30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
آیا اس ام اس بهتر است یا تبلیغات دیگر؟

آیا اس ام اس بهتر است یا تبلیغات دیگر؟

23

در حال حاضر، چیزی در حدود بیست سال از ارسال نخستین پیامک های تبلیغاتی در جهان گذشته است؛ و شاید با فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند و به تبع آن افزایش ضریب نفوذ اینترنت این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفته باشد که آیا اس ام اس های تبلیغاتی دوران افول خود را می گذرانند؟ و آیا به زودی از گردونه ی رقابت با سایر مدیوم های تبلیغاتی حذف می‌شوند؟ و در نهایت اینکه برای استفاده از یک ابزار تبلیغاتی، آیا اس ام اس بهتر است یا تبلیغات دیگر؟

اس ام اس بهتر است یا تبلیغات دیگر؟

پاسخ به این سوال به دو بخش تقسیم می شود. نخست اینکه «بازاریابی پیامکی» خود به عنوان یکی از زیرمجموعه های «دیجیتال مارکتینگ» تقسیم بندی می شود. البته منظور ما از "بازاریابی پیامکی" مشخصا ارسال انبوه پیامک های تبلیغاتی نیست . با تقسیم دیجیتال مارکتینگ به دو بخش آنلاین و آفلاین، موضوع مورد بحث ما در ذیل مدیوم های آفلاین طبقه بندی می گردد؛ اما اجازه دهید تحلیل جایگاه آن را در رقابت با سایر رقبای نوظهورش به شما واگذار کنیم. بخش دوم پاسخ، همان نتیجه ای است که از جمع بندی این مقاله به آن خواهید رسید و ضرورتی ندارد که با نظر من و یا دیگران مشترک باشد.

اس ام اس بهتر است یا تبلیغات دیگر؟

آیا پیامک های تبلیغاتی کارایی خود را از دست داده اند؟

پیامک های تبلیغاتی در صورت بهره گیری از منابع اطلاعاتی دقیق و ارسال هدفمند همچنان در صدر باقی مانده اند. به گواهی آمارهای معتبر 90% پیامک ها خوانده می شوند و این فرآیند در 95% موارد تنها در 3 دقیقه ی اول دریافت آنها اتفاق می افتد. این در حالی است که تنها 20% ایمیل ها باز می شوند و باز شدن آنها در حالت خوش بینانه با میانگینی در حدود 3 ساعت صورت می پذیرد. نکته ی بسیار جالب در میان آمارها، نرخ واکنش و یا پاسخگویی مخاطبان است که در رابطه با پیامک این نرخ 46% و در ایمیل های تبلیغاتی تنها 6% می باشد.

«پیامک های تبلیغاتی» در مقایسه با سایر مدیوم‌ها چه وضعیتی دارند؟

شما می توانید با کمی جستجو در اینترنت به برخی از آمارهای مقایسه ای میان مدیوم های مختلف تبلیغاتی دسترسی پیدا کنید. مقایسه میزان بازدید پیامک با تبلیغات در شبکه های اجتماعی و یا مقایسه میزان بازدید یا تاثیر یک بیلبورد با تبلیغات در رادیو و هر نوع مقایسه ی دیگری که انجام آن برای شما پراهمیت و یا ضروری به نظر برسد.

اما توصیه ی من به شما این است که به جای صرف وقت، انرژی و یا پول برای انجام تحقیقات اینچنینی، همین حالا پیش فرض ها و احتمالات ذهنی خود را مورد تجدید نظر قرار دهید.

چیزی که باید بدانید این است که تمام آنچه را که به عنوان «دیجیتال مارکتینگ» می شناسید توسط "هوش های مصنوعی" مدیریت و اداره می شود. از گوگل به عنوان یک جستجوگر اینترنت تا تبلیغاتی که در سایتی مانند آپارات به شما نشان داده می شوند؛ همه و همه به لطف انتخاب های ظریف و هوشمندانه ی هوش های مصنوعی اتفاق می افتند.

اس ام اس بهتر است یا تبلیغات دیگر؟

«هوش مصنوعی» به لحاظ مفهوم و کاربرد گستره ی پرتعدادی از علوم را در بر می گیرد. از فلسفه تا علوم مهندسی. از ریاضیات تا تبلیغات . از هوا فضا تا بازی و سرگرمی .

«هوش مصنوعی» مفهومی انتزاعی و یا طرحی ایده آل گرایانه و یا رویائی و دور از دسترس نیست. ده ها سال است که عینیت یافته است و در بخش های مختلفی از زندگی ما حضور دارد. حضوری که در بسیاری از مواقع حس و ادراکی از آن نداشته و یا نخواهیم داشت.

«هوش مصنوعی» به زبان ساده یعنی دیدن، شنیدن، اندیشیدن و صحبت و تعامل با محیط و دیگران با مکانیزمی شبیه به آنچه در وجود انسان رخ می دهد. به رایانه ها می آموزیم که همچون یک کودک به تدریج رشد کنند، بیاموزند و تجربه کنند. حتی به رایانه ها این امکان را می دهیم که تجربیاتشان را بروز دهند و به دیگران عرضه کنند.

هوش مصنوعی همه جا حضور دارد. گوشی هوشمند شما یک و یا چند هوش مصنوعی را در خود جای داده است.

موتور جستجوی گوگل ، دستیار صوتی گوگل ، ســیری و یا کورتانا هم هوش مصنوعی هستند. حتی عکاسی و فیلم برداری گوشی هوشمند شما نیز وابستگی نسبی به هوش مصنوعی دارد.

فناوری های نوینی همچون واقعیت افزوده (Augmented Reality) ، خانه های هوشمند ، سلاح های هوشمند، خودروهای خودران و یا سیستم های نوین ناوبری خودرو نیز از هوش مصنوعی بهره می برند. اما همه ی این موارد از مصادیق بارز و قابل تشخیص این فناوری هستند.

آمارها نشان می دهند که حداقل 48 میلیون از اکانت های فعال توئیتر توسط ربات ها اداره می شوند. و این آمار قابل تعمیم به سایر شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و وبلاگ ها نیز خواهد بود.

امروزه برخی دولت ها و حتی شرکت های خصوصی بزرگ نیز برای تجزیه و تحلیل علایق مردم و همچنین عقاید آنها نسبت به شرایط و وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه از این هوش های مصنوعی استفاده می کنند.

برخی از صاحبان قدرت و ثروت حتی از هوش مصنوعی برای تولید محتوا درشبکه های اجتماعی استفاده می کنند. محتوایی که ممکن است هیچ مخاطبی نتواند تولید ماشینی آنها را تشخیص دهد. محتوایی برای جهت دهی به افکار عمومی ، تاثیرگذاری بر آراء مردم و یا هدایت اعتراضات و ناآرامی ها در یک کشور .

هوش مصنوعی توانسته است بیلبوردهای تبلیغاتی هوشمندی را بسازد که بتواند خودروهای در حال عبور و طبقه ی اجتماعی صاحبان آنها را در کسری از ثانیه تشخیص دهد و تبلیغاتی متناسب با آنها را در لحظه به نمایش بگذارد؛ و یا حتی مناسبت ها و رویدادهای مهم یک شهر ، مانند یک مسابقه ورزشی مهم (مانند دربی) را بررسی کند و تبلیغاتی متناسب با آن پخش نماید، و یا در یک هوای سرد و برفی کالاهای متناسب با آن شرایط جوی را به نمایش درآورد.

با این حال بخشی از ارزش و کارکردهای موثر «هوش مصنوعی» با بهره برداری های منفی و متقلبانه از آن خنثی می شوند. آمارهای گوگل ازعان دارند که حداقل 56% از آگهی های آنلاین توسط ربات ها دیده می شوند. آمارهای statista نیز نشان می دهند که گردش مالی حاصل از این تقلب ها در سال 2018 تنها در آمریکا 19 میلیارد دلار بوده است و این رقم تا سال 2022 به 44 میلیارد دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر دولت ها و نهادهای مختلف نیز می توانند با تولید و نشر اطلاعات غلط در فضای مجازی تخمین ها و گزارش های تهیه شده توسط هوش های مصنوعی را دچار اخلال نمایند.

سخن پایانی

آمارها ازعان دارند، 86% از کاربران اینترنت همراه ، هنگام تماشای تلویزیون از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند. 33 درصد از این زمان به استفاده از اپلیکیشن ها، 37% به مرور صفحات اینترنتی، 40% به فعالیت در شبکه های اجتماعی و 56% به ارسال پیام کوتاه به دوستان واعضاء خانواده اختصاص می یابد.

به تمامی این آمارها، می توان یک آمار دیگر را نیز اضافه کرد؛ کاربرانی که از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند. با این تفاسیر می توان اطمینان داشت که تبلیغاتی پیامکی همچنان یکی از دقیق تر و موثرترین روش های تبیغات هستند؛ با اطلاعات دقیق تر، هزینه های کمتر و احتمال تقلب به مراتب پایین تر از سایر مدیوم های دیجیتال!

در صورتی که به دنبال ارسال پیامک از طریق اینترنتی هستید یا در رابطه با روش بازاریابی پیامکی نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با شماره تلفن 63404-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ملی پیامک شما را راهنمایی کنند. یا اینکه می‌توانید به صفحه تعرفه‌ها مراجعه کرده و پنل مناسب برای کسب و کار خود را خریداری کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید