30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
بازاریابی برای شغل واردات و صادرات

بازاریابی برای شغل واردات و صادرات

56

بازاریابی برای شغل صادرات و واردات یکی از بحث‌های مهم دنیای تجارت است و مارکتینگ همیشه روش‌های متنوع تبلیغاتی را پیش پای تاجران بزرگ و شرکت‌هایشان گذاشته است. من هم بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته تجارت مثل خیلی از نیروهای جوان، ذوق ورود به عرصۀ تجارت را داشتم و امروز می‌خواهم داستان خودم را بنویسم.

وقتی داشتم کسب‌وکارم را می‌زدم، شریک نداشتم، سرمایه خوبی دستم بود و البته صادرات یعنی درسی که در دانشگاه خوانده بودم، همیشه برایم جذاب بود. برای همین تصمیم گرفتم، صادرات شکلات و خرما را شروع کنم.

اول کشور هدف یعنی عمان را انتخاب کردم، استراتژی‌های کارم را مشخص کردم و بر اساس آموخته‌هایم یک برنامه تجاری نوشتم تا سراغ شرکای تجاری، مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌های مرتبط و تامین کالا بروم.

همین روزها بود که یکی از دوستان قدیمی به من پیشنهادی داد و گفت تو نمی‌توانی به تنهایی به تمام شرکت‌ها سر بزنی، برای تامین کالا مدام در جلسه باشی و مدیران را به همکاری با خودت وسوسه کنی! بهتر است با ارسال اس ام اس از بازاریابی پیامکی کمک بگیری و با نوشتن متن جذاب، مدیران مختلف را با مجموعه‌ات آشنا کنی تا برای همکاری ترغیب شوند!

پنل پیامکی از همان اوایل کار تاثیرگذار بود و به نتیجۀ خوبی در بازار کار من رسید، برای همین آن را با شما هم در میان می‌گذارم. اما قبل از آن خیلی ساده و روان می‌خواهم درباره بازاریابی صادرات و واردات و برخی مفاهیم پایه در این حوزه صحبت کنم.

بازاریابی برای شغل واردات و صادرات

عرصۀ صادرات و واردات، تاجران بازارهای مختلف را بهم می‌رساند، در واقع همیشه عده‌ای به دنبال خرید کالای خارجی هستند، عده‌ای هم به دنبال تامین و توزیع این کالا در کشور خودشان می‌روند و همین نیاز است که صادرات و واردات کالا و محصولات مختلف را شکل می‌دهد. در این میان، بازاریابی این حوزه یعنی معرفی دو شرکت پربازده به یکدیگر سود بالایی دارد.

بازار صادرات و واردات نامحدود است، بهترین سازندگان و تولیدکنندگان در این حوزه مشغول به فعالیت، تجارت و توزیع کالا در سراسر دنیا هستند. از لباس و پوشاک تا صنایع دستی و مواد خوراکی در این کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد و فقط اکر گالای صادراتی شما در کشور میزبان تولید شود، کسی از این تجارت استقبال نخواهد کرد. پس موارد زیر را به عنوان فاکتورهای شروع کار در نظر داشته باشید:

 در شروع کار چه مواردی اهمیّت دارد؟بازاریابی برای شغل واردات و صادرات

در همان ابتدای کار، بازار هدفتان را پیدا کنید و رقبا را حتماً آنالیز کنید. بعد ارتباطات یا به اصطلاح لینک‌هایی که با افراد و شرکت‌ها دارید را قوی کنید. حتماً با اتاق بازرگانی‌های مختلف، شرکت‌های بزرگ، افراد سرشناس و تاجران نامی در ارتباط باشید تا کسب‌وکار کوچکتان از همین ابتدای کار مطمئن قدم بردارد.

با مشتریان در ارتباط دائمی و همیشگی باشید، برای مشتریان وفادار پیامک بفرستید و با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه مشتری بیشتری جذب کنید، در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و در مسیر تولید همیشه نیازسنجی کنید.

حالا که مسیر تا حدی برایمان روشن شد، در ادامه به سراغ انواع روش‌های تبلیغات برای تجارت می‌رویم!

بازاریابی برای شغل واردات و صادرات

در عرصه تجارت و حوزۀ صادرات و واردات، مارکتینگ و بازاریابی حرف اول را می‌زند. برای همین در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین روش‌هایی که هر برند تجاری آن را لازم دارد، اشاره کنیم.

راه‌اندازی وبسایت چندزبانه

هر شرکت تجاری در عرصه صادرات و واردات باید علاوه‌بر روابط خوب با دیگر شرکا، وبسایتی با سرورهای قوی داشته باشد. سایت تجاریِ فعال در حوزه واردات و صادرات باید جامع باشد، اطلاعات کاملی را راجع به محصولات به مشتری ارائه دهد، ظاهر جذابی هم داشته باشد و از همه مهم‌تر اگر حوزۀ کاری‌تان بین‌المللی است حتما چند زبانه یا حداقل دو زبانه باشد.

پنل پیامکی برای شروع ارتباطات جدید

حالا که کار را شروع کردید، نوبت استفاده از پنل ارسال اس ام اس و استفاده از مزایای پنل پیامکی است. استفاده از پنل هم در برندسازی به شما کمک می‌کند و هم هزینه‌های جانبی تبلیغات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. پس به سراغ بهترین پنل راهنمای اس ام اس بروید و روشی جدید در بازاریابی دیجیتال را امتحان کنید.

ثبت‌نام پنل ملی پیامک

تا اینجا که می‌دانید بازاریابی پیامکی همانطور که به گسترش کار من کمک کرد، می‌تواند برای شما هم مفید باشد باید به سراغ شرکت‌های ارائه‌دهندۀ سامانه‌های اس ام اسی بروید و برای دریافت پنل درخواست بدهید.

ملی پیامک یکی از پیشگامان عرصۀ تبلیغات پیامکی است و امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با تعرفه و هزینۀ مناسب بتوانید برای مشتریان و مخاطبان خود پیام کوتاه بفرستید. برای درخواست سامانه باید در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید و مدارک لازم برای درخواست پنل را ارسال کنید.

همکاران ما در تیم پشتیبانی بعد از دریافت اطلاعات، با شما تماس خواهند گرفت تا بعد از تائید هویت و آموزش‌های لازم، بتوانید ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه را شروع کنید. برای همین می‌خواهم با تجربیاتی که در این مدت داشتم، دربارۀ مزایای بازاریابی پیامکی در زمینه صادرات و واردات صحبت کنم.

نمونه متن پیامک تخفیف عید نوروز 1401حتما بخوانید: نمونه متن پیامک تخفیف عید نوروز 1401

مزایای پنل پیامکی در حوزۀ صادرات و واردات

لازم نیست بگویم پنل پیامکی تاثیر خوبی در بازاریابی برای شغل واردات و صادرات دارد. استفاده از پنل هزینه مناسبی دارد، انرژی و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی و خدماتی را  ارسال کنید. ما هم در ادامه به مهم‌ترین مزایای استفاده از پنل پیامکی در حوزه صادرات و واردات اشاره می‌کنیم.

ارسال پیامک به گروه‌های مشخص

همانطوری که پیشتر هم گفتم، ارسال پیامک به شرکت‌ها و مدیران کارخانه‌ها همان چیزی بود که دوستم در شروع کار به من پیشنهاد داد. پنل ملی پیامک در ابزار ارسال منطقه هدفمند، شرایط ارسال پیامک به بانک اصناف و مشاغل را در اختیار کاربران قرار داده است.

در قسمت منطقه هدفمند روی ارسال جدید کلیک  کنید و بعد نوع ارسال تصادفی و ترتیبی را انتخاب کنید. حالا باید سرشاخه‌هایتان را انتخاب کنید و با تیک زدن روی مشاغل مورد نظر، پیامک تبلیغاتی را برایشان ارسال کنید.

یادتان باشد قبل از ارسال انبوه برای گروه اصناف و مشاغل، حتماً  گروه هدفتان را انتخاب کنید و بدون صرف انرژی و هزینه فقط برای همان دسته پیامک ارسال کنید.

تعرفه‌های مناسب

پنل ملی پیامک قیمت و تعرفه مناسبی دارد، تا میزان زیادی هزینه تبلیغات و حضور نیروی انسانی را کاهش می‌دهد، انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد و در معرفی برند تجاری شما به دیگر کسب‌وکارها موفق است.

اگر متن جذابی نوشته باشید و در انتهای متن راه‌های ارتباطی مانند تلفن یا لینک سایت را برای مشتری مشخص کنید، مخاطب به برقراری ارتباط با شما بیشتر ترغیب می‌شود و اگر هم تماس نگیرد، نام برندتان یادش خواهد ماند.
بازاریابی برای شغل واردات و صادرات

امکان تست پنل اس ام اس

ملی پیامک شرایطی را فراهم کرده تا بعد از فعالسازی پنل و پیش از ارسال پیامک انبوه، بتوانید پیامک تکی هم ارسال کنید. شما می‌توانید هر متنی را که قصد ارسالش را دارید، در قسمت ارسال تست پنل برای خودتان یا یکی از دوستان بفرستید، متن آن را چندباره بخوانید و درباره ارسال آن بیشتر مطمئن شوید.

برای ارسال تست، قبل از ارسال باید خط ارسال و خط دریافت را مشخص کنید و بعد متن پیام را بنویسید و روی ارسال کلیک کنید. بهتر است عنوان این ارسال را هم تست بگذارید تا در دسته‌بندی پیام‌های ارسالی راحت‌تر پیدایش کنید.

دفترچه‌تلفن برای مخاطب خاص

حالا که پنل دارید، باید ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه را شروع کنید ولی اول از همه بانک شماره لازم دارید. علاوه‌بر ابزار منطقه هدفمند و ارسال به صنف مربوطه باید حتما در پنل اختصاصی، دفترچه تلفن هم داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنم شمارۀ مدیران، شرکت‌ها، تاجران و ویزیتورهایی که با آ‌ن‌ها کار کردید یا می‌خواهید کار کنید را به تفکیک در قسمت دفترچه تلفن پنل وارد کنید و بعد برای آن‌ها پیامک عضویت در خبرنامه پیامکی بفرستید تا در صورت تمایل عضو باشگاه مشتریان شما شوند. همچنین، یادتان باشد اگر در مناسبت‌های خاص به مشتریان و مخاطبان خاص و همیگشی پیامک بفرستید، هم نام برند را به گوششان می‌رسانید و  و هم در آن‌ها حس صمیمیت ایجاد می‌کنید.

سامانه پیامکی برای شرکت‌های صادرات و واردات

بازاریابی برای شغل صادرات و وارداتدر حوزۀ بازاریابی برای شغل واردات و صادرات راه‌های زیادی است که من بر اساس تجربۀ شخصی به کاربردی‌ترین آن یعنی راه‌اندازی وبسایت چندزبانه و پنل پیامکی اشاره کردم. اس ام اس مارکتینگ به من که تازه از رشته تجارت فارغ‌التحصیل شده بودم، در همین ابتدای مسیر کمک کرد تا سریع و البته اصولی به بازار هدف برسم، با مشتری و مدیران شرکت‌های مختلف راحت و بدون واسطه ارتباط برقرار کنم و کمتر از یک سال با ارتباطات مفید وارد صادرات و واردات با تاجران کشور مقصد (عمان) شوم!

حالا که دربارۀ استفاده از پنل ملی پیامک برایتان توضیح دادم، خوب است بدانید که پنل امکان ارسال تست هم دارد و می‌توانید قبل از ارسال انبوه، هر پیام را برای خودتان یک مرتبه ارسال کنید تا از همه جهت بررسی شود. بعد از راه‌اندازی وبسایت جامع چندزبانه، با پنل پیامکی تبلیغات و برندسازی کسب‌وکارتان را سرعت بدهید و در هزینه‌های جانبی تبلیغات هم صرفه جویی کنید.

در صورتی که می‌خواهید دربارۀ بازاریابی پیامکی بیشتر بدانید، کتاب آموزش بازاریابی پیامکی را بخوانید، با 02163404 تماس بگیرید و از تیم پشتیبانی ملی پیامک برای استفاده از ابزارهای ارسال پیام و فرستادن اس ام اس انبوه بیشتر بپرسید و نظرتان را با ما در میان بگذارید!

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • مونا هادی

    13 دی 1399، 12:41

    خیلی عالی بوووود

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید