30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

2

چشم‌انداز بازاریابی و تجارت در سال‌های اخیر به شدت تغییر کرده است، به‌گونه‌ای که برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند، تغییراتی که در 2سال اخیر در این زمینه رخ داده، به اندازه تغییرات 50سال گذشته بوده است.

فضای آنلاین امکانات و فرصت‌های گسترده‌ای را برای پیشرفت مشاغل مختلف در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، فراهم کرده است. اما تمام استراتژی‌های بازاریابی مناسب همه کسب‌وکارها نیستند.

بنابراین، ما در این راهنما بهترین استراتژی‌های دنیای دیجیتال را به همراه مشخصات آنها توضیح داده‌ایم، تا شما بازاریابی دیجیتالی مناسب و متناسب با کسب‌و‌کار خود را بکار بگیرید؛ اما قبل از آن به تعریف کاملی از استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.

تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی دیجیتال، برنامه‌ای است عملی برای دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال. در واقع استراتژی دیجیتال به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که افراد، برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود در فضای آنلاین انجام می‌دهند. امروزه اکثر مشاغل حداقل به یک راهبرد دیجیتالی مناسب، برای پیشرفت در کسب‌وکارشان نیازمندند. اما چرا مشاغل به استراتژی بازاریابی دیجیتال، احتیاج دارند؟

بدون استراتژی،یعنی شما نقشه‌ای برای دستیابی به اهداف خود ندارد. در واقع شما می‌دانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید، اما نمی‌دانید چگونه؟ و بنابراین بدون استراتژی بازاریابی دیجیتال، برای معرفی و تبلیغ کسب‌و‌کار خود فعالیت‌هایی را انجام می‌دهید که در نهایت، نتیجه و بازخوردی نخواهد داشت.

برای تشخیص اینکه چه استراتژی بازاریابی مناسب شماست؛ در ادامه به معرفی و بررسی انواع استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.

انواع استراتژی‌های دیجیتال

در حالت ایده‌آل شما باید از ترکیب چند نوع مختلف استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنید تا از طریق کانال‌های متفاوت، به مخاطبان هدف خود دست یابید. اما بهترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال که می‌توانند در دستیابی به بالاترین میزان رشد و پیشرفت کسب‌و‌کار شما کمک کنند، عبارتند از:

1. نام تجاری خود را مطرح نمایید؛

از برند تجاری کسب‌و‌کارتان استفاده کرده و از آن در کمپین‌ دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید.

2. پرسونای مخاطبین خود را تعیین نمایید؛

به اطلاعات جمعیتی، عواملی که سبب می‌شوند افراد به سمت کسب‌و‌کار شما تمایل پیدا کنند، محصولات و خدمات و...، فکر کنید.

3. از قیف بازاریابی استفاده کنید؛

یک استراتژیست حرفه‌ای می‌داند در هر مرحله از قیف چه چیزی را به مشتریان ارائه نماید تا درصد بالایی از تبدیل‌ها (بازدیدکننده به مشتری) را به خود اختصاص دهد.

وسیع‌ترین قسمت قیف به یافتن مشتریان، ایجاد علاقه‌مندی و توجه به آنها و انتهای قیف به مراحلی همچون نگهداری مشتری، تعلق دارد.

4. از ابزار تحلیل و برنامه‌ریزی کمک بگیرید؛

برای تحلیل و بررسی تصمیمات مهم و استراتژیک خود و آنالیز آن‌ها از ابزار تحلیل swot استفاده کنید.

5. روی تکنیک‌هایی که بیشترین ارزش را برای تجارت شما دارند، متمرکز شوید؛

از متخصصین حرفه‌ای و شرکت‌های معتبر دیجیتال مارکتینگ، کمک بگیرید.

6. چشم‌انداز و اهداف کسب‌و‌کار خود را مشخص کنید؛

اهداف و چشم‌انداز برای تجارت خود برگزینید که قابل دستیابی، قابل اندازه‌گیری و واقع‌بینانه باشند، به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود در جهت رشد و توسعه آن فکر کنید.

تبلیغات در تربت حیدریه ! ارسال اس ام اس چه مزایایی دارد؟حتما بخوانید: تبلیغات در تربت حیدریه ! ارسال اس ام اس چه مزایایی دارد؟

تعیین اهداف سبب می‌شود، انگیزه لازم برای ادامه کار را بدست آورده و با برنامه‌ریزی دقیق به تمام اهداف مشخصه خود برسید.

7. تحقیق کلمات کلیدی را فراموش نکنید؛

برای بهبود وضعیت سئوی خود لازم است که به شناسایی و تحقیق کلمات کلیدی وبسایت خود بپردازید.

کلمات کلیدی همان کلید واژه‌هایی هستند که افراد برای بدست آوردن اطلاعات مورد نظر خود از طریق موتورهای جست وجو، آنها را در قسمت سرچ، تایپ می‌کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید که کاربران، شما را در نتایج موتورهای جست‌وجو پیدا کنند و واقع در نتایج سرچ به راحتی بالا بیایید، به تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود بپردازید.

8. از تقویم محتوا استفاده کنید؛

برای تولید بهتر محتوا و نظم بخشیدن به تمام مراحل آن از تولید تا انتشار، نیاز به یک تقویم محتوایی و یا ابزار مدیریت محتوا دارید. یک تقویم محتوایی خوب و برنامه‌ریزی شده سبب صرفه‌جویی در زمان و انرژی شما می‌شود.

9. بودجه بازاریابی خود را تنظیم کنید؛

درباره هزینه‌های بازاریابی دیجیتال، تحقیق کنید تا بودجه واقعی استراتژی دیجیتال مارکتینگ کسب‌و‌کار خود را پیش‌بینی نمایید.

10. کمپین دیجیتال مارکتینگ برگزار نمایید؛

به مجموعه اقداماتی که در فضای دیجیتال برای بازاریابی و با هدف معرفی و فروش محصولات و خدمات کسب‌و‌کار شما، انجام می‌گیرد، کمپین بازاریابی دیجیتال می‌گویند. بخشی از این اقدامات شامل شناخت بازار هدف، سلیقه‌ی مشتریان، پشتیبانی و خدمات حداکثری برای مخاطبین می‌باشد.

11. وب‌سایتی حرفه‌ای ایجاد و راه‌اندازی کنید؛ 

یکی از عواملی که نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن وبسایت شماست، سازگاری وب‌سایت شما با صفحه نمایش تلفن همراه و سایر دستگاه‌هاست. یکی از اساسی‌ترین بخش‌هایی که در بازاریابی دیجیتال نیز بر آن تاکید می‌شود، طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا است، یعنی محتویات وب‌سایت شما با توجه به نوع دستگاه (تلفن همراه، کامپیوتر ،آی پد و…) بر اساس اندازه صفحه دستگاه، به نمایش درآیند.

12. عملکرد خود را ارزیابی کنید؛

با بررسی و ارزیابی عملکرد خود، نتایج را پایش و اندازه‎گیری کنید و در نهایت نقاط ضعف کسب‌و‌کار خود را به نقطه قوت تبدیل نمایید. برای اینکار حتی می‌توانید از دوره‌های آموزش گوگل وبمستر شرکت و از ابزارهای تحلیل‌گر همانند google webmaster و google analytics استفاده کنید.

لازم به ذکر است که تکنیک‌های گفته شده، تنها بخشی از استراتژی‌های لازم در بازاریابی هر کسب‌و‌کاری محسوب می‌شوند که با توجه به تنوع مشاغل و کارکردهای مخلتف آنها، هر یک از این استراتژی‌ها می تواند تغییر و یا حتی استفاده نشود.

نتیجه‌گیری

در این راهنما استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مورد نیاز کسب‌وکارها را مورد بررسی قرار دادیم. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، کمک گرفتن از افراد متخصص و یا کارشناسان حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ است تا با طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ، یاریگر ما باشند.

بنابراین، درخواست مشاوره از یک آژانس بازاریابی و تبلیغات اینترنتی معتبر و حرفه‌ای در مسیر اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ، برای گرفتن سریع‌ترین پاسخ و بازخورد از بازاریابی، امری ضروری بنظر می‌رسد. در این راستا ما به شما مجموعه حرفه ای "نوین" را پیشنهاد می‌دهیم.

به جرئت می‌توان گفت یکی از برترین مجموعه‌های بازاریابی دیجیتال شرکت رسانه تجارت نوین است، چراکه در طی فعالیت 10 ساله خود از بیزینس‌های بسیاری پشتیبانی نموده و سبب توسعه و پیشرفت آنها شده است و این نشان می‌دهد که "نوین" توانایی به نتیجه رساندن پروژه‌های کوچک و بزرگ بازاریابی و تبلیغات در فضای دیجیتال را داراست.

همچنین مجموعه رسانه تجارت نوین با داشتن مجموعه‌هایی همچون ملی پیامک (ارائه دهنده سرویس‌های ارسال پیامک)، پرتال (پلتفرم سایت‌ساز وفروشگاه‎ساز)، دیدوگرام (پلتفرم تبلیغات و بازاریابی در موبایل و شبکه‌های اجتماعی) و نوین ویپ (ارائه‌دهنده سرویس‌های تلفن گویا)، از یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای در طراحی و اجرای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برخوردار است و با بکارگیری برترین متدهای روز دنیا در این زمینه، تضمینی برای توسعه کسب‌و‌کار شما به شمار می‌رود.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید