30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
راهنمای تایپ فارسی در فتوشاپ

راهنمای تایپ فارسی در فتوشاپ

13

فارسی تایپ کردن در فتوشاپ دشواری‌های خودش را دارد؛ مثلاً خود من بارها شده که خواسته‌ام متنی را در فتوشاپ به زبان فارسی تایپ کنم، اما با یک مشت حروف جدا از هم مواجه شده‌ام.
در این مطلب از ملی‌پیامک می‌خواهیم سیر تا پیاز تایپ فارسی در فتوشاپ را با هم یاد بگیریم. از فعال سازی فارسی‌نویسی شروع می‌کنیم و دانه به دانه، کنار هم مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ را بررسی می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

فعال کردن فارسی نویسی در فتوشاپ

برای فعال کردن حالت تایپ فارسی اول منوی Edit را باز کنید. بعد از قسمت preferences، type را کلیک کنید. خب، حالا یک پنجره برای شما باز می‌شود.فعال کردن تایپ فارسی در فتوشاپ

گزینه Middle Eastern and South Asia را انتخاب کنید.

فعال کردن فارسی نویسی در فتوشاپ
وقتی به این مرحله رسیدید برنامه فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید. سپس به منوی Type بروید و از زیر منوی Middle Eastern Features ،Language Options را انتخاب کنید.

فارسی نوشتن در فتوشاپ
حالا دیگر کار تمام است و می‌توانید به راحتی در برنامه جذاب فتوشاپ فارسی تایپ کنید.

مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ

همانطور که قبلاً هم گفتم در هنگام تایپ فارسی در فتوشاپ ممکن است به یک سری مشکل برخورد کنید در ادامه این مشکلات را با هم بررسی می‌کنیم:

جدانویسی حروف

کمپانی ادوبی یا همان فتوشاپ خودمان، با اضافه کردن گزینه Middle Eastern and South Asia امکان فارسی‌نویسی را برای ما ایرانیان فراهم کرده است؛ بنابراین برای رفع مشکل جدا‌نویسی یا برعکس‌نویسی حروف، تنها کافی است که مراحل بالا را جز به جز دنبال کنید.

فارسی‌نویسی اعداد

اگر هنگام تایپ اعداد با فونت‌های ایران‌یکان، ایران‌سنس و ... با مشکل مواجه شدید و اعداد به‌صورت انگلیسی نمایش داده شد؛ مراحل زیر را طی کنید تا همه چیز درست شود.
از طریق منوی window گزینه character را انتخاب کنید. در انتهای پنجره‌ای که باز می‌شود، قسمتی به نام digits وجود دارد. شما از این قسمت با کلیک کردن بر روی حالت فارسی می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید.فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

قرار گرفتن نقطه در اول جمله

بعضی وقت‌ها نقطه که باید در انتهای جمله باشد در ابتدای جمله قرار می‌گیرد؛ اگر به این مشکل برخورد کردید وارد منوی window شوید و گزینه paragraph را کلیک کنید. از طریق قسمتی که در شکل زیر مشخص شده می‌توانید چپ‌چین و راست‌چین نوشته را تغییر دهید تا مشکل حل شود.چپ چین راست چین در فتوشاپ

ختم کلام

در این مطلب از ملی‌پیامک نحوه فعال‌ سازی تایپ فارسی در فتوشاپ را بررسی کردیم و سه مورد از رایج‌ترین مشکلات را در هنگام فارسی نوشتن در فتوشاپ حل کردیم. اگر درباره هر کدام از مراحل بالا سوالی داشتید کامنت بگذارید، همچنین آموزش های بیشتری در ارتباط با فتوشاپ را می توانید در وب سایت فرهاد گراف بخوانید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • فاطمه

    29 بهمن 1400، 10:01

    در قسمت “قرار گرفتن نقطه در اول جمله” من این مشکل داشتم و در Paragraph گزینه راست چین یا چپ چین که در تصویر بالا برای من نبود. برای آوردن این گزینه باید در پنجره Paragraph علامت سه خط در قسمت سمت چپ بالا رو بزنید و گزینه Middle Eastern Featutres را فعال کنید که مثل عکس گزینه ها راست چین یا چپ چین بیاد.
    متشکرم

  • حامد

    17 دی 1399، 15:41

    راهنمایی کامل و عالی ، فقط فراموش نشه بعضی وقت ها با ایت تغییرات کاربر تاثیری در نحوه تایپ کردن نمیبینه که باید یک بار نرم افزار رو ببنده و دوباره باز کنه…

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید