30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
سئو سایت فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

سئو سایت فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

0

امروزه بسیاری افراد خدمات و محصولات موردنیاز خود را در اینترنت جستجو می‌کنند، بنابراین شرکت‌ها و کسب‌وکارها نیاز به پیاده‌سازی یک سایت دارند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را در مقیاس بزرگ‌تری به فروش برسانند و به درآمد بیشتری برسند، اما داشتن یک وب‌سایت به‌تنهایی کافی نیست بلکه شما باید در دنیای تجارت آنلاین، دیده شوید تا بتوانید مشتریان زیادی جذب کنید.

اینجاست که سئو و بهینه‌سازی سایت برای وبسایت‌های فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کند، چراکه بهبود کیفیت سایت و به اصطلاح بهینه‌سازی آن سبب خواهد شد تا وبسایت شما در نتایج اولیه جستجوهای اینترنتی دیده شود، در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت، جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش شما خواهد شد.

اگر می‌خواهید که سایت فروشگاهی‌تان در پیش چشم مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات، خوش بدرخشد و در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید، در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های سئو سایت فروشگاهی بیشتر آشنا شوید.

سئوی سایت فروشگاهی

همه ما (معمولاً) وقتی می‌خواهیم اینترنت‌گردی را آغاز کنیم، با یک جستجو در گوگل شروع می‌‌کنیم. یک جستجو که مشخص می‌کند در سفر اینترنتی خود به کدام سایت می‌رسیم.

پس اگر می‌خواهیم یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم، باید در گوگل حضوری پررنگ داشته باشیم. این یعنی زمانی‌که کاربران عبارت‌های مرتبط با فروشگاه ما را جستجو می‌کنند، شانس اینکه فروشگاه ما را پیدا کنند، زیاد باشد.

اما برای اینکه بتوانیم در گوگل رشد کنیم، باید وبسایت ما برای موتورهای جستجو بهینه (سئو) شده باشد. اما برای سئو و بهینه‌سازی سایت باید به موارد زیر اهمیت دهیم، که عبارتند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم در سئو سایت فروشگاهی انتخاب کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت است. کلمات کلیدی به کاربران کمک می‌کنند تا از طریق موتورهای جستجو به محصولات موردنیاز خود در فروشگاه آنلاین شما برسند.

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با تحقیق کلمات کلیدی، سایت‌های رقبای خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که آنها از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و سپس کلمات کلیدی که مشتریانتان برای پیدا کردن محصولات شما، جستجو می‌کنند را پیدا کنید.

  • تولید محتوای موثر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت فروشگاهی تولید محتوا است. شما باید برای هریک از محصولات خود توضیحات کامل و مرتبطی تولید کنید و در سایت خود قرار دهید.

در نظر داشته باشید، محصولاتی که شما در سایت خود به فروش می‌رسانید ممکن است که در دیگر فروشگاه‌های اینترنتی نیز پیدا شود، بنابراین شما می‌توانید با تولید محتوای مناسب، منحصر به فرد و دقیق، اثرگذاری سایت خود را افزایش داده و کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

  • بکار گیری محتوای چندرسانه‌ای

تصاویر استفاده‌شده در سایت و نحوه چیدمان آن‌ها مهم‌ترین چیزی است که در اولین نگاه کاربران را مجذوب خود می‌کند؛ بنابراین سعی کنید از تصاویر با کیفیت، حجم و ابعاد استاندارد استفاده نمایید تا کاربران را به سایت خود علاقه‌مند کنید.

دقت داشته باشید هرگز برای جذب مخاطب از تصاویر دروغین استفاده نکنید، چراکه نه‌تنها آن‌ها را نسبت به فروشگاه خود بی‌اعتماد می‌کنید بلکه به‌راحتی مشتریان ثابت خود را نیز از دست می‌دهید.

استفاده از محتوای ویدئویی جذاب، سبب می‌شود تا مشتریان بیشتر با محصولات و خدمات شما آشنا شوند، چراکه ویدئو راحت‌تر دیده می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی به سرعت، دست به دست می‌شود.

  • تحلیل سایت رقبا

هیچ‌وقت نباید رقبای خود را دست کم بگیرید، زیرا آن‌ها نیز مانند شما به دنبال بهبود سایت و پیشرفت در کسب‌و‌کارشان هستند. تحلیل سایت‌ فروشگاهی رقیب و ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن‌ها، به شما در رسیدن به موفقیت، کمک چشمگیری خواهد نمود.

هنگام تحلیل سایت رقبا به موارد زیر، توجه ویژه داشته باشید:

- کلمات کلیدی استفاده‌شده در سایت رقیب؛

تبلیغات برای بوتیک با ارسال اس ام اسحتما بخوانید: تبلیغات برای بوتیک با ارسال اس ام اس

- تعداد بک لینک‌های دریافتی؛

- نوع بک لینک‌های دریافتی؛

- سایت‌های ارائه‌دهنده بک لینک‌ها؛

- نام محصولات در سایت؛

- دسته‌بندی محصولات؛

- شناسایی و بررسی محصولاتی که به‌عنوان محصولات برتر معرفی می‌شوند؛

- شناسایی و بررسی کالاهایی جانبی که در سایت عرضه‌ شده‌اند؛

- برای تحلیل رقبا از ابزارهای رایگانی مانند گوگل، کیوورد پلنر(Keyword planner) یا گوگل ترندز (google trends) استفاده کنید؛

  • دریافت نظر کاربران

در صفحات وبسایت مربوط به محصولات، قسمتی را برای درج نظرات و پیشنهادات کاربران تعیین کنید. بد نیست بدانید استفاده از نظرات سایر کاربران درباره خدمات و محصولی که از سایت شما خریداری کرده‌اند، تأثیر مثبتی بر روی سایر مشتریان خواهد گذاشت.

این‌کار سبب می‌شود تا مشتری راحت‌تر به فروشگاه شما اعتماد کند و به یکی از مشتریان دائمی شما تبدیل شود.

  •  بهینه‌سازی عناوین

ازآنجایی‌که دنیای اینترنت دنیای رقابت می‌باشد، برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر آن‌هم در نگاه اول باید توجه بیشتری به‌عنوان و منحصربه‌فرد بودن آن داشته باشید.

نکات مهم برای بهینه‌سازی عنوان:

- تا جایی‌که امکان دارد عنوانی جذاب انتخاب کنید و برای این منظور از کلمات قدرت مانند شگفت‌انگیز، نهایی، بهترین و... استفاده کنید.

- کلمات کلیدی سایت را در عناوین سایت (ترجیحاً ابتدای عنوان) به کار ببرید.

- عنوان سئو را حتماً داخل تگ <H1> قرار دهید، دقت داشته باشید هر صفحه تنها یک تگ <H1> داشته باشد.

  • بهینه‌سازی آدرس صفحات

یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار بر سئو سایت فروشگاهی، آدرس صفحات سایت است.

نکات مهم بهینه‌سازی آدرس (URL) صفحات

راهنمای ارسال و دریافت اس‌ام‌اس آنلاینحتما بخوانید: راهنمای ارسال و دریافت اس‌ام‌اس آنلاین

- تا جایی که امکان دارد آدرس ساده، خوانا و کوتاه باشد؛

- از کلمات کلیدی در داخل آدرس استفاده کنید؛

- برای جدا کردن کلمات از خط فاصله (-) کنید؛

  • بررسی سرعت سایت

یکی از عوامل مؤثر در بهبود رتبه سایت فروشگاهی شما در موتورهای جستجو، سرعت سایت است. سرعت‌بالای بارگذاری صفحات باعث ایجاد تجربه کاربری بهتر برای کاربران شده و تأثیر مثبتی روی رتبه‌بندی وب‌سایت شما دارد.

کاربران برای بالا آمدن یا لود شدن سایت شما، مدت‌زمان طولانی منتظر نمی‌مانند و در کمتر از چند ثانیه، سریعاً سایت شما را ترک می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک سایت فروشگاهی خود را بالا ببرید به همان اندازه باید سرعت لود شدن سایت خود را نیز افزایش دهید.

برنامه‌هایی مانند GTmetrix به شما در پیدا کردن علت پایین بودن سرعت سایت، کمک می‌کنند.

  • بهینه‌سازی لینک‌های داخلی

یکی دیگر از کارهای مهمی که می‌توانید برای بهبود سئو سایت فروشگاهی خود انجام دهید، لینک سازی داخلی است. این نوع لینک‌دهی باعث می‌شود کاربران به سایر صفحات و مطالب سایت منتقل شوند و مدت‌زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.

  • طراحی سایت ریسپانسیو

داشتن طراحی رسپانسیو یکی دیگر از فاکتورهایی است که حتما باید در طراحی سایت فروشگاهی خود به آن توجه داشته باشید. امروزه بخش قابل‌توجهی از کاربران از طریق گوشی‌های موبایل یا تبلت اقدام به وب‌گردی می‌کنند.

شما نیز می‌توانید با طراحی یک سایت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو تمام دستگاه‌ها را پوشش داده و کاربران را مجذوب سایت فروشگاهی خود نمایید و از این طریق مشتریان بیشتر و درنهایت فروش بیشتری را تجربه کنید.

 سخن آخر اینکه ...

در این نوشتار سعی کردیم روش‌های سئو سایت فروشگاهی را به شما معرفی کنیم، اکنون شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها سئو فروشگاه آنلاین خود را تا حد بسیار زیادی بهبود داده و افزایش مشتریان و فروش خود به چشم ببینید.

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن سئو فروشگاه اینترنتی خود را به‌صورت کاملاً اصولی و حرفه‌ای انجام دهید تا وب‌سایت شما در نتایج اولیه جستجو، دیده شود، پیشنهاد می‌کنیم از آژانس دیجیتال مارکتینگ "نوین" کمک بگیرید.

متخصصان حرفه‌ای تیم نوین با بررسی، تحلیل و ارزیابی وبسایت شما، با طراحی یک استراتژی جامع برای سئو و بهینه‌سازی سایت فروشگاهی‌تان، کمک می‌کنند تا در کسب‌وکار خود و در میان رقبا، خوش بدرخشید.

پس همین حالا به وبسایت نوین به آدرس www.novin.com مراجعه کنید و از خدمات این تیم قوی در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت، بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 63404-021 داخلی 3، تماس بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید