30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
روش‌های ساده برای دریافت خلافی خودرو

روش‌های ساده برای دریافت خلافی خودرو

1005

قبل از اینکه از کار و زندگی‌ بیفتید و برای استعلام خلافی ماشین و پرداخت مبلغ گزاف راهی دفاتر پلیس +10 شوید، بهتر است چند دقیقه وقت بگذارید و مطلب زیر را بخوانید. روش‌های آنلاین و غیرحضوری دریافت خلافی خودرو که در ادامه معرفی می‌کنم، می‌تواند شما را از دردسر مراجعۀ حضوری خلاص کند و کارتان را راه بیندازد.

قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم نگیرید!

اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید.
10% تخفیف!
MPC10
کپی کد
برای ارسال پیامک تکی و انبوه همین الان ثبت نام کنید
ثبت نام و ارسال پیامک آنی

استعلام آنلاین خلافی خودرو

چند روش غیرحضوری و از راه دور برای گرفتن آمار خلافی خودرویتان وجود دارد، از مراجعه به سایت بگیرید تا ارسال یک کد چندرقمی ساده! در این مطلب تمام این راه‌ها را به تفکیک و به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

روش اول، گرفتن خلافی از سایت راهور

اول وارد سایت پلیس راهور شوید.

تمام توضیحات لازم برای استعلام خلافی خودرو در این سایت نوشته شده است، فقط کافیست تا کاربر شمارۀ ۸ رقمی کارت ماشین را در قسمت مشخص‌شده وارد کند. (این شماره دقیقاً کنار بارکد قرار دارد.)استعلام خلافی خودرو

بعد از ورود به قسمت خلافی‌های خودرو، می توانید تک‌تک آنها را ببینید و پرداخت کنید. فقط توجه کنید که چون سایت راهور از سال ۹۵ به‌روزرسانی نشده، در پرداخت‌های گروهی گاهی دچار مشکل می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنم برای رفع این مشکل جریمه‌هایتان را حداکثر ۳تایی پرداخت کنید و همه را یک‌جا انتخاب نکنید.

بعد از پرداخت، یک شمارۀ پیگیری به شما داده می‌شود، حتماً آن را در جایی یادداشت کنید تا در صورت بروز هر مشکلی از آن استفاده کنید. راستی هنگام ورود به سایت یادتان نرود که وی‌پی‌ان را هم حتماً خاموش کنید.

دریافت جریمه ماشین از طریق پیامک

ارسال اس ام اس یکی از ساده‌ترین روش‌های دریافت خلافی خودرو است. مخصوصاً اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید با ارسال یک پیامک آمار خلافی ماشین‌ را دربیاورید.

برای این‌کار کد ۱۷ رقمی VIN را که در سند خودرو یا کارت ماشین‌تان نوشته شده، به شمارۀ 1101202020 ارسال کنید.


خلافی خودرو

کد VIN در سند خودروگرفتن خلافی ماشین

کد VIN در کارت خودرو

بعد از اینکه کد را پیامک کردید، میزان خلافی ماشین تا یک‌روز قبل، به همراه شناسۀ پرداخت و قبض برایتان ارسال می‌شود. ناگفته نماند که استعلام از طریق پیامک رایگان نیست و فعلاً (سال 1400) تعرفۀ 3500 ریالی دارد.

استعلام خلافی ماشین با تلفن گویا

یک راه ساده دیگری که می‌توانید با استفاده از آن خیلی راحت از مبلغ خلافی اتومبیل‌تان باخبر شوید، تماس گرفتن با شماره 88288888 است.

در این روش شما می‌توانید از طریق شمارۀ پلاک خودرو، خلافی ماشین را بگیرید که از این نظر با سایر روش‌ها فرق دارد. پس با شماره بالا تماس بگیرید و اگر در شهرستان هستید حتماً 021 را اول شماره وارد کنید. بعد از شماره‌گیری گزینۀ ۱ را فشار دهید تا به بخش صدور گواهینامه، صدور کارت ماشین و خلافی خودرو وصل شوید. در قدم بعدی گزینۀ ۱ را که مربوط به خلافی خودرو است شماره‌گیری کنید، سپس با اتصال به اپراتور، شمارۀ پلاک ماشین را بگویید تا میزان خلافی ماشین به شما اطلاع داده شود.

استعلام تخلفات رانندگی با استفاده از کد USSD

در این روش هم بدون نیاز به اینترنت می‌توانید خلافی خودرویتان را بگیرید؛ فقط کافیست تا #110* را با تلفن همراه‌تان بگیرید تا دو گزینه برای شما نمایش داده شود.

نحوه ارسال اس ام اس به تعداد زیاد و گروهی (آموزش 0 تا 100)حتما بخوانید: نحوه ارسال اس ام اس به تعداد زیاد و گروهی (آموزش 0 تا 100)

گزینۀ اول خدمات قابل ارایه و گزینۀ دوم خدمات در دست اقدام است. برای دریافت خلافی ماشین باید گزینۀ اول را انتخاب کنید. در مرحلۀ بعدی گزینۀ استعلام خلافی خودرو برای شما نمایش داده می‌شود. دوباره گزینۀ 1 را ارسال کنید. حالا شبیه به روش‌های دیگر استعلام خلافی، کد ۱۷ رقمی VIN را که با IR شروع می شود وارد کنید. در مرحلۀ آخر اگر لیست خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد 1 و اگر علاوه‌بر لیست خلافی شناسۀ قبض و پرداخت را هم می خواهید، عدد 2 را وارد کنید.
نکته: دقت کنید که شماره ها در کد USSD باید به‌صورت انگلیسی وارد شوند.

استعلام خلافی خودرو به روش حضوری

پرداخت جریمه خودرواگر خانه‌تان نزدیک یکی از مراکز پلیس +‌۱۰‌ است یا کلاً راحت‌تر هستید تا به‌صورت حضوری آمار خلافی‌ اتوموبیل را دربیاورید، به یکی از شعب پلیس +10 بروید. البته توجه داشته باشید که اگر خلافی خودروی شما بیشتر از یک میلیون تومان باشد باید به مراکز راهنمایی رانندگی مراجعه کنید. هزینۀ دریافت خلافی به این روش مبلغ 8150 تومان است. البته اگر خلافی شما بیشتر از ۳ برگ باشد بابت هر برگ 500 تومان حدوداً از شما می‌گیرند.

روش دریافت نمره منفی گواهینامه

علاوه‌بر استعلام خلافی خودرو، می‌توانید نمره منفی گواهینامه را هم استعلام کنید. برای نمره منفی گواهینامه دو راه پیش‌رو دارید، که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

راه اول، سایت پلیس راهور

بعد از ورود به سایت باید در کادر خالی، شمارۀ گواهینامۀ خودتان را وارد کنید تا بتوانید استعلام نمره منفی گواهینامه‌ را بگیرید.

راه دوم، سامانه پیامکی 1101202020

شمارۀ گواهینامه‌تان را به سامانه 1101202020 پیامک کنید. دریافت نمره منفی از این طریق یک هزینۀ ناچیز 3500 ریالی دارد. بعد از ارسال، مقدار نمره منفی برایتان پیامک می‌شود.

پرداخت جریمه رانندگی

راه‌های زیادی برای پرداخت جرایم رانندگی وجود دارد. در ادامه دو مورد از ساده‌ترین روش‌های آن را برایتان توضیح می‌دهم. فقط قبلش بهتر است بدانید که برای پرداخت جرایم از راه‌های زیر نیاز به شناسۀ قبض و شناسۀ پرداخت دارید، پس در مراحل استعلام‌گیری حتماً هر دو شناسه را یادداشت کنید.

پرداخت با عابر بانک

برای پرداخت خلافی از طریق عابر بانک، در دستگاه خودپرداز شناسه قبض و پرداخت را وارد کنید و بعد رسید را تحویل مراجع قانونی بدهید.

پرداخت از طریق تلفن بانک

اگر دسترسی به عابر بانک و یا اینترنت نداشتید می‌توانید با شماره گیری 2000 از خطوط ثابت، مراحلی را که اپراتور توضیح می‌دهد طی کنید و طبق آن عمل کنید. پرداخت از این طریق هم نیازمند شمارۀ قبض و شناسۀ پرداخت است.

جمع‌بندی

در آخر امیدوارم که از استعلام خلافی خودرو و همچنین نمره منفی گواهینامه سربلند بیرون بیایید و جیب‌تان هم خالی نشود. اگر نظر یا پیشنهادی دارید، حتماً در قسمت کامنت‌ها با ما و مخاطبان ملی پیامک در میان بگذارید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
7دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • ارمان

    26 تیر 1401، 16:23

    من از سایت خلافی قبضینو اقدام به پرداخت کردم.
    قبضینو رو شما تایید می کنید؟

  • حامد حسین پور

    11 دی 1399، 00:12

    سلام خسته نباشید
    ببخشید این سایت و یا به طور کلی بجز پلیس+۱۰ هر چند روز یک بار جریمه ها آپدیت میشه؟
    باتشکر

    • نیلوفر اکبریان

      11 دی 1399، 09:28

      سلام دوست عزیز، سایت به صورت مرتب در حال به‌روز رسانی هست ولی اگر به مشکلی برای پرداختی خلافتون برخوردید حتما برای پیگیری با خودشون تماس بگیرین

  • تیمورتاش

    12 آذر 1399، 13:35

    سلام ممنون خوب بود مطلب
    ولی من یک مشکل خوردم لطفا راهنمایی کنید
    خودرو من جریمه شده بود و رفتم پلیس+۱۰ خلافی رو با شناسه قبض و پرداخت گرفتم و اعتراض نوشتم به راهنمایی رانندگی،و یک مبلغی از جریمه ام کم شد من حواسم نبود با شناسه پرداخت و قبض قبلی پرداخت کردم،حالا چکار باید بکنم؟

    • نیلوفر اکبریان

      24 آذر 1399، 15:37

      با پشتیبانی پلیس +10 تماس بگیرید تا فیش پرداختی رو اصلاح کنند

  • کوروش زارعی

    10 آبان 1399، 22:27

    سلام
    من لااقل ۵ مورد رو به ارزش جدود بالای ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردم از حسابم کم شده و رسید اینترنتی رو هم چاپ کردم الان دو ماه بیشتره ولی کم نکرده تکلیف چیست ؟ من این کار رو کردم نرم مراکز
    الان که باید برم ثابت کنم
    تکلیف چیه

    • نیلوفر اکبریان

      26 آذر 1399، 09:11

      سلام، دوست عزیز حتما به مرکز پلیس +10 مراجعه کنین

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید