خالکوبی مانع احراز صلاحیت فرد برای دریافت گواهینامه رانندگی نیست اما چنانچه فرد دارای خالکوبی‏‌های مشهود، نامتعارف یا سابقه خودزنی داشته باشد، باید از نظر احتمال ابتلا به برخی اختلالات روانی تأثیرگذار در رانندگی مورد بررسی و ارزیابی های روانشناختی قرار بگیرد که نظریه نهایی براساس رأی کمیسیون روان‌پزشکی و براساس مصاحبه و تست های روانشناسی صادر می شود”
          ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

  • علی کامکار

    16 اسفند 1399، 15:58

    سلام خسته نباشید من چند روز پیش ثبت نام کردم و کلاسای تیوریم امروز شروع شده خواستم بدونم میشه کلاسای عملیشو ول کنم بعد کنکور برم؟

    • نیلوفر اکبریان

      17 اسفند 1399، 08:33

      دوست عزیز باید از همون آموزشگاه بپرسید

  • علیرضا حاج آقایی

    04 اسفند 1399، 20:14

    ببخشید اینکه بعد از ثبت نام باید چند ماه صبر کنم تا نوبتم بشه درسته؟

    • نیلوفر اکبریان

      05 اسفند 1399، 08:38

      بستگی به آموزشگاهی که ثبت‌نام کردید داره، ما اطلاعات رُ براتون آوردیم ولی مواردی مثل تبت‌نام و نوبتش یا ساعت کلاسا به خود آموزشگاه بستگی داره

  • محدثه علیجانی

    29 بهمن 1399، 23:41

    سلام وقت بخیر
    میشه راجب شرایط ثبت نام واسع کسایی ک خالکوبی رو بدنشون دارن بگید چجوریه

    • نیلوفر اکبریان

      30 بهمن 1399، 09:00

      دوست عزیز اگر خالکوبی‌تون توی دید نیست، می‌تونید ثبت‌نام کنید و ایرادی نداره

  • علیرضا 004

    18 بهمن 1399، 11:10

    سلام خسته نباشید
    من متولد 4/1/1383
    هستم‌…
    میتونم سال1400 بری ثبت نام گواهینامه اقدام کنم.؟؟
    از خردادماه…

    • نیلوفر اکبریان

      18 بهمن 1399، 12:09

      دوست عزیز هر زمانی که 18 سال تمام باشید، مجاز به ثبت‌نام در آموزشگاه هستید

  • علی

    13 بهمن 1399، 21:44

    ایا باید 18 سال بشیم یا 18 سال تمام یعنی همون وارد 19 سالگی شدن؟یا نه کافیست که 18 سال داشته باشیم مثلا 18 سال و یک روز

    • نیلوفر اکبریان

      14 بهمن 1399، 08:31

      دوست عزیز اگر 18 سال تمام هستید، می‌تونید برای گواهینامه ثبت‌نام کنید

  • احمد

    08 بهمن 1399، 22:52

    سلام من متولد ۱۳۸۲/۵/۴ هستم و موقعی که من بخام برم ثبت نام گواهینامه دوره تحصیلم تموم شده درسته پایان خدمت نمیخاد دیگه ولی شما گفتید که یا کارت پایان خدمت همراهمون باشه یا اشتغال به تحصیل اگه گفتن یکی از این دوتا باید باشه من چیکار کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      09 بهمن 1399، 08:17

      دوست عزیز قوانین دریافت گواهینامه رو متاسفانه نمیشه تغییر داد و همین مواردیست که ذکر شده

  • علیرضا

    06 بهمن 1399، 09:37

    سلام وقت بخیر
    من امروز آزمون عملی رو رد شدم
    میخواستم بدونم شرح هزینه ها به چه شکل هست؟
    آیا باید مجدد هزینه کلاس داد و اجباری هست و این هزینه به علاوه یک 10 هزار تومان هست؟
    با تشکر

    • نیلوفر اکبریان

      06 بهمن 1399، 09:46

      دوست عزیز برای هزینه‌های آزمون‌های بعد از رد شدن، باید با آموزشگاه تماس بگیرین

  • بهارحسینی

    08 دی 1399، 12:19

    سلام منظورتون ازمعلولیت چیه دقیقا برای گواهینامه؟

    • نیلوفر اکبریان

      08 دی 1399، 14:39

      دوست عزیز معلولیت موثر در رانندگی بر اساس قوانین راهنمایی رانندگی تعریف شده و شامل مواردی مثل کم شنوایی، کم بینایی و معلولیت در راه‌رفتن میشه. این موارد رو موقعی که پزشک تشریف ببرین برای گواهی یادداشت می‌کنن و در اختیارتون قرار میدن

      • ملیکافراهانی

        05 بهمن 1399، 02:38

        سلام
        من متولد۱۹/12/1381هستم
        تولدم که یه ماه و نوزده روز دیگس ایا میتونم برای ثبت نام رانندگی اقدام کنم؟

        • نیلوفر اکبریان

          05 بهمن 1399، 09:11

          بله، از روزی که 18 سالتون بشهريال میتونین ثبت‌نام کنین برای آموزش

          • علی ملکی

            25 بهمن 1399، 09:14

            برای شروع دوره اموزش نمیشه زودتر اقدام کرد؟

          • نیلوفر اکبریان

            04 اسفند 1399، 10:10

            با آموزشگاه خودتون باید تماس بگیرید

  • جهانگیر

    06 دی 1399، 05:37

    سلام یک مطلبی را شنیده ام که محدودیت یک سال بعد از گرفتن گواهی نامه رانندگی در بیرون شهر ممنوع است، برداشته شده است آیا این مطلب درست است.؟

    • نیلوفر اکبریان

      06 دی 1399، 08:50

      بله دوست عزیز، بعد از صدور گواهینامه به مدت یک سال ممنوعیت رانندگی در جاده دارید

  • معصومه مختاری

    01 دی 1399، 15:00

    اگر آزمون آیین نانه را در شهرستان بدهیم و قبول بشیم ،میتوانیم در تهران آزمون شهری را شرکت کنیم؟؟؟

    • نیلوفر اکبریان

      02 دی 1399، 09:15

      دوست عزیز باید حتما با آموزشگاهی که ثبت‌نام کردین، صحبت کنید تا راهنمایی‌تون کنند!

  • حسن مرادزاده

    22 آذر 1399، 04:46

    شرایط پرداخت برای کسی ک تو دوران خدمته آیا هزینه اش کمتره و پرداخت اقساطیش ب چه صورتیه

    • نیلوفر اکبریان

      24 آذر 1399، 15:23

      پرداختی شما برای هزینه کلاس بستگی به آموزشگاهی داره که ثبت‌نام کردین، ازشون حتما در مورد شهریه بپرسین

  • Mobina

    12 آذر 1399، 15:53

    سلام من متولد 11آذر81هستم میتونم برای ثبت نام اقدام کنم ایا

    • نیلوفر اکبریان

      24 آذر 1399، 15:35

      از وقتی 18 سال کامل باشید، میتونی ثبت‌نام کنین

  • نیلوفر اکبریان

    10 آذر 1399، 09:32

    شرایط امتحان آیین‌نامه در هر آموزشگاهی مختص خودشون هست. باید از آموزشگاهی که ثبت‌نام کردید حتما بپرسید

  • نیلوفر اکبریان

    10 آذر 1399، 09:32

    شرایط امتحان آیین‌نامه در هر آموزشگاهی مختص خودشون هست. باید از آموزشگاهی که ثبت‌نام کردید حتما بپرسید

  • پارسا

    09 آذر 1399، 10:58

    سلام میشه دو ماه زودتر تو کلاسا شرکت کرد چون دو ماه مونده تا 18 سال تمام آیا امکان پذیر است؟

    • نیلوفر اکبریان

      10 آذر 1399، 09:31

      نه متاسفانه، تا زمانی که 18 سال کامل نباشید آموزشگاه ثبت‌نام نمیکنه

  • ali

    06 آذر 1399، 18:05

    سلام من یه 2 ماه دیگه هیجده سالم میشه میتونم زود تر ثبت نام کنم تو اموزشگاه برای دیدن دوره عملی و تعوری بعد از اینکه دو ماه گذشت ازمون اصلی بدم میشه ایا

    • نیلوفر اکبریان

      10 آذر 1399، 09:33

      نه متاسفانه، تا زمانی که ۱۸ سال کامل نباشید آموزشگاه ثبت‌نام نمیکنه

  • امیر

    06 آذر 1399، 17:37

    سلام لطفا منو راهنمایی کنید من نمی دونم میتونم اقدام کنم یا نه من متولد 1381/12/20 هستم یعنی سه ماه دیگه هجده سالم میشه بگید با توجه به تاریخ تولدم من میتونم چند ماه دیگه اقدام کنم ممنون میشم جواب بدید

    • نیلوفر اکبریان

      10 آذر 1399، 09:33

      از روزی که 18 سال کامل باشید، می‌توانید برای رانندگی ثبت‌نام کنید

  • مرتضی

    02 آذر 1399، 19:23

    سلام بعد تموم کردن تمامی این مراحل چقدر طول میکشه تا گواهینامه به دستمون برسه؟!؟ بعضیا میگن تو یک هفته میرسه؟

    • نیلوفر اکبریان

      04 آذر 1399، 14:21

      با توجه به شرایط کرونا در کشور بستگی به پست داره در چه بازه زمانی براتون گواهینامه بیاره

  • Amir Hossein

    30 آبان 1399، 20:04

    سلام،اگر کسی رانندگی بلد باشه ممکنه که فقط امتحان ایین نامه و شهر بده ؟ یعنی دیگه کلاس عملی نگیره؟

    • نیلوفر اکبریان

      01 آذر 1399، 10:19

      باید از آموزشگاهی که میخواین امتحان بدین، بپرسید

  • علی آرائی

    27 آبان 1399، 14:04

    متولدین سال ۱۳۸۱ میتوانند امسال گواهینامه دریافت کنند؟

    • نیلوفر اکبریان

      01 آذر 1399، 10:21

      اگر هیجده سال کامل باشید، میتونین گواهینامه بگیرین

  • Mohsenfallah1483

    27 آبان 1399، 12:15

    سلام من ۴سال پیش ثبتنام کردم همه کلاس و اموزن و امتجانات دادم قبول نشدم برگه که توش قبولی مینویسن پر شده اموزشگاه بهم گفت دوباره باید ثبتنام کنی پوله نلسه کلاس و پول اموزش فرمون بدین خواستم بپرسم داستان چیه و چجوریه لطفا به ایمیل من پاسخ دهید mohsen_fallah_6@yahoo.com

    • نیلوفر اکبریان

      25 دی 1399، 10:56

      دوست عزیز انقضای کاردکس فقط دوساله و مدارک شما باطل شده، باید دوباره اقدام کنین

  • پدرام

    26 آبان 1399، 17:31

    داشتن تتو رو بدن آیا مشکل ایجاد میکنه

    • نیلوفر اکبریان

      14 دی 1399، 12:09

      اگر تو عکس نباشه، ایرادی نداره با این‌حال بهتره بپوشونید و بعد برای آزمون حاضر بشین

  • ناشناس

    24 آبان 1399، 18:03

    سلام اگه کسی تمام مراحل را رفته ولی آزمون آیین نامه رد شد و بعد از یکی دوسال دوباره بخواد اقدام کند چه کاری باید انجام دهد

    • نیلوفر اکبریان

      25 آبان 1399، 16:33

      با آموزشگاهتون تماس بگیرید تا راهنمایی کنند. ممکنه اعتبار کاردکس تمام شده باشه و مجبور شید از اول مراحل رو پیگیری کنید

  • حمید سربازی

    19 آبان 1399، 12:25

    سلام.افراد معلول میتوانن در شهر خودشان برای کلاس تئوری ثبت نام کنن ؟برای کلاس عملی هم برن مرکز استان؟

    • نیلوفر اکبریان

      26 آذر 1399، 09:09

      دوست عزیز حتما از آموزشگاهی که ثبت‌نام کردین، در این مورد بپرسین

  • محمد ابراهیمی

    19 آبان 1399، 00:28

    برای افراد دو رگه که پاسپورت دارن شرایطش چجوریه؟؟

    • نیلوفر اکبریان

      19 آبان 1399، 10:16

      دوست عزیز باید به ثبت احوال و وزارت امورخارجه مراجعه کنید

  • ساناز

    18 آبان 1399، 17:06

    خیلی هزینه اش بالاست
    استیکر (گریه گریه گریه)

    • هنگامه

      12 فروردین 1401، 21:45

      سلام خسته نباشید من برای گواهینامه ثبت نام کردم ازمایش و معاینه چشم هم رفتم گفت خوبه ولی قدم ۱۴۸بود الان منو فرستادن کمیسیون پزشکی احتمال داره ک منو ردکنن یا نه.ممنون

      • زهره تاجیک

        25 بهمن 1402، 16:34

        درود بر شما،
        در اغلب موارد توی کمیسیون قبول می‌کنن.

  • مهسا

    17 آبان 1399، 11:24

    سلام
    بعد از قبولی تو ازمون شهری، تا رسیدن گواهینامه ب دستمون، نمیتونیم رانندگی کنیم؟ یا مثل کارت ملی یه برگه ای چیزی میدن موقتا؟؟؟؟؟

    • نیلوفر اکبریان

      25 آبان 1399، 16:39

      انشالا گواهینامه که براتون ارسال شد میتونین رانندگی کنین

  • ستاره

    13 آبان 1399، 09:18

    سلام، من چندین سال پیش تقریبا سال ۹۱ برای گرفتن گواهینامه اقدام کردم سه چهار بار آزمون شهری رو رد شدم ولی بعدا به دلیل مسائلی متونستم برم امتحان بدم و موند، من الان بخوام دوباره برای گرفتن گواهینامه اقدام کنم باید دوباره در همون آموزشگاه ثبت نام کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      15 آبان 1399، 10:35

      دوست عزیز مدارک شما برای گرفتن گواهنامه فقط دو سال اعتبار دارد، حالا باید مجدد ثبت‌نام کنید و فرقی نمی‌کند از کدوم آموزشگاه اقدام کنید.

  • Sajad

    11 آبان 1399، 13:09

    عالی
    ممنون از راهنماییتون

  • أمل حزبوي

    06 آبان 1399، 22:55

    خیلی واضح و سلیس توضیح دادید. ممنون

  • علی

    06 آبان 1399، 15:42

    سلام ببخشید من الا هجده سال و یک ماه دارم از کی میتونم اقدام به گرفتن گواهینامه بکنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      15 آبان 1399، 10:52

      بله میتونید برای گرفتن گواهینامه اقدام کنید

  • مهدی

    04 آبان 1399، 10:45

    با سلام من متولد ۳ آذر ۸۱ هستم و هم اکنون محصل هستم و پایه دوازدهم را می‌خوانم اگه بخواهم ۳ آذر امسال برای گواهینامه ثبت نام کنم باید گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه داشته باشم؟

    • نیلوفر اکبریان

      26 آذر 1399، 09:11

      هر موقع 18 سال کامل شدین، میتونین برای آموزش ثبت‌نام کنین

  • محمد کرمی

    30 مهر 1399، 12:04

    سلام یا سوال من متولد ۱۳۸۱/۱۱/۱۵ هستم می توانم برای گواهینامه اقدام کنم

    • نیلوفر اکبریان

      22 فروردین 1400، 11:58

      دوست عزیز اگر 18 سال تمام هستید، مجاز به شرکت در آزمون هستید

  • سیما

    29 مهر 1399، 16:43

    سلام من ۲ سال ونیم پیش ثبت نام کردم تا مرحله آزمون شهر هم رفتم ولی به دلایلی آزمون ندادم و دیگه دنبالش نرفتم. الان باید تمام مراحل معاینه و کلاس های تئوری و کاردکس جدید و از اول تکرار کنم یا میشه برم امتحان بدم؟
    اگر باید از اول تکرار کنم میشه برم یه آموزشگاه دیگه؟

    • نیلوفر اکبریان

      15 آبان 1399، 10:56

      اگر تاریخ اعتبار کاردکستون باطل شده باید همه مراحل رو از اول تکرار کنید

  • omidrezasdr

    29 مهر 1399، 02:03

    سلام من متولد 81/06/27 هستم میتونم فردا اقدام به ثبت نام برا گواهینامه کنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      15 آبان 1399، 10:57

      اگر 18 سال تمام هستید، میتونید برای ثبت‌نام به آموزشگاه مراجعه کنید

  • مانی حقیقی

    26 مهر 1399، 22:10

    سلام وقت بخیر
    برگه ی آزمایش گروه خونی باید ارائه شود یا فقط گروه خونی شفاهی اعلام شود کفایت می‌کند؟
    با تشکر

  • سوگند

    23 مهر 1399، 21:20

    سلام من چشمم ضعیفه مشکلی پیش میاد؟

    • نیلوفر اکبریان

      14 دی 1399، 12:13

      دوست عزیز باید قبل آزمون گواهی سلامت عمومی تهیه کنین، پزشک معتمد راهنمایی و رانندگی شما رو معاینه میکنه و موردی باشه روی کاردکس می‌نویسه براتون

  • سیدمحمد احمدی

    19 مهر 1399، 17:41

    واقعا خیلی خیلی خوب توضیح دادید
    خیلی شسته و رفته بود
    مرسی

  • مهیار

    18 مهر 1399، 18:33

    سلام خسته نباشید من ی سری سوال داشتم:
    ۱. سوراخ کردن گوش برای پسرا مشکلی داره تو ثبت گواهینامه؟
    ۲.تتو هم بزنیم ایا مشکلی برای ثبت گواهینامه داره؟

    • نیلوفر اکبریان

      23 فروردین 1400، 09:13

      دوست عزیز در عکسی که برای گواهینامه می‌گیرید این موارد نباید مشخص باشه

  • سینا

    17 مهر 1399، 16:20

    الان من از ۱۲ سالگی رانندگیم از بابامم بهتره🤣 یعنی گواهی نامه ندارم ولی همه جا میرم منم باید تا یکسال بیرون شهر نرم؟

    • نیلوفر اکبریان

      20 مهر 1399، 08:30

      بعد از دریافت گواهینامه تا یک سال اجازه رانندگی در جاده ندارید متاسفانه

      • محمدشکری

        30 مهر 1399، 16:05

        سلام.متولد ۵آبان ۱۳۸۱ هستم آیا میتوانم بعد از ۵آبان ۹۹ اقدام برای گرفتن گواهینامه کنم؟؟

        • نیلوفر اکبریان

          15 آبان 1399، 10:55

          بله. با توجه به تغییر بعضی مدارک حتماً از آموزشگاه مورد نطر لیست جدید که لازمه رو بگیرید.

  • bibiali

    15 مهر 1399، 00:51

    سلام یعنی اگر فرد تازه کار تنهایی رانندگی کنه جریمه داره ؟؟؟

  • Yasaman

    13 مهر 1399، 14:19

    درود.متولد ۱۴مهر ۱۳۸۱ هستم. کی میتونم اقدام کنم برای گواهینامه؟!

    • نیلوفر اکبریان

      20 مهر 1399، 08:32

      بلافاضله بعد از تولد 18 سالگی میتونید در اموزشگاه ثبت نام کنید

  • م..زرین

    13 مهر 1399، 00:31

    من برگه گروه خونی دارم
    چشمام هم ضعیفه و عینک دارم
    دوباره باید برم چشم پزشکی و برگه خون رو هم دوباره باید بگیرم؟

    • نیلوفر اکبریان

      23 فروردین 1400، 09:14

      دوست عزیز معاینات پزشکی گواهینامه هم باید تاریخ جدید داشته باشه و هم در مراکزی که معرفی کردن، انجام بشه

  • آرین

    11 مهر 1399، 20:39

    سلام عرض ادب من متولد ۸۱ آیا شرایط ثبت نام دارم!؟
    بعد هزینش تموم شدش الان ۱تومن در میاد!؟

    • نیلوفر اکبریان

      24 فروردین 1400، 08:30

      دوست عزیز برای هزینه باید منتظر اعلام نرخ سال 1400 باشیم
      اگر 18 سال کامل هستید، می‌تونید برای ثبت‌نام تشریف ببرید

  • توحید

    11 مهر 1399، 03:17

    سلام. من از ازمون های موتورسیکلت قبول شدم و هفته ی پیش مدارکمو دادم به آموزشگاه از کجا میتونمپیگیر باشم گواهینامم زود تر بیاد یا از سایتی چیزی ببینم چاپ شده یا نه

    • نیلوفر اکبریان

      24 فروردین 1400، 08:34

      دوست عزیز با پست ارسال میشه، منتظر باشید

  • حسین

    09 مهر 1399، 17:07

    سلام من متولد 1381/5/8هستم بعد ببخشید میتونم ثبت نام کنم برای گواهینامه شرکت کنم و هزنیه ثبت نام چقدر است

  • حسین

    29 شهریور 1399، 22:06

    سلام من متولد 11 تیر ماه 1382 هستم
    واقعا ضروری لازم دارم که گواهینامه داشته باشم
    فقط چند ماه دیگه مونده تا 18 سال تمام بشه
    یعنی هیچ راهی وجود نداره که زودتر ثبت نام کنم؟

    • زهرا جوادی

      07 مهر 1399، 09:34

      نه حسین آقا. شرط سنی گرفتن گواهینامه 18 سال تمامه.

    • مهدی

      16 مهر 1399، 20:40

      سلام
      ۱۸ سال تمام هستم
      از کلاس یازدهم درسو ول کردم دیپلم ندارم محصل هم نیستم
      میتونم برای گواهینامه پایه ۳ اقدام کنم؟؟؟

      • نیلوفر اکبریان

        24 مهر 1399، 08:27

        بله 18 سالتون کامل شده میتونید گواهینامه بگیرید

  • بامداد

    23 شهریور 1399، 01:55

    سلام
    من پارسال ( سال ۹۸ ) ثبت نام کردم با مبلغ ۹۰۰ خورده ای تومن . گرونی امسال شامل حال منم میشه؟ یعنی اموزشگاه میتونه به نرخ امروز ازم پول بگیره؟
    تاریخ دقیق ثبت نام من ۱۵ مهر ۹۸ بوده بخاطر کرونا فرصت نشده کامل کنم کلاس هامو . کاردکسم باطل میشه ایا؟

    • نیلوفر اکبریان

      26 فروردین 1400، 11:34

      دوست عزیز تا زمان لغو نشدن کاردکس با همون قیمت سابق می‌تونید دوره آموزشیتون رُ ادامه بدید

  • بهراد شیرکوند

    23 شهریور 1399، 01:10

    سلام اگه کسی رانندگی بلد باشه فقط بخواد امتحان آیین نامه و امتحان عملی بده امکانش هست یا نه؟

    • نیلوفر اکبریان

      26 فروردین 1400، 11:33

      با آموزشگاه باید تماس بگیرید و شرایط رُ جویا بشید

  • محمدحسین

    22 شهریور 1399، 18:00

    سلام متولدین سال ۱۳۸۲ چه سالی میتوانند اقدام کنند؟

    • نیلوفر اکبریان

      24 فروردین 1400، 12:12

      اگر 18 سالتون شده می‌تونید در آموزشگاه ثبت‌نام کنید

  • علیرضا

    12 شهریور 1399، 23:21

    سلام میشه دو هفته پشت سر هم در ازمون شهری شرکت کرد یا مثل ایین نامه یه هفته هدر میره

    • نیلوفر اکبریان

      29 فروردین 1400، 14:59

      مطابق قوانین آیین نامه برگزار میشه

  • کیان کیانی

    10 شهریور 1399، 15:40

    من ۱۸ سالو هشت ماهم هست می تونم شرکت کنم؟

    • زهرا جوادی

      13 شهریور 1399، 09:15

      بله شرط سنی 18 سال تمام است

  • زهراسهیلی

    09 شهریور 1399، 23:36

    ببخشید یه سوال داشتم وقتی همه کارها انجام داده بشه و کلاسارو شرکت کنیم و قبول شیم باید تو وقتی گواهینامه صادر میشه منتظر بمونیم یعنی اموزشگاه برگه ایی چیزی نمیده که تا وقت صدور گواهینامه بشه ازش استفاده کردو رانندگی کرد

    • نیلوفر اکبریان

      01 اردیبهشت 1400، 12:12

      خیر دوست عزیز، تا زمانی که گواهینامه نیاد براتون اجازه رانندگی ندارین

  • هاشمی

    09 شهریور 1399، 05:00

    مطالبتون عالی بود مرسی فقط یک سوال اگر کسی در آزمون عملی رد شود حدودا چه مدت بعد میتواند دوباره امتحان دهد ؟

    • نیلوفر اکبریان

      01 اردیبهشت 1400، 12:16

      دوست عزیز، باید یک جسله تمرین داشته باشید و بعد یک هفته مجدد در آزمون شرکت کنید

  • مجتبی

    08 شهریور 1399، 18:32

    سلام
    برای کرونا محدودیتی بوجود نیامده است؟

    • نیلوفر اکبریان

      01 اردیبهشت 1400، 12:14

      دوست عزیز باید با آموزشگاه تماس بگیرید

  • کوروش

    03 شهریور 1399، 13:43

    من متولد۸۱/۸/۲۳ هستم چه زمانی میتونم گواهینامه بگیرم

    • نیلوفر اکبریان

      01 اردیبهشت 1400، 12:18

      دوست عزیز اگر 18 سال کامل هستید، می‌تونید در آزمون شرکت کنید

  • سید

    02 شهریور 1399، 16:33

    سلام. اگر قبل از 1 سال (بعد از گرفتن گواهینامه) سفر های بیرون شهری برویم و پلیس ما بگیرد, جریمه آن چیست؟ بین شهری منظور یک شهر با 20-30 کیلومتر فاصله.. بابل تا بابلسر

    • مونا هادی

      25 مرداد 1400، 13:05

      سلام دوست عزیز؛
      “افراد در سال نخست اخذ گواهینامه، از ساعت 12 شب تا 5 صبح حق رانندگی ندارند و علاوه بر آن خارج از شهر ها هم تا یکسال نباید رانندگی کنند، مگر مسیر بین بزرگراهی با حداکثر 25 کیلومتر فاصله از آن شهر.”
      ملی پیامک این مطلب رُ فقط به شما نقل‌قول میکنه و مسئول تائید یا عدم تائید نیست!

  • Kavii

    30 مرداد 1399، 21:01

    واقعا جامع و عالی بود، موفق باشید

  • فریبا

    26 مرداد 1399، 13:56

    سلام من شهر همدان هستم .کلاسهای آموزش عملی رانندگی برای ما ۱۲ جلسه یک ساعته بود.درصورتی که شهرهای دیگه دو ساعته س.دلیل این اختلاف چیه.هزینه دریافتی مثل شهرهای دیگه س ولی تایم آمورش نصف هست؟

    • نیلوفر اکبریان

      30 فروردین 1400، 08:34

      دوست عزیز ما صرفاً اطلاعات مربوط به دریافت گواهینامه رُ بهتون انتقال دادیم و در جریان قوانین مربوط به برگزاری کلاس‌ها در هر استان نیستیم. باید با آموزشگاه صحبت کنید

      • رضا

        21 آبان 1401، 14:57

        خسته نباشید برای گرفتن گواهینامه پایه سه آزمایش اعتیاد هم میگیرن؟

  • پیمان علیزاده

    24 مرداد 1399، 19:33

    شما که نوشتین تازه کار ها نمیتوانند از ساعت ۱۲ تا ۵ صبح رانندگی کنند یعنی چند ماه بعد از گرفتن گواهینامه

    • زهرا جوادی

      25 مرداد 1399، 08:50

      تا یکسال

      • توحید

        11 مهر 1399، 03:17

        سلام. من از ازمون های موتورسیکلت قبول شدم و هفته ی پیش مدارکمو دادم به آموزشگاه از کجا میتونمپیگیر باشم گواهینامم زود تر بیاد یا از سایتی چیزی ببینم چاپ شده یا نه

    • امیر

      21 آذر 1399، 22:07

      سلام ببخشید من توی شهریور ۱۸ سالم کامل میشه میتونم اقدام کنم برای گواهی نامه؟
      بعد گوهی اشتغال به تحصبل میشه از مدرسه گرفت؟

      • نیلوفر اکبریان

        22 آذر 1399، 16:07

        وقتی 18 سالتون کامل شد میتونین برای آموزش رانندگی ثبت‌نام کنید

  • Bita

    18 مرداد 1399، 22:15

    سلام
    خواستم بپرسم که حدودا چقدر میبره از وقتی اقدام کنیم برای گرفتن گواهینامه تا وقتی به دستمون برسه اگه وقفه نیفته بین مراحل؟

    • نیلوفر اکبریان

      30 فروردین 1400، 08:41

      دوست عزیز تا 6 ماه زمان در نظر داشته باشید

  • سیده فاطمه سجادی نسب

    14 مرداد 1399، 20:12

    سلام وقتتون بخیر من قبلا تشکیل کارتکس دادم ۳سال پیش پرند .منتهی الان ساکن تهرانم باید برم‌پرند دوباره برای ازمون و …؟؟؟

    • نیلوفر اکبریان

      31 فروردین 1400، 09:14

      دوست عزیز بعد سه سال کاردکس شما باطل شده و باید مجدد درخواست بدید

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید