30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
برطرف کردن مشکل مثلث زرد و علامت تعجب روی آیکون اینترنت (ویندوز)

برطرف کردن مشکل مثلث زرد و علامت تعجب روی آیکون اینترنت (ویندوز)

976

تقریبا غیرممکن است که کاربر اینترنت در سیستم عامل ویندوز باشید و با مثلث زرد رنگ کوچکی که در پایین سمت راست نمایشگر رایانه ظاهر می‌شود و خبر از عدم اتصال شما به شبکه اینترنت می‌دهد، برخورد نکرده باشید. در این مقاله، ابتدا دلایل ظاهر شدن این علامت و مفهوم آن را بررسی کرده و سپس راه حل مشکل را مرور خواهیم کرد.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

دلیل بروز مشکل

یکی از توصیف‌های قانون معروف مورفی این است که "بدترین خطای ممکن همیشه در بدترین موقعیت ممکن رخ می‌دهد" و بی‌جا نخواهد بود اگر مثلث کوچک زرد رنگی که گاه و بیگاه در پایین صفحه نمایشگر رایانه ظاهر می‌شود را از سمبل‌های آن بدانیم!

اگر این علامت روی آیکون Wi-Fi ظاهر شود، چنانچه نشانگر ماوس را روی آن ببریم، عبارت “No Internet access” مشاهده خواهد شد و نشان می‌دهد که ارتباط شما با شیکه جهانی اینترنت قطع شده است. به بیان کمی دقیق‌تر، شما به روتر (که هماهنگ کننده اتصال بین دستگاه‌های مختلف در شبکه است) متصل هستید، اما مشکلی در برقراری ارتباط بین روتر و مودم (که وظیفه‌اش حفظ ارتباط با ارائه دهنده اینترنت است) وجود دارد. (توجه داشته باشید که اگر پیام “No Internet Connection” را مشاهده کردید، علامت آن است که دستگاه شما هنوز با روتر ارتباط برقرار نکرده است و باید مراحل دیگری را دنبال کنید که موضوع این مقاله نیست)

عیب یابی اولیه

در هنگام مواجهه با چنین علامتی، ابتدا سعی کنید با دستگاه‌های دیگری که در دسترس دارید (رایانه، موبایل، تبلت، ...) به مودم مربوطه متصل شوید. اگر سایر دستگاه‌ها نیز در ارتباط به اینترنت از طریق مودم موردنظر مشکل داشتند، اول از همه باید ارتباط مستقیم مودم با رایانه بطور مستقیم و از طریق کابل شبکه را کنترل کنید. اگر اتصال اینترنت برقرار شد، مشکل از سمت روتر است و مودم و تنظیمات آن مشکلی ندارند.

در صورت مشاهده ارتباط سایر دستگاه‌ها به اینترنت از طریق مودم موردنظر، ابتدا روش کلاسیک ری استارت رایانه را امتحان کنید. اگر بخت با شما یار باشد، راه‌اندازی مجدد رایانه، بعضی از ایرادات مقدماتی را برطرف خواهد کرد.

خطای مثلث زرد

https://www.wikihow.com/images/thumb/2/25/Reset-Your-Home-Network-Step-3-Version-4.jpg/aid28227-v4-728px-Reset-Your-Home-Network-Step-3-Version-4.jpg چنانچه مشکل هنوز برقرار بود، مودم و روتر را ری استارت کنید. برای این کار، مودم و روتر را خاموش کرده و سپس از برق بکشید. به مدت 2 دقیقه صبر کنید و سپس دستگاه را به برق وصل و آن را روشن کرده و منتظر شوید تا فعال شود. اگر بعد از این مرحله، بعضی از چراغ‌های روی دستگاه بطور منظم در حال چشمک زدن باشد، احتمالا با مشکل سخت‌افزاری در دستگاه خود روبرو هستید.

دقت داشته باشید که ریست (reset) کردن مودم و روتر را با ری استارت (restart) کردن آن، اشتباه نگیرید. ریست کردن روش دیگری است که در آن کلیه تنظیمات دستگاه به حالت اولیه و کارخانه‌ای آن بازمی‌گردد و الان مدنظر ما نیست.

استفاده از امکانات سیستم عامل

در صورت باقی بودن مشکل، از ابزار Network troubleshooter ویندوز استفاده کنید. برای راه‌اندازی آن، ابتدا مسیر زیر را دنبال کنید:

Start > Settings > Network & internet > Status

سپس گزینه Network troubleshooter را زیر عنوان Change your network settings انتخاب کنید. در بعضی موارد (که متاسفانه بسیار نادر هستند!) مشکل موجود بطور هوشمند توسط خود سیستم عامل پیدا و رفع خواهد شد.

برای انجام کار در ویندوز 7، مسیر زیر را دنبال کنید:

Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections

شروع اقدامات حرفه ای تر

اگر هنوز هم مشکل رایانه و سایر دستگاه‌های متصل به روتر و مودم رفع نشده باشد، باید نگاهی به تنظیمات IP ویندور بیندازید. اگرچه در بیشتر شبکه‌های خانگی، روتر وظبفه ارسال IP صحیح به دستگاه‌های متصل را به‌عهده دارد، اما در صورت استفاده از نرم‌افزارهای تغییردهنده IP، این فرایند مختل خواهد شد.

در صورت استفاده از ویندوز 10، مسیر زیر را دنبال کنید:

پاسخ خودکار به پیامک دریافتی با منشی پیامکیحتما بخوانید: پاسخ خودکار به پیامک دریافتی با منشی پیامکی

Start > Settings > Network & internet > Status

سپس گزینه Change adapter options را زیر عنوان Change your network settings انتخاب کنید.

برای انجام کار در ویندوز 7، بر روی آیکون شبکه در قسمت سمت راست پاین صفحه، کلیک راست کرده و مسیر زیر را دنبال کنید:

روی کانکشنی که به آن متصل هستید، کلیک و در پنجره‌ای که باز می‌شود، وارد Properties شوید. در پنجره جدید، دوبار روی گزینه Internet Protocol Version 4 کلیک کنید. مطمئن شوید که هر دو گزینه Obtain an IP address automatically  و  Obtain DNS server address automatically فعال هستند. در این صورت می‌توانید روی OK کلیک و برقراری اتصال به اینترنت را کنترل کنید.

توجه کنید که هرگونه تغییر در مقادیر IP و DNS در این مرحله باید توسط کاربران حرفه‌ای و یا با راهنمایی پشتیبانان ارائه دهنده سرویس اینترنت شما انجام شود.

اگر پس از این مرحله، کماکان قادر به اتصال به اینترنت نبودید، با پشتیبانی ISP خود تماس بگیرید تا از عدم قطعی اینترنت از جانب آن‌ها مطمئن شوید.

از Command Prompt کمک بگیرید

در ویندوز 10، عبارت cmd را در قسمت جستجوی منوی استارت تایپ و پس از ظاهر شدن Command Prompt، روی آن کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. در پنجره فرمان که باز می‌شود، از دستور netsh winsock reset استفاده کنید. پس از مشاهده عبارت Winsock reset completed successfully، دستگاه خود را ری استارت و اتصال اینترنت را مجددا چک نمایید. (در صورت استفاده از ویندوز 7، مراحل مشابه روش فوق است؛ با این تفاوت که مرحله Run as administrator لازم نیست.)

در صورتی که هنوز مشکل برقرار بود، با استفاده از فرمان‌های ipconfig/release و ipconfig/renew، IPهای دستگاه خود را ریست و بازنشانی کنید. بعد از این مرحله باید DNS رایانه را هم با فرمان ipconfig/flushdns ریست کرد.

کنترل نرم افزارهای امنیتی و درایورهای وایرلس

به ندرت مشاهده می‌شود که نرم‌افزارهای امنیتی (نظیر آنتی ویروس‌ها) نصب شده به دلایل متعدد و نامعلوم، مانع دسترسی به اینترنت می‌شوند. تشخیص این امر به سادگی با غیرفعال کردن این نرم‌افزارها ممکن است. همچنین اگرچه ویندوز بطور خودکار نسبت به آپدیت درایورهای مورد نیاز اقدام می‌کند، اما گاها مشاهده می‌شود که درایورهای وایرلس، آپدیت نیست و باید بطور دستی و با پذیرش خطاهای احتمالی آپدیت دستی، به این کار اقدام کرد.

آخرین قدم تشخیصی

دور ماندن شما از شبکه جهانی اینترنت تا این مرحله، راهی بجز ریست کردن شبکه بعنوان آخرین ترفند باقی نمی‌گذارد.

در سیستم عامل ویندوز 10 مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Network & internet > Status

تبلیغات حرفه‌ای در زاهدان با پیامک !حتما بخوانید: تبلیغات حرفه‌ای در زاهدان با پیامک !

گزینه Network reset را انتخاب و در صفحه جدید، Reset now را کلیک کنید.

شما اکنون کلیه تنظیمات شبکه را به حالت اولیه بازگردانیده‌اید. لذا باید برخی از تنطیمات و رمزهای عبور را مجددا وارد نمایید.

در ویندوز 7 اگرچه این کار بطور مستقیم قابل انجام نیست، اما می‌توانید با کلیک راست روی آیکون شبکه در پایین سمت راست صفحه نمایشگر، گزینه Open Network and Sharing Cenetr را انتخاب و گزینه Chang adapter settings را در پنجره بعدی کلیک کنید. سپس روی کانکشن مربوطه کلیک راست کرده و یکبار گزینه Disable را انتخاب و مجددا Enable کنید.

امیدواریم تا این مرحله به نتیجه مطلوب رسیده باشید و اتصال اینترنت شما برقرار شده باشد. اما اگر کماکان قادر به حل مشکل نشده‌اید، متاسفانه بعنوان کاربر عادی، کار بیشتری از دستتان برنمی‌آید و بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
28دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • مهدی والا

    21 خرداد 1402، 09:49

    با سلام
    ممنون از راهنمایی کامل و جامعتون، مشکل بنده هم مرتفع شد🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    سپاس فراوان

  • Kimia

    06 اسفند 1401، 16:10

    سلام روز بخیر
    من با این مشکل خیلی زیاد مواجه میشم در ویندوز ۱۰ که کامپیوترم هست علامت وای فای کلا از سیستم میره و بعد از ۵ یا ۶ دفعه که خاموش روشن میکنیم هم نمیاد نمیدونم باید چیکار کنم
    لطفا راهنمایی کنید

  • شاهین

    10 آذر 1401، 00:35

    با سلام من حقیقت چند وقتی با مشکل قطعی مودم در ویندوز ده مواجه بودم و با راه حل هاتسپات یو اس بی گوشی به کامپیوتر مشکل نبود نت رو درست کرده بودم و الان چند وقته باز حتی هر گوشی رو هم نصب میکنم با کابل که نت رو هاتسپات کنم باز هیچ اینترنتی شر نمیشه و بدون اینترنت مونده سیستمم هم روی گوشی نماد زرد تعجب اومده هم رو ایتم نتورک مودم ممنون میشم کمک کنین ریست کردم و همه ی راه حلا رو رفتم ولی بی نتیجه بوده برام و مشکل از جایی شروع شد که من تغیر اداپتور میدادم برای دسترسی به سرعت بیشتر نت همراه روی سیستم در ساعاتی از شب

  • سپهر

    16 آبان 1401، 14:57

    درود. آیکون internet access گاهی نه مثلث زرد روشه و نه اینترنت مشکلی داره. فقط به رنگ سفید درمیاد. یعنی بجای مانیتور توخالی مانیتور سفید هست. اون یعنی چی؟ اگه نمیدونید کامنتو پخش کنید هر کی میدونه پاسخ بده. سپاس

  • سپهر

    02 آبان 1401، 23:19

    ممنون. گاهی ایکون internet access به رنگ سفید درمیاد. اون مال چیه؟ تو حالت معمول یه مانیتور تو خالیه ولی برخی اوقات سفید میشه و ارتباط برقراره هنوز. اون نشونه چیه؟

  • حمید

    14 تیر 1401، 23:32

    سلام منم هم همین مشکل رو دارم. فقط وقتی از گول کروم استفاده میکنم قطع میشه. لطفا راهنمایی کنید

  • Ali

    06 تیر 1401، 14:48

    ببخشید من می خواهم علامت مثلث تعجب را به علامت ضربدر تبدیل کنیم میشه راهنمایی کنید من را اولش علامت ضربدر قرمز بود بعد نمی دونم کجاش رفتم شده علامت مثلث زرد تعجب چیکار کنم در دسترسی اینترنت هم مشکلی ندارم

    • ایمان عمادی

      11 تیر 1401، 11:42

      سلام دوست عزیز، شما از کدوم ویندوز دارین استفاده می‌کنین؟!

  • جواد

    25 خرداد 1401، 10:40

    سلام
    من از داخله بازی به یه سرور متصل شدم و الان آیکون network سفید رنگ شده و دیگه هرچقدر وارد برنامه میشم و میخوام آفلاین بازی کنم نمیشه.انگار که به صورت دائمی به سرور متصل شده.
    چطور میتونم اتصال به سرور رو از خود تنظیمات کامپیوتر قطع کنم(ویندوز 7) تا آیکون network به حالت معمولی دربیاد

    • ایمان عمادی

      11 تیر 1401، 11:49

      سلام دوست عزیز
      کامنت شما رو منتشر کردیم تا اگر فردی بلد باشه، راهنمایی‌تون کنه و ما هم روش ایشون رو اینجا منتشر کنیم.

  • F

    11 خرداد 1401، 20:57

    وواااای مرسی مرسی مرررسی
    ماله من تو دیدگاه اخر حل شد یی دنیا ممنونم 😭

  • میلاد شربت دار

    03 خرداد 1401، 12:43

    سلام. من همه ی روش ها رو انجام دادم اما درست نشد، همین دیشب وسط کارم با نت علامت مثلث اومد و تا الان یعنی ساعت 12 ظهر خرابه. مشکل از مودم هم نیست چون با ی دیوایس دیگه به نت وصلم. ویندوزم هفته. با دانگل به نت وصل میشم. غیر نت مودم با نت گوشی هم مشکل داره. وقتی هم که با troubleshoot problems چک کردم، اینو گف :
    your computer appears to be correcrly configure, but the device or resource (www.microsoft.com) is not responding
    لطفا کمک کنید درستش کنم.

    • ایمان عمادی

      11 تیر 1401، 11:46

      سلام دوست عزیز، شما یک مرتبه تنظیمات پروکسی مرورگر خودتون رو غیرفعال کنین و از قسمت network adapter یکبار دسترسی به اینترنت رو غیرفعال کنید. به‌علاوه اینکه ممکنه نیاز باشه تا یکبار درایور network رو آپدیت کنید یا نیاز باشه مجدداً نصب کنید.

  • مهسا

    22 آذر 1400، 14:58

    سلام خسته نباشید
    سیستم من تو یه شبکه به وای فای وصله بقیه سیستم ها اینترنت دارن فقط همین سیستم no access internetمیزنه
    همه راه هایی ک گفتین انجام شده و حل نشد یه به راه تخصصی تر احتیاج دارم ممکنه راهنماییم کنین چیکار باید بکنم؟

  • مجتبی فاضل

    27 اردیبهشت 1400، 20:14

    باسلام و خسته نباشید من ویندوزم۷ ومشکلم در network and sharing canterهست اصلا علامت نتورک ونیمکت نیست اگر کمک کنید ممنونم

    • نیلوفر اکبریان

      09 خرداد 1400، 10:09

      دوست عزیز درایور network نصب کنید

  • سیده نرگس حسینی

    25 اردیبهشت 1400، 13:22

    خیلی ممنون مشکلم حل شد . موفق باشید

  • amir

    04 اردیبهشت 1400، 15:03

    دمتون گرم مشکلم برطرف شد D: مشکل من تو پست اخر حل کرد

    • F

      11 خرداد 1401، 21:04

      منم🥲

  • سیدمحمدحسینی

    13 بهمن 1399، 22:25

    باسلام ممنون ازمطالب جالبتون خدابشماخیربدهدمشکلم راحل کردین 🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐

  • ابراهیم واعظ لیواری

    01 بهمن 1399، 01:53

    بنام خدا وبا سلام بسیار عالی بود لذت بردیم از اینکه باکمک سایت مشکلمان برطرف شد ازمجموعه تیم سپاسگذراریم.

  • مشیری

    19 آذر 1399، 07:58

    عالی بود 🤩🤩🤩🤩🤩😍😍

  • علی

    25 آبان 1399، 13:25

    سلام
    یه دنیا ممنوووووووون❤❤❤❤❤

  • بیاتی

    15 شهریور 1399، 15:26

    با سلام و خسته نباشید
    ممنون از تلاش و توضیحات خوب شما.

  • فاطیما

    18 اسفند 1398، 16:07

    خدا خیرتون بده..بعد از دوماه مشکلم برطرف شد

    • 3

      26 فروردین 1400، 15:42

      با کدوم.روش مشکلتون روحل کردین با کدوم روش رفتین

  • حسن

    09 اسفند 1398، 03:45

    بسیار عالی توضیح داده بودید من مشکلم حل شد سپاس

    • Freya

      21 اردیبهشت 1400، 23:53

      سلام.
      لازم دیدم که حتما ازتون تشکر کنم .
      بنده نتورک ریست کردم و مشکلم حل شد خداروشکر .
      و میدونم که مشکل از تنظیمات آی پی بوده ، اما به صورت دستی درست نشد . شایدم من اشتباه کرده بودم .
      خیلی ممنون بابت راهنماییاتون

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید