30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
استعلام مالکین پنل پیامک راه پیشگیری جرائم اس ام اسی

استعلام مالکین پنل پیامک راه پیشگیری جرائم اس ام اسی

13

اگر کسب‌وکاری دارید و برای تبلیغات به تازگی پنل پیامکی گرفتید، ممکن است پیام زیر برای شما آمده باشد:

مشترک گرامی در چهاردهم مهرماه سرویس تامین کننده محتوا به شماره ۹۸۳۰۰۰۲۱۰۰۰۰۰۰ با کد ملی شما در اپراتور رایتل/ ایرانسل ثبت گردید. در صورت هر گونه مغایرت حتماً به اپراتور مراجعه کنید.

اما ماجرای ارسال این پیام چیست؟ ما به شما می‌گوییم!

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها برای پیشرفت و سوددهی به تبلیغات و بازاریابی پیامکی نیاز دارند، برای همین نباید اهمیّت استفاده از سامانۀ ارسال اس ام اس را فراموش کرد. از طرفی حتماً شنیدید که ارسال پیام‌های نامناسب، قرعه‌کشی‌های تقلبی، کلاهبرداری و فیشینگ‌ با پیامک انجام شده و به شهروندان ضرر مالی رسانده است. حالا برای پیشگیری از چنین کلاهبرداری‌هایی باید چه کرد؟

راه‌حل پیشنهادی این مشکل، استعلام مالکین پنل پیامک است تا با پیگیری بدانیم هر پیام از سوی چه کسانی ارسال شده است! حالا اگر پیامک بالا را گرفتید، در ادامه با ما همراه باشید تا روش استعلام مالکین سامانه‌های اس ام اسی را توضیح می‌دهیم.

نیچ مارکتینگ چیست؟

سامانه استعلام مالکین پنل پیامک چیست؟

سامانه استعلام مالکین پنل پیامک دقیقاً همان راه‌حلی است که برای جلوگیری از سواستفاده مالی انجام می‌شود! اگر شما از سامانه ارسال اس ام اس برای توسعه کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید یا به تازگی پنل پیامکی خریدید، احتمالاً تا الان پیام بالا را دریافت کردید!

این پیام که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم، نشان می‌دهد که با شمارۀ ملی شما پنل پیامکی ثبت شده و فرستندۀ پیام هم وبسایت CRA است. CRA خلاصۀ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

خطوط متفاوت پنل پیامکی

حالا که با استعلام مالکین پنل آشنا شدید و پنل اختصاصی کسب‌وکارتان را دارید، باید قبل از شروع ارسال پیام‌ها کمی هم دربارۀ خطوط مختلف سامانه ارسال اس ام اس بدانید.

بعد از ثبت‌نام در پنل می‌توانید از خطوط عمومی و اختصاصی برای ارسال پیامک استفاده کنید. اما یادتان باشد که اگر صاحب شرکت و یا استارتاپ هستید، برای ثبت‌نام پنل باید حتماً مدارک شناسایی لازم را به شرکت ارائه‌دهندۀ پنل پیامکی بدهید. اگر هم مغازه یا فروشگاه آنلاین دارید، برای احراز هویت باید عکس شخصی خودتان را با کارت ملی در ابعادی مشخص ارسال کنید.

این سخت‌گیری فقط برای این است که سامانۀ ارسال اس ام اس برای شخص حقیقی یا حقوقی تعریف شود که واقعاً قصد تبلیغات یا ارائۀ خدمات را دارد و نمی‌خواهد از شهروندان سواستفادۀ مالی کند.

خط عمومی

اما خط عمومی چیست؟ خط عمومی یا همان خطی که بین کاربران مشترک است، برای ارسال انواع پیامک‌های خبررسانی استفاده می‌شود و امکان دریافت پیام‌های مخاطب را ندارد. مثلاً شما اطلاع‌رسانی مهم و یا کدهای تخفیف را که صرفاً جنبۀ خبری دارد و نیازی به دریافت واکنش مشتری ندارد را استعلام سامانه پنل پیامکمی‌توانید با خطوط عمومی ارسال کنید.

خط اختصاصی

اما اگر بخواهید پاسخ‌های مخاطب را دریافت کنید، نظرسنجی انجام دهید و یا مسابقه داشته باشید نیاز به دریافت پاسخ مخاطبان دارید! حالا چاره چیست؟ برای دریافت هرگونه پاسخی از مخاطب نیاز به خط اختصاصی دارید تا جواب دریافت کند، گزارش دقیقی ارائه دهد یا به صورت خودکار به مخاطب پاسخ بدهد. در ضمن این خط اختصاصی بین کاربران مشترک نیست و فقط به کسب‌وکار خودتان تعلق دارد.

حالا برای خرید پنل و فعال شدن خط عمومی یا اختصاصی باید برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی اول احراز هویت کنید.

نحوۀ فعالسازی پنل

حالا که دربارۀ خطوط اختصاصی و عمومی می‌دانید، برای ثبت‌نام و خرید پنل باید به سراغ یکی از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات اس ام اس بروید و برای دریافت سامانه اقدام کنید.

ملی پیامک به عنوان یکی از شرکت‌های با سابقه در ارائۀ انواع پنل‌های اس ام اسی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر سامانه ملی پیامک را انتخاب کردید در صفحه اصلی وب‌سایت، قسمت بالا سمت چپ روی ثبت‌نام کلیک کنید تا اطلاعات اولیه را برای درخواست پنل را وارد کنید. این اطلاعات اولیه شامل نام، نام خانوادگی، آدرس، کد ملی و تاریخ تولد است و باید توسط اپراتور تایید شود. اگر تمام این اطلاعات صحیح باشد، هویت کاربر تائید می‌شود و می‌توان ارسال پیام کوتاه انبوه و یا ارسال پیامک تبلیغاتی را شروع کرد.

با این روش می توانید بهتر از دیگران در مرودشت تبلیغ کنیدحتما بخوانید: با این روش می توانید بهتر از دیگران در مرودشت تبلیغ کنید

دلیل استفاده از سامانه استعلام مالکیت پنل پیامک

حالا که با اطلاعات اولیه پنل و لزوم تائید هویت اپراتور آشنا شدید، به همان سوال اول برگردیم. چرا باوجود تائید اپراتور ممکن و ثبت اطلاعات شخصی با هم ممکن است پیام بالا برای صاحب پنل ارسال شود؟

بخاطر داشته باشید که اگر با کد ملی شما به عنوان صاحب کسب‌وکار پنل اس ام اس ثبت شود، مسئولیت ارسال تمام پیامک‌های آن سامانه بر عهده شماست. برای همین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت جلوگیری از هرگونه سواستفاده و رفتار خلاف قانون برنامۀ استعلام مالکین سامانه پیامک را برنامه‌ریزی کرده است.

البته همانطور که گفتیم احراز هویت صاحب پنل برای یکپارچه‌سازی اول از همه توسط اپراتور انجام می‌شود، اما برای اطمینان بیشتر باید اطلاعات مالکین هر پنل اس ام اسی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم ثبت شود. این ثبت اطلاعات کمک می‌کند تا این مرکز به عنوان نهاد مرجع در حوزه پنل‌ها هم بتواند اطلاعات مالکین را داشته باشد و هم ارسال پیام‌ها را به صورت قانونی بررسی کند.

احراز هویت و استعلام سامانه پنل پیامکحالا در این مرحله اگر صاحب پنل واقعاً برای استفاده از سامانه ارسال اس ام اس درخواست داده باشد و هیچگونه سواستفاده‌ای در کار نباشد، اطلاعاتش در سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت می‌شود.

تائید هویت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

اما تائید هویت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چگونه است؟ همانطور که گفتیم تائید هویت بر عهدۀ اپراتور است و در مرحلۀ دوم این اطلاعات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت می‌شود. اگر صاحب پنل دارای سیم کارت ایرانسل باشد، اطلاعات در سامانۀ اطلاعات ایرانسل و برای رایتل اطلاعات در سامانۀ رایتل ثبت می شود.

بعد از ثبت اطلاعات برای صاحب پنل، پیامک نمونه که در اول مقاله گفتیم ارسال می‌شود تا کاربر اگر صاحب پنل نیست و یا مغایرتی در اطلاعاتش دیده می‌شود، برای بررسی موضوع حتماً زودتر مراجعه کند.

نتیجۀ بحث استفاده از سامانۀ استعلام

نتیجه استعلام مالکیت سامانه پیامکتا اینجا با پنل پیامکی آشنا شدیم تا با توجه به نیاز کسب‌وکارمان از خطوط مختلف آن  استفاده کنیم. اما به دلیل سواستفادۀ سالهای اخیر سامانۀ ارسال اس ام اس نیاز به تائید هویت دارد، برای همین استعلام مالکین پنل پیامک پیشنهاد شده است.

در مرحله اول تائید هویت توسط اپراتور انجام می‌شود و بعد استعلام مالکین سامانه پیامک بنا به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می‌گیرد تا مانعی بر سر راه هرگونه کلاهبرداری، فیشینگ و موارد مشابه باشد.

حالا که در این باره بیش‌تر می‌دانید، برای پنل پیامکی کسب‌وکارتان می‌توانید از خدمات ملی پیامک با تعرفۀ مناسب استفاده کنید تا سامانۀ اختصاصی ارسال اس ام اس کسب‌وکارتان را در کمتر از چند دقیقه داشته باشید.

در صورت نیاز برای مشاوره‌های بیشتر در زمینۀ خرید پنل یا تاثیر آن در کسب‌وکارتان می‌توانید در انتهای همین متن کامنت بگذارید تا پشتیبان‌های فنی ما به سوالات شما پاسخ دهند.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • غلامعلی زارع

    18 بهمن 1401، 13:30

    سلام ممنون مقالتون بسیار آموزنده و مفید بود

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید