30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
ارسال پیامک کد لایسنس با افزونه اسپات پلیر در وردپرس

ارسال پیامک کد لایسنس با افزونه اسپات پلیر در وردپرس

10

اگر دوره آموزشی ضبط و تولید کردید و قصد فروش آن‌ها را با حفظ حق کپی و نشر (کپی رایت) دارید، قطعا به یک DRM (Digital Rights Management یا همان مدیریت حقوق دیجیتال) مانند اسپات پلیر نیاز دارید. این نرم‌افزار، با قابلیت‌های مختلف، به شما کمک می‌کند تا محتوای آموزشی را با آسودگی بیشتری مدیریت کنید. قفل‌گذاری، محافظت از فایل‌های ویدئویی و ویژگی‌هایی مثل جلوگیری از ضبط صفحه، تنها بخشی از امکانات این نرم‌افزار است.

با استفاده از افزونه وردپرس اسپات پلیر می‌توانید به راحتی کد لایسنس ویدئوها و دوره‌های خود را تولید کرده و آن را به ووکامرس یا EDD متصل کنید. پس از خرید یک دوره ویدئویی توسط مشتری، کد لایسنس اختصاصی برایش ایجاد می‌شود و کاربر با استفاده از نرم افزار اسپات پلیر امکان مشاهده دوره شما را خواهد داشت.

در این مقاله به معرفی افزونه اسپات پلیر در وردپرس می‌پردازیم و نحوه اتصال پلاگین اسپات پلیر به پنل اس ام اس ملی پیامک را به شما آموزش می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیز ویدیو آموزشی افزونه اسپات پلیر را در کانال آپارات ملی پیامک مشاهده کنید.

افزونه پیامک اسپات پلیر چیست؟

افزونه پیامک اسپات پلیر به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر تولید و نمایش لایسنس دوره به کاربران، آن را به صورت خودکار از طریق پیامک نیز به موبایل خریدار دوره ارسال کنید. به عبارت ساده‌تر با این افزونه می‌توانید کد لایسنس دوره‌های اسپات پلیر خود را به مشتریان خود با پیامک ارسال کنید. قابلیت ارسال پیامک در این افزونه به صورت اختصاصی توسط تیم فنی ملی پیامک طراحی و کدنویسی شده است و امکان اتصال این افزونه به پنل پیامکی دیگری وجود ندارد.

ملی پیامک توسط اسپات پلیر برای خرید پنل پیامکی توصیه شده است.

ملی پیامک تنها سامانه پیامکی که توسط اسپات پلیر معرفی شده است.

چگونه افزونه پیامک اسپات پلیر را دریافت کنیم؟

برای اینکه بتوانید در سایت وردپرسی خود، دوره‌هایتان را با حفظ حق کپی رایت بفروشید، در ابتدا به خرید اشتراک پنل مدرسین اسپات پلیر نیاز دارید. پس از اینکه تنظیمات پنل اسپات پلیر را کامل کردید؛ باید در سایت وردپرسی خود، افزونه پیامک اسپات پلیر را دانلود و نصب کنید.  شما می‌توانید این افزونه را مستقیم از سایت spotplayer.ir و صفحه "راه اندازی افزونه وردپرس اسپات پلیر" و یا از اینجا دریافت کنید.

امکانات افزونه پیامکی اسپات پلیر

افزونه پیامک اسپات پلیر، امکانات مختلف و جذاب فراوانی دارد. این امکانات می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای افزایش رضایت مشتریان شما بگذارد. در لیست زیر برخی از توانمندی‌های این پلاگین را با هم بررسی می‌کنیم:

  • ارسال کد لایسنس به مشتریان با پیامک
  • پشتیبانی از وب سرویس پیامکی (ارسال معمولی)
  • پشتیبانی از وبسرویس خدماتی (ارسال از طریق پترن)
  • ساخت نام و واترمارک برای محصولات
  • امکان استفاده از واترمارک صوتی و تصویری
  • اتصال محصول به یک یا چند دوره در سایت
  • اتصال محصول متغییر به دوره
  • مدیریت لایسنس‌های سفارشات
  • ایجاد لایسنس اختصاصی پس از تایید سفارش
  • سازگار با ووکامرس و EDD

اتصال افزونه اسپات پلیر به سامانه‌های پیامکی

تنها پنل اس ام اسی که با استفاده از آن می‌توانید پیامک کد لایسنس اسپات پلیر را بفرستید، ملی پیامک است. این سامانه امکان ارسال پیامک کد لایسنس و یا حتی اطلاع رسانی وضعیت سفارش ووکامرس را برای راحتی کاربران خود فراهم کرده است.

از دیگر امکانات ملی پیامک داشتن ماژولی به نام ارسال از طریق الگو و پترن با همان ارسال از طریق خطوط خدماتی-اشتراکی است. این ماژول به شما اجازه می‌دهد پیامک‌های اطلاع رسانی را حتی به بلک لیست مخابرات یا همان افرادی که پیامک های تبلیغاتی‌شان را بسته‌اند نیز ارسال کنید.

برای اتصال افزونه پیامک اسپات پلیر به وب سرویس و API پیامکی لازم است یکی از پنل‌های اقتصادی، شرکتی یا تجاری را از ملی پیامک خریداری کنید. جهت ثبت نام و مقایسه پنل‌ها به صفحه خرید پنل پیامکی مراجعه کنید.

آموزش اتصال افزونه اسپات پلیر به سامانه ملی پیامک

خب حالا که پنل اس ام اس ملی پیامک را خریده‌اید و افزونه اسپات پلیر را در CMS وردپرس و ووکامرسی خود نصب کرده‌اید، سراغ اصل مطلب می‌رویم. برای اتصال این پلاگین به سامانه ملی پیامک، فقط کافی است مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

تب اسپات پلیر

در این تب می‌توانید تنظیمات مربوط به پنل مدرس اسپات پلیر خود را مشخص کنید. به‌طورمثال تنظیم کنید واترمارک چگونه ساخته شود. چطور لایسنس تست ایجاد کنید و یا حتی تنظیم کنید لایسنس به صورت دستی یا خودکار ایجاد شود. آموزش تمام این تنظیمات در سایت اسپات پلیر وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تب تنظیمات اسپات پلیر افزونه پیامک spotplayer

تب تنظیمات افزونه اسپات پلیر spotplayer

ارسال پیامک به کاربران ووکامرسحتما بخوانید: ارسال پیامک به کاربران ووکامرس

کلید API

در این بخش باید جهت اتصال پلاگین به سامانه اسپات پلیر کلید API خود را وارد کنید. این کلید را می‌توانید از پنل مدرسین اسپات پلیر با توجه به تصویر زیر دریافت و تنظیم کنید. با دریافت و تنظیم این کلید، ارتباط افزونه با پنل کاربری اسپات پلیر به وجود می‌آید.

 

پنل مدرسین اسپات پلیر

پنل مدرسین اسپات پلیر

دامنه ریبرندینگ

در صورتی که دامنه ریبرندینگ را در اسپات پلیر تنظیم کرده‌اید، می‌توانید این مورد را در افزونه نیز وارد کنید.

برای معرفی و تنظیم دامنه اختصاصی، می‌توانید به سایت اسپات مراجعه کنید و طبق آموزش‌های موجود، ریبرندینگ را انجام دهید.

تصویر بخش ریبرندینگ

حالت تستی ایجاد لایسنس

شاید نیاز داشته باشید قبل از فروش رسمی لایسنس به مشتریان خود، از ایجاد صحیح لایسنس مطمئن شوید. در این صورت می‌توانید این گزینه را فعال و استفاده کنید. با گرفتن تست، هزینه ساخت لایسنس از شما کسر نمی‌شود؛ اما خیالتان از اینکه افزونه و سامانه پیامکی به‌درستی به هم متصل شده‌اند، راحت می‌شود.

نکته مهم: حتما در نظر داشته باشید بعد از انجام تست، این گزینه را غیر فعال کنید!

تصویر بخش حالت تستی ایجاد لایسنس

تب تنظیمات پیامک

در این تب می‌توانید پنل اس ام اس خود را با افزونه تنظیم کنید. یعنی انتخاب کنید پیامک کد لایسنس ارسال شود یا نه؟ متن پیامک چه باشد؟ اس ام اس از طریق خطوط اختصاصی شما ارسال شود یا خطوط اشتراکی خدماتی؟

تصویر بخش تنظیمات پیامک در افزونه اسپات پلیر

ارسال پیامک

اگر می‌خواهید پس از ایجاد لایسنس، یک پیامک به دست مشتری برسد، باید تیک جلوی «ارسال پبامک» را بزنید. با فعال کردن این گزینه فیلدهای مربوط به تنظیمات پنل برای شما نمایش داده می‌شود. یعنی پس از خرید و تکمیل شدن سفارش مشتری، ارسال پیامک لایسنس صورت خواهد گرفت.

نام کاربری

در این فیلد، باید نام کاربری پنل اس ام اس ملی پیامک خودتان را وارد نمایید. این نام کاربری پس از خرید پنل برایتان پیامک شده است.

رمز عبور

در این فیلد، کافی است رمز عبور پنل اس ام اس خودتان را وارد کنید. البته برای اینکه امنیت پنل پیامکی‌تان حفظ شود، پیشنهاد می‌کنم از مقدار APIKey یا همان کلید API استفاده کنید.

برای دسترسی به APIKey در پنل اس ام اس ملی پیامک، از منوی سمت راست روی تنظیمات کلیک کنید. سپس دوباره از این منو، گزینه نخست یعنی تنظیمات را انتخاب و APIKey خود را کپی کنید.

افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس (افزونه آراد)حتما بخوانید: افزونه ثبت نظر و امتیاز ووکامرس (افزونه آراد)

شماره فرستنده

در فیلد شماره فرستنده، باید شماره خط اختصاصی خودتان را وارد کنید.

برای مشاهده خط اختصاصی خودتان میتوانید وارد پنل ملی پیامک شده، از منوی سمت راست روی تنظیمات کلیک کنید. سپس دوباره از این منو، گزینه آخر یعنی شماره ها را انتخاب و  شماره خط اختصاصی خود را کپی کنید.

انتخاب شماره خط اختصاصی برای استفاده در افزونه پیامک اسپات پلیرنوع ارسال

در این فیلد، نحوه ارسال پیامک خود را مشخص می‌کنید. در این مرحله دو انتخاب دارید. یا می‌توانید پیامک را از خط اختصاصی خودتان، که شماره آن را در فیلد "شماره فرستنده" تنظیم کرده‌اید بفرستید، و یا از خط خدماتی اشتراکی ملی پیامک استفاده کنید.

متن پیام(اختصاصی)

در صورتی که نحوه ارسال خود را بر روی اختصاصی تنظیم کرده باشید، این فیلد برای شما نمایش داده می‌شود. در این فیلد می‌توانید متن دلخواه خود را تایپ کنید.

کد متن (خدماتی اشتراکی)

در صورتی که نحوه ارسال خود را بر روی خدماتی اشتراکی تنظیم کرده باشید، این فیلد برای شما نمایش داده می‌شود. کد متن تک متغیر خود را در این فیلد تایپ کنید.

ارسال از خط اختصاصی

در افزونه اسپات پلیر با قرار دادن نحوه ارسال بر روی «اختصاصی» می‌توانید متن دلخواه خود را تنظیم کنید. هنگام تنظیم متن، هرجایی که می‌خواهید کد لایسنس قرار بگیرد، از متغیر #code# استفاده کنید. برای روشن شدن موضوع به تصویر زیر توجه کنید.

تصویر تنظیم اختصاصی

برای نمونه می‌توانید از متن زیر استفاده کنید:

کاربر عزیز!

کد لاینسنس شما #code# است.

melipayamak.com

ارسال از خطوط خدماتی اشتراکی

قبل از اینکه به سراغ توضیحات «ارسال از خطوط خدماتی اشتراکی» برویم، بیایید در مورد اینکه خط خدماتی چیست صحبت کنیم. هر کاربری که از ملی پیامک یک پنل خریداری می‌کند، یک خط اختصاصی رایگان دریافت می‌کند. اما خطوط پیامکی ابتدا تبلیغاتی هستند و نمی‌توانند به افرادی که پیامک‌های تبلیغاتی را روی سیم کارت خود مسدود کرده‌اند، پیامک بفرستند. برای ارسال پیامک به این افراد باید خط خدماتی داشته باشید. اما فرآیند تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی فرآیندی طولانی و زمان‌بر است. حال راه‌حل چیست؟

ملی پیامک امکانی به اسم وبسرویس خدماتی دارد. این قابلیت با نام‌های ارسال پیام از طریق خطوط خدماتی اشتراکی یا همان ارسال از طریق الگو و پترن نیز شناخته می‌شود. ملی پیامک به تمام کاربرانی که به وبسرویس دسترسی دارند، اجازه می‌دهد پیامک‌های اطلاع رسانی خود را بدون داشتن خط خدماتی اختصاصی ارسال کنند.

تنظیم پترن در تب تنظیمات پیامک اسپات پلیر

حالا که با خط خدماتی و وبسرویس خدماتی ملی پیامک آشنا شدید، به تنظیمات افزونه می‌پردازیم. برای تنظیمات افزونه باید ابتدا وارد پنل کاربری ملی پیامک شوید. سپس روی ماژول «وبسرویس خدماتی» کلیک کنید. یک متن تک متغیره تنظیم و کد متن آن را دریافت کنید. حالا می‌توانید این کد متن را در افزونه اسپات پلیر وارد کنید.

تصویر تنظیم افزونه اسپات پلیر برای ارسال از طریق خطوط خدماتی اشتراکی

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که متن داخل وبسرویس خدماتی را چگونه باید تنظیم کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را بگیرید.

افزونه پیامک وردپرس + ووکامرسحتما بخوانید: افزونه پیامک وردپرس + ووکامرس

آموزش ارسال پیامک از طریق پترن و الگو با وبسرویس خدماتی

جهت راحتی شما و جلوگیری از هدر رفتن وقت ارزشمندتان ویدئوی آموزش ارسال پیامک از طریق پترن (الگو) با وبسرویس خدماتی ملی پیامک را مشاهده کنید.

درج پترن در وبسرویس خدماتی برای افزونه اسپات پلیر

شما می‌توانید در متن ارسالی، کد لایسنس دوره را برای کاربران بفرستید. البته هر متن دیگری مانند آرزوی موفیت و غیره را نیز می‌توانید در این متن بگنجانید.

کاربر عزیز،

امیدواریم این دوره آموزشی برای شما مفید واقع شود.
کد لایسنس شما {0} می‌باشد.
melipayamak.com

تصویر نحوه درج کد متن و پترن و الگو در وبسرویس خدماتی

بعد از بررسی متن و سایت شما توسط کارشناسان ملی پیامک، متون شما تایید می‌شود. حالا می‌توانید کد دریافتی در ردیف "کد متن" را کپی و در بخش مربوطه تنظیم کنید.

تصویر درج پترن و الگو در وبسرویس خدماتی

بررسی متون معمولا بین 2 تا 10 دقیقه طول می‌کشد و پس از تایید قابل استفاده خواهد بود.

پاسخ وبسرویس به درخواست ارسال پیامک

در بخش یادداشت هر سفارش، می‌توانید پاسخ بازگشتی وبسرویس به درخواست ارسال پیامک خود را مشاهده کنید. این پاسخ یا خطا است و یا کد ارسال پیامک.

تصویر پاسخ وبسرویس در سفارشات

ارسال موفق

کد ارسال یک عدد طولانی به معنای درخواست موفق ارسال پیامک است. البته دقت کنید عددی که در بخش یادداشت‌ها مشاهده می‌کنید، به معنی رسیدن پیامک به کاربر نیست.

برای بررسی ارسال شدن پیامک‌ها نیاز است وارد پنل کاربری ملی پیامک شوید. سپس به ماژول "پیام ها" و بخش "ارسالی" مراجعه و گزارش ارسال آن را بررسی کنید.

تصویر پاسخ ارسال موفق

دریافت خطا

در صورتی که یک عدد تک رقمی مثل 0 یا 5 یا 4- دریافت کردید، به معنی وجود خطایی در روند ارسال پیامک است.

برای بررسی این مورد می‌توانید به مقاله "لیست خطاهای وبسرویس ملی پیامک" مراجعه کنید و یا از طریق پشتیبانی (تیکت) این مورد را با کارشناسان ملی پیامک درمیان بگذارید.

تصویر خطای دریافتی در ارسال لایسنس

جمع‌بندی

سعی کردیم در این مقاله آموزشی، بخش‌های مهم این افزونه را معرفی کنیم و نحوه اتصال پنل اس ام اس ملی پیامک به افزونه اسپات پلیر را به‌صورت کامل و جامع آموزش دهیم. اگر همچنان سوالی در ذهن‌تان باقی مانده و یا حتی در هنگام اتصال پلاگین اسپات پلیر به پنل پیامکی‌تان با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از داخل سامانه و از بخش مرکز پشتیبانی، تیکت ارسال کنید. همچنین می‌توانید با شماره 02163404 داخلی 1 و سپس داخلی 3 تماس بگیرید و با کارشناسان فنی ملی پیامک موضوع خود را مطرح کنید.

در انتها از شما دعوت می‌کنم نظرات خود را با ما و دیگر کاربران این افزونه در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

افزونه اسپات پلیر را از کجا دانلود کنم؟

شما می‌توانید افزونه اسپات پلیر را از فرم دریافت پلاگین پیامک اسپات پلیر و یا با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی سامانه دریافت کنید.

آیا افزونه اسپات پلیر رایگان است؟

بله افزونه اسپات پلیر رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای دریافت افزونه نیست.

آیا علاوه‌بر ارسال متغیر کد لایسنس در متن پیامک، امکان ارسال نام، نام خانوادگی و شماره سفارش کاربر نیز وجود دارد؟

متاسفانه خیر! افزونه پیامک اسپات پلیر این امکان را ندارد ولی شما می‌توانید با استفاده از افزونه پیامک ووکامرس، پیامک وضعیت سفارش خود را همراه با متغییرهای نام، شماره سفارش و... ارسال کنید.
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • اصغر جوادی

    30 بهمن 1402، 23:08

    خسته نباشین افزونه اسپات پلیر رو نصب کردم ولی بخش تنظیمات پیامک رو نداره چیکار باید بکنم؟

    • حمید اکبری

      14 فروردین 1403، 16:05

      درود بر شما
      ممکن است نسخه قدیمی افزونه را دانلود کرده باشید ، لطفا افزونه را از همین مقاله دریافت و نصب بفرمایید.

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید