30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
پادکست چیست؟

پادکست چیست؟

47

تابه‌حال در ماشین­تان یا حتی در منزل، حین کار به داستان­های کوتاه رادیویی گوش دادید؟ رادیوهای اینترنتی چطور؟ مثل رادیو چهرازی. اصلاً همان فایل­های صوتی انگلیسی که خیلی­‌ها برای تقویت قدرت شنیداری­‌شان در زبان استفاده می­کنند یا روانشناسی که فایل سخنرانی اساتیدش را در فاصلۀ منزل تا محل کار گوش می­کند.

همۀ این فایل­های صوتی امروزه با نام پادکست شناخته می­شوند.  پادکست به افراد این امکان را می‌دهد تا ارتباطی بهینه‌تر با مخاطب­شان برقرار کنند. حتماً می­دانید که صدا نسبت به متن چه مزیت‌هایی دارد و گاهی یک جمله که از زبان گوینده و با لحن او به گوش می­رسد، معنای آن را تغییر می‌دهد و از همه مهم­تر تأثیر آن را دوبرابر می‌کند؛ نتیجه‌ای که شاید هیچوقت با نوشتن بدست نیاید.

پادکست چیست؟

تعریف پادکستبه زبان ساده پادکست نوعی رادیو است با این تفاوت و البته مزیت که در پادکست زمان پخش، سرعت پخش و نوع ‌برنامه‌ه­ایی که گوش می­‌کنید دست خودتان است. پادکست‌ها را به زبان‌های مختلف می­توانید در اینترنت پیدا کنید. اگر بخواهیم دقیق‌تر به آن نگاه کنیم، پادکست از نظر لغوی یعنی محتوایی شنیداری که قابل‌حمل است و هرجا که بخواهید می­توانید به آن گوش کنید. درواقع پادکست‌ها ترکیبی از موضوعات آموزشی و سرگرمی هستند، که با گوش‌کردن هم اطلاعات جدید یاد می‌گیرید و هم انگیزه برای ادامۀ کارتان پیدا می‌کنید.

پادکست می­تواند گفت‌وگوی صوتی ضبط‌ شده‌ای بین دو یا چند نفر باشد و یا حتی صبحت انفرادی کسی که افکار و تجربیاتش را با دیگران به ‌اشتراک می‌گذارد. موضوع پادکست‌ها نیز محدودیتی ندارد و می‌تواند دربارۀ هر موضوعی باشد که به‌طور خاص درمورد آن صحبت می­کند. در ضمن پادکست می‌­تواند یک قسمتی باشد و یا مجموعه­‌ای از چند قسمت ضبط‌شده که به یک موضوع مشخص می­‌پردازد و طی زمانبندی خاصی ارائه می­‌شود، مثل سریال­های تلویزیون.

انواع موضوع پادکست در ایران

پادکست­‌های فارسی با سرعت خوبی رو به جلو درحرکت هستند و تنوع موضوعات آن باعث شده تا روزبه‌روز بیشتر مورد استقبال قرار بگیرند. این موضوعات دسته‌­بندی شده­‌اند و اصولاً به صورت زیر ارائه می­‌شوند:

  • مسائل اجتماعی
  • جنایی
  • فلسفه، دین و مکاتب
  • ورزشی
  • تاریخ، افسانه و تمدن
  • کتاب و کتاب‌خوانی
  • زبان­های خارجی و یادگیری آن
  • کسب و کار، کارآفرینی، بازاریابی و استارتاپ
  • موسیقی
  • سرگرمی‌های دیجیتال امروزی
  • ادبیات، زبان فارسی، شعر و داستان
  • تحلیلی و خبری (موضوعات مختلف)
  • پزشکی، سلامت بدن و روانشناسی
  • داستان­‌گویی
  • هنرهای نمایشی، تصویری و سینمایی
  • مباحث علمی
  • طنز
  • کودک
  • رشد و توسعه فردی و بالا بردن کیفیت سبک زندگی
  • گردش و سفر، تفریح و معرفی مکان­های تفریحی
  • گفتگو محور و ... .

شاید بگویید همۀ اینها در رادیو هم پیدا می‌­شود پس تفاوت چندانی ندارند، درحالیکه اینطور نیست چون گفتیم پادکست نوعی رادیو است که در ادامه بیشتر در مورد مزیت‌هایش نسبت به رادیو توضیح می‌دهم.

مزیت پادکست چیست؟

بزرگترین مزیت پادکست این است که شما می‌­توانید زمان­هایی که امکان مطالعه ندارید و یا حتی حوصله کتاب­ خواندن ندارید، آن­را گوش کنید. مثلاً موقع رانندگی یا پیاده­‌روی از منزل تا محل کارتان، یا حتی وقتی در تاکسی، اتوبوس یا مترو هستید. با اینکار حداکثر استفاده را از زمان­تان برده­اید. مثلاً من دانشجوی رشتۀ شیمی هستم اما علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی، پس می‌­توانم در چنین موقعیت­­‌هایی به پادکست­های زبان گوش بدهم؛ حتی وقتی مشغول انجام کارهای روزمره هم هستیم مثل نظافت خانه و ... هم می­توانیم با پادکست گوش کردن از وقت‌مان استفاده بهینه‌­تری کنیم.

مزیت دوم

اگر برای رشد و توسعۀ شخصیت­تان وقت کافی ندارید و نمی­توانید برای شرکت در گفت‌وگوهای آموزنده وقت بگذارید، پادکست گوش‌کردن می‌تواند پیشنهاد آسانی برای یادگیری و رشد‌ شما باشد.

مزیت سوم

برای پادکست گوش کردن نیازی نیست تکنولوژی را از حفظ باشید، یا مهارت خاصی داشته باشید، از طرفی اپلیکشین‌های فارسی کار را خیلی راحت کرده‌­اند. پادکست گوش‌کردن خیلی آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می­کنید، درست مثل رادیو. بعد از یافتن فایل‌های مورد علاقه‌­تان، آنها فقط با فشردن یک دکمه‌ پلی می­شوند.

مزیت چهارم

پادکست‌ها علاوه ‌بر آیپاد روی لپ‌تاپ، آیفون یا گوشی‌های اندروید، ام‌پی‌تری پلیرها، تبلت‌ و هر دستگاه دیجیتال قابل‌حمل دیگری اجرا می­شوند وشما می­توانید هرکجا هستید آنها را گوش کنید.

مزیت پنجم

هم این است که پادکست­ها اکثراً رایگان هستند، گرچه مواردی هم هست که با پرداخت پول قابل دسترس است (بیشتر پادکست‌هایی که جنبۀ آموزشی دارند)، اما همین باعث می­شود تا همۀ افراد بتوانند از آن استفاده کنند، نه فقط یک قشر خاص.

مزیت ششم

پادکست‌ها را می‌توانید جلو یا عقب ببرید یا یک قسمت را چند بار گوش کنید، تا کاملاً متوجه موضوع شوید. درضمن در پادکست‌ها از وقفه‌ی پیام‌های بازرگانی خبری نیست.

مزیت هفتم

اینکه برای پادکست گوش کردن نیازی نیست به اینترنت متصل باشید، کافی است فایل­ها را یکی‌یکی دانلود و بعداً به‌صورت آفلاین گوش کنید. شما می‌توانید از ویژگی‌های گوش‌کردن آفلاین اپلیکیشن‌های پادکست نیز استفاده کنید، درحالیکه برای رادیو باید به امواج دسترسی داشته باشید، پس دسترسی به آن مشکل­تر است.

مزیت هشتم

پادکست گوش‌کردن فوایدی مثل تقویت مهارت‌های شنیداری و بهبود تمرکز را به همراه دارد. علاوه‌بر آن معمولا سعی می‌کنیم هنگام پادکست گوش‌کردن ماجرایی را که می‌شنویم تصویرسازی کنیم، که اینکار به قوه‌ی تخیل‌مان نیز کمک خواهد کرد.

مزیت نهم

آزادی بیان در پادکست خیلی بیشتر است. قطعاً کسی­که در رادیو محتوایی را ارائه می­دهد باید از یکسری دستورالعمل و ضوابطی که قبلاً از طرف سازمان به او گوشزد شده است، عمل کند اما در پادکست این­طور نیست. همین باعث شده تا محتوا صمیمانه­تر شود و بهتر به دل  مخاطب بنشیند.

مزیت دهم

برنامه‌های رادیویی همیشه به صورت زنده و در ساعتی مقرر در حال پخش هستند، در حالیکه پادکست یک برنامه از پیش ضبط شده است، از طریق اینترنت به دست مخاطبان می­رسد و این شما هستید که انتخاب می­کنید چه موقع آنرا گوش کنید.

خب با توجه به این مزایا، بهتر است سعی کنیم پادکست گوش کردن را به یک عادت تبدیل کنیم. پس بهتر است با راه­های رسیدن به پادکست‌های خوب آشنا شویم.پادکست چیست

چگونه پادکست خوب پیدا کنیم؟

در دو سال گذشته که استقبال از پادکست زیاد شد، افراد زیادی برای تولید آن با موضوعات مختلف اقدام کردند که خب همۀ آنها کیفیت خوبی چه از لحاظ متن، گویندگی و ... نداشتند. به همین دلیل بهتر است بدانیم از چه طریقی به بهترین پادکست­ها دسترسی داشته باشیم:

راهنما کامل اجرای تبلیغات هدفمند در شهر زیبای رامسرحتما بخوانید: راهنما کامل اجرای تبلیغات هدفمند در شهر زیبای رامسر

مراجعه به سایت: به تجربه من بهترین پادکست­های ایرانی را می­توانید در سایت­هایی مثل "شنوتو" و "ناملیک" پیدا کنید. البته "تهران پادکست” هم به تازگی به جمع آن دو سایت پیوسته و موضوعات متنوعی مثل تکنولوژی، موسیقی، مدیریت، نوستالژی، سینما، سبک زندگی و … را برای همراهانش فراهم کرده است. در ضمن اگر به دنبال محتواهای مناسب با کودک، ادعیه قرآنی و زیارتی و پخش زنده رادیو هستید، پایگاه "ایران صدا" را توصیه می­کنم.

اگر هم در سایت‌های خارجی به دنبال پادکست خوب هستید، به وب‌سایت‌هایی مانند SoundCloud، podbean  ،Blubrry  ،Overcast سر بزنید.

استفاده از اپلیکیشن­‌ها: برای اینکار کافیست اپلیکیشن­‌ها را از پلی استور و یا اپ استور دانلود کنید. وارد برنامه که شدید دو راه دارید: اول اینکه می­توانید موضوعات مورد نظرتان را سرچ کنید و آنها را دنبال کنید یا به اصطلاح subscribe، تا دیگر پادکست­های مربوط به آنرا نیز ببینید. دوم اینکه اگر پادکستی در سایتی یا جای دیگر معرفی شده و لینک مربوط به آن نیز گذاشته شده است، شما می‌­توانید با کپی کردن لینک در اپلیکیشن به راحتی پادکست مد نظرتان را پیدا کنید و گوش کنید.

اپلیکیشن­های معروف برای پادکست کدامند؟

اپلیکیشن­های زیادی برای پادکست هست که کار همه آنها یکی است اما امکاناتی که ارائه می­کنند متفاوت هست. بیشتر اپلیکیشن­ها، هم برای نسخه اندورید و هم ios قابل دسترسی است.

اپلیکیشن اول_ Podcast Addict

به نظر من این اپلیکیشن از بهترین‌­ها است و امکانات زیادی دارد. از نظر من بهترین آنها این است که به شما این امکان را می­دهد که پادکست، رادیو، کتاب صوتی، پخش مستقیم، یوتیوب، کانالهای SoundCloud  و اخبار را از یک برنامه داشته باشید. هم­چنین حفظ موقیعت پخش، پاک‌کردن اتوماتیک قسمت‌های شنیده شده، امکان یافتن پادکست­های مشابه با گوش دادن و از همه مهم­تر قسمت پیشنهادات و انتقادات برنامه که اتفاقاً خیلی مورد استقبال توسعه دهنده اپلیکیشن قرار می­گیرد از دیگر ویژگی­های آن است.

اپلیکیشن دوم_ Castbox

این اپلیکیشن که هم در گوشی های آیفون و هم اندورید قابل اجراست، چندان با زبان فارسی سازگار نیست و نکته‌­ای که هست، حتماً باید بعد از نصب و ورود به اپلیکیشن ثبت نام کنید تا مشکلی پیش نیاید، چون در مورادی دیده شده که پلی­لیست پادکست­ها پریده است. این اپلیکیشن بهترین پخش‌کننده پادکست برای یافتن، ذخیره، دانلود و شنیدن پادکست ها، رادیوها وکتاب های صوتی مورد علاقه شما است. طراحی روان و رابط کاربری بسیار راحت و ساده ای دارد. شما با Castbox به ۹۵ میلیون محتوای مختلف شامل پادکست، کتاب صوتی و رادیو دسترسی دارید.

اپلیکیشن سوم- Overcast

این اپلیکیشن مختص گوشی­‌های آیفون است. این برنامه رایگان پادکست بیشتر به خاطر ظاهر غیر پیچیده و ساده­ای که دارد محبوب است. البته ناگفته نماند که قابلیت های پیشرفته­ای هم داردکه شامل:

  • دسترسی به یک میلیون پادکست، نمایش رادیو و آهنگ
  • مرور پادکست های جدید بر اساس طبقه بندی
  • اشتراک در هر پادکست به صورت رایگان
  • دانلود قسمت ها و گوش دادن آفلاین آنها
  • امکان ساخت لیست پخش و مدیریت آن
  • در صورت اضافه شدن اپیزود جدید با نوتیفیکیشن کاربر را مطلع می­کند.

اپلیکیشن سوم- Spotify

این اپلیکیشن که قابل نصب هم بر روی سیستم عامل ios و هم اندروید است، فایل های صوتی را به صورت رایگان به کاربرانش عرضه می­کند. موسیقی و پادکست های موجود در این برنامه بر اساس سبک و موضوع دسته بندی شده و حتی امکان به اشتراک گذاری آنها نیز برای کاربر فراهم شده است. از طرفی امکان افزایش صدا، نرمال کردن صدا و گوش دادن به نمایش­ها را آسان­تر می کند. هم­چنین ویژگی های پیشرفته پخش مانند پخش خودکار فایل بعدی و تایمر خواب (تعیین کنید چه مدت بعد از تمام شدن یک قسمت، فایل بعدی پلی شود)، این برنامه را خاص کرده است.

اپلیکیشن چهارم- اپلیکیشن ایرانی شنوتو

این اپلیکیشن مناسب افرادی است که علاقمند به دنبال کردن پادکست های فارسی هستند. غیر از پادکست ها و کتاب های موجود در این اپلیکیشن، شما می توانید به کمک ضبط صدا در شنوتو فایل صوتی 10دقیقه ای خودتان را بسازید و در خود اپلیکیشن منتشر کنید. این برنامه فعلاً برای نسخه اندورید در دسترس است اما نسخه ios آن نیز بزودی منتشر خواهد شد. بهتر است بدانید این اپلیکیشن در سه سطح کاربردی قابل درسترس است:

سطح اول- کاربر مهمان:‌ تنها به محتوای رایگان مانند پادکستها دسترسی دارند.

سطح دوم-کاربر ثبت نام شده: به محتوای رایگان مانند پادکستها دسترسی دارند، امکان دانلود و ساخت پلی­لیست از محتوای رایگان به صورت محدود را دارند.

سطح سوم- کاربر شنوتو پلاس: این گروه از کاربران بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه عضویت می­توانند از کلیه امکانات اپلیکیشن و تمام محتوای رایگان و بهادار استفاده کنند.

اپلیکیشن چهارم- اپلیکیشن ایرانی ناملیک

این اپلیکیشن نیز فقط مخصوص سیستم عامل اندروید است. نکته­ای که راجع به این اپلیکیشن هست این است که  ناملیک تیم گویندگان خودش را دارد که با کسب اجازه از تولید کنندگان محتوا، آن محتوا را به صورت پادکست منتشر می­کنند. ویژگی­هایی که این اپلیکیشن را به عنوان یک اپلیکیشن فارسی محبوب کرده است، این است که به بیش از 100 کانال پادکست فارسی، بیش از 5000 اپیزود پادکست فارسی دسترسی دارد و از طرفی امکان جستجوی موضوعی و هم­چنین معرفی پادکست­های محبوب را نیز دارد.

پیشنهاد چند پادکست خوب

  • پادکست­های فارسی مثل:

پیشنهاد پادکستپادکست چنل بی که اولین بار در سال 2015 پادکست منتشر شد. سپس هر سه هفته یک بار اپیزود جدیدی در سایت آنها منتشر می‌شود. در هر اپیزود گزارش بلند یک ماجرای واقعی که در یک رسانه معتبر انگلیسی منتشر شده به فارسی بیان می‌شود و کاربران می‌توانند به آن گوش دهند.

پادکست بی پلاس از جمله بهترین پادکست است که در آن خلاصه کتاب‌های غیرداستانی به فارسی تعریف می‌شود. البته با توجه به آنچه سازندگان این پادکست می­گویند، اپیزودهای آنها جایگزین کتاب ‌خواندن نیستند، بلکه هدف آن است که خلاصه کتاب به شکلی بیان شود که کاربران علاقه‌مند به خواندن کتاب مربوطه شوند.

کدپستی استان مرکزی را اینجا ببینید!حتما بخوانید: کدپستی استان مرکزی را اینجا ببینید!

پادکست رادیو مرز در مورد فاصله‌ها صحبت می‌کند. در واقع هر چیزی که باعث ایجاد فاصله میان آدم‌ها می‌شود یا موجب اختلاف آدم‌ها است.

پادکست کرن Koron   از حرفه‌ای‌ترین پادکست‌های حوزه موسیقی است که در هر اپیزود به بررسی و تحلیل یکی از قطعات موسیقی ایرانی می‌پردازد.

پادکست پرگار که معمولا بحثی آزاد بین دو یا چند نفر با موضوعات مختلفی همچون سیاسی، دینی و گاهی عقیدتی و ادبی است. این برنامه در شبکه بی بی سی فارسی به میزبانی داریوش کریمی هم روی آنتن می­رود.

پادکست رادیو دیو در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارد . افرادی که به فرهنگ و هنر ایران و جهان علاقه دارند، رادیو دیو را از دست ندهند.

پادکست استرینگ کست که در هر اپیزود خود به موضوعی علمی می‌پردازد و سعی دارد تا پاسخی برای چالش‌های موجود ارائه کند. مثلاً آیا بابانوئل واقعیت دارد؟ آیا اختاپوس‌ها از ما انسان‌ها هوش بیشتری دارند؟ و ... .

پادکست رادیو جولون در حوزه سفر فعالیت می‌کند و در هر اپیزود از مقاصد و یا موضوعات مرتبط با مسافرت صحبت می­کند. آن دسته از افرادی که می­خواهند با شهرهای مختلف برای مسافرت آشنا شوند، نباید رادیو جولون را از دست دهند.

پادکست فردوسی خوانی مناسب افرادی است که همواره دوست دارند به داستان­های شاهنامه گوش کنند.

رادیو دال به مبحث مهاجرت می‌پردازد. در واقع در هر اپیزود با افرادی گفتگو می‌شود که به کشوری مهاجرت کرده و از آنها در مورد تجربیات زندگی، تحصیل و کار در کشورهای مختلف، پرسیده می‌شود. این پادکست می‌تواند برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، خیلی مفید باشد.

رادیو پرچم سفید به موضوع جنگ می‌پردازد و روایتی از داستان جنگ‌های ویرانگر دنیا را ارائه می‌کند. این پادکست­ها بیشتر نمای برای درس گرفتن از جنگ است و به پایان دادن آنها، امید دارد. از جمله اپیزودهای این پادکست «نبرد مسکو: ارتش‌ها بر می‌خیزند»، «پرل هاربر؛ از یک مکان تا یک اتفاق» و موارد دیگر اشاره کرد.

پادکست ساگا به افسانه‌ها و اسطوره‌های سرزمین‌های دور می­پردازد و به زبان امروزی بیان می­کند.

پادکست پاراگراف به حکومت‌ها، اشخاص و دوره‌هایی خاص از تاریخ می‌پردازد. مثال­هایی از داستان‌هایی که در آن ارائه شده:  تمدن دره سند، انقلاب کشاورزی، اسکندر مقدونی، داستان روم و ... .

 پادکست رادیو آفساید در این پادکست به مسائل ورزشی بخصوص فوتبال می­پردازند و در قالب صوتی توضیحاتی به علاقه‌مندان فوتبال و لیگ‌ کشورهای مختلف ارائه می‌شود.

پادکست یووری پادکست تخصصی دنیای انیمیشن و کمدی در ایران است.

پادکست دایجست با هدف توضیح دادن مسائل نسبتاً پیچیدۀ دنیای اطراف ما به زبان ساده شروع به کار کرد.

پادکست آلبوم در حوزۀ موسیقی فعالیت دارد و بر این باور است که هر آلبوم موسیقی قصه­ای دارد. در این پادکست در هر قسمت با معرفی یک آرتیست یا گروه موسیقی، ضمن معرفی آنها به پشت­ پردۀ آهنگ­های معروف­شان می­پردازد.

پادکست فیکشن به بررسی حوادث واقعی می­پردازد که در منطق ما نمی­گنجد. ( این پادکست برای افراد زیر 15 سال و بیماران قلبی مناسب نیست).

پادکست مینی بوس همراه شنونده است برای یک سفر عجیب به درون انسان، یک سفر اکتشافی با مینی بوس خراب و داغان. این پادکست برای بچه­‌ها توصیه نمی­شود.

پادکست رادیو نیست کاملاً گفتگو محور است که نه ساختار مشخص و ثابتی دارد و نه موضوع خاصی.

پادکست 10 صبح تخصصی در زمینه مدیریت، کارآفرینی و استارتاپ به زبان فارسی فعالیت دارد. همچنین با بنیانگذاران استارتاپ­های موفق مانند اسنپ، دیجی­کالا، علی بابا، اسنپ­فود، الوپیک، ... جهت انتقال تجربه عملی آنها مصاحبه شده است.

  • پادکست­های انگلیسی که اتفاقاً مورد علاقۀ من هم هستند:

پادکست masters of scale که درحوزه کارآفرینی صحبت می­‌کند. به شخصه خیلی از این پادکست یاد گرفتم. و به نظر من گوش دادن این پادکست برای هر کسیکه در این زمینه فعالیت دارد، واجب است.

پادکست the pitch از استارتاپ‌های واقعی برای سرمایه گذاران واقعی صحبت می­کند.

پادکست Work life with Adam Grant به مسائل شناختی، اجتماعی و روانشناسی کسب و کار و زندگی شخصی می­پردازد.

حالا با همۀ این­ها، اگر من هم بخواهم در زمینۀ مورد علاقهآم پادکست تولید کنم، باید چه کارهایی انجام دهم؟!

چگونه پادکست خودم را تولید کنم؟

تولید پادکستبرای اینکه بتوانید پادکست خودتان را داشته باشید، مثل هر کار دیگری باید یک نقشه راه برای خودتان داشته باشید و در مسیرتان یکسری نکات را هم رعایت کنید، از ایده تا اجرا فاصلۀ زیادی هست.

قدم اول- محتوای خوب

افزونه اطلاع رسان پیامکی وردپرس ExpertSMS + راهنمای فعالسازیحتما بخوانید: افزونه اطلاع رسان پیامکی وردپرس ExpertSMS + راهنمای فعالسازی

بهتر است موضوعی که می­خواهید در مورد آن صحبت کنید دغدغه و علاقۀ شما باشد تا حرفی برای گفتن داشته باشید. محتوا در تولید پادکست خیلی مهم است و باید به دل مخاطب بنشیند. اطلاعات­تان را جمع بندی کنید تا به یک متن خوب برسید.

نکته دوم- ضبط محتوا

برای این­کار، ابزارهای مختلفی وجود دارد، که برای شروع نیازی به یک استودیوی حرفه­ای نیست! یک موبایل، ضبط کننده صدا و یا حتی میکروفون کافی است. البته می­توانید از فوم اکوستیک و یا پاپ فیلتر هنگام ضبط استفاده کنید تا کمترین جریان هوا را هنگام ضبط داشته باشید.

نکته سوم- تدوین

وقتی فایل ضبط شدۀ شما آماده شد باید آنرا تدوین کنید، یا بعبارتی ویرایش کنید. برای این­کار باید از برنامه‌های تدوین صدا استفاده کنید. منظور از تدوین این است که برخی قسمت­ها باید حذف شوند، اگر نویز دارد؛ نویز آن برطرف شود، یک قطعه موزیک به اول و آخر فایل اضافه شود و هر تغییر دیگری که لازم است.

این کار به مهارت و یا تخصص خاصی نیاز ندارد. دو برنامه برای تدوین صدای حرفه‌ای که هم برای ویندوز و هم مک در دسترس هستند Adobe Audition و Audacity است که خیلی راحت و به صورت رایگان در دسترس هستند.

نکته چهارم- انتشار پادکست

پس از اتمام کار باید پادکست­تان را منتشر کنید. این انتشار می­تواند در سایت و فید اختصاصی باشد، یا در سرویس­های میزبانی مثل پادبین، انکر، بلوبری و لیسبین، یا در وردپرس.

سخن پایانی

قطعاً با پیشرفتی که در فضای دیجیتال و اینترنت می‌­بینیم، دوتا پنج سال آینده، پادکست روزهای خوبی در انتظارش است. با توجه به آمار، امروزه بیشترین مخاطب را از قشر تحصیلکرده دارد اما با روند رو به رشدش، تا چند سال آینده همه افراد را به سمت خود می­‌کشاند.

شما چطور؟ پادکست گوش می‌کنید؟ درحال‌حاضر چه پادکستی را گوش می‌کنید؟

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید