30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
همه چیز دربارۀ درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی

همه چیز دربارۀ درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی

49

من سال‌ها دنبال کار جذاب با درآمد بالا بودم، همیشه دوست داشتم شغل جدیدی داشته باشم تا به قول معروف گلیم خودم را از آب بکشم بیرون! برای همین از روی علاقه‌ سراغ شغلی رفتم که سرمایه زیادی نمی‌خواست و البته کار تمام وقتی هم محسوب نمی‌شد، یعنی برنامه‌نویسی! البته از همان اول خیلی به درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی و شرایط بیمه فکر کردم، مدت‌ها دربارۀ پروژه‌های مختلف و کارفرماهای گوناگون تحقیق کردم و بعد به سراغ آموزش رفتم. حالا هم که اینجا هستم، می‌خواهم تجربۀ شخصی‌ام را با شما در میان بگذارم.

هر کاری اصولی دارد، به نظر من کدنویسی فقط شغل نیست، بیشتر مهارتی باارزش برای خلق کردن و کسب درآمد است. پس اگر شما هم دنبال کسب درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی هستید، خوب است بدانید هزاران راه پیش پایتان است و به کمک خلاقیتتان می‌توانید به برنامه‌نویس فوق‌العاده‌ای تبدیل شوید. پس در این به اشتراک گذاشتن تجربۀ شخصی با من همراه شوید تا دربارۀ میزان درآمد کدنویسی، طراحی سایت و برنامه‌نویسی بیشتر بدانید.

نگاهی به شغل طراحی سایت

مقدمه درآمد طراحی سایت و برنامه نویسیحتماً می‌دانید امروزه در شرایطی هستیم که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از طریق سایت و به‌صورت آنلاین خرید کنند، شرایط کرونا هم مزید بر علّت شد و بسیاری از مردم اصلاً به جاهایی که شلوغ باشد نمی‌روند. از طرف دیگر با رشد تکنولوژی کم‌کم کتاب‌ها، روزنامه‌ها و حتی رادیو هم راهش را به دنیای آنلاین باز کرد و حالا مردم پادکست آنلاین گوش می‌دهند، روزنامه اینترنتی می‌خوانند و کتاب‌ها بیشتر به صورت PDF منتشر می‌شود. در چنین شرایطی با روی آوردن مردم به استفاده از سایت‌های مختلف، بازار کار برای طراحان سایت داغ است و درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی تقریباً بالاست.

البته طراحان و کدنویسان شرایط شغلی متفاوتی را تجربه می‌کنند. آن‌ها اغلب اوقات پشت سیستم هستند و ممکن است تا نیمه‌شب کار کنند، باید خلاقیت خوبی داشته باشند، وقت زیادی را برای یادگیری بیشتر و پیشرفت با یافته‌های جدید عرصۀ وب بگذارند و البته با چالش‌های مختلف به‌خصوص کار کردن با چندین کارفرما دست‌وپنجه نرم کنند.

البته اینجا از من توقع نداشته باشید دربارۀ حقوق طراحی سایت صحبت کنم، اما این توصیه را از من بپذیرید که درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی با مهارت و تسلط شما رابطۀ مستقیمی دارد. هرچه بیشتر و بهتر کار کنید، پروژه‌های بیشتری هم به شما پیشنهاد می‌شود. حالا شاید بپرسید کانال‌های کسب درآمد کدنویسی و طراحی سایت چیست؟ به شما می‌گویم!

کانال‌های کسب درآمد برای طراحان سایت

اگر سراغ درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی آمدید، می‌توانید به صورت کارمند یعنی استخدام در شرکت، فریلنسر یا همان دورکار، آموزش به هنرجویان جدید، قبول کردن پروژه، طراحی اپلیکیشن و ایده‌پردازی کسب درآمد کنید. البته من هم در ادامه صفر تا صد این کانال‌های درآمدی را توضیح خواهم داد.

طراحانِ شرکت‌ها

استخدام در شرکت‌ها و ارگان‌ها مثل کارمندی تقریباً مطمئن و بدون ریسک، با حقوقی مشخص در پایان ماه است که به آن اضافه کار، پاداش و بیمه هم اضافه می‌شود.

اگر اهل ریسک نیستید، برنامۀ منظم کاری می‌خواهید یا حوصلۀ چند کارفرما باهم را ندارید، بر اساس شهر مجل کار، تخصص و تجربه، سابقۀ کار و پست سازمانی می‌توانید به عنوان کارمند در شرکت‌های خصوصی یا دولتی مشغول کار شوید. درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی به‌صورت کارمندی در شرکت‌های IT، استارتاپ‌ها و شرکت‌های تبلیغات معمولاً از دیگر حوزه‌های کاری بیشتر است و با این روند می‌توانید بین 5 تا 7 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشید.

درآمد فریلنسرها

قبل از توضیح درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی برای فریلنسرها بگذارید اول این گروه شغلی جدید را معرفی کنم.

سایت flexjobs فریلنسر را کسی می‌داند که برای خودش کار می‌کند و خدمات مختلفی را برای چندین کارفرما ارائه می‌دهد. معمولاً طراحان سایت و برنامه‌نویسان هم ترجیح می‌دهند چندین پروژه باهم داشته باشند و فقط به یک شرکت متعهد نباشند.

اگر روابط عمومی خوبی دارید، روزمه‌تان قویست، نمونه کارها و پرتفیلوهای مختلفی دارید و در این حوزه متخصص هستید، بد نیست که به فریلنسری هم فکر کنید. در این روش که البته بسیار پرچالش و گاهی بدون بیمه است، طراح بدون وابستگی به یک شرکت مشخص، برای چندین سازمان کار می‌کند، دفتر کارش خانه است، ساعت کار مشخصی ندارد و گاه تا نیمه‌شب مشغول است.

درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی به صورت فریلنسر فقط به تعداد پروژه‌ها و مهارت شما بستگی دارد و به عنوان پیشنهاد دوستانه یادتان باشد، حتما قبل از شروع کار قرادادی را از کارفرمایان مختلف بگیرید.

پروژه‌های مختلففریلنسر و درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی

اگر می‌خواهید از همین اول کار فریلنسر باشید، باید خودتان دنبال پروژه پیدا کردن بروید تا رزومه‌تان قوی شود و کارهای پیشنهادی به سمتتان سرازیر شود. برای اول راه فریلنسری پیشنهاد می‌کنم با چند نفر متخصص در حوزۀ کاری خودتان ارتباط بگیرید، با کسب‌وکارهای نوپا شروع کنید، سایت‌های قدیمی را به‌روز کنید تا کم‌کم نامتان سر زبان‌ها بیفتد.

بسیاری از همین پروژه‌های کوچک همرزومه خوبی می‌شود و هم شما را به عنوان یک طراح فریلسنر به افراد و بیزینس‌های مختلف معرفی می‌کند. در پایان کار هم پیشنهاد می‌کنم از کارفرما بخواهید تا شما را به افراد دیگر هم معرفی کنید تا دایره ارتباطتان بیشتر هم بشود.

طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن هم یکی دیگر از راه‌های درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی است که طرفداران زیادی دارد.

تقریباً تمام فروشگاه‌های آنلاین بعد از مطرح شدن و پیدا کردن مشتریان همیشگی می‌خواهند اپلیکیشن هم داشته باشند تا خرید برای مخاطبشان آسان‌تر شوند. بیشتر فروشگاه‌های آنلاین آرایشی-بهداشتی، سایت‌های خرید بلیط هواپیما و قطار در حال حاضر اپلیکیشن دارند و این یعنی برنامه‌نویسان با کدنویسی اپلیکیشن هم می‌توانند کسب درآمد داشته باشند.

راهنمای تایپ فارسی در فتوشاپحتما بخوانید: راهنمای تایپ فارسی در فتوشاپ

البته اگر به دنبال طراحی اپلیکیسن رفتید، یادتان باشد که بعد از مهارت بیشتر از هرچیزی خلاقیت لازم دارید و البته باید دنبال کانال دیگری هم برای کسب درآمد باشید، چون این راه همیشگی نیست.

طراحی افزونه‌های وردپرسی

بیشتر سایت‌هایی که ما کاربران استفاده می‌کنیم، وردپرسی و ووکامرسی هستند. این یعنی صاحبان مشاغل اگر دنبال طراحی سایت باشند، به افزونه‌های وردپرس نیاز دارند و این خود راهی برای درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی است.

اگر فریلنسر هستید و زمان کافی دارید، حتما به کدنویسی برای ساخت پلاگین‌ها فکر کنید. در شروع کار بهتر است افزونه‌ها را رایگان در اختیار کاربر قرار دهید و در به‌روزرسانی‌های بعدی کمی قیمت را بالا ببرید. این روش درآمدی برای فریلنسرهای تازه‌کار و کسانی که دنبال راه‌های درامدی دیگر در طراحی سایت هستند، حسابی توصیه می‌شود.

آموزش آنلاین و کسب درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی

پادکست‌های آموزشی و ویدئو

اگر اهل تولید محتوا هستید، وارد حوزه آموزش شوید. آموزش آنلاین از طریق ویدئو و ضبط پادکست آموزشی خیلی هم کار دشواری نیست. اگر اعتمادبه‌نفس کافی و البته تخصص لازم برای آموزش را دارید، وارد دنیای کسب درآمد آموزشی از طریق محتوا شوید. به طراحان و برنامه‌نویسان تازه‌کار آموزش دهید و اگر حوصله‌اش را دارید، برند آموزشی خودتان را داشته باشید.

البته بسیاری از ویدئوها و پادکست‌ها رایگان هستند، پس توصیه می‌کنم علاوه بر این برنامه‌ها فکر تولید دوره‌های آموزشی با گوشزد کردن نکات ریز آموزشی باشید.

معمولا در پادکست و ویدئو نمی‌شود به همه نکات اشاره کرد و از طرف دیگر دورۀ آموزشی مخاطب خاص خودش، یعنی کسی که واقعاً یه فکر آموزش است، را دارد. پس به سراغ آموزش بروید و از این کانال درآمدی هم استفاده کنید.

فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکار شخصی

حالا که کسب‌وکار آنلاین روی بورس است و شما هم کدنویسی بلد هستید، می‌توانید برای خودتان فروشگاه اینترنتی باز کنید. می‌دانید که این روزها خرید آنلاین رو به افزایش است و بیشتر مردم سراغ سایت‌های فروشگاهی آمدند.

پس از ایده‌هایتان استفاده کنید و برای درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی به سراغ راه‌اندازی سایت خودتان بروید. در این مسیر می‌توانید کم‌کم سراغ برندسازی شخصی یا Personal Branding بروید، دوره‌های آموزشی خودتان را داشته باشید، به شرکت‌ها و تیم‌های طراحی سایت مشاوره بدهید، با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ کار کنید و درآمد بالایی از طراحی سایت، برنامه‌نویسی و کدنویسی داشته باشید.

نتیجۀ بحث درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی

نتیجه درآمد طراحی سایت و برنامه نویسیتا اینجا گفتیم که درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی از کانال‌ها و راه‌های مختلفی است ولی از همه مهم‌تر رزومه قوی، خلاقیت و تخصص است تا بتوانید پروژه‌های بیشتری قبول کنید، با شرکت‌های بزرگ کار کنید و با افراد مهمی آشنا شوید.

پس اگر به کدنویسی، طراحی سایت و حتی وب‌سرویس علاقه دارید، فرصت کسب درآمد طراحی سایت و برنامه نویسی را از دست ندهید و هرچه زودتر آموزش را شروع کنید تا بتوانید کسب‌وکار خودتان را داشته باشید.

اگر هم در این حوزه فعال هستید، از تجربیاتتان برای کاربران ملی پیامک در انتهای همین متن بنویسید و کاربران را راهنمایی کنید. منتظر شنیدن پیشنهادات شما هستیم.

 

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
4دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • امیر شیرازی

    30 بهمن 1401، 12:25

    سلام من کارم برنامه‌نویسیه، تا الان حدود 10 تا از پروژه‌ها که نیاز به پنل اس ام اس داشتن، از ملی پیامک تهیه کردم. خواستم ازتون تشکر کنم.

  • رها

    15 بهمن 1399، 12:16

    خیلی جامع بود

    • مهدی

      28 فروردین 1400، 11:56

      موافقم

  • شبنم

    30 دی 1399، 11:29

    خیلی کامل بود سپاس از شما که تو این ایام بیکاری به ما نکات یاد می دید

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید