30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
خرید طرح ترافیک (روزانه، هفتگی، ماهیانه، سالیانه)

خرید طرح ترافیک (روزانه، هفتگی، ماهیانه، سالیانه)

347

احتمالاً همه شما از طرح زوج و فرد و محدودیت‌هایش خبر دارید. بر اساس این طرح، برای واردشدن به محدودۀ طرح ترافیک شهری در ساعت­‌های مشخص، باید مجوز ورود به طرح را داشته باشیم. این مجوز اول به‌صورت پیامکی و حتی حضوری ارائه می‌شد اما با معرفی اپلیکیشن­‌ها و کد دستوری این کار به صورت غیرحضوری (آنلاین) هم درآمد.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

در این مطلب می‌خواهیم مفصل دربارۀ شرایط ثبت­‌نام و خرید طرح ترافیک به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه صحبت کنیم.

روش­‌های خرید طرح ترافیک

روش‌­های مختلفی برای خرید طرح ترافیک وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می­‌کنم اما نکته‌­ای که وجود دارد این است که برای استفاده از همۀ این روش‌ها باید اول در سامانه تهران من ثبت‌نام کنید. تمام روش‌های خرید طرح ترافیک را برایتان در ادامه لیست کردم.

سایت و اپلیکیشن تهران من

اول به سایت تهران من بروید و ثبت‌نام کنید.خرید طرح ترافیک

بعد از ثبت‌­نام، انتخاب نام­ کاربری و رمز عبور، شما حساب کاربری شهروندی اختصاصی خودتان را دارید.راهنمای خرید طرح ترافیک

پس از ورود به حساب کاربری­ از سمت راست صفحه، گزینۀ کیف پول شهروندی را انتخاب کنید و بعد به میزان دل‌خواه، حساب­تان را شارژ کنید. این مبلغ در حساب شما می­‌ماند و درصورتی­‌که وارد محدودۀ طرح ترافیک شوید، مبلغی از حساب شما کم می‌­شود. در واقع شما با این­ کار طرح ترافیک روزانه را پیش­‌خرید کرده‌اید.نحوه خرید طرح ترافیک

برای خرید طرح ترافیک دو گزینه زیر را دارید:

  1. انتخاب گزینۀ عوارض خودرو و طرح ترافیک
  2. انتخاب روز، هفته، ماه یا سال مورد نظرتان

طرح ترافیک روزانه

 بعد از انتخاب گزینه 1 در سایت باید خرید روزانه طرح را انتخاب کنید. دقت کنید که ساعت رفت‌­و­آمد شما و نوع معاینه فنی ماشین­ در نرخ این طرح ترافیک، تأثیر می­‌گذارد. بهتر است بدانید که قیمت پرداختی برای طرح در ساعات اوج ترافیک بالاست. اما خبر خوب اینکه اگر معاینۀ فنی داشته باشید از تخفیف‌های خوبی برخوردار می­‌شوید.

طرح ترافیک هفتگی

 اگر قصد خرید طرح ترافیک هفتگی را دارید، یعنی برای روز شنبه تا چهارشنبه هفتـۀ پیش‌رو، باید از صبح جمعه قبل از شنبه مورد نظرتان به سامانه تهران من مراجعه کنید و طرح ترافیک بخرید.

خرید طرح ترافیک

در ضمن لازم نیست برای طرح هفتگی کل هفته را رزرو کنید، می‌توانید به دلخواه ایام هفته را انتخاب کنید. در قانون جدید طرح ترافیک، تعطیلات رسمی، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌­ها برقرار نیست و عبور از محدوۀ طرح برای همه شهروندان آزاد و رایگان است.

طرح ترافیک ماهیانه و سالیانه

 در قانون جدید طرح ترافیک از سال 1399 امکان خرید طرح ترافیک ماهیانه و سالیانه هم وجود دارد و بر اساس تاریخ باید برای رزرو اقدام کنید. همچنین با خرید بسته­‌های یکساله، می­توانید از 30 درصد تخفیف استفاده کنید. البته به این شرط که در ابتدای سال، عوارض کل سال را پرداخت کرده باشید.

در این مرحله باید شماره پلاک خودرو و شماره VIN ماشین­تان را وارد کنید و پس از تأیید به مرحله بعد بروید. (شماره VIN را می­‌توانید از روی کارت شناسایی وسیله نقلیه، کارت ماشین و سند مالکیت آن پیدا کنید.)طرح ترافیک سالیانه

  1. در ادامه اطلاعاتی مانند رنگ خودرو، سال تولید، شماره شاسی و ... را به دقت وارد کنید. پس از تأیید این مرحله طرح ترافیک مورد نظر شما خریداری می­شود. نکته: اگر در این ایام به سامانه تهران من مراجعه کنید به دلیل شیوع بیماری کرونا و کم­تر شدن رفت‌­و­آمد در سطح شهر با پیغام زیر رو­به‌­رو می­‌شوید.آموزش رزرو طرح ترافیک

روش دوم، اپلیکیشن فرمون

 اپلیکیشن فرمون کاربرد­­­های زیادی از جمله استعلام خلافی، معاینه فنی، تعویض پلاک، خرید طرح ترافیک و ... دارد.

برای این­کار کافیست ابتدا نسخه اندروید یا ios فرمون را روی موبایل­تان نصب کنید. سپس از محلی که با کادر قرمز رنگ  مشخص شده، مشخصات خودتان و ماشین­ از جمله شماره VIN را وارد کنید. در ادامه خیلی راحت می­‌توانید از تمام خدمات این اپلیکیشن از جمله خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه استفاده کنید.اپلیکیشن فرمون

راه سوم، کد دستوری USSD

اگر گوشی موبایل­تان اندروید نیست یا دسترسی به اینترنت و ورود به سامانه تهران من ندارید، می‌­توانید کد دستوری #6*137* را شماره‌گیری کنید و خیلی راحت طرح مورد نظرتان را بخرید. دقت داشته باشید که برای این کار باید حتماً از قبل در سامانه تهران من حساب کاربری اختصاصی خودتان را ایجاد کرده باشید تا بتوانید از این روش استفاده کنید. راهنمای تصویری زیر برای استفاده از کد دستوری راهنمای شماست:

  1. در ابتدا با شماره‌­گیری کد دستوری، برای تأیید اینکه قبلاً حساب کاربری ایجاد کرده­‌اید، باید شماره ملی خودتان را وارد کنید.خرید طرح ترافیک روزانه
  2. در این مرحله، گزینه 3 یعنی خدمات طرح ترافیک را انتخاب کنید.خرید طرح ترافیک ماهیانه
  3. سپس اطلاعات نمایش داده شده را تأیید کنید و منتظر نتیجه بمانید. درصورتی­که رزرو طرح الزامی باشد، گزینه‌­های مختلف برای­تان می‌آید. درغیر این­صورت با پیغام زیر رو­به‌رو می­‌شوید:خرید طرح ترافیکراهنمای خرید طرح ترافیک

نکاتی که باید درباره خرید طرح ترافیک بدانید!

  • در خرید طرح ترافیک روزانه اگر از خرید خودتان پشیمان شدید، تا ساعت 6 صبح همان روز تردد می­‌توانید نسبت به کنسل‌ی طرح اقدام کنید. اما اگر بدون خرید وارد محدوده شدید، تا ساعت 24 همان روز فرصت دارید تا نسبت به شارژ حساب­ و ثبت تردد اقدام کنید.
  • درصورتی­که رزرو روزانه داشته باشید ولی از آن استفاده نکنید، برابر با مبلغ تردد در ساعات غیر اوج از حساب شهروندی شما کسر می­‌شود.
  • مطابق با قانون سال 1400، جانبازان ۲۵ درصد به بالا که خودروی شخصی دارند مثل سال­‌های گذشته از پرداخت هزینه برای طرح ترافیک معاف هستند. اما باید اطلاعات خودرو را حتماً در سامانه تهران من ثبت کنند و مدارک را برای تأیید به دفتر بنیاد­ شهید ارائه دهند تا بنا بر سهمیه‌ که دارند از پرداخت معاف شوند. در ضمن برای گروه­‌های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌­ها و وانت­‌بارها تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است.
  • با توجه به قوانین جدید، امتیاز ویژه برای تردد ساکنین محدود طرح ترافیک در نظر گرفته شده است. بدین صورت ­که مبلغ پرداختی طرح ترافیک برای ساکنان محدوده  ۵۰ درصد کمتر از بقیه است.

سخن پایانی

خرید طرح ترافیک این روزها با توجه به ازدیاد خودروهای شخصی نسبت به گذشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل بهتر است برای کنترل ترافیک و از همه مهتر سلامت خودمان و محیط‌‌­زیست این طرح را جدی بگیریم. در صورت لزوم با وسایل حمل‌ونقل عمومی رفت‌وآمد کنیم و به جای مراحعه حضوری، خیلی راحت با روش‌های آنلاین طرح ترافیک را بخریم.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • بهنام قربانی

    07 اسفند 1401، 03:15

    سلام خدمت شما مطالبتون مفید بود

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید