30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
بازاریابی نوین به سبک پیام کوتاه

بازاریابی نوین به سبک پیام کوتاه

5

علیرغم اینکه کسب و کارهای مدرن به سرعت در حال تغییر بوده و کاملا متفاوت از 10، 20 یا 50 سال پیش هستند، برخی از مفاهیم بازاریابی یکسان باقی مانده است.

بازاریابی توسط انجمن بازاریابی آمریکا ابن چنین تعریف شده است:

 به فعالیت های، مجموعه ای از موسسات و فرآیندهایی در جهت ایجاد، ارتباط، تحویل و مبادله پیشنهادات ارزشمند برای مشتریان، کاربران، شرکا و جامعه هدف بصورت کلی بازاریابی می گویند.

فلسفه مفاهیم بازاریابی، بستری برای شناسایی و تحقق نیازهای مشتریان است، فرآیندی که منافع مشتربان و کسب و کار (شرکت) را بصورت همزمان تامین نماید. این فلسفه،به شیوه ای که گفته شد برای هر کسب و کاری نتیجه بکسانی نمی دهد از این رو کسب و کارهای مختلف از مفاهیم بازاریابی متفاوت استفاده میکنند (به آن فلسفه های متفاوت مدیریت بازاریابی نیز می گویند). در این مقاله قصد داریم به معرفی روش‌های بازاریابی نوین به سبک پیام کوتاه و تاثیری که استفاده از پیامک بر روی بازاریابی کسب و کارتان خواهد داشت بپردازیم.

بازاریابی نوین به سبک پیام کوتاه چگونه است؟

مفهوم بازاریابی پیشنهاد می کند که برای برآورده ساختن اهداف سازمانی، سازمان باید نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را پیش بینی کند و آنها را به طور موثر تر از رقبا مورد ارزیابی قرار دهد. این مفهوم از کتاب «ثروت ملل» آدم اسمیت آغاز شد، اما تا حدود 200 سال بعد به طور گسترده ای مورد استفاده قرار نگرفت. بازاریابی و مفاهیم آن به طور مستقیم به یکدیگر مرتبط هستند.

با توجه به اهمیت نیازهای مشتری و نیازهای بازاریابی، ما باید آنها را به درستی درک کنیم. آنها مدت ها قبل تعریف شده اند:

نیازها: چیزی است که مردم برای زندگی سالم، پایدار و ایمن به آن نیاز دارند. هنگامی که نیازهای باقی مانده برطرف نگردد، یک نتیجه نامطلوب مشخص وجود دارد: اختلال یا مرگ. نیازها می توانند قابل مشاهده و فیزیکی باشند مانند نیاز به غذا، آب و پناهگاه. یا ذهنی و روانشناختی، مانند نیاز به تعلق به یک خانواده یا گروه اجتماعی و نیاز به اعتماد به نفس.

خواسته ها: چیزی است که مورد نظر، امید یا آرزو است. خواسته ها برای بقاء ما ضروری نیستند و اغلب توسط فرهنگ شکل می گیرند.

تقاضا: زمانی که نیازها و خواسته ها توانایی برآورده شدن داشته باشند، این امکان را خواهند داشت که تبدیل به خواسته های اقتصادی گردند.

مفاهیم بازاریابی متعددی وجود دارد که توسط بازاریابان به عنوان مرجع در زمینه بازاریابی استفاده می شود. برخی از این مفاهیم بازاریابی تا به امروز وجود دارد، در حالی که برخی دیگر از آنها قدیمی هستند و توسط مفاهیم بازاریابی دیگر جایگزین شده اند.

پنج مفهوم اصلی در بازاریابی

پنج مفاهیم بازاریابی عبارتند از:

  • مفهوم تولید
  • تولید محصول
  • مفهوم فروش
  • مفهوم بازاریابی
  • مفهوم بازاریابی اجتماعی

بیایید نگاهی دقیق تر به هر کدام از این مفاهیم داشته باشیم.

بازاریابی نوین به سبک پیام کوتاه چگونه است؟

مفهوم تولید

هنگامی که مفهوم تولید تعریف شد، کسب و کارهای تولید محور در بازار غالب بودند. این روند از آغاز سرمایه داری تا اواسط دهه 1950 حکمفرما بود. در دوران مفهوم تولید، کسب و کارها در درجه اول به مسائل مربوط به تولید، تولید و بهره وری توجه می کردند. شرکت هایی که از مفهوم تولید استفاده می کنند اعتقاد دارند که مشتریان در ابتدا محصولاتی را که مقرون به صرفه و قابل دسترس هستند، می خواهند.

مفهوم تولید مبتنی بر رویکردی است که یک شرکت می تواند عرضه را افزایش دهد، زیرا هزینه های آن کاهش می یابد. علاوه بر این، مفهوم تولید نشان می دهد که یک کسب و کار می تواند هزینه های تولید انبوه را کاهش دهد. یک شرکت که به سمت تولید حرکت می کند، به اقتصاد مقیاس (کاهش هزینه تولید در واحد) معتقد است که تولید انبوه می تواند هزینه را کاهش دهد و سود را به حداکثر برساند. به طور کلی، مفهوم تولید به سمت عملیات هدایت می شود.

مفهوم محصول

این مفهوم بر این فرض استوار است که مشتریان ترجیح می دهند محصولات با کیفیت بهتری داشته باشند و قیمت و در دسترس بودن آنها بر تصمیم خرید آنها تاثیر نمی گذارد. و به همین ترتیب شرکت محصولی با کیفیت بهتری را تولید می کند که معمولا گران است.

باورهای غلط در رابطه با بازاریابی پیامکیحتما بخوانید: باورهای غلط در رابطه با بازاریابی پیامکی

یکی از بهترین نمونه های مدرن و امروزی آن، شرکت های فناوری اطلاعات IT هستند که همیشه محصولات خود را بهبود می دهند و به روز می کنند تا خود را از رقبا متمایز سازند. از آنجایی که تمرکز اصلی بازاریابی در این شیوه کیفیت محصول است،مشتریانی که فاکتور قیمت،در دسترس بودن و ... برای آنها ارجحیت دارد را از دست خواهند داد.

افزایش فروش با بازاریابی پیامکی

مفهوم فروش

مفهوم تولید و محصول هر دو بر تولید تأثیر می گذارد اما مفهوم فروش تمرکز خود را بر فروش واقعی محصول می گذارد. مفهوم فروش بر هر نوع فروش محصول تاثیر می گذارد، صرف نظر از کیفیت محصول یا نیاز مشتری.

مفهوم فروش نشان می دهد که مشتریان محصولات شرکت را تنها در صورتی می توانند خریداری کنند که این شرکت به شدت آنها را ترغیب به خرید نماید. این فلسفه شامل ساختن روابط با مشتریان نیست. این بدان معنی است که فروش تکراری نادر است و رضایت مشتری مورد توجه نیست.

مفهوم بازاریابی

یک شرکت که به مفهوم بازاریابی اعتقاد دارد، مصرف کننده را در مرکز سازمان قرار می دهد. تمام فعالیت های شرکت در جهت مصرف کننده شکل می گیرد. کسب و کارها در این روش به دنبال درک نیازها و خواسته های مشتریان خود هستند. آنها استراتژی بازاریابی را با توجه به تحقیقات بازار شروع می کنند، از زمان ایده و تصور محصول تا فروش آن.

با تمرکز بر نیازها و خواسته های یک بازار هدف، یک شرکت می تواند ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود به ارمغان بیاورد. مفهوم بازاریابی تاکید بر استراتژی "کشش" است. این بدان معنی است که یک برند یا نام تجاری عنصری بسیار قوی است که مشتریان همیشه برند مورد علاقه خود را به دیگر نام ها ترجیح می دهند.

مفهوم بازاریابی اجتماعی

این یک مفهوم بازاریابی نسبتا جدید است.مفهوم بازاریابی اجتماعی بر نیازها و خواسته های یک بازار هدف و ارائه و تحویل ارزش بهتر و بالاتر از رقبای خود تمرکز دارد، همچنین بر اهمیت رفاه مشتریان و جامعه به طور کلی (رفاه مصرف کننده یا رفاه اجتماعی) تأکید دارد.

در مفهوم بازاریابی اجتماعی ،بازاریابان از ملاحظات اجتماعی و اخلاقی در شیوه های بازاریابی خود، استفاده می کنند. آنها باید تعادل را میان معیارهای متداول سود شرکت، رضایت مصرف کننده و منافع عمومی را حفظ کنند.

استفاده از پیامک در بازاریابی

پنج مفاهیم بازاریابی یک نمونه خوب از نحوه بازاریابی در طول سالها است که نشان می دهد تمرکز خود از محصولات به کاربران تغییر یافته است. شرکت های مدرن ابتدا باید کاربران را در اولویت کاری خود قرار دهند و نه تنها یک محصول (یا سرویس) خوب را، بلکه می بایست یک تجربه خوب در اطراف آن بسازند. ملی پیامک با سالها تجربه در زمینه جذب،حفظ و ارتباط یا مشتری می تواند بعنوان ابزاری در رسیدن به اهداف بازاریابی نوین به سبک پیام کوتاه همراه شما باشد.

یکی از بروزترین و ارزانترین ابزارهای تبلیغاتی که از ادغام تکنولوژی ارتباط بیسیم و اینترنت بهره می برد پنلهای ارسال پیامک است. پنل ارسال پیامک یک سیستم تحت وب است که قابلیت ارسال پیامک در تیراژ بسیار بالا را در کوتاهترین زمان ممکن ساخته است.

اطلاع رسانی کلی بمنظور شناساندن محصول و خدمات به تعداد بسیار زیادی از مخاطبین با استفاده از بانکهای شماره موبایل اپراتورهای مختلف کشور در پنل پیامکی ملی پیامک امکانپذیر است.کافی است از گزینه ارسال تبلیغاتی یکی از گزینه های پیامپ (ارسال از روی نقشه یرای شهرهای بزرگ کشور)،ارسال منطقه ای هدفمند ،ارسال از طریق کدپستی یا ارسال از طریق دکل مخابراتی BTS ایرانسل را نتخاب و پروسه معرفی محصول خود را شروع نمایید.

چنانچه بخواهید تنها در حیطه مشتریان خود اطلاع رسانی مفیدی را انجام دهید ،ملی پیامک ابزارهای ویژه ای را بمنظور نیل به این اهداف گردآوری کرده است.ابزار دفترچه تلفن و اضافه به لیست شما را قادر می سازد به آسانی مشتریان خود را در قالب گروه های دلخواه از جمله مشتریان جدید،مشتریان وفادار و ... طیقه بندی و در دفترچه تلفن سامانه ذخیره نمایید.در نتیجه در هر نقطه و هر زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید به لیست مشتریان خود نیز دسترسی خواهید داشت.

با استفاده از ایزارهای پیامک مناسبت و پیامک سررسید ملی پیامک می توانید مناسبتهای خاص مانند تاریخ تولد،تاریخ ازدوراج و ... را به مشتریان خود تبریک نموده و موارد خاص مانند اتمام زمان بیمه و ... را به آنها یادآوری نمایید.

از مهمترین موارد مطرح شده در تاکتیک های تبلیغاتی نظر سنجی و ارزیابی است.ملی پیامک ابزارهای کامل نظر سنجی با امکان ابجاد نمودار و طرح سوال درباره موارد گوناگون را در پنل خود قرار داده است.مجموعه های بسیاری از این ابزار برای ارزیابی و پیمایش محصولات تولیدی و یا خدمات ارایه شده خود بهره می برند.

با استفاده از ویژگی های خطوط خدماتی ملی پیامک می توانید به تمامی کاربران خود حتی افرادی که امکان دریافت پیامک خود را بلاک نموده اند اطلاع رسانی مورد نظر خود را انجام دهید.

از دیگر ویژگی بارز پنل ارسال پیامک ملی پیامک، وبسرویس های کامل و بروز برای پلاگین ها و زبان های مختلف برنامه نویسی است. افزونه های ملی پیامک می تواند به وبسایت، سیستم ثبت نام آنلاین، فروشگاه آنلاین و حتی سیستم حسابداری مجموعه شما متصل شده و بصورت اتوماتیک اقدام به ارسال پیامک دلخواه شما نماید.

بصورت کلی و در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی،ارسال پیامک در رده ارزانترین شیوه های تبلیغاتی قرار گرفته و با توجه به اهمیت موضوع تبلیغات برای شرکتها و سازمانها ،پنل ملی پیامک با امکانات گسترده و کامل و تجربه سرویس دهی به طیف وسیعی از مشتریان که مجموعه های بزرگ و شاخص در میان آنها فراوانند می تواند انتخابی مطمئن بحساب آید.

در صورتی که در رابطه با استفاده از پیامک به منظور بازاریابی سوالی دارید، می‌توانید با شماره تلفن 63404-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ملی پیامک شما را راهنمایی کنند. یا اینکه به صفحه تعرفه‌ها مراجعه کرده و پنل مناسب برای ارسال پیامک از طریق اینترنت را برای کسب و کار خود انتخاب کرده و شروع به بازاریابی از طریق پیامک کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • صادق قاضی

    26 بهمن 1401، 15:15

    کانال های دیجیتال مارکتینگ تبلیغات ادز و … هم میشه ?

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید