30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم؟

چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم؟

19

اگر سوال چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم را از افراد مختلف بپرسیم، جواب‌های متفاوتی می‌شنویم. یکی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و مخصوصاً اینستاگرام، دیگری در سایت‌ها و گوگل، نفر بعدی رادیو و تلویزیون، برخی بیلبورد و ... را پیشنهاد می‌دهند. هر فردی بنا به تصور ذهنی خود و بدون در نظر گرفتن شرایط، تبلیغات را در رسانه‌های مختلف پُربازده می‌داند.

چند وقت پیش یکی از دوستانم می‌خواست برای کسب‌وکارش تبلیغ انجام دهد، با کسانی که تبلیغات انجام داده و راضی بودند، مشورت کرده و به پیشنهاد یکی از صاحبان کسب‌وکار تصمیم به معرفی محصولش، در صفحه اینستاگرام اینفلوئنسری (فردی معروف) گرفت.

دوست من ویدیوی خود را آماده و پول زیادی به شخص معروف داد، تا برای محصولاتش تبلیغات کند. نتیجه بازخورد به ویدیو برای کسب‌وکار او اصلاً خوب نبود و درواقع هزینه تبلیغات را دور ریخت، در حالی که معرفی همان اینفلوينسر (فرد معروف) برای صاحب کسب‌وکار اول بسیار موثر بود. به نظر شما چرا تبلیغات برای کسب‌وکاری خیلی مفید انجام شد، ولی برای شرکت دوست من خوب نبود و هیچ فروشی نداشت؟

برای معرفی محصول و خدمات، باید اصول اساسی و ضروری را رعایت کرده تا هزینه تبلیغات هدر نرود. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های صحیح تبلیغ موثر را بررسی و با در نظر گرفتن قوانین درست، تبلیغ خدمات یا محصولات را انجام دهیم.

چگونه تبلیغات موثر انجام دهیمچگونه تبلیغات موثر انجام دهیم؟

اگر محصولات یا خدمات شما بهترینِ بازار است و هیچ نقصی هم نداشته باشد، بازهم باید تبلیغات انجام دهید، تا مشتریان زیادی با محصولات آشنا شوند. روش‌های تبلیغ برای هر کسب‌وکاری متفاوت است، ولی راه‌کار تبلیغات گوناگون شبیه به هم است. یکی از راه‌کارها این است که مشتری را خیلی خوب بشناسید.

باید برای تبلیغات برنامه بازاریابی (Marketing plan) داشته باشید. یعنی برنامه‌ و نقشه‌ای برای کسب‌وکارتان در زمانی مشخص مثلاً یک‌سال بنویسید و طبق برنامه، فعالیت‌های مختلف را در زمان خاص انجام دهید.

در گوگل ادز تبلیغات کنید

تبلیغات در سایت و گوگل یکی از روش‌های مفید است، چون بسیاری از افراد سوالات خود را در گوگل می‌نویسن و گوگل هم سایت‌های را به کاربر نمایش می‌دهد، که پاسخ خود را پیدا کند.

گوگل به عنوان منبعی معتبر برای کاربران، امکانی به نام گوگل ادز را طراحی کرد، به این صورت که پول پرداخت کنید، تا سایت شما را در نتیجه اول به کاربر نشان دهد.

البته تبلیغات در سایت برای همهٔ کسب‌وکارها مفید نیست، زیرا برای راه‌اندازی سایت، سئو، تولید محتوا، بارگذاری محصول و ... در سایت، نیاز به صرف هزینه و نیروی کار است. برای شرکت‌های که نیروی کار و هزینه برای سایت ندارند،‌ قطعاً تبلیغات در گوگل ادز مفید نیست و بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

آزمایش نسخه نهایی تبلیغ

یکی دیگر از روش‌های موثر تبلیغات، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی است. همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل اینستاگرام، تلگرام، آپارات، یوتیوب، فیسبوک و ... وجود دارند. ولی همهٔ شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات هر کسب‌وکاری کاربردی نیستند و شما باید مشتریان و ویژگی‌های آنان را خوب بشناسید، چون مثلاً تبلیغات در آپارات یا یویتوب ممکن است، برای همهٔ محصولات کاربردی نباشد.

مخاطبان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متفاوت هستند. سن، جنس، منطقه و شغل نیز جزو ویژگی‌های مشتریان بوده و در هر گروه کاملاً متفاوت است. مثلاً شیوهٔ تبلیغ یک اسباب‌بازی برای کودکان با تبلیغ یخچال برای افراد بزرگسال فرق می‌کند و مثلاً  فیسبوک یا یوتیوب شبکه مناسبی برای تبلیغ یخچال ایرانی نیست.

پس قبل از انجام هرکاری برای تبلیغات، مخاطب هدف را بشناسید، سپس نیاز و دغدغه او را رفع کنید و احساس نیاز را به‌وجود آورید. در بسیاری از مواقع مخاطب نمی‌داند به خدمات یا محصولات شما نیاز دارد و این وظیفه شماست که با تبلیغ در او احساس نیاز ایجاد کنید.

با این مثال احساس نیاز مشتری را بهتر درک می‌کنید: مثلاً شما دوره آموزش فتوشاپ می‌فروشید، مخاطب نیاز به آموزش دارد، ولی دقیقاً نمی‌داند، دوره شما چه نیازی را در او برطرف می‌کند. باید در تبلیغات بگویید که با خرید دوره فتوشاپ و یادگیری آن می‌تواند راحت‌تر در شرکتی استخدام شده و کار ثابت داشته باشد، پس شما نیاز به یادگیری فتوشاپ را در مشتری ایجاد کرده‌اید.

تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد، که مشتری جدید جذب کند.

شناخت مشتری

از سامانه پیامکی استفاده کنید

سامانه پیامکی به عنوان نرم‌افزاری تحت‌وب برای ارسال و دریافت پیامک، راه‌حلی بسیار کاربردی برای جذب و حفظ مشتریان است، که کاربردهای زیادی دارد. برخی از کاربردهای سامانه پیامکی را در ادامه می‌نویسیم.

پیامک انبوه برای جذب مشتری جدید

حفظ و نگه‌داری مشتریان قدیمی همیشه مهم است، اما نباید از جذب مشتری جدید نیز غافل شوید. باید در برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی شرکت، تبلیغ برای جذب مشتری جدید را نیز در نظر بگیرید. ابتدا هدف کسب‌وکارتان را مشخص کرده و سپس تبلیغات طراحی کنید.

پیامپ چیست یا چگونه از روی نقشه پیامک ارسال کنیم؟حتما بخوانید: پیامپ چیست یا چگونه از روی نقشه پیامک ارسال کنیم؟

یکی از روش‌های جذب مشتری جدید این است، که تخفیفی در نظر بگیرید و با استفاده از سامانه پیامکی، پیامک تبلیغاتی انبوه برای مخاطبان هدف ارسال کنید. با ارسال پیامک و تبلیغات هدفمند مشتریان جدید جذب محصول یا خدمات شما می‌شوند و محصول به مشتریان زیادی معرفی می‌شود.

با توجه به اندازه کاری که دارید، تبلیغ کنید.

ارسال پیام با نقشه

در هنگام تبلیغات باید اندازه کسب‌وکار را در نظر بگیرید و با توجه به کاری که دارید، تبلیغ انجام دهید، تا پول زیادی را خرج نکنید. مثلاً سوپرمارکت سر کوچه باید به افراد محله معرفی شود. صاحب مغازه با استفاده از امکان ارسال پیام از طریق نقشه سامانه پیامکی، خیلی راحت و با هزینه کمی تبلیغات انجام ‌دهد. حالا فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش را درنظر بگیرید، چون کسب‌وکاری بزرگ است، نیاز به روش‌های مختلف و گسترده دارد و باید از تبلیغات پیامکی گرفته تا تبلیغ در تلویزیون و بیلبورد را انجام دهد. محصولات را درست به مخاطبان معرفی کنید.

معرفی محصول یا خدمات با اس ام اس

یکی دیگر از جواب‌ها به سوال چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم این است، که محصول یا خدمات‌ را به مشتری معرفی کنید. در قسمت‌های بالاتر در مورد شناخت نیازهای مشتری صحبت کردیم، در این بخش باید با توجه به نیاز مشتری محصول را معرفی کنید. مثلاً‌ در بسیاری از تبلیغات می‌بینیم: ۲۰ سال سابقه کار، جنس لباس‌ها ترک، ساخت کشور ژاپن و مواردی از این قبیل به درد مخاطب نمی‌خورد، زیرا مشتری به دنبال رفع نیازش است.

فرصت استثنایی کاهش وزن!
از لینک زیر «بنتو» رو دانلود کن و از بین رژیمهای متنوع، رژیم مورد نظرت رو دریافت و به وزن دلخواهت برس!
http://yelloadwise.ir/ctHObH8

به اس ام اس بالا دقت کنید، کاربر نیاز مشتری را شناخته و بسیار هدفمند با توجه به نیازش او را تشویق به دانلود کرده است، در آخر هم لینک دانلود را قرار داده تا کاربر به‌راحتی نرم‌افزار را تهیه کند. با استفاده از یک اس ام اس محصول و خدمات را به تعداد زیادی از کاربران معرفی کرده است. لینک در پیامک را می‌توانید از خطوط 3000 یا 50004 ارسال کنید.

مشتریان نیاز به راهنمایی درست، برخورد مناسب، تخفیف، تعویض محصول و ... دارند، پس حتماً معرفی صحیح محصول یا خدمات را در تبلیغ انجام دهید و مزیت محصولات‌تان را برجسته کنید.

چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم مزیت خاص محصول را با پیامک بفرستید

حتماً محصول شما مزیت برجسته‌ای نسبت به بقیه رقبا دارد. روی مزیت محصول خود تاکید کنید و آن را به صورت پُررنگ نمایش دهید تا مخاطب ببیند.

یک وعده به سلامت
پیتزاسیب360
02146048961
https://b2n.ir/203341
http://yelloadwise.ir/ctHObH8

پیتزافروشی سیب با ارسال اس ام اس به مشتریان، روی ویژگی سلامتی محصولاتش تاکید می‌کند، که در ایام کرونا به فکر سلامتی مخاطبان است و بدون دخالت دست، غذاها را آماده می‌کند. پیتزافروشی مزیت سلامتی محصولات را پررنگ‌تر می‌کند، که در مشتری احساس خوبی ایجاد می‌کند.

مثال دیگر، حتماً در تبلیغات تلویزیونی با مزیت خاص محصولات برخورد داشتید، برخی بر کیفیت، بعضی بر سلامت و بر بهداشت و ... تاکید دارند تا نظر مخاطب را جلب کنند. در واقع صاحبان محصولاتی که ویژگی‌های محصولات را برجسته می‌کنند، از مشتریان شناخت کافی دارند و براساس نیاز او تبلیغات انجام می‌دهند.

برخی از ویژگی‌های دیگری هم برای سوال چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم وجود دارند، که به صورت عمومی و برای همهٔ کسب‌وکارها مورد استفاده است.

تبلیغات را در زمان و مکان مناسب انجام دهید

توجه به زمان و مکان برای تبلیغات موثر مهم است. برخی از محصولات مثل انواع بستنی‌ها در فصل و روزهای گرم تابستان بیشتر طرفدار دارند. علاوه بر زمان، مکان مناسب تبلیغ هم مهم است. باید در مورد بازار هدف محصولات خود تحقیق کنید و بدانید که مخاطبان بیشتر چه ذائقه‌ و سلیقه‌ای دارند، رادیو گوش می‌دهند، تلویزیون می‌بینند، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند یا سلیقهٔ دیگری دارند، سپس در مکان مناسب که مورد استفاده مخاطب است، تبلیغات انجام دهید.

در شبکه‌های اجتماعی یا برنامه‌های تلویزیونی هم دقت کنید، که مخاطب شما کدام برنامه‌ها را می‌بیند یا چه صفحه‌ای را دنبال می‌کند. مثالی که در اول متن زدم را به یاد بیاورید، چون دوست من روی مخاطبانش شناخت کافی نداشت، بازخورد کمتری گرفت. یعنی چون دنبال کننده‌گان صفحۀ اینفلوئنسر خاص، نیاز به محصولات دوستم نداشتند، تبلیغات در جای خودش انجام نشد، نتیجه مثبتی هم نداد.

استفاده از مزیت خاص محصول

برای تبلیغات باید پول خرج کنید

برای اینکه تبلیغات موثر داشته باشید، باید هزینه کنید. متاسفانه خیلی از صاحبان مشاغل به دنبال تبلیغات رایگان هستند، باید بگوییم که تبلیغ رایگان وجود ندارد یا اگر هم باشد، بازدهی خوبی ندارد. شما باید با توجه به کسب‌وکارتان بودجه‌ای را برای تبلیغ به‌صرفه محصولات در نظر بگیرید و از آن بهترین استفاده را ببرید.

آزمایش نسخه نهایی تبلیغ

قبل از اینکه تبلیغ محصولات خود را منتشر کنید، حتماً آن را آزمایش کنید و نظرات بقیه را در مورد تبلیغ جویا شوید. یعنی فایل آماده را به گروه‌های مختلفی از مخاطبان نشان دهید و دیدگاه‌های هر گروه را بسنجید. در نظرسنجی ببینید، آیا تبلیغ حرف شما را به مشتری می‌رساند. از طریق نظرات مختلف می‌توانید میزان تاثیرگذاری تبلیغ را بسنجید.

راهنمای کامل ارسال پیامک تبلیغاتی در پیشواحتما بخوانید: راهنمای کامل ارسال پیامک تبلیغاتی در پیشوا

نتیجه چگونگی تبلیغات موثر

شاید بتوان جواب سوال چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم را بیشتر در شناخت مخاطب دانست. هرچه شما به عنوان صاحب کسب‌وکار، سلیقه و ذائقه مشتری را بیشتر بشناسید، تبلیغ موثرتری انجام می‌دهید و مشتریان بیشتری جذب می‌کنید.

در این مطلب گفتیم چطور نسبت به مخاطب شناخت داشته باشید و چگونه تبلیغات هدفمند انجام داده، تا سرمایه خود را از دست ندهید. همانطور که گفتیم، یکی از راه‌های هدفمند تبلیغات استفاده از سامانه پیامکی است. سامانه پیامکی قابلیت‌های زیادی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند، تا با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را حفظ کنند.

همهٔ امکانات گفته شده در مورد سامانه پیامکی در این مطلب را می‌توانید از سامانه ملی پیامک تهیه کنید. اگر در زمینه استفاده از سامانه اس ام اس سوالی دارید به شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ زنگ بزنید و از کارشناسان ملی پیامک، مشاوره رایگان بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • علی آشتیانی

    11 بهمن 1399، 13:38

    ممنون از سایت خوبتون مثل همیشه کاربردی

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید